Jurgen's Whiskyhuis - www.whiskyhuis.be

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Jurgen's Whiskyhuis - www.whiskyhuis.be

Ongelezen berichtdoor Banzai » 18 Dec 2013, 11:47

Yapi schreef:
Banzai schreef:Ik ben ook fan van de kleine whiskytastings die Jurgen organiseert zoals Whisky aan Zee enzo. Hij heeft altijd een mooie verzameling Samaroli's, Silver Seal, Whisky Doris, TWA, SMWS,... bij. So many malts, so little time :cry:

je kunt inderdaad gerust een hele middag aan een tafel van Jurgen staan zonder je te vervelen ;)
Dewar Rattray & Kintra voert ie ook in. Daily Dram, enz. Teveel idd om op te noemen en te proeven!

Alleen jammer dat hij gestopt is met Maltbarn. Ik denk niet dat er nu nog een verdeler in België is van Maltbarn.
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

liefmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor liefmans » 18 Dec 2013, 18:48

dram242 doet dit momenteel,
wacht tot eind januari dan kan je die ook via mij verkrijgen.
0 x
Afbeelding

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 18 Dec 2013, 20:54

liefmans schreef:dram242 doet dit momenteel,
wacht tot eind januari dan kan je die ook via mij verkrijgen.

Thanks Christophe. Ga je ook een whiskyshop openen?
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Dec 2013, 00:43

liefmans schreef:dram242 doet dit momenteel,

Ja ja, die beantwoordde mijn vraag op 24 oktober:
Ik contacteer hiervoor mijn leverancier en vraag na of het deze cask betreft. Zogauw ik antwoord heb laat ik je iets weten.

Ook ná versturen van een herinnering mijnerzijds,..... nooit meer iets vernomen. :boos en helaas heb ik zo nog wat ervaringen in Vlaanderen :nono
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 19 Aug 2014, 12:08

Hoe zijn de ervaringen met het plaatsen van bestellingen in de webshop? Qua service, verzending, betaling etc?

Ik heb namelijk nog niet eerder iets bij Jurgen besteld, en volgens mij heeft hij een goede reputatie. Alleen door deze 'fijne' discussie op Whiskybase zoek ik even bevestiging :)
0 x
Afbeelding | Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 19 Aug 2014, 12:34

thijs100 schreef:Hoe zijn de ervaringen met het plaatsen van bestellingen in de webshop? Qua service, verzending, betaling etc?

Ik heb namelijk nog niet eerder iets bij Jurgen besteld, en volgens mij heeft hij een goede reputatie. Alleen door deze 'fijne' discussie op Whiskybase zoek ik even bevestiging :)

Over 't algemeen zéér goed. Altijd correct en snel geleverd. Vroeger duurde het soms een eindje voor je mails beantwoord werden, geen idee of dat nu nog zo is want ik rij meestal gewoon zelf naar de shop.
Na bestelling krijg je normaliter binnen enkele dagen een factuur toegestuurd met het verzoek om te betalen.
Eens dat gebeurd is wordt er verzonden.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 19 Aug 2014, 13:16

BWhisky schreef:
thijs100 schreef:Hoe zijn de ervaringen met het plaatsen van bestellingen in de webshop? Qua service, verzending, betaling etc?

Ik heb een keer wat bij hem besteld. Ik had nog niet door dat ik na het doen van een bestelling pas later een factuur toegemaild zou krijgen. Je moet het even weten. Dit was trouwens ook de procedure bij twee andere Belgische webshops waar ik bestelde, dus als je instant IDeal en klaar gewend bent, moet je even iets meer geduld hebben.

De bestelling was trouwens, zoals bij elke whisky webshop die ik ken, prima verpakt.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 19 Aug 2014, 14:14

ook ik heb hier 1x 2 flessen besteld, weet niet mee precies hoe lang alles duurde, weet alleen nog wel dat ik in ieder geval tevreden was.
wat ik ook nog weet is dat ik van tevoren een mailtje had gestuurd met wat vragen over het bestellen. dit berichtje was binnen 24 uur beantwoord.
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 19 Aug 2014, 14:24

Bedankt voor de vlotte reacties, daar kan ik wat mee :duimop

turfsmurf schreef:Ik had nog niet door dat ik na het doen van een bestelling pas later een factuur toegemaild zou krijgen. Je moet het even weten.

Kijk, ook handig om te weten :)
0 x
Afbeelding | Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 19 Aug 2014, 15:14

Ik bestel altijd via de webshop van Jurgen (en iedere keer per zoveel flessen). Nog nooit heb ik problemen gehad met verkeerde flessen, schade ed. Bij mij is alles altijd al correct verlopen, ondanks de reacties op WB.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 19 Aug 2014, 16:08

Alles altijd prima verlopen, niks geen problemen.
0 x
Afbeelding

shaven
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor shaven » 03 Okt 2014, 15:34

Op 04/08/2014 bestelde ik bij Jurgen's Whiskyhuis 2 flessen whisky, het gaat om een Port Charlotte An Turas Mor en een Port Charlotte PC10. Deze bestelling gebeurde op de website http://www.whiskyhuis.be/. Ik kreeg het bericht dat ik beide bestellingen mocht ophalen aan zijn winkel, wat ik ook deed op 08/08/2014. De flessen waren verpakt in een plasticzak en ter goede trouw betaalde ik het afgesproken bedrag. Eens aan mijn wagen, die voor de winkel stond, keek ik naar de flessen en constateerde dat ipv de Port Charlotte PC10, de verkoper mij de GOEDKOPE Port Charlotte 10yo meegegeven had. Ik ging terug naar de winkel om vast te stellen dat deze (op 5 minuten tijd) gesloten was (ondanks het feit dat hij die dag doorlopend open zou zijn. Ik belde daarop aan aan zijn huis (privéadres) waarop zijn vrouw opendeed. Eenmaal ik hem kon spreken, vroeg ik dan ook deze fles om te ruilen, aangezien dit niet het juiste product was. Hij weigerde dit te doen omdat, volgens hem, hij die speciaal had moeten bestellen. Toen ik verder aandrong, probeerde hij mij wijs te maken dat dat dezelfde whiskies waren. Na een lange discussie ben ik naar huis gegaan en heb ik me op verschillende plaatsen bevraagd, waaronder een ECHTE Whiskykenner, fora en andere bronnen op het internet, en de Officiële distillerie van Bruichladdich, die me ook bevestigde dat dit NIET dezelfde whiskies waren . Hierop schreef ik de verkoper (Jurgen) op 17/08/2014 om een tegemoetkoming te vragen van zijn kant, maar weigerde hij. Daarbovenop merkte ik dat de verkoper op dat moment zijn website aan het aanpassen was, om verder onderzoek te belemmeren en te misleiden. Gelukkig zag ik dit gebeuren en heb ik nog een aantal belangrijke oorspronkelijke advertenties kunnen screenshotten. Als reactie hierop Ben ik bij de politie geweest
Laatst gewijzigd door shaven op 03 Okt 2014, 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 03 Okt 2014, 15:59

shaven schreef:Op 04/08/2014 bestelde ik bij Jurgen's Whiskyhuis 2 flessen whisky, het gaat om een Port Charlotte An Turas Mor en een Port Charlotte PC10. Deze bestelling gebeurde op de website http://www.whiskyhuis.be/. Ik kreeg het bericht dat ik beide bestellingen mocht ophalen aan zijn winkel, wat ik ook deed op 08/08/2014.

Helaas bestaat er inderdaad een PC10 cask strength en een "gewone" PC10, verwarrend genoeg. Nou is de vraag dus wat jij exact besteld hebt op zijn website en wat je daarvoor hebt betaald, maar dat kunnen we denk ik niet meer inzien?
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 03 Okt 2014, 16:12

totalatool schreef:
shaven schreef:Op 04/08/2014 bestelde ik bij Jurgen's Whiskyhuis 2 flessen whisky, het gaat om een Port Charlotte An Turas Mor en een Port Charlotte PC10. Deze bestelling gebeurde op de website http://www.whiskyhuis.be/. Ik kreeg het bericht dat ik beide bestellingen mocht ophalen aan zijn winkel, wat ik ook deed op 08/08/2014.

Helaas bestaat er inderdaad een PC10 cask strength en een "gewone" PC10, verwarrend genoeg. Nou is de vraag dus wat jij exact besteld hebt op zijn website en wat je daarvoor hebt betaald, maar dat kunnen we denk ik niet meer inzien?

Er is, dacht ik, toch een verschil tussen de Port Charlotte PC10 (op cs) en de Port Charlotte 10y (46%).. niet in het minst qua prijs.
Toch twee duidelijk verschillende flessen me dunkt? Of is er nog een Port Charlotte 10y op cs ook?
Vreemd verhaal in ieder geval..
Laatst gewijzigd door BWhisky op 03 Okt 2014, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 03 Okt 2014, 16:14

BWhisky schreef:
totalatool schreef:

Er is, dacht ik, toch een verschil tussen de Port Charlotte PC10 (op cs) en de Port Charlotte 10y (46%).. niet het minst in prijs.
Toch twee duidelijk verschillende flessen me dunkt? Of is er nog een Port Charlotte 10y op cs ook?
Vreemd verhaal in ieder geval..

Tja, ik bega eigenlijk ook al een vergissing, want de niet-CS variant heet inderdaad gewoon Port Charlotte 10. Maar ja, Port Charlotte wordt nogal eens afgekort tot PC...
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”