Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
shadowcollector
Senior
Senior
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 Jan 2015, 23:58

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 29 Mei 2022, 10:56

Cask1988 schreef:Uit nieuwsgierigheid zat ik eens te zoeken maar ik kon het niet vinden: wat was de allereerste fles Whisky die aan WB is toegevoegd? #WB1 zeg maar :bigsmile


https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/1/


;-)
1 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3764
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 29 Mei 2022, 11:00

shadowcollector schreef:
Cask1988 schreef:Uit nieuwsgierigheid zat ik eens te zoeken maar ik kon het niet vinden: wat was de allereerste fles Whisky die aan WB is toegevoegd? #WB1 zeg maar :bigsmile


https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/1/


;-)

:domdom Ik zie het linkje en denk nu ‘duuhhh’ :P Het is zondagochtend en m’n brein is nog aan t opstarten denk ik. Misschien toch eens mn BIOS updaten…
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 538
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 29 Mei 2022, 12:32

Cask1988 schreef: :domdom Ik zie het linkje en denk nu ‘duuhhh’ :P Het is zondagochtend en m’n brein is nog aan t opstarten denk ik. Misschien toch eens mn BIOS updaten…

BIOS is ook wel een beetje old school, misschien eens kijken naar EUFI. Stuk sneller :hoedaf
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3764
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 29 Mei 2022, 12:35

MaltMuppet schreef:
Cask1988 schreef: :domdom Ik zie het linkje en denk nu ‘duuhhh’ :P Het is zondagochtend en m’n brein is nog aan t opstarten denk ik. Misschien toch eens mn BIOS updaten…

BIOS is ook wel een beetje old school, misschien eens kijken naar EUFI. Stuk sneller :hoedaf

UEFI bedoel je :bigsmile
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 538
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 29 Mei 2022, 15:17

Cask1988 schreef:
MaltMuppet schreef:UEFI bedoel je :bigsmile

Had ik weer eens last van DVS (dikke vinger syndroom)? :?
1 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3945
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 05 Dec 2022, 23:14

Lekker bezig daar bij Whiskybase, je moet een (nu nog gratis) account hebben om de reviews te kunnen lezen. Zal het de meesten van ons een zorg zijn, maar of ik me ergens aanmeld wil ik toch graag zelf bepalen. Wat is de volgende stap, een kleine (vrijwillige) bijdrage?
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5362
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor henri » 06 Dec 2022, 00:20

Reichenbach schreef:Lekker bezig daar bij Whiskybase, je moet een (nu nog gratis) account hebben om de reviews te kunnen lezen. Zal het de meesten van ons een zorg zijn, maar of ik me ergens aanmeld wil ik toch graag zelf bepalen. Wat is de volgende stap, een kleine (vrijwillige) bijdrage?


is al heeeeel lange tijd dat je veel van de info op de database pas ziet nadat je ingelogd bent
je mag zelf inderdaad bepalen dat je je aanmeld, dan zie je de reviews niet.. eigen keuze, niet zeuren dan
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3945
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 06 Dec 2022, 00:39

henri schreef:is al heeeeel lange tijd dat je veel van de info op de database pas ziet nadat je ingelogd bent
De reviews zijn daar dan sinds kort dan aan toegevoegd.

Maar je hebt gelijk; het is een keuze.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3764
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 06 Dec 2022, 07:32

Nou dat is niet sinds kort hoor Richard. Wat Henri zegt, dat is al jaren het geval. Dus ik zie de moeilijkheid niet. Ergens een account voor aanmaken is volgens mij ook niet iets heel geks ofzo :Scratch Bang dat de Chinezen meekijken?
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5362
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor henri » 06 Dec 2022, 08:42

Reichenbach schreef:
henri schreef:is al heeeeel lange tijd dat je veel van de info op de database pas ziet nadat je ingelogd bent
De reviews zijn daar dan sinds kort dan aan toegevoegd.

Maar je hebt gelijk; het is een keuze.


ik denk dat het iets anders is dat veranderd is.
eerst waren alle reviews onder elkaar zichtbaar. dat is nu niet meer zo
er zijn nu 3 categorieën gemaakt "recent notes" / "friends notes" / "my notes"
dit kan van invloed zijn op wat mensen zien die niet ingelogd zijn op hun account
2 x
Afbeelding

Koning
Senior
Senior
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic

Ongelezen berichtdoor Koning » 12 Apr 2023, 17:36

Verplaatst vanaf het domme vragen topic.
Op whiskybase zijn likes voor reviews niet meer zichtbaar zie ik, je kan ze ook geen likes meer geven. Wel kan je er nog op sorteren (zonder dat je ze overigens ziet).
Tijdelijk foutje, of doelbewuste aanpassing?

Zou het jammer vinden, want het stimuleert het schrijven van uitgebreidere reviews nog minder dan nu al het geval is. Al die tekstloze balkjesscores zonder tekst zijn toch een stuk minder bruikbaar en interessant, en ze sneeuwen de reviews waar moeite in is gestoken onder.
6 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2437
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 13 Apr 2023, 00:43

Niet echt een domme vraag toch? Misschien meer iets voor: Whiskybase in een nieuw jasje!
0 x
Afbeelding

Lakervt
Senior
Senior
Berichten: 218
Lid geworden op: 06 Jun 2017, 21:50
Locatie: Deventer

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic

Ongelezen berichtdoor Lakervt » 13 Apr 2023, 05:47

Fat Bastard! schreef:Niet echt een domme vraag toch? Misschien meer iets voor: Whiskybase in een nieuw jasje!

:nono :nono :nono

Domme vragen bestaan niet...
2 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3042
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic

Ongelezen berichtdoor Dre » 13 Apr 2023, 08:00

Koning schreef:Zou het jammer vinden, want het stimuleert het schrijven van uitgebreidere reviews nog minder dan nu al het geval is.

Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat iemand reviews of notes op Whiskybase dropt voor de likes hoor. Andersom denk ik ook niet dat er opeens veel meer uitgebreidere reviews werden geschreven toen de like-optie geïntroduceerd werd.
Sowieso werd je al niet op de hoogte gehouden als een review geliket werd, dan zou je dus al je reviews moeten teruglezen om te kijken of je misschien wel een like had gekregen. Ook daarvan kan ik me niet voorstellen dat iemand zijn/haar tijd daar aan gespendeerd heeft. Oftewel: mij laat het echt volledig koud dat de mogelijkheid er was én dat deze kennelijk weer verwijderd is.
1 x

Koning
Senior
Senior
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Koning » 13 Apr 2023, 09:38

Dre schreef:
Koning schreef:Op whiskybase zijn likes voor reviews niet meer zichtbaar zie ik, je kan ze ook geen likes meer geven. Wel kan je er nog op sorteren (zonder dat je ze overigens ziet).
Tijdelijk foutje, of doelbewuste aanpassing?

Zou het jammer vinden, want het stimuleert het schrijven van uitgebreidere reviews nog minder dan nu al het geval is. Al die tekstloze balkjesscores zonder tekst zijn toch een stuk minder bruikbaar en interessant, en ze sneeuwen de reviews waar moeite in is gestoken onder.

Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat iemand reviews of notes op Whiskybase dropt voor de likes hoor. Andersom denk ik ook niet dat er opeens veel meer uitgebreidere reviews werden geschreven toen de like-optie geïntroduceerd werd.
Sowieso werd je al niet op de hoogte gehouden als een review geliket werd, dan zou je dus al je reviews moeten teruglezen om te kijken of je misschien wel een like had gekregen. Ook daarvan kan ik me niet voorstellen dat iemand zijn/haar tijd daar aan gespendeerd heeft. Oftewel: mij laat het echt volledig koud dat de mogelijkheid er was én dat deze kennelijk weer verwijderd is.


Nee inderdaad, maar dat raakt niet aan het punt dat ik maak. Om de likes zelf geef ik weinig, maat likes zijn wel een goed mechanisme om bruikbare tekstuele reviews bovenaan (dus als eerst) zichtbaar te maken. Tenzij je die balkjesschuiverij zonder enige toelichting net zo interessant/bruikbaar vindt als reviews met tekstuele toelichting...
2 x
Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten