Whisky veiling ervaringen

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
pieske86
Senior
Senior

Whisky veiling ervaringen

Ongelezen berichtdoor pieske86 » 06 Jun 2018, 13:29

Wat zijn jullie ervaringen met whisky veilingen online en fysiek?
Wat zijn de kosten koop/verkoop, andere kosten
Plus punten en min punten?

Welke sites zijn betrouwbaar, andere totaal niet?

Catawiki moet niet worden besproken, die kennen de meeste al denk ik :lol:

Graag jullie mening?
1 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whisky veiling ervaringen

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 06 Jun 2018, 15:44

WhiskyAuction. Geen kopersfee. Goede degelijke Duitse verzending. Goed aanbod. Ich liebe :bigsmile .
2 x
squaadgras | One of the Whiskydudes ©

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Jun 2018, 15:53

squaadgras schreef:WhiskyAuction. Geen kopersfee. Goede degelijke Duitse verzending. Goed aanbod. Ich liebe :bigsmile .

Sluit ik me bij aan. Geen kopersfee, wel éénmalige inschrijfkosten. En toch ook wel stevige portokosten, én nog wat 'packing' kosten per item. Volstrekt logisch, het wordt ook prima verpakt tenslotte én moet uit het buitenland komen, maar daardoor valt de uiteindelijke rekening toch altijd een stuk hoger uit dan je je bewust van bent op het moment dat je lekker zit te bieden. Maar goed, ze zijn daar vooraf wel heel transparant over, is dus eigenlijk meer eigen verantwoordelijkheid :roll: .
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 06 Jun 2018, 16:23

Hoe meer je koopt hoe voordeliger het is uiteraard... ooit eens 9 flessen 'gewonnen' waar elk per fles 3€ bij kwam voor verpakking, zending, etc.

Voor 1 fles vind ik het inderdaad weer 'te duur'. Maar de gier in mij kan het toch nooit bij 1 fles houden.. :bigsmile
1 x
squaadgras | One of the Whiskydudes ©

Mermur
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 06 Jun 2018, 19:07

Naast WhiskyAuction goede ervaringen met Scotch Whisky Auctions, Just Whisky en WhiskyAuction & More (Nederlands; relatief klein aanbod). Ik geef de voorkeur aan WhiskyAuction vanwege de prijzen in Euro's en geen buyer's fee en VAT.
0 x
Afbeelding

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 06 Jun 2018, 20:25

Voor whisky action heb je uit wel een CC nodig.
Verder lijkt het mij, en corrigeer me maar als ik het verkeerd zie, dat deze veilingen niet echt geschikt zijn voor instapwhiskies m.n. door de hoge verzendkosten en vaak ook de commission fee's, maar juist voor die flessen die niet of bijna niet meer bij winkels te verkrijgen zijn.
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Jun 2018, 20:35

squaadgras schreef:Voor 1 fles vind ik het inderdaad weer 'te duur'. Maar de gier in mij kan het toch nooit bij 1 fles houden.. :bigsmile

Precies dat, ik dus ook niet. En dan heb je dus een paar relatieve koopjes, maar valt de uiteindelijke afrekening toch nog vrij rauw op je dak :lol:
Al is dat sowieso wel met whisky, het shoppen/uitzoeken is geweldig, het afrekenen iets minder :Help

pascaldo schreef:Verder lijkt het mij, en corrigeer me maar als ik het verkeerd zie, dat deze veilingen niet echt geschikt zijn voor instapwhiskies m.n. door de hoge verzendkosten en vaak ook de commission fee's, maar juist voor die flessen die niet of bijna niet meer bij winkels te verkrijgen zijn.

Klopt, instapwhisky's staan er soms wel tussen hoor, maar vaak wordt er dan toch nog behoorlijk op geboden én dan inderdaad de bijkomende kosten nog.
Voor koopjes van instapwhisky's kun je echt beter terecht bij de aanbiedingen van de grote online shops of je lokale slijter.
0 x

Breedút_Genietsje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 06 Jun 2018, 21:30

De laatste veilingen waar ik aan meegedaan heb waren op ebay.de .

Staat soms nog wel eens wat leuks op maar wordt ook veel op geboden.
Voordeel: veiling loopt tot exact aangegeven tijdstip.
Voer je eindbod 5 sec voor eindtijd in en als je geluk hebt ben je de hoogste bieder....
0 x
Breedút Genietsje

pieske86
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pieske86 » 06 Jun 2018, 21:50

Hoeveel is de VAT op de engelse sites?

Wat vinden jullie van whiskyauctioneer?
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 07 Jun 2018, 09:42

pieske86 schreef:Hoeveel is de VAT op de engelse sites?

Opzich een goede site, maar stevig aan de prijs.
10% fee , 23GBP verzending (1 fles) en daar nog btw over.
0 x

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 07 Jun 2018, 10:03

Rien68 schreef:
pieske86 schreef:Hoeveel is de VAT op de engelse sites?

Opzich een goede site, maar stevig aan de prijs.
10% fee , 23GBP verzending (1 fles) en daar nog btw over.

Wat dan weer betekent dat je voor 1 fles van £15 in totaal 45 euro kwijt bent
0 x
Afbeelding

Kikkerneve
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 07 Jun 2018, 11:10

Mermur schreef:Naast WhiskyAuction goede ervaringen met Scotch Whisky Auctions, Just Whisky en WhiskyAuction & More (Nederlands; relatief klein aanbod). Ik geef de voorkeur aan WhiskyAuction vanwege de prijzen in Euro's en geen buyer's fee en VAT.

Precies dit. En dan met name de eerste twee. Hoewel ik het aanbod op Just-whisky de laatste pakweg 8 maanden wat achteruit vind gegaan. En dan ben je in mijn beleving met teveel op te weinig flessen aan het bieden.

Ervaringen zijn bij alle auctions goed. Ik doe het bieden toch echt zelf en weet wat er nog aan veiling- en verzendkosten bij komt. Niks om achteraf om te miepen.
0 x

Scotaya
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Scotaya » 07 Jun 2018, 17:45

Een tip voor hen die enkele flessen willen kopen op de UK Auctions maar de verzendkosten te hoog vinden.

Als je het geduld kan opbrengen dan kan je je gewonnen flessen max 3 maanden kosteloos bij de Auction laten staan. Langer, dan betaal iets aan kosten.
Voordeel hiervan is dus dat je dan na 3 maanden bijv 4 of 5 flessen in een keer kan laten bezorgen. Dus je verzendkosten worden daardoor een stuk lager.
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”