La boutique du chemin

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: La boutique du chemin

Ongelezen berichtdoor henri » 23 Nov 2018, 18:41

UPDATE!!!!!

ludo heeft binnen een uur nadat ik het openbaar hebt gemaakt me nu gelijk wel maar even gemaild. Hierbij zijn tekst en ook de reactie die ik hem daarom weer heb gegeven. Dit om wel transparant te blijven:

"" Goede avond Henri,
ik zal je even klaar en duidelijk uitleggen hoe het in elkaar zit.
De fles is wel degelijk een Douglas of Drumlanrig herbottling speciaal voor ons van een Old Malt Cask.
Dit staat expleciet op onze website.
Als je trouwens op het label kijkt kan zowel jij als elke lezer zien dat het om slechts ... 12 flessen gaat.
De reden van deze "herbottlingen" had te maken met een commerciele afspraak met Hunter Laing, wat trouwens ook met een aantal Old & rare Bottlingen is gebeurt.
Geloof me vrij, de fles en de doos zijn misschien anders, maar de inhoud is 200% zker dezelfde en de smaak ook. En ik denk toch dat je de inhoud dringt en niet de doos of de fles opeet, niet ??? ☺☺
We hebben het label van de originele bottling erop gezet opdat men het oorspronkelijk vatnummer hierop kan terugvinden.
hunter Laing gebruikt steeds eigen vatnummers, dat zal je best wel weten.
Dus de herbottling krijgt een nieuw vatnummer.
Trouwens als Hunter Laing eenzelfde vat deels uitbrengt onder Old Malt cask en deels onder First Editions, wat regelmatig gebeurt, dan hebben deze verschillende vatnummers. Blijkbaar is dit voor hen normaal om de tracabiliteit te kunnen volgen.
Eigenlijk zou eze zaak voor mij bij deze eenvoudig kunnen gesloten worden.
Ik wil je wel een commercieel voorstel doen : je koopt bij mij een andere fles, zelfde prijs of duurder. je betaald me het verschil, en ik stuur je deze op samen met een terugzendlabel.
Ik hoop dat je begrijpen wil dat je in see ongelijk hebt met je klacht, en dat je heel je heisa op internet in die zin wil recht zetten, anders gaat mijn voorstel niet door.
Ik kan veel verdragen, mmar niet dat men me bedrog verwijt, waar je klaar en duidelijk wist dat je een herbottling kocht.
Sans rancune en met harteljke groeten uit Brussel,
Ludo""

Mijn antwoord dat ik zojuist heb gestuurd:

""nogmaals.. de referentie op de fles is niet zoals op de site expliciet vermeld en is dus een andere fles en daarmee een andere dan ik heb besteld
ik heb je de referentie doorgegeven zoals op de site staat.. de DL en ook de drumlainrig.
de fles die hier staat heeft ook een andere referentie dan die beiden die jij meld en ik heb je daar de foto van gestuurd.
ik heb constant geprobeerd in contact met je te zijn, telefonisch, voicemail en mail
jij hebt daar compleet niet op gereageerd.
om die reden heb ik nu mijn verhaal openbaar gemaakt, want ik sta 100% in mijn recht.
je ziet ook dat ik in die post je niet zwart maak, maar alleen vertel exact datgene dat zich heeft voorgedaan.
ik vind het heel vreemd dat ik de hele tijd niets hoor, maar dan opeens wel binnen een uur nadat ik het dan maar openbaar maak.
Ik vind het alles behalve fair om om iets nieuws te moeten bestellen om zo aan een verzendlabel te komen.
De enige juiste oplossing is mij het bedrag te retourneren en een verzendlabel te sturen.
of het bedrag te retourneren verhoogd met de kosten die ik voor verzend maak als je me geen verzendlabel stuurt.
ik zal ook deze mail van jou bij de openbare berichten als reactie plaatsen, evenals dit antwoord van mij om zo volledige openheid van zaken te behouden.
nogmaals, ik beticht jou nergens van bedrog, ik heb alleen de feiten vermeld.
Ik blijf alsnog hopen dat je met de juiste oplossing zult komen
Henri"
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 23 Nov 2018, 19:22

UPDATE 2: mail van ludo en weer antwoord van mij:

"" Beste Henri,
ik weet niet om welke reden dat en waarom je niet begrijpt (of begrijpen wil hoe de zaak in elkaar zit.
Ik heb je echtwaar geleverd waar je om vroeg, en wat in die fles zit is 100% exact dezelfde whisky danin de oorspronkelijke Old Malt Cask.
Ik herhaal dat er geen enkele independant een vat zal bottlen met maar 12 flessen whisky in. Dus het is wel degelijk een kleine herbottling, speciaal voor ons. De reden iss iets tussen HL en ons, en wij hebben er verschillende zo.
Mocht je de oorsponkelijke fles open hebben en je deze opendoet, dan kan geen enkele liefhebber, jij ook niet een verschil proeven, om de eenvoudige reden dat .... het dezelfde whisky is.
Ik denk dus echt niet dat ik hier enige fout tref, en dan ook eigenlijk geen voorstel moets doen.
Blijkbaar heb je mijn voorstel ook verkeerd geïnterpreteerd. Ik wil je gewoon een ruil voorstellen. Je koopt een andere fles en ik neem deze terug, dit is gewwon een vorm van goodwill.
Toch een kleine bemerking wat betreft je zin in deze mail :
je ziet ook dat ik in die post je niet zwart maak,
ik interpreer dit toch iets anders : Je begint je bericht met :
Ik wil even iedereen waarschuwen die van plan is ooit nog eens wat aan te schaffen bij la boutique du chemin.
Maar ja, dit is een woordenspel en interpretatie niet ? Daarover no hard feelings, maar ik wou het toch even kwijt.
Dat ik momenteel moeilijk telefonisch te bereiken ben, is helemaal te wijten aan een privéreden. We ziiten meet een aankoop appartement en een verkoop van onze woning, en daar komen heel wat beslommeringen mee kijken.
Ik beperk me op het ogenblik hoofdzakelijk om te zorgen dat alle betsllingen tijdig de deur uit gaan. En daat geeft ook al genoeg kopzorgen met de staking bij onze belgische Tante Pos, zoals jullie de post noemen geloof ik. Gelukking zijn is e eigelijke staking al een tijdje afgelopen, en liggen alleen enkele van onze waalse kantoren en sorteercentra nog stil (een uitbreiding via een wilde staking aldaar), zodat onze buitenlandse klanten er niet meer door getroffen zijn omdat die in Brussel gesortterd worden.
Ondanks alles mijn warme groeten, en dank nog eens even na over mijn voorstel, dat meer dan fair is.
Ludo""

mijn response:

""Ludo,

laten we het kort houden, ik bestel naar aanleiding van wat op de site staat, referentienummers en al heb ik gezien
niet voor niets heb ik er screenshots van gemaakt.
ik krijg een fles met een andere referentie dan al het genoemde.
kortom levering is niet volgens bestelling, dus in gebreke en dus moet ik kostenloos kunnen terugzenden zonder andere voorwaarden.
dat de informatie van de bewuste fles niet overeenkomt met de informatie op de site is niet mijn fout

ook heb ik er als klant niets aan dat ik geen contact met je krijg
ik heb sympathie voor als het iets lastig loopt en je me even laat weten dat je er later op terugkomt
maar dat is niet gebeurd.
1 mail heb ik gehad, met dat dit de juiste is en daarmee was het afgedaan.
nu pas na al mijn moeite weet je me wel te vinden zeer kort na het plaatsen van een openbaar bericht.

Ludo, ik ben de hele tijd hiervoor zeer correct geweest en heb me niet laten verleiden tot rare uitspraken,
maar inmiddels ben ik ( niet boos ) gewoon zeer teleurgesteld in hoe je hiermee omgaat.

ik hoef geen andere fles, ik wilde de fles zoals besteld. die is niet geleverd, dus wil ik retourneren kosteloos gesteld worden zoals dat hoort.

vriendelijke groet klinkt altijd zo raar na een conflict situatie, maar toch.. vriendelijke groet,
Henri""
0 x
Afbeelding

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 23 Nov 2018, 19:27

Henri, als de inhoud hetzelfde is....
Ik begrijp de miscommunicatie wel, maar nu je weet dat het om dezelfde whisky gaat....
De verpakking doet jou er helemaal toch niet toe, alles gaat gelijk open bij je...

Wat is momenteel dan nog een probleem? Ik begrijp het niet :Scratch
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 23 Nov 2018, 19:34

Bram84 schreef:Henri, als de inhoud hetzelfde is....
Ik begrijp de miscommunicatie wel, maar nu je weet dat het om dezelfde whisky gaat....
De verpakking doet jou er helemaal toch niet toe, alles gaat gelijk open bij je...

Wat is momenteel dan nog een probleem? Ik begrijp het niet :Scratch

ludo kan beweren dat het om dezelfde inhoud gaat, maar kan dit niet hard maken.
zoals je op de foto ziet is de referentie op de fles een andere dan de 2 referenties op de site.
ik heb dus 0,0 garantie dat dit werkelijk dezelfde inhoud is en neem het risico daarom niet hem te openen.
de referentie die voor hen zelf is gebotteld is referentie 2204 en daarom bewust op de site er bij vermeld
de fles die ik heb gehad heeft referentie 10749 zoals je kunt zien.
levering komt dus niet overeen met wat ik besteld heb.
als ik in een restaurant een biefstuk bestel en ik krijg een moot zalm en er wordt gezegd dat het van hetzelfde dier afkomstig is geloof ik het ook niet, want ik zie duidelijk iets anders, dan mag ik zeggen, ik heb biefstuk besteld en dan krijg ik alsnog een biefstuk ;)
3 x
Afbeelding

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 23 Nov 2018, 19:39

Indien desbetreffende IB het verhaal van Ludo kan bevestigen heb je natuurlijk wel een zekerheid. Misschien een idee om dit eens te vragen. Voor alle duidelijkheid begrijp ik je eh, maar aangezien de verkoper er voor 100% zeker van is, kan het op deze manier wel officieel worden bevestigd zonder enige kost voor beide partijen en heb jij de whisky die je wil reeds in handen
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 23 Nov 2018, 19:43

Bram84 schreef:Indien desbetreffende IB het verhaal van Ludo kan bevestigen heb je natuurlijk wel een zekerheid. Misschien een idee om dit eens te vragen. Voor alle duidelijkheid begrijp ik je eh, maar aangezien de verkoper er voor 100% zeker van is, kan het op deze manier wel officieel worden bevestigd zonder enige kost voor beide partijen en heb jij de whisky die je wil reeds in handen

al was ie er 1000% zeker van. ( wat officeel niet kan, 100% is max ;) )
info site en info fles kloppen niet, ik bestel aan de hand van wat ik op de site zie. dan is het verhaal klaar :)
4 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 23 Nov 2018, 20:35

Je staat volledig in je recht Henry.

Zo behoor je niet met je klanten om te gaan.
Als ik een wit shirt in de maat XL koop en ik krijg een blauwe geleverd dan stuur ik hem ook terug.
De verkoper zegt dan ook niet: "Ja maar hij zit precies hetzelfde. Ik weet zeker dat als je niet kijkt, je het verschil niet voelt."

Bullcrap. Als je willens en wetens een etiket op de website zet, verwacht iemand die fles en dus niet een met een ander etiket met een verhaal over herbottelen.

Nu is Henry iemand die alles open trekt, maar wat als je zo'n fles koopt als investering. Dan kan een etiket nogal een verschil maken.

Ik had na zo'n reactie van een verkoper in mijn auto gestapt, er naar toe gereden, mijn geld terug gehaald en die fles in zijn mik gedauwd.
2 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 23 Nov 2018, 20:41

Wouter1981 schreef:Je staat volledig in je recht Henry.

Zo behoor je niet met je klanten om te gaan.
Als ik een wit shirt in de maat XL koop en ik krijg een blauwe geleverd dan stuur ik hem ook terug.
De verkoper zegt dan ook niet: "Ja maar hij zit precies hetzelfde. Ik weet zeker dat als je niet kijkt, je het verschil niet voelt."

Bullcrap. Als je willens en wetens een etiket op de website zet, verwacht iemand die fles en dus niet een met een ander etiket met een verhaal over herbottelen.

Nu is Henry iemand die alles open trekt, maar wat als je zo'n fles koopt als investering. Dan kan een etiket nogal een verschil maken.

Ik had na zo'n reactie van een verkoper in mijn auto gestapt, er naar toe gereden, mijn geld terug gehaald en die fles in zijn mik gedauwd.

ik laat dit niet zomaar voorbij gaan in ieder geval.
als ik niet binnenkort positiever nieuws krijg leg ik het uit principe gewoon neer bij het europees consumenten centre
bewijslast ligt er, dus dan maar via die partij hard maken.
:)
0 x
Afbeelding

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 23 Nov 2018, 20:46

henri schreef:al was ie er 1000% zeker van. ( wat officeel niet kan, 100% is max ;) )
info site en info fles kloppen niet, ik bestel aan de hand van wat ik op de site zie. dan is het verhaal klaar :)

No offense en ik kan je wel begrijpen betreffende de onzekerheid qua inhoud (die je met de bottelaar kan checken zoals Bram aangeeft), maar anders zeg je toch gewoon dat het etiket jou net wel iets uitmaakt?! Ik denk niet dat iemand beter wordt van een online gepubliceerd 'moddergevecht', noch de handelaar, noch jezelf.

Misschien kan je de handelaar zeggen dat je exact dezelfde fles verwacht zoals voorgesteld op het plaatje, en hem voorstellen dat deze posts verwijderd zullen worden als je de fles kosteloos kan retour doen zonder voorwaarden.
Laatst gewijzigd door blaaat op 23 Nov 2018, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

dannyp44
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 23 Nov 2018, 20:48

Dacht dat zoiets op deze manier naar buiten komt dat het dan de bedoeling is dat de winkel met een nette en passende oplossing komt. Wel zo handig en gratis positieve reclame. Iets met de klant is koning. Deze verkoper wil alsnog zijn gelijk halen die hij zeker niet heeft. Dus nog meer negatieve reacties. Niet echt handig. Een winkel die dit niet handig oppakt en daardoor nog meer klanten kan verliezen.
1 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 23 Nov 2018, 20:56

blaaat schreef:
henri schreef:al was ie er 1000% zeker van. ( wat officeel niet kan, 100% is max ;) )

No offense en ik kan je wel begrijpen betreffende de onzekerheid qua inhoud (die je met de bottelaar kan checken zoals Bram aangeeft), maar anders zeg je toch gewoon dat het etiket jou net wel iets uitmaakt?! Ik denk niet dat iemand beter wordt van een online gepubliceerd 'moddergevecht', noch de handelaar, noch jezelf.

Misschien kan je de handelaar zeggen dat je exact dezelfde fles verwacht zoals voorgesteld op het plaatje, en hem voorstellen dat deze posts verwijderd zullen worden als je de fles kosteloos kan retour doen zonder voorwaarden.

er wordt buiten het plaatje wel verwezen naar de andere caskreferentie die het betreft, dus ondanks dat het plaatje er niet hoort is het in tekst wel uitgelegd. alleen ontvang ik alsnog niet de fles zoals in die tekst naar wordt verwezen maar ontvang ik nog eens een andere cask-ref..

maar als je alles goed terugleest zie je ook dat ik al beantwoord heb dat ik de fles wil zoals aangeboden wordt of gecompenseerd moet worden voor het terugsturen en de fles te vergoeden omdat hij dus in gebreke is met de levering.
0 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 23 Nov 2018, 20:57

blaaat schreef:Misschien kan je de handelaar zeggen dat je exact dezelfde fles verwacht zoals voorgesteld op het plaatje

Volgens mij heeft Henri dat in diverse mails heel duidelijk uitgelegd.

blaaat schreef:Ik denk niet dat iemand beter wordt van een online gepubliceerd 'moddergevecht', noch de handelaar, noch jezelf.

Het punt is juist dat de verkoper niet reageert wanneer je het hem netjes persoonlijk vraagt, maar wel direct wanneer het in het openbaar gebeurt.
Wie zit hier dan fout...

blaaat schreef:hem voorstellen dat deze posts verwijderd zullen worden als je de fles kosteloos kan retour doen zonder voorwaarden.

Dat was voor de verkoper zelfs de voorwaarde waarop Henri mocht ruilen
Koekoek. :HitHead Ruilen? Serieus?!
3 x

Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 23 Nov 2018, 20:58

dannyp44 schreef:Dacht dat zoiets op deze manier naar buiten komt dat het dan de bedoeling is dat de winkel met een nette en passende oplossing komt. Wel zo handig en gratis positieve reclame. Iets met de klant is koning. Deze verkoper wil alsnog zijn gelijk halen die hij zeker niet heeft. Dus nog meer negatieve reacties. Niet echt handig. Een winkel die dit niet handig oppakt en daardoor nog meer klanten kan verliezen.

Marketing 101
Fouten maken mag. Het gaat er om hoe je het oplost. En zoals jij het stelt bied dat zelfs kansen inderdaad.
1 x

Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 23 Nov 2018, 20:59

dannyp44 schreef:Dacht dat zoiets op deze manier naar buiten komt dat het dan de bedoeling is dat de winkel met een nette en passende oplossing komt. Wel zo handig en gratis positieve reclame. Iets met de klant is koning. Deze verkoper wil alsnog zijn gelijk halen die hij zeker niet heeft. Dus nog meer negatieve reacties. Niet echt handig. Een winkel die dit niet handig oppakt en daardoor nog meer klanten kan verliezen.

och als hij gelijk zou hebben mag hij van mij de koning keizer en admiraal zijn
hij heeft alleen geen gelijk en alle bewijslast daarvoor heb ik liggen.
enige juiste zou zijn het netjes met me op te lossen door fles en verzend te retourneren aan me.
blijkbaar is zijn gelijk halen bij het ongelijk hebben nog belangrijker dan het juiste naam doen en je naam hoog houden...
0 x
Afbeelding

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 23 Nov 2018, 21:14

henri schreef:blijkbaar is zijn gelijk halen bij het ongelijk hebben nog belangrijker dan het juiste naam doen en je naam hoog houden...

Tja, ik vind dat je uiteindelijk wel gelijk hebt Henri, maar het probleem is dat hij nu geen incentive meer heeft om het goed te maken en zijn naam te redden, want de ganse conversatie staat online.
Ik snap ook wel dat je lang geprobeerd hebt via telefoon en mail (al vind ik persoonlijk ook wel niet altijd op de meest aardige toon maargoed dat is mijn mening en wederom no offense). Maar nu het hier staat... misschien is de handelaar meer geneigd om het juiste te doen als deze slechte reclame weggaat.
Akkoord, jouw alternatief is het aan te klagen. Wettelijk gezien zou dat denk ik terecht zijn. En voor de volledigheid: in se vind ik ook dat jij gelijk hebt Henri! Ik denk gewoon dat je je ook moet afvragen of dit de beste en makkelijkste manier is om dit af te handelen.
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”