The Whiskydudes

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3201
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor defeatless » 09 Jan 2023, 01:11

Oogadal schreef: Man, man. Wat een geestelijke armoede.



Neurodivers heet dat tegenwoordig.
En met de aanhoudende bezuinigingen binnen de GGZ (breek me de bek niet open over het ZPM financieringsmodel) zul je toch moeten accepteren dat er meer zwaar neurodiverse mensen vrij gaan rondlopen.
Maar goed, we tolereren jou hier ook al een tijdje ;) ;).
3 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Jan 2023, 08:44

Ja, da's dan ook weer waar Alex. Er zal wel iemand achter deze gebruikersnaam schuil gaan die een hekel aan me heeft. :shock:
Hoeveel punten iemand geeft boeit me totaal niet als ze voor een whisky beoordeling minder tijd in minuten nemen als ik er aan jaren aan heb besteed. Maar dit soort beschuldigingen is gewoon asociaal.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3972
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 09 Jan 2023, 20:07

Helemaal consequent is ie ook niet, na die aantijgingen is hij met zijn 84 punten nog best wel gul.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Jan 2023, 20:32

Hij is helemaal niet consequent. Buiten de punten, meneer struikelt over zwavel (die er echt amper inzit, anders was Thijs er wel over gestruikeld) maar hij vindt de Kilkerran 8 yo (de 2019 versie) een 91p dram. Als je het nou over een zwavelbom hebt… :Scratch
De punten die iemand aan m’n whisky’s geeft die minder tijd in minuten voor een dram neemt dan ik er aan jaren aan heb gespendeerd interesseren me ook helemaal niet, ik heb het idee dat er achter de onvindbare Whiskymasterdeluxe een mannetje zit die een hetze aan het voeren is.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

rvg95
Actief lid
Actief lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 Dec 2021, 16:13

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor rvg95 » 09 Jan 2023, 21:16

Oogadal schreef:Hij is helemaal niet consequent. Buiten de punten, meneer struikelt over zwavel (die er echt amper inzit, anders was Thijs er wel over gestruikeld) maar hij vindt de Kilkerran 8 yo (de 2019 versie) een 91p dram. Als je het nou over een zwavelbom hebt… :Scratch
De punten die iemand aan m’n whisky’s geeft die minder tijd in minuten voor een dram neemt dan ik er aan jaren aan heb gespendeerd interesseren me ook helemaal niet, ik heb het idee dat er achter de onvindbare Whiskymasterdeluxe een mannetje zit die een hetze aan het voeren is.


Niks van aantrekken; je maakt lekker spul :bigsmile Als jij erin gelooft ben je er al wat mij betreft... Dat is het belangrijkste.
1 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Jan 2023, 21:41

Jaja, dat snap ik wel, dank voor je compliment, maar ook op Whiskybase gelden denk ik dezelfde fatsoensnormen als in het echte leven; als ik iemand voor oplichter uitmaak op een voor de whisky wereld toegankelijk openbaar medium dan kom ik daar ook niet mee weg zonder bewijs aan te leveren. Nu gaat het er niet om dat mensen alles lezen wat op WB staat, maar mensen met interesse in whisky struinen wel op WB rond voor informatie.
Dit figuur beschuldigd niet alleen mij van doorgestoken kaart en omkoperij, hij beschuldigd ook de mensen die op WB vrienden met mij zijn van aannemen van mogelijke steekpenningen en vriendjespolitiek.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Jimbeau
Senior
Senior
Berichten: 308
Lid geworden op: 25 Sep 2019, 00:03
Locatie: Helmond

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 18 Jan 2023, 17:26

Ik zie op de bottle paginas op WB van de komende release, dat dit keer de Staoisha weer in een 700ml fles zit maar dat de Invergordon nu in een 500ml uitvoering komt.

Puur uit nieuwsgierigheid Edwin, vanwaar deze keuze? Is het simpelweg om aan een bepaalde (minimale) hoeveelheid flessen te komen, gezien de Staoisha dit keer uit een QC komt en de Invergordon uit een Octave?
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 18 Jan 2023, 19:41

Kwestie van output:
De vorige staoisha’s waren octaafjes, daar haal je vrij weinig 700ml uit. Dus kies je dan voor 700ml dan moet je veel mensen teleurstellen omdat er weinig flessen zijn. Deze Staoisha is van een quarter cask, dan is het een stuk eenvoudiger om een fatsoenlijk aantal 700ml flessen eruit te halen en dus veel mensen de kans te geven om te kunnen kopen :)

De Invergordon is weer precies als de Staoisha C en D: de Invergordon komt ook uit een octaaf, dus net weinig output om een mooi aantal 70cl eruit te halen, dus 50cl zodat meer mensen een fles kunnen bemachtigen en genieten, want prachtig dat is ie :bigsmile :dancing
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Jan 2023, 20:56

Check, dat dus. :Party

Had ik de Invergordon op 70cl gebotteld dan waren er maar 75 flessen 70cl uitgerold. Stuk of 10 er af voor samples, festivals en tastings dan wordt het aantal beschikbaar wel erg mager.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 20 Jan 2023, 11:22

En ik haak weer even in met onvervalste reclame (had het geluk om alvast te mogen proeven).

Wat een beauties. Zit nog altijd een stijgende lijn in de bottelingen van Edwin (en da's knap met gemiddeld 87+ op WB). De Inver = yummie, prachtig oude grain en 100% toegankelijk voor nieuwe 'graindrinkers'. De Bunna Staoisha is weer ouderwets knallen. Máár de Ardmore - da's een echte verrassing (ach, voor de kenners wellicht niet)..... dorst! :yes
3 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Jan 2023, 15:47

Alleen voor die Ardmore moet je bij Dein Whisky zijn, das een exclusive. ;)
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1170
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 20 Jan 2023, 15:53

Oogadal schreef:Alleen voor die Ardmore moet je bij Dein Whisky zijn, das een exclusive. ;)


Of een kerstgeschenk krijgen?
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Jan 2023, 16:21

Helpt ook, maar die Dein Whisky Exclusive is toch echt een andere Ardmore. :bigsmile
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... e-2009-wds
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 767
Lid geworden op: 22 Sep 2012, 15:02
Locatie: omgeving Breda

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor Roland... » 20 Jan 2023, 18:44

Oogadal schreef:Helpt ook, maar die Dein Whisky Exclusive is toch echt een andere Ardmore. :bigsmile
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... e-2009-wds


Vanaf wanneer is deze Ardmore bij Dein Whisky te krijgen? Hij staat nog niet op de site volgens mij...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Jan 2023, 22:04

Dat zal toch ergens volgende week worden denk ik.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten