Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 503
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Koning » 13 Apr 2023, 09:47

En daarbij nog: goed geschreven reviews met een levendige smaaknotities of iets anders interessant krijgen doorgaans meer likes dan reviews als "I dont' like peat so I give it only 60 points", "Auction price bla bla bla" of " good dram". Zonder likes als ordeningsmechanisme moet je door die bagger heenscrollen.
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Dre » 13 Apr 2023, 09:49

Koning schreef:... maar likes zijn wel een goed mechanisme om bruikbare tekstuele reviews bovenaan (dus als eerst) zichtbaar te maken.

Ah, op die manier. Werkte dat ook al zo dan? In dat geval is het inderdaad wel een gemis, en heeft het liken ook inderdaad wel nut ja. Ik snap je punt nu. :goedgedaan
1 x

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1627
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 13 Apr 2023, 10:44

Voorheen stonden de reviews met de meeste likes ook altijd bovenaan en daaronder de reviews zonder likes op datum (meest recente bovenaan). Dat is een jaar terug al gewijzigd door een pull down menu rechts bovenin te maken waar je zelf kunt sorteren op likes, datum etc. Maar als je geen likes meer kunt geven heeft het sorteren erop ook niet heel veel zin meer inderdaad.
0 x

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 503
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Koning » 13 Apr 2023, 17:01

HammerHead schreef:Voorheen stonden de reviews met de meeste likes ook altijd bovenaan en daaronder de reviews zonder likes op datum (meest recente bovenaan). Dat is een jaar terug al gewijzigd door een pull down menu rechts bovenin te maken waar je zelf kunt sorteren op likes, datum etc. Maar als je geen likes meer kunt geven heeft het sorteren erop ook niet heel veel zin meer inderdaad.


De likes zijn terug zie ik nu. Een tijdelijk foutje lijkt het te zijn geweest.
0 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2318
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 14 Apr 2023, 12:56

ik blijf echt heel blij met de site, ook nu na laatste aanpassingen heel tevreden
1 x

Gebruikersavatar
Jimbeau
Senior
Senior
Berichten: 309
Lid geworden op: 25 Sep 2019, 00:03
Locatie: Helmond

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 21 Apr 2023, 16:59

vandaag voor het eerst echt teleurgesteld in onze vrienden van WB..

Gisteren een bestelling kunnen (mogen?) plaatsen na hun mailing (want vaak zijn die flessen al weg voordat de mail goed en wel in mijn inbox zit..). Enfin, ik zag de voorraad tijdens mijn bestelproces al teruglopen van 7, naar 5 en nog geen 10 minuten na bestelling was het item 'Out of Stock'. Ik blij want ik was dit keer wel een van de gelukkigen..!

Totdat ik vanmiddag bericht kreeg van Tijmen van Whiskybase: Tot zijn grote spijt ervaart men op het moment technische problemen met het bijhouden van de voorraad. Wat ik heb besteld is niet meer beschikbaar en kan niet meer bijbesteld worden. Conclusie: Het enige wat ik kan krijgen is mijn geld terug en wat excuses voor het ongemak..

Nu werk ik zelf in de ecommerce en vind ik het een moeilijk verhaal. Technische problemen hebben wij ook wel eens maar dan is er of niets beschikbaar of unlimited stock omdat het systeem orders niet verwerkt in het WMS; Anyway, ik vroeg me dus af of iemand van jullie dit toevallig de afgelopen dagen ook ervaren heeft bij WB of dat ik simpelweg gewoon heeeeeeeeel veel pech heb. Ik baal er in ieder geval enorm van en had ook op zijn minst verwacht dat er wel íets meer van een poging zou worden gedaan ook om de klanttevredenheid op niveau te houden

:Cry
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 22 Apr 2023, 20:10

Hmmm, dat waren geen Whiskydudes flesjes in ieder geval. Al zijn die bij WB ook met 10 minuten out of stock…, die teller loopt niet terug vanaf 6 naar 0 :lol:
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Jun 2023, 13:13

Ik merk sinds ruim een week (of zo, kan ook zomaar al iets langer zijn) dat mijn samples, ondanks dat ik ze apart vastleg in een 'private collection', wel gewoon zichtbaar zijn bij de diverse bottelingen. Op zich verder niet zo'n probleem natuurlijk, maar voorheen zag ik dat terug als 'Hidden user' en nu opeens gewoon onder mijn eigen username. Terwijl ik die uitpuilende sample collectie juist als private heb gezet omdat die eigenlijk alleen maar mijn eigen nerd-zijn dient door alles netjes te administreren :bigsmile .
Anderen ook 'last' van?
Ik meen me overigens te herinneren dat er ooit een whiskybaseforum o.i.d. was waar dit soort vragen gesteld konden worden, maar die kan ik nergens meer terugvinden.
0 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 06 Jun 2023, 14:45

Ik zie maar 33 samples staan in jouw collectie Dre. Dat noem ik niet uitpuilend, dus het meeste lijkt dan toch nog wel gewoon private te staan :bigsmile
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1627
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 06 Jun 2023, 14:52

Ik zie mijn eigen naam ook in de lijsten staan bij samples die niet zichtbaar zouden moeten zijn voor anderen, echter ik zie bij deze bottelingen nog steeds hidden users met samples staan in de lijst. Suggereert bij mij dan ook dat dit wel zichtbaar is voor jezelf, maar niet voor anderen. En ik zie bij jou inderdaad ook 33 samples openbaar in je collectie staan Dre.
0 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Jun 2023, 15:03

Cask1988 schreef:Ik zie maar 33 samples staan in jouw collectie Dre. Dat noem ik niet uitpuilend, dus het meeste lijkt dan toch nog wel gewoon private te staan :bigsmile

Ah, dan vermoed ik dat dat de samples zijn die ik heb toegevoegd sinds kennelijk die wijziging is doorgevoerd. Gaat er bij het opvoeren van samples sinds kort iets niet helemaal goed.

HammerHead schreef:Ik zie mijn eigen naam ook in de lijsten staan bij samples die niet zichtbaar zouden moeten zijn voor anderen, echter ik zie bij deze bottelingen nog steeds hidden users met samples staan in de lijst. Suggereert bij mij dan ook dat dit wel zichtbaar is voor jezelf, maar niet voor anderen. En ik zie bij jou inderdaad ook 33 samples openbaar in je collectie staan Dre.

Nou, dát was mij ook opgevallen, dat er inderdaad nog wel samples met Hidden user bij staan, punt is natuurlijk dat je zelf niet ziet wat voor jou wel en een ander níet zichtbaar is.
Beetje vreemd, ben er dus nog niet helemaal uit wat er nou mis of veranderd is.
0 x

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1875
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 06 Jun 2023, 15:14

Klinkt als een datalek whiskylek!

Sorry, beroepsdeformatie
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2478
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 07 Jun 2023, 13:42

Dre schreef:Ik merk sinds ruim een week.....
Anderen ook 'last' van?


Ik zet mijn samples ook in een verborgen lijst, en zie sinds kort inderdaad, als ik ben ingelogd, mijn samples staan bij "in collectie".
Als uitlog en met een ander account inlog zie ik het echter niet staan. Dus is zaak dat je je samples wel in de correcte lijst zet.

Dre schreef:Ik meen me overigens te herinneren dat er ooit een whiskybaseforum o.i.d. was waar dit soort vragen gesteld konden worden, maar die kan ik nergens meer terugvinden.


WB suggestions & bugs
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Dre » 07 Jun 2023, 14:31

Fat Bastard! schreef:WB suggestions & bugs

Check, die zocht ik inderdaad, thnx! :hoedaf
0 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2478
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 13 Jul 2023, 14:35

Ik vind de nieuwe lay-out met tabs overigens geen verbetering. En het kopiëren en met name plakken van de weblink met die #endannogwaterachter wordt er ook niet prettiger op....
6 x
Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten