Slijterij De Helm - Pijnacker
-
- (Whisky)Professional
Slijterij De Helm - Pijnacker
Wil hier toch even een ervaring met deze slijterij delen. Nav een tip van iemand hier over deze fles https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ge-2017-jw dacht ik, daar bestel ik een doosje van, da's een prima daily dram. Besteld, direct afgerekend en een ik kreeg later op de dag een mailtje dat deze fles nog 2 x beschikbaar was en dat er nog een andere was en de week er op er nog een andere variant binnen zou komen. Omdat ik onderweg was dacht ik, kijk thuis wel even welke het precies zijn, alleen dat was me er even doorgeschoten tot ik vorige week woensdag een bericht kreeg dat mijn pakket klaar stond voor verzending. Gelijk maar even gereageerd dat ik alleen de bestelde flessen wilde en die andere niet. Krijg ik bericht terug dat het pakket klaar staat met 6 flessen van deze; https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ge-2018-jw .
Dus ik geef aan dat ik de hele order wil annuleren en vermeld er bij dat ik het een rare manier van handelen vind dat de door mij bestelde en betaalde flessen maar aan een ander worden verkocht....
Krijg van de verkoper antwoord dat ik niet binnen 3 dagen gereageerd heb op zijn mail en dat de flessen dan weer in de verkoop gaan. Ik heb daarop de verkoper laten weten dat ik dat volledig begrijp bij een bestelling die nog niet is betaald, maar dat je het imho niet kunt maken om al betaalde zaken te verkopen omdat je niet binnen 3 dagen antwoord krijgt.
Inmiddels heb ik mijn geld keurig teruggekregen, alleen de kans dat ik daar ooit nog iets bestel is uitgesloten. Deze slijter is denk ik beter in de categorie Ballantines want onder de shoplink van de fles die ik wilde hebben staat nu een andere botteling van deze serie. Kennelijk is het voor hem één pot nat....
Dus ik geef aan dat ik de hele order wil annuleren en vermeld er bij dat ik het een rare manier van handelen vind dat de door mij bestelde en betaalde flessen maar aan een ander worden verkocht....
Krijg van de verkoper antwoord dat ik niet binnen 3 dagen gereageerd heb op zijn mail en dat de flessen dan weer in de verkoop gaan. Ik heb daarop de verkoper laten weten dat ik dat volledig begrijp bij een bestelling die nog niet is betaald, maar dat je het imho niet kunt maken om al betaalde zaken te verkopen omdat je niet binnen 3 dagen antwoord krijgt.
Inmiddels heb ik mijn geld keurig teruggekregen, alleen de kans dat ik daar ooit nog iets bestel is uitgesloten. Deze slijter is denk ik beter in de categorie Ballantines want onder de shoplink van de fles die ik wilde hebben staat nu een andere botteling van deze serie. Kennelijk is het voor hem één pot nat....
0 x
-
- Top bijdrager
Re: Slijterij De Helm - Pijnacker
Laatst hier ook een flesje besteld en geen bijzonderheden. Gewoon netjes en snel geleverd.
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Beetje vreemde gang van zaken inderdaad.
Verder een prima dorpsslijter overigens, OB's wat aan de dure kant, maar met IB's meestal goed te doen. Ik haal er zo nu en dan wel eens een flesje, omdat ik er vanuit werk langs kan rijden. Via de webshop nog nooit wat besteld daar.
Verder een prima dorpsslijter overigens, OB's wat aan de dure kant, maar met IB's meestal goed te doen. Ik haal er zo nu en dan wel eens een flesje, omdat ik er vanuit werk langs kan rijden. Via de webshop nog nooit wat besteld daar.
0 x
-
- Forum goeroe
Wat HammerHead zegt, als fysieke slijter heb ik prima ervaringen met deze zaak, leuk aanbod aan IB's, over het algemeen redelijke prijzen.
Wél kan ik me iets bij het verhaal van Oogadal voorstellen: De website is gewoon niet goed op orde, de vatnummers matchen inderdaad niet altijd (en de voorraad is niet altijd op orde). Zo ging ik er een keer heen voor een Clynelish CS van Van Wees, op de site stond een fles van een vat die ik nog niet kende en graag wilde proeven. In de winkel bleek echter een fles van een ánder vat van de CS vW te staan. Nou had ik die toevallig óók nog niet geproefd (en zelfde jaar/leeftijd verder), dus vond het verder geen punt en heb hem alsnog meegenomen. Maar dat is eigenlijk natuurlijk niet helemaal zoals het hoort.
Kennelijk is deze slijter zelf iets minder gefocust op specifieke vaten dan menig whiskyliefhebber .
Wél kan ik me iets bij het verhaal van Oogadal voorstellen: De website is gewoon niet goed op orde, de vatnummers matchen inderdaad niet altijd (en de voorraad is niet altijd op orde). Zo ging ik er een keer heen voor een Clynelish CS van Van Wees, op de site stond een fles van een vat die ik nog niet kende en graag wilde proeven. In de winkel bleek echter een fles van een ánder vat van de CS vW te staan. Nou had ik die toevallig óók nog niet geproefd (en zelfde jaar/leeftijd verder), dus vond het verder geen punt en heb hem alsnog meegenomen. Maar dat is eigenlijk natuurlijk niet helemaal zoals het hoort.
Kennelijk is deze slijter zelf iets minder gefocust op specifieke vaten dan menig whiskyliefhebber .
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Ook hier een minder positieve ervaring.
De web shop klopt niet altijd met hun voorraad.
Vorige week 5 flessen bij hun besteld.
Na betaling kreeg ik een mail dat er maar 2 van de 5 leverbaar waren.
Deze 2 heb ik gewoon laten komen. (waren niet die van jou Edwin )
Drie dagen daarna ook het geld van de andere drie flessen terug gekregen.
De web shop klopt niet altijd met hun voorraad.
Vorige week 5 flessen bij hun besteld.
Na betaling kreeg ik een mail dat er maar 2 van de 5 leverbaar waren.
Drie dagen daarna ook het geld van de andere drie flessen terug gekregen.
0 x
-
- (Whisky)Professional
Freddy schreef:Na betaling kreeg ik een mail dat er maar 2 van de 5 leverbaar waren.
Dat zit er dik in ja. Logistiek en logica is daar kennelijk ver te zoeken....
2 x
-
- Nieuwkomer
Goedemiddag,
Vervelend dat dit, inmiddels een tijdje geleden, is voorgevallen.
Ik werk al een tijdje bij de Helm en ik moet toegeven dat ons voorraadsysteem echt wel iets te wensen over heeft gelaten.
Sterker nog; we hielden alle voorraad handmatig bij...
Juist daarom hebben we geïnvesteerd in een goedwerkend voorraad- en kassasysteem die direct in verbinding staat met onze webshop.
Niet alleen de voorraad wordt zo bijgewerkt, maar ook de nieuwste whisky's staan er zo nog sneller op.
Heb je tips voor mij? Dan hoor ik het graag uiteraard.
Ik maak het in ieder geval graag goed met je. Stuur even een berichtje, we komen er vast met elkaar uit.
Ik werk al een tijdje bij de Helm en ik moet toegeven dat ons voorraadsysteem echt wel iets te wensen over heeft gelaten.
Juist daarom hebben we geïnvesteerd in een goedwerkend voorraad- en kassasysteem die direct in verbinding staat met onze webshop.
Niet alleen de voorraad wordt zo bijgewerkt, maar ook de nieuwste whisky's staan er zo nog sneller op.
Ik maak het in ieder geval graag goed met je. Stuur even een berichtje, we komen er vast met elkaar uit.
4 x
-
- Nieuwkomer
Re: TIP! In de aanbieding...
henri schreef:Tris schreef:Mooie zaak, Slijterij De Helm, Rob is ook een goeie vent!
1e en laatste keer..
aan de hand van jouw bericht heb ik daar een bestelling gedaan.
krijg zojuist een mail met maar 2 regels tekst en that's it..
( lekker voorraad beheer van je site ook... )
"Beste H.B. van der Ree,
Helaas is de Tomatin uitverkocht, het geld bedrag wordt retour gestort.""
Goedemiddag,
Vervelend dat dit is voorgevallen...
Inmiddels hebben we geïnvesteerd in een voorraadsysteem en daar hebben we heel hard aan gewerkt.
We zijn met je eens dat er weinig meer irritant is, dan een webshop met een slecht voorraadsysteem.
Sterker nog in alle eerlijkheid: we hielden alles handmatig bij.
Met 1000 whisky's zal je begrijpen dat dit niet langer houdbaar was.
Nu hebben we een voorraadsysteem die realtime gekoppeld is aan de webshop en kassa in de fysieke winkel.
Zo grijpen wij en jij nooit meer mis!
Ik maak het graag goed met je, stuur me gerust even een berichtje.
Daar moeten we wel uitkomen
8 x
-
- Forum goeroe
jadevt schreef:Goedemiddag,
volgens mij heb ik me zelf ook niet aan mijn woord gehouden en heb ik nadien toch nog wel eens besteld bij jullie en zijn verdere bestellingen goed afgewikkeld.
dit voorval was dan ook al weer even geleden en op dat moment mn eerste keer bij jullie,
wanneer een eerst mis gaat en kort gecommuniceerd wordt dan is dat normaal reden niet meer terug te komen
gelukkig heb ik dat later toch nog eens gedaan
0 x
-
- Senior
jadevt schreef:Goedemiddag,
Hier wel een tip, eigen foto's maken maakt altijd wel een iets betere indruk. Afbeeldingen van collega webshops gebruiken zonder een credit is in mijn ogen wat jammer.
2 x
-
- (Whisky)Professional
En, net als ieder ander die hier op het forum binnen komt en daar steevast op wordt gewezen; stel je even voor. Zeker als je hier kennelijk alleen met het doel komt de ontstane hobbels glad te strijken….
2 x
-
- Forum goeroe
Oogadal schreef:En, net als ieder ander die hier op het forum binnen komt en daar steevast op wordt gewezen; stel je even voor.
I couldn’t agree more
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 09 Nov 2021, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
- Forum goeroe
shadowcollector schreef:jadevt schreef:Goedemiddag,
Hier wel een tip, eigen foto's maken maakt altijd wel een iets betere indruk. Afbeeldingen van collega webshops gebruiken zonder een credit is in mijn ogen wat jammer.
Hier heb ik alleen wat meer moeite mee. Dit vind ik een steek zonder bewijs. Onderbouw het op z’n minst even en beter nog, doe dat anders gewoon ff middels Pb. En misschien zelfs niet eens lafjes via een forum, gebruik makend van ‘de gelegenheid’ maar pak de telefoon op en regel het als slijters onderling, professioneel. Nu dient het tot niet veel meer dan een collega webshop publiekelijk te kakken zetten met een opmerking zonder onderbouwing dat is in mijn ogen ‘een beetje jammer’
0 x
-
- Senior
henri schreef:jadevt schreef:Goedemiddag,
volgens mij heb ik me zelf ook niet aan mijn woord gehouden en heb ik nadien toch nog wel eens besteld bij jullie en zijn verdere bestellingen goed afgewikkeld.
dit voorval was dan ook al weer even geleden en op dat moment mn eerste keer bij jullie,
wanneer een eerst mis gaat en kort gecommuniceerd wordt dan is dat normaal reden niet meer terug te komen
gelukkig heb ik dat later toch nog eens gedaan
Bij mijn bestelling destijds flesje te weinig geleverd maar was natuurlijk getekend voor ontvangst. Even gebeld en zonder verdere nood aan bewijs of whatever onmiddellijk flesje nagestuurd na een vriendelijk contact aan de lijn.
Mijn probleem werd toen dus netjes en (klant)vriendelijk afgehandeld.
Dus soms zijn ervaringen ook maar moment opnames maar dat maakt het natuurlijk niet minder sneu voor jou. Blij dat ze verder willen afhandelen om uw klantenervaring toch nog positief te maken!
Goed bezig De Helm
0 x
-
- Senior
Inmiddels diverse keren in de winkel geweest en diverse flesjes gekocht. Mooie ruime winkel. Gevarieerd aanbod ib’s en vriendelijk personeel.
Wel een ervaring dat de verkooplink via wb niet de botteling was welke in de winkel stond.
Wel een ervaring dat de verkooplink via wb niet de botteling was welke in de winkel stond.
0 x