Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 12 Okt 2021, 15:22

Als je je collectie bekijkt kan je filteren op je lijstjes;
WB-DropDown.JPG

Wanneer je over je fles heen beweegt dan krijg je te zien in welk lijstje hij zit;
WB-Hoover.JPG

bij lijst bewerken/editten, kan je snel flessen aan diverse lijstje toevoegen
Vergeet niet onderaan de lijst op 'update collection 'te doen - been there, done that
WB-Edit-Add.JPG

Bij het exporten naar Excel krijg je een kolom met de lijstjes waar een fles in zit.

Als je een (nieuw) lijstje maakt, kan je drie nivo's aangeven;
WB-Lists.JPG

Ik hoop dat het helpt.

:Slainte
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
5 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 12 Okt 2021, 15:51

Klaar als een klontje. Duidelijker kan niet :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 20 Jan 2022, 08:46

Hebben meer mensen last van een enorm laggy scroll lijst van shops als je een shoplink toe wilt voegen? De lijst is vandaag de dag enorm en het scrollen loopt voor geen meter op m’n telefoon. Ik denk dat het ook gewoon teveel shops zijn voor zo’n scroll lijst.. Nodigt in ieder geval niet echt uit om shoplinks toe te voegen zo. Gaat om dit scherm:

Afbeelding

Het zou sowieso heel handig zijn als die eindeloos lange scroll lijst plaats maakt voor een zoekveld in dit scherm, waar je gewoon de eerste letters van de shop kunt invullen en je dan gelijk de resultaten krijgt die daarbij horen. Eigenlijk precies zoals de zoekfunctie voor flessen enzo werkt.
1 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 20 Jan 2022, 10:23

Traag is het bij mij ook (iig op de telefoon). Dat zoekveld is er echter gewoon al. Verschijnt bij mij bovenaan de shoplijst, zodra ik op deze lijst klik (Android telefoon).
0 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 20 Jan 2022, 10:41

Kom er net achter dat je de site dan wel op desktop layout moet hebben staan, anders is dit veld er inderdaad niet. Voor mij geen probleem, want ik mijd de telefoon layout eigenlijk bij vrijwel elke website. Ze zijn bijna altijd minder overzichtelijk en bevatten minder of verstopte info ten opzichte van de desktopversies. Daar is WB geen uitzondering op.
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 20 Jan 2022, 10:42

HammerHead schreef:Traag is het bij mij ook (iig op de telefoon). Dat zoekveld is er echter gewoon al. Verschijnt bij mij bovenaan de shoplijst, zodra ik op deze lijst klik (Android telefoon).

Apple dingetje dus :? zal eens wat andere browsers proberen te downloaden. En anders is de desktop layout een goeie tip! Thanks :duimop
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 20 Jan 2022, 11:23

HammerHead schreef:Kom er net achter dat je de site dan wel op desktop layout moet hebben staan, anders is dit veld er inderdaad niet. Voor mij geen probleem, want ik mijd de telefoon layout eigenlijk bij vrijwel elke website. Ze zijn bijna altijd minder overzichtelijk en bevatten minder of verstopte info ten opzichte van de desktopversies. Daar is WB geen uitzondering op.

Verrek dit werkt! :bigsmile en het verschil met de meeste sites is op details na nihil. Perfect :goedgedaan
2 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 13 Feb 2022, 07:59

Misschien ben ik heel dom, maar op de homepage van WB staat dat er momenteel 194086 flessen in de database zitten. Maar als ik kijk naar de laatst toegevoegde fles dan heeft deze nummer WB203863. Dat suggereert dat er evenveel flessen in de database zitten. Waar zit de afwijking met de meter op de homepage?
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 13 Feb 2022, 08:04

Misschien hebben ze een hele mooie botteling klaarliggen voor de 200k bottles on the wall maar is die nog niet gereed voor de verkoop/shop… ;)
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 13 Feb 2022, 08:17

Harrie schreef:Misschien hebben ze een hele mooie botteling klaarliggen voor de 200k bottles on the wall maar is die nog niet gereed voor de verkoop/shop… ;)

Nummertje 190000 is een Bimber en ook geen 190k bottles on the wall dus die vlieger gaat niet op denk ik :)
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 13 Feb 2022, 09:46

Viel me een tijdje geleden al op dat sommige nummers soms meerdere flessen laten zien, dat zal er vast mee te maken hebben
0 x

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 14 Feb 2022, 10:27

Cask1988 schreef:Misschien ben ik heel dom, maar op de homepage van WB staat dat er momenteel 194086 flessen in de database zitten. Maar als ik kijk naar de laatst toegevoegde fles dan heeft deze nummer WB203863. Dat suggereert dat er evenveel flessen in de database zitten. Waar zit de afwijking met de meter op de homepage?

Met het verwerken van flessen komen we er soms achter dat flessen al in Whiskybase opgenomen zijn.
Of de fles had überhaupt niet in Whiskybase mogen staan. De automatische nummering loopt wel door maar het feitelijke aantal ligt dan lager.

We kunnen de flessen op een later moment voorzien van een ander nummer (helaas niet vooraf reserveren).

De 190K fles staat nog steeds in de UK, problemen met labeling.
Aan de 200K fles wordt nu gewerkt.
5 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 14 Feb 2022, 10:39

shadowcollector schreef:
Cask1988 schreef:Misschien ben ik heel dom, maar op de homepage van WB staat dat er momenteel 194086 flessen in de database zitten. Maar als ik kijk naar de laatst toegevoegde fles dan heeft deze nummer WB203863. Dat suggereert dat er evenveel flessen in de database zitten. Waar zit de afwijking met de meter op de homepage?

Met het verwerken van flessen komen we er soms achter dat flessen al in Whiskybase opgenomen zijn.
Of de fles had überhaupt niet in Whiskybase mogen staan. De automatische nummering loopt wel door maar het feitelijke aantal ligt dan lager.

We kunnen de flessen op een later moment voorzien van een ander nummer (helaas niet vooraf reserveren).

De 190K fles staat nog steeds in de UK, problemen met labeling.
Aan de 200K fles wordt nu gewerkt.

Ah kijk! Vandaar. Thanks voor de uitleg :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 14 Feb 2022, 11:36

Rien68 schreef:Viel me een tijdje geleden al op dat sommige nummers soms meerdere flessen laten zien, dat zal er vast mee te maken hebben

Vanmorgen nog eens over na lopen denken, maar dat zijn dan bijv. casknummers natuurlijk :domdom
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 29 Mei 2022, 10:37

Uit nieuwsgierigheid zat ik eens te zoeken maar ik kon het niet vinden: wat was de allereerste fles Whisky die aan WB is toegevoegd? #WB1 zeg maar :bigsmile
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”