Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor henri » 13 Jul 2023, 15:45

Fat Bastard! schreef:Ik vind de nieuwe lay-out met tabs overigens geen verbetering.

100% mee eens! :vies
1 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 13 Jul 2023, 17:01

Fat Bastard! schreef:Ik vind de nieuwe lay-out met tabs overigens geen verbetering. En het kopiëren en met name plakken van de weblink met die #endannogwaterachter wordt er ook niet prettiger op....

Die tabs zijn ruk inderdaad
0 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 06 Feb 2024, 21:02

Ik word bepaald niet vrolijk van de nieuwe manier waarop zoekresultaten op Whiskybase worden weergegeven (vergelijkbaar met de eerder aangepaste weergave op de WB Market):
- Je hebt geen dropdown menus meer, maar moet het deelscherm met filters openen, dat hinderlijk in beeld blijft.
- Je kunt de resultaten niet meer per categorie rangschikken, bv. op naam of jaar van botteling.
- Je ziet niet meer welke flessen je zelf in je collectie hebt (of het WB-nummer).
- De balk per fles is veel breder, waardoor de resultaten veel minder overzichtelijk zijn.
- Je kunt niet meer filteren op wel of niet te koop.
Voor mij is daarmee heel veel van de functionaliteit verloren gegaan; geen verbetering. :Cry
3 x
Afbeelding

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 06 Feb 2024, 21:11

Mermur schreef:Ik word bepaald niet vrolijk van de nieuwe manier waarop zoekresultaten op Whiskybase worden weergegeven (vergelijkbaar met de eerder aangepaste weergave op de WB Market):
- Je hebt geen dropdown menus meer, maar moet het deelscherm met filters openen, dat hinderlijk in beeld blijft.
- Je kunt de resultaten niet meer per categorie rangschikken, bv. op naam of jaar van botteling.
- Je ziet niet meer welke flessen je zelf in je collectie hebt (of het WB-nummer).
- De balk per fles is veel breder, waardoor de resultaten veel minder overzichtelijk zijn.
- Je kunt niet meer filteren op wel of niet te koop.
Voor mij is daarmee heel veel van de functionaliteit verloren gegaan; geen verbetering. :Cry

De meeste van je punten komen nog terug, mocht je in de tussentijd de oude zoekfunctie willen blijven gebruiken dan kan dat: https://www.whiskybase.com/search-v1

- Je hebt geen dropdown menus meer, maar moet het deelscherm met filters openen, dat hinderlijk in beeld blijft --> deze moet sluiten als je buiten de filters klikt. Dat wordt snel opgelost.
- Je kunt de resultaten niet meer per categorie rangschikken, bv. op naam of jaar van botteling --> sorteren komt nog terug
- Je ziet niet meer welke flessen je zelf in je collectie hebt (of het WB-nummer). ---> WB nummer komt nog terug, highlight wel of niet in collectie zijn we nog aan het uitzoeken. Dat blijkt wat lastiger te zijn
- Je kunt niet meer filteren op wel of niet te koop. --> dit is nog steeds beschikbaar

- De balk per fles is veel breder, waardoor de resultaten veel minder overzichtelijk zijn. (begrijp niet wat je hiermee bedoelt?)
2 x

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Tris » 06 Feb 2024, 22:13

Eerlijk gezegd is die hele eerdere verandering met de community en review tabs wat mij betreft ook absoluut geen vooruitgang, wat is daar de gedachte achter?
1 x
Afbeelding

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 07 Feb 2024, 07:22

shadowcollector schreef:De meeste van je punten komen nog terug, mocht je in de tussentijd de oude zoekfunctie willen blijven gebruiken dan kan dat: https://www.whiskybase.com/search-v1

Dirk, dank je wel voor deze uitgebreide reactie. Fijn om te horen dat veel van de functies nog terugkomen en dat ik tot die tijd de oude versie kan blijven gebruiken. Ik heb nogmaals gekeken, maar ik krijg de optie 'te koop of niet' niet te zien in het panel met filters; dat stopt bij 'colored'.
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 08 Feb 2024, 20:02

Nog een vage aanpassing waarvan ik hoop dat het een bug is. Ik schrijf reviews maar geef géén punten. Nu komt er in m’n activity tracker ineens te staan:
Cask1988 beoordeelde whisky Port Dundas 2009 WDS met 0 punten
Cask1988 Cask1988 voegde een smaak note toe aan whisky Port Dundas 2009 WDS

:Scratch Nee ik geef géén punten. Niet nul punten, het telt niet mee in het gemiddelde van die fles maar dit staat wel heel erg knullig zo. Of het moet de bedoeling zijn om leden te dwingen scores te gaan geven…
1 x
Afbeelding

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 08 Feb 2024, 20:22

Cask1988 schreef:Nog een vage aanpassing waarvan ik hoop dat het een bug is. Ik schrijf reviews maar geef géén punten. Nu komt er in m’n activity tracker ineens te staan:
Cask1988 beoordeelde whisky Port Dundas 2009 WDS met 0 punten
Cask1988 Cask1988 voegde een smaak note toe aan whisky Port Dundas 2009 WDS

:Scratch Nee ik geef géén punten. Niet nul punten, het telt niet mee in het gemiddelde van die fles maar dit staat wel heel erg knullig zo. Of het moet de bedoeling zijn om leden te dwingen scores te gaan geven…

Foutje bedankt, zal er naar laten kijken.
1 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 09 Feb 2024, 00:16

Poeh, nou ben ik persoonlijk niet heul erg van de verandering. Maar dit is wel erg hard werken, die nieuwe site.
3 x
Afbeelding

Slight
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Slight » 25 Mar 2024, 00:01

Voor mij werkt al lange tijd het volgende niet via desktop:

Als je naar je Collectie gaat, je klikt op Details om het overzicht in de vorm van een Lijst te krijgen, en je wilt sorteren op Status van fles... dan gebeurd er eigenlijk niets. Er komt wel een pijltje in de kolom van Status te staan, maar de sortering blijft van A-Z. Je kan op alle andere kolommen wel gewoon sorteren, maar niet op Status. Het zal wel iets te maken hebben met het feit dat deze kolom afbeeldingen heeft.

Klein dingetje, maar het maakt mijn leven wat eenvoudiger als dit weer naar behoren functioneert :)
0 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 25 Mar 2024, 10:49

Zat beetje te stoeien op WB om misschien een flesje te verkopen. Nou gaat dat toch echt niet zo makkelijk? Wat je toch allemaal aan info moet geven en dan werken ze ook nog met een 3e partij (zeg mij niets, nooit v gehoord) waar ik mijn rekeningnummer moet doorgeven en moet machtigen om geld op mijn rekening te storten danwel af te halen. Ja Dahaaag begin ik dus niet aan.
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Slight
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Slight » 25 Mar 2024, 21:37

Wouterk schreef:Zat beetje te stoeien op WB om misschien een flesje te verkopen. Nou gaat dat toch echt niet zo makkelijk? Wat je toch allemaal aan info moet geven en dan werken ze ook nog met een 3e partij (zeg mij niets, nooit v gehoord) waar ik mijn rekeningnummer moet doorgeven en moet machtigen om geld op mijn rekening te storten danwel af te halen. Ja Dahaaag begin ik dus niet aan.

Ja, het heeft mij er ook van weerhouden om de moeite te nemen. Maar verkopen via een partij als Catawiki was anders ook geen pretje. Nu ik hier op het forum zit zou ik het eerder hier proberen te slijten.
0 x
Afbeelding

Slight
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Slight » 05 Apr 2024, 00:39

Als iemand zin heeft om functionaliteit toe te voegen aan Whiskybase, dan heb ik nog wel 2 dingen op mijn lijst.

1. Het filtersysteem bij het zoeken is echt een geweldige upgrade vergeleken met voorheen. Maar het zou nog toffer zijn als je het ook kon gebruiken als negatieve filter. Ik bedoel dat je bijvoorbeeld onder Bottler alle Official Bottlings uit kan zetten, zodat je alleen de IB's overhoudt.

2. Het zou ook fijn zijn als we ergens zouden kunnen registreren van welke distillery de flessen zijn die 'anoniem' als IB worden uitgebracht. Soms is niet meer te volgen wat nu wat is. Als de informatie van de website van een betrouwbare bron verdwijnt dan is deze informatie verloren.

Ik probeerde laatst Clynelish als distiller toe te voegen aan een fles van 'A Highland Distillery'. Dat werd afgekeurd omdat het niet op het label staat (mod zei letterlijk: if it is not on the bottle written we do not take it to the details). Terwijl die informatie wel door meerdere bronnen wordt gegeven.

En waarom mag het bij sommige flessen dan weer wel? Het staat hier ook nergens op het label dat het Highland Park is. Ik snap dat de locatie Orkney niet ontzettend veel keuze geeft, maar het zou theoretisch ook nog Scapa kunnen zijn. Dat is dus inconsistent. En het ontbreken van deze informatie is wat mij betreft een gemis. Terwijl deze informatie in veel gevallen wel uit betrouwbare bron over te nemen is. Misschien zou een veld als 'Presumed distiller' uitkomst bieden, zodat de informatie alsnog bij de fles blijft.

Sorry voor het lange verhaal :Pipersmile
1 x
Afbeelding

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 18 Apr 2024, 09:06

Iets veranderd bij whiskybase op m'n smartphone: Als ik naar mijn collectie ga, krijg ik mijn volledige collectie te zien; en moet ik de filter gaan gebruiken om m'n open flessen te sorteren. Irritant! :-x
Op de gewone website staat er wel nog gewoon de knop 'open' of 'gesloten'. Ik heb trouwens een gewone Samsung, geen idee of dat bij een Iphone ook zo is.
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 18 Apr 2024, 09:52

JoachimV10 schreef:Iets veranderd bij whiskybase op m'n smartphone: Als ik naar mijn collectie ga, krijg ik mijn volledige collectie te zien; en moet ik de filter gaan gebruiken om m'n open flessen te sorteren. Irritant! :-x
Op de gewone website staat er wel nog gewoon de knop 'open' of 'gesloten'. Ik heb trouwens een gewone Samsung, geen idee of dat bij een Iphone ook zo is.

Idem voor iphone, kunt (zover ik weet) enkel je open flessen zien door te filteren.
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”