Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor FGG » 21 Jun 2017, 11:34

thijs100 schreef:
Peter87 schreef:Dan moet je maar een fatsoenlijke browser gebruiken.

Safari? :P

In ieder geval beter dan IE of Edge. :hoedaf
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

MaltMuppet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 15 Jul 2017, 21:31

Weet iemand waar je tegenwoordig het whiskybase ID van een fles kunt terugvinden op de website?

Vroeger kon je deze in de URL zien, maar dat werkt blijkbaar niet meer :?
Bijvoorbeeld van deze fles https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old, zou ik op ID 301 uitkomen, maar als ik daar vervolgens op zoek krijg ik een hele waslijst van andere flessen
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

ViViTroNL
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ViViTroNL » 15 Jul 2017, 22:42

zelfs met alleen ID aangevinkt laat hij alles zien waarin 301 verwerkt is in de DB

Afbeelding
0 x
Afbeelding

MaltMuppet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 15 Jul 2017, 23:13

ViViTroNL schreef:zelfs met alleen ID aangevinkt laat hij alles zien waarin 301 verwerkt is in de DB

Afbeelding

Deze manier van zoeken kende ik nog niet, weer wat geleerd :D Op een ipad geeft hij overigens niet de mogelijkheid om die extra velden aan te vinken

Maar het ligt dus niet aan mij in iedergeval. Bedankt voor het kijken ViViTroNL :goedgedaan
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 16 Jul 2017, 01:29

MaltMuppet schreef:Weet iemand waar je tegenwoordig het whiskybase ID van een fles kunt terugvinden op de website?

Vroeger kon je deze in de URL zien, maar dat werkt blijkbaar niet meer :?
Bijvoorbeeld van deze fles https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old, zou ik op ID 301 uitkomen, maar als ik daar vervolgens op zoek krijg ik een hele waslijst van andere flessen

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/301 werkt nog prima hoor!
Alleen moet je nu dus eerst nog whiskies/ ertussen stoppen.
Vroeger werkte www.whiskybase.com/whisky/[nummer] afdoende, tegenwoordig moet dat dus www.whiskybase.com/whiskies/whisky/[nummer] zijn.
0 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!
De hele maand mei: koop voor €50,- of meer en krijg verzending gratis!

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 16 Jul 2017, 01:38

nee hoor, werkt nog steeds prima, kijk maar: www.whiskybase.com/whisky/301
0 x
Afbeelding

ViViTroNL
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ViViTroNL » 16 Jul 2017, 06:08

En wat krijgen jullie als je dus ALLEEN op IDnr zoekt precies te zien?? probeer ook eens bv 311 of 350 of 1000 of 2000

Als ik zoek op bv 2000 krijg ik dit te zien :o

Afbeelding
0 x
Afbeelding

MaltMuppet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 16 Jul 2017, 10:20

Voorheen zocht ik altijd op ID, dit werkte perfect. Nu dus blijkbaar via de URL, maar hé... works for me :D

Bedankt voor de tip, kan ik in iedergeval mn samples weer terugvinden :duimop

Blijft alleen wel appart dat als je op alleen ID zoekt, je alles terugkrijgt waar het nummer in voorkomt. Of het nou in de naam is, bottlecode of jaartal. Dit lijkt mij toch echt een bug in de zoekfunctie. Zal wel eens een berichtje sturen naar whiskybase
0 x

Afbeelding

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 16 Jul 2017, 10:35

Niks geen bug hoor, dat was altijd al het geval.
Als je 1977 invoerde kreeg je altijd al een veel grotere lijst.

Toevallig gaat dit met een bottlecode van 2017 en lager en volgend jaar 2018 en lager wat meer resultaten opleveren.

Een getal invoeren is niet voor iedereen een wb id. Voor sommige is 1977 gewoon een jaar en dat geeft nu eenmaal meer resultaten.
1 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 16 Jul 2017, 10:38

MaltMuppet schreef:Voorheen zocht ik altijd op ID, dit werkte perfect. Nu dus blijkbaar via de URL, maar hé... works for me :D

Bedankt voor de tip, kan ik in iedergeval mn samples weer terugvinden :duimop

Blijft alleen wel appart dat als je op alleen ID zoekt, je alles terugkrijgt waar het nummer in voorkomt. Of het nou in de naam is, bottlecode of jaartal. Dit lijkt mij toch echt een bug in de zoekfunctie. Zal wel eens een berichtje sturen naar whiskybase

lijkt me niet nodig dit te mailen, systeem geeft precies waarom je vraagt
als je een id zoekt is dat altijd al makkelijker geweest via de adresbalk, dat werkt nu precies hetzelfde
als je bijvoorbeeld casknummer zoekt doe je dat toch vaak in combi met merknaam via de zoekbalk, dan werkt dat prima
het is geen bug in het systeem, het ligt aan de manier waarop je zoekt
0 x
Afbeelding

MaltMuppet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 16 Jul 2017, 10:56

Het is maar hoe je het bekijkt inderdaad :D Als je het zo zegt klopt het inderdaad Henri..

Heb nog wel geprobeerd met Id:<nr>, maar dat werkt ook niet. Meen me te herinneren dat je op de vorige site extra zoekwoorden mee kon geven om dit voor elkaar te krijgen.
0 x

Afbeelding

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 17 Jul 2017, 07:50

Ik denk dat hier wat misverstanden ontstaan. Wanneer je aan de rechterzijde het vinkje ID aan zet wil alleen zeggen dat ie die kolom laat zien of niet. Heeft niets met het zoeken te maken.
De zoekterm 301 geeft natuurlijk veel meer resultaten dan 5430189. In deze laatste zit 301 bijvoorbeeld ook in. Maar met het zoeken op 301 hou je een lijst over van 15 items uit een set van ruim 90.000. Ik denk dat je in die 15 het gezochte item wel kan vinden.
Het ID staat nog steeds in de link, hier is niets aan veranderd.
2 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

MaltMuppet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 17 Jul 2017, 21:24

Bedankt voor de uitleg FGG! Helemaal helder nu :goedgedaan
1 x

Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 01 Aug 2018, 16:38

WB uiterlijk is weer wat opgefrist zie ik.
In ieder geval in de mobiele versie.

Nu ben ik normaal gesproken niet zo'n fan van wit op wit, maar opzich blijft het vrij overzicht allemaal.

Bij de reviews zijn nu trouwens alleen Nose, Taste en Finish te zien. Geloof dat eerder ook prijs, presentatie, balans ofzo ook mee telde. Wat mij betreft een verbetering, maar er zullen ee vast anderen zijn die anders denken.
Vraag me wel af wat dit met de scores heeft gedaan. Worden oudere scores op deze gebieden geschrapt uit het gemiddelde, of zijn ze alleen niet meer zichtbaar?
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 01 Aug 2018, 17:48

wat betreft de nieuwe manier van scoren zou ik dit als een uitgelezen kans zien om vanaf nu de body en balance in dezelfde score te hebben.
oude scores behouden en alle nieuwe vanaf nu 5 balken
dus waar het altijd 4x 25 nose taste finish balance was en apart daarvan 6x100 nose taste body finish prijs en uiterlijk
lijkt me nu het mooist om nose, taste, body, finish, balance te hebben. ( 5x20 of 5x100 zou me niet uitmaken )

moet even wennen aan het vierkante scherm binnen het brede scherm. ( terwijl ik het hier op het forum wel gewend ben )
waarom niet gewoon beeldvullend?

dirk, weet niet of je het van menno gehoord hebt, maar er gaat ook nog iets niet goed, bij de scores van verwijderde personen.
zie enkele van de nieuwe NSS bottelingen: score van 87 en score van 50 bijvoorbeeld. de persoon van de 50 score is verwijderd, score is ook niet meer zichtbaar, maar het gemiddelde staat nog altijd op 2 stemmen voor 68,50 punten
zie : https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/115423
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”