Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Thedge » 29 Jan 2020, 13:27

Steeds meer word ik door mede Whiskybase leden ongevraagd benaderd met aanbiedingen van flessen en dergelijke. Hoe gaat WB hiermee om?
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 29 Jan 2020, 14:19

Zal je reputatie zijn :lol:
0 x
squaadgras @ whiskybase | 2 ∞ & →

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 29 Jan 2020, 16:00

Thedge schreef:Steeds meer word ik door mede Whiskybase leden ongevraagd benaderd met aanbiedingen van flessen en dergelijke. Hoe gaat WB hiermee om?

Kan het zijn dat je de bewuste flessen in je wishlist hebt staan mischien?
1 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 29 Jan 2020, 17:14

Freezeroz schreef:Kan het zijn dat je de bewuste flessen in je wishlist hebt staan mischien?

Ja dat lijkt me logischer.. Ik heb nog nooit mensen gehad die me spontaan GlenDronachs begonnen aan te bieden namelijk :gnif
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thedge » 29 Jan 2020, 17:57

Freezeroz schreef:
Thedge schreef:Steeds meer word ik door mede Whiskybase leden ongevraagd benaderd met aanbiedingen van flessen en dergelijke. Hoe gaat WB hiermee om?

Zekers maar daar lijkt mij WB toch niet voor bedoeld
0 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 29 Jan 2020, 19:19

Thedge schreef:Zekers maar daar lijkt mij WB toch niet voor bedoeld

Hoezo niet? Er zit ook een shop en marketplace bij.
Zeker als je wat minder gangbare whisky's in je wishlist hebt staan is het heel handig dat je erop geattendeerd wordt dat iemand hem te koop aanbiedt toch?
1 x

Afbeelding

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 29 Jan 2020, 19:30

Thedge schreef:
Freezeroz schreef:

Zekers maar daar lijkt mij WB toch niet voor bedoeld

Daar is de wishlist precies voor bedoeld! Wanneer er een whisky op de Marketplace wordt gezet die jij in je wishlist hebt staan dan krijg je daar bericht van. Zo staat het ook precies in dat bericht.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 29 Jan 2020, 19:51

FGG schreef:Daar is de wishlist precies voor bedoeld! Wanneer er een whisky op de Marketplace wordt gezet die jij in je wishlist hebt staan dan krijg je daar bericht van. Zo staat het ook precies in dat bericht.

Die notificaties kan je trouwens uitzetten onder je Profiel > Notificaties.

Echter random berichten van leden moet je uitzetten onder Profiel > Privacy

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 31 Jan 2020, 15:29

Ik vraag mij af of het de automatische berichten zijn of dat mensen Marcel rechtstreeks benaderen.
De wishlist updates kun je uitzetten. Maar als iemand je een prive bericht stuurt met de aanbieding van een fles: dat valt onder spam.
Heel simpel: Whiskybase zal de betreffende "spammer" benaderen als we de tip krijgen dat het ongepast is.

1x een waarschuwing, 2de keer: account op slot.
0 x

Tomintoul
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tomintoul » 29 Mei 2020, 11:05

Is er ook een mogelijkheid om vanuit de vraagzijde een notificatie te sturen naar de mensen die een bepaalde fles (één of soms meerdere keren) in hun collectie hebben zonder ze individueel te hoeven benaderen?
0 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 29 Mei 2020, 14:08

Tomintoul schreef:Is er ook een mogelijkheid om vanuit de vraagzijde een notificatie te sturen naar de mensen die een bepaalde fles (één of soms meerdere keren) in hun collectie hebben zonder ze individueel te hoeven benaderen?

En je wilt ze dan zeg maar op een voor jou zo efficiënt mogelijke manier benaderen met de vraag of je flessen van hen kunt overnemen?

Zo ja, ik hoop van ganser harte dat dit niet kan en verwacht dat het in ieder geval niet is toegestaan, gelet op de reactie van Shadowcollector hierboven.
0 x
Afbeelding

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 29 Mei 2020, 14:14

Nickolaas schreef:
Tomintoul schreef:Is er ook een mogelijkheid om vanuit de vraagzijde een notificatie te sturen naar de mensen die een bepaalde fles (één of soms meerdere keren) in hun collectie hebben zonder ze individueel te hoeven benaderen?

En je wilt ze dan zeg maar op een voor jou zo efficiënt mogelijke manier benaderen met de vraag of je flessen van hen kunt overnemen?

Zo ja, ik hoop van ganser harte dat dit niet kan en verwacht dat het in ieder geval niet is toegestaan, gelet op de reactie van Shadowcollector hierboven.

Ik hoop het ook niet, want je zou dan platgespamd worden met notificaties dat iemand een fles die jij in je collectie hebt in zijn of haar wishlist heeft gezet.
1 x

Afbeelding

Tomintoul
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tomintoul » 29 Mei 2020, 14:21

Nickolaas schreef:

Voor mij inderdaad efficiënt, want meerdere mensen zien dat ik een graag een bepaalde whisky zou willen kopen. De interesse in een specifieke whisky is - wat mij betreft - in dat geval concreter / duidelijker voor de buitenwereld dan wanneer ik hem op mijn ‘wishlist’ zet. Je zou overigens ook hier een aan/uit knop voor kunnen ontwikkelen. Als jij het niet wenselijk vindt om hier notificaties van te krijgen, dan zet je dat uit.

Bovendien zorgt het wellicht voor meer verkeer op de website. Momenteel is deze erg gericht op de aanbodzijde. Dat betekent dat je maar net geluk moet hebben dat persoon X met +300 flessen in zijn collectie beslist om op een zeker moment die ene whisky aan te bieden, waarvan hij/zij misschien niet eens meer wist dat die nog ergens in de kast stond (kan ik mij zo voorstellen bij dat soort aantallen). Dan is het toch handig als vraag wordt gekoppeld aan (mogelijk) aanbod in plaats van andersom?
1 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 29 Mei 2020, 14:23

Tomintoul schreef:Je zou overigens ook hier een aan/uit knop voor kunnen ontwikkelen.

Ok, daar heb je wel een goed punt inderdaad. Als je kunt aangeven dat je het ok vindt zulke berichten te ontvangen is dat natuurlijk prima.
1 x

Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”