La boutique du chemin

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: La boutique du chemin

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 04 Jan 2017, 11:43

Tsja..., ik denk dat het in dit geval anders was omdat er een vooruitbetaling moest worden gedaan. Dus krijg je geen automatische bevestiging omdat je niet in een online omgeving een bestelling doet.
Maar ik blijf het wat vreemd vinden om het na te vragen (hooguit als je weet dat anderen hun fles al wel hebben en jij een week later nog niet)
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand het CJIB heeft gemaild om te vragen of de betaling al binnen is.. :o
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 04 Jan 2017, 11:50

Ik heb ook nog nooit een bestelling geplaats bij het CJIB :D
3 x
Afbeelding

hoogheid2015
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 04 Jan 2017, 12:15

Ik heb een paar maal bij LBDC besteld, eind vorig jaar kreeg ik mijn flesjes golden grain 1964 netjes thuis gestuurd.. voordat ik betaald had :o , ik weet niet of dit een foutje was vanwege de drukte maar heb louter goede ervaringen met deze winkel.
1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 04 Jan 2017, 16:28

fjharms schreef:Ik heb ook nog nooit een bestelling geplaats bij het CJIB :D

Ik ook niet, en toch krijg ik heel af en toe wel eens post van ze... :Cry
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 04 Jan 2017, 16:55

Oogadal schreef:Tsja..., ik snap de irritatie en frustratie in enige mate. Het lijkt er op dat de handling in het geval van deze specifieke fles Ludo en zijn mannen wat boven het hoofd is gestegen. (500 flessen te verzenden en 500 ongeduldige klanten) En niet om het goed te praten (want handig is het niet) maar ik kan me ook indenken dat als je naast alle logistieke werk ook nog wordt overspoeld met mensen die graag willen weten of hun betaling is binnengekomen je helemaal overloopt.
Niet op jou persoonlijk bedoelt, maar het is een trekje waar ik van heb gemerkt dat best veel liefhebbers hier dat hebben; vragen of hun geld is binnengekomen. Eigenlijk vreemd, want als je de IBAN gegevens gebruikt die je krijgt en je betaald dan komt je geld bij de ontvanger binnen. Bovendien gaan we ook niet alle nutsbedrijven en weet ik wat voor diensten die we via online bankieren betalen en masse mailen om te vragen of de betaling binnen is toch? (als je voldoende saldo hebt en je hebt de IBAN goed dan komt het echt aan, trust me :lol: ) Het is één van de redenen dat ik ben gekapt met aanbieden van samples; had meer werk aan het beantwoorden van dat soort mails & 'zijn ze al verzonden' berichten dan dat ik bezig was de samples te maken.

je hebt een punt zij het niet dat een vriend van mij WEL gelijk antwoord kreeg op zijn mail. Daarbij koop ik op veel plekken whisky en ik krijg altijd bevestiging van betaling. Het is een kleine moeite/stukje service denk ik toch. Zeker als meerdere personen hiernaar vragen geeft dat mijn inziens aan dat er behoefte aan is. Als je het dan nog niet doet ben je als ondernemer gewoon niet goed bezig. En als je dan ook nog een mail stuurt die gewoon echt niet kan dan ben ik er klaar mee. Ik zal de mail en inhoud hier niet delen maar laat ik je zeggen dat ik echt achterover viel van verbazing. Ik dacht eerst dat ik het misschien verkeerd opvatte maar heb deze gedeeld met een aantal mensen en iedereen had dezelfde mening "zo ga je niet met klanten om"
1 x
140 whisky's in de sample share, check ze hier: Flessen ruilen voor samples? Nieuwe sample lijst

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 04 Jan 2017, 16:59

Oogadal schreef:Tsja..., ik denk dat het in dit geval anders was omdat er een vooruitbetaling moest worden gedaan. Dus krijg je geen automatische bevestiging omdat je niet in een online omgeving een bestelling doet.
Maar ik blijf het wat vreemd vinden om het na te vragen (hooguit als je weet dat anderen hun fles al wel hebben en jij een week later nog niet)
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand het CJIB heeft gemaild om te vragen of de betaling al binnen is.. :o

je krijgt een email waarin staat wat je moet betalen en hoort dan weken niks. Ook geen indicatie wanneer de fles komt. Dat vond ik wat vaag dus wilde ik gewoon even gerustgesteld worden dat ik de fles ook echt ging krijgen. Niet meer niet minder. Een simpel: "ja betaling is binnen en de fles wordt rond december verstuurd" was voldoende geweest. En dat kun je cp-en naar iedereen. Kleine moeite veel plezier ;). Misschien verlang ik wel teveel maar ik vind dat gewoon normale service
1 x
140 whisky's in de sample share, check ze hier: Flessen ruilen voor samples? Nieuwe sample lijst

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 04 Jan 2017, 17:03

Oogadal schreef:Tsja..., ik denk dat het in dit geval anders was omdat er een vooruitbetaling moest worden gedaan. Dus krijg je geen automatische bevestiging omdat je niet in een online omgeving een bestelling doet.

die geven je ook niks ervoor terug ;-). Kreeg ik daar maar een fles whisky bij iedere betaling :P :Slainte
1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 04 Jan 2017, 17:18

Ben het absoluut met je eens dat zeker gezien het aantal klachten over deze specifieke fles er veel niet gegaan is zoals het hoort. Klanten afbekken kan natuurlijk niet, tenzij ze er echt om vragen. Maar een legitieme vraag (zeker omdat je in dit geval van iemand anders wel de bevestiging had gekregen van ontvangst) kan natuurlijk nooit reden zijn zo te reageren dat je denkt 'dit was eens, maar nooit meer'. En nu maar hopen dat Ludo nog niet meer Littlemill gaat bottelen... :P
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 04 Jan 2017, 17:20

mikegerards schreef:

die geven je ook niks ervoor terug ;-). Kreeg ik daar maar een fles whisky bij iedere betaling :P :Slainte

Hooguit een nog vettere acceptgiro als het toch niet is binnengekomen.... :(

Waar je dan vaak wel weer een aardige fles voor had kunnen kopen
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 04 Jan 2017, 17:23

och ik ben in ieder geval wel blij met de Littlemill en die is mooi open gegaan. Uiteindelijk is dus alles tot een goed eind gekomen :-)
1 x

zormik
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor zormik » 10 Mei 2017, 20:58

mikegerards schreef:Ik ben helemaal klaar met deze zaak. 1x en nooit meer. Ik heb die Littlemill bij ze gekocht en vroeg vriendelijk om bevestiging dat de betaling goed was ontvangen. Geen antwoord. Nog eens gemaild...weer niks. Nog eens gemaild op een vriendelijke manier dat ik zeker wilde zijn dat alles goed was ontvangen en ik de fles ook zou krijgen. Eindelijk kreeg ik antwoord maar op wat voor een manier. Zeer onvriendelijk en gewoon lomp. Blijkbaar hebben ze genoeg klanten om nieuwe klanten gelijk weg te jagen.

En toen kwam de fles. Net als anderen op dit forum vermelden.....totaal loszwevend in de doos. Met als gevolg dat de doos van de fles beschadigd is, een wonder dat de fles niet kapot was. Nu heb ik hem opengemaakt dus de doos van de fles boeit dan niks en ik hoef ook geen nieuwe doos maar de manier van communiceren en verpakken is zwaar beneden peil!

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt lol maar ik kende Ludo al van in de zaak aangezien ik er al vaker was langsgeweest. Hij was ook bot toen ik dezelfde vraag stelde maar aangezien ik hem al kende kon ik er gemakkelijker met om en heb ik hem er ook op terecht gewezen dat het ook wel deels aan hun systeem ligt. Nuja, het was een stevige discussie die toch respectvol is geeindigd. Ik kan zijn frustratie in deze wel begrijpen maar het is natuurlijk niet goed te praten en schept een verkeerd beeld.

Het feit dat ik hem al kende hielp veel want qua service in de winkel is hij echt wel top. Supertoffe en gulle kerel waar je gerust uren met aan de toog kan hangen.

Wat mij betreft was ik het daarom ook snel vergeten en vergeven en zal ik er zonder twijfel nog bestellen.
0 x
Afbeelding

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 12 Mei 2017, 18:35

zormik schreef:
mikegerards schreef:Ik ben helemaal klaar met deze zaak. 1x en nooit meer. Ik heb die Littlemill bij ze gekocht en vroeg vriendelijk om bevestiging dat de betaling goed was ontvangen. Geen antwoord. Nog eens gemaild...weer niks. Nog eens gemaild op een vriendelijke manier dat ik zeker wilde zijn dat alles goed was ontvangen en ik de fles ook zou krijgen. Eindelijk kreeg ik antwoord maar op wat voor een manier. Zeer onvriendelijk en gewoon lomp. Blijkbaar hebben ze genoeg klanten om nieuwe klanten gelijk weg te jagen.

En toen kwam de fles. Net als anderen op dit forum vermelden.....totaal loszwevend in de doos. Met als gevolg dat de doos van de fles beschadigd is, een wonder dat de fles niet kapot was. Nu heb ik hem opengemaakt dus de doos van de fles boeit dan niks en ik hoef ook geen nieuwe doos maar de manier van communiceren en verpakken is zwaar beneden peil!

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt lol maar ik kende Ludo al van in de zaak aangezien ik er al vaker was langsgeweest. Hij was ook bot toen ik dezelfde vraag stelde maar aangezien ik hem al kende kon ik er gemakkelijker met om en heb ik hem er ook op terecht gewezen dat het ook wel deels aan hun systeem ligt. Nuja, het was een stevige discussie die toch respectvol is geeindigd. Ik kan zijn frustratie in deze wel begrijpen maar het is natuurlijk niet goed te praten en schept een verkeerd beeld.

Het feit dat ik hem al kende hielp veel want qua service in de winkel is hij echt wel top. Supertoffe en gulle kerel waar je gerust uren met aan de toog kan hangen.

Wat mij betreft was ik het daarom ook snel vergeten en vergeven en zal ik er zonder twijfel nog bestellen.

Misschien had Ludo nooit moeten beginnen met de online wereld.

Hij negeert zijn klanten op Facebook en totaal geen communicatie na zijn laatste actie.
Voor mij geen zaken met La boutique tenzij het echt niet anders kan.
0 x

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 04 Mar 2018, 19:36

Braveheart schreef:
emerton schreef:Binnen enkele maanden komt er een Nederlandstalige versie van hun site.
http://laboutiqueduchemin.be/ rechts onderin.

Dat siert hen! :goedgedaan

Die enkele maanden zijn er meer dan gedacht... :P :P
Of ik moet ergens overheen kijken
0 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 03 Mei 2018, 19:44

Iemand de laatste tijd nog bij Ludo langs geweest? Komt er nog wat leuks aan?
0 x
squaadgras | One of the Whiskydudes ©

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

La boutique du chemin - misgelopen bestelling

Ongelezen berichtdoor henri » 23 Nov 2018, 16:51

Ik wil even iedereen waarschuwen die van plan is ooit nog eens wat aan te schaffen bij la boutique du chemin. Ik shop er in ieder geval nooit meer.. ik zal het hele voorval posten waarom dat zo is... meermaals telefoon, meermaals inspreken voicemail een meermaals mail aan la boutique worden namelijk gewoon glashard genegeerd, dus dan maar in het openbaar.. In de afgelopen 3 jaar heb ik een keer of 4 wat flessen bij Ludo Martin van La boutique besteld. in 3 van de 4 gevallen was er iets mis met de levering van mijn bestelling. In voorgaande 2 gevallen is de verkeerde levering netjes rechtgezet en daarom was ik verder ook altijd goed te spreken over la boutique en over Ludo zelf. Nu in een recente bestelling ging het dus voor de derde keer mis.. ik heb 3 weken geleden 3 flessen besteld en kreeg dus wederom een verkeerde fles toegestuurd. Ik heb gelijk even contact met ludo genomen per mail en telefoon over de verkeerde levering en of hij alsnog voor levering van het bestelde wilde zorgen. contact ging al wat moeizaam, maar ik kreeg een antwoord terug. Daarin stond dat ik gewoon het juiste geleverd had gekregen met een verwijzing naar de tekst op de site zelf. Hierop heb ik ook gereageerd dat dat duidelijk was, maar dat de geleverde fles toch echt nog een andere was als die vermeld werd. Hierop heb ik screenshots van de website toegestuurd en foto's van de geleverde fles waarom toch heel duidelijk te zien is dat het om een andere caskreferentie gaat. Wederom heb ik gevraagd of hij dus alsnog dit wil rechtzetten en dit voorval met mij op te lossen. Hierna is het van Ludo zijn kant doodstil gebleven, mails worden niet meer beantwoord, telefoon wordt niet meer beantwoord en ingesproken voicemails wordt niet op gereageerd door even terug te bellen.

de foto's en screenshots waar het om gaat voeg ik even hier aan dit bericht toe en hieronder plaats ik de communicatie zoals deze per mail verlopen is:

"hoi ludo,
ik heb je zojuist even gebeld en voicemail achter gelaten, want kreeg je telefonisch niet te pakken.
de flessen zijn inmiddels aangekomen bij me
ik heb alleen niet volgens de bestelling de DL cask 9076 Tamdhu 14yo 50% van je gekregen maar een versie van douglas of drumlanrig.
Deze fles hoef ik absoluut niet en ik zou graag de juiste fles geleverd krijgen.
mijn telefoonnummer is .....
graag spreek ik je even over hoe we dit oplossen.
Bvd, Henri"

"Hoi,
vrijdag voicemail ingesproken, mail gestuurd en daarna nog telefonisch contact met je gehad
ik had gehoopt dat je er zaterdag even op terug gekomen was, maar dat was helaas niet het geval.
hoop nu alsnog morgen contact met je te hebben hoe onderstaande netjes afgehandeld wordt.
bij voorbaat dank,
Henri van der Ree"

"Geachte klant,
de Tamdhu die we U leverden is wel degelijk de juiste.
Op onze websit staat :
Douglas of Drumlanrig – Embouteillage spéciale pour La Boutique du Chemin de Olt Malt Cask OMC 2204
Distilled : 03/1998 – Bottled : 09/2012 – Cask n° : 9076 – Alcool : 50%
Het gaat hier dus wel degelijk om een OMC die voor ons herbotteld werd onder Douglas of Drumlanrig.
Dit is de fles die U bestelde, en die we U lieten geworden.
Fijnen avond gewents,
Ludo"

"Hoi Ludo,
dit is niet juist.
ik heb deze bij je besteld: https://laboutiqueduchemin.be/cat-whisk ... -14-years/
en dat klopt op met het bedrag van de factuur.
nu doen alsof ik de fout gemaakt zou hebben is niet wat ik verwacht had gezien onze eerdere ervaringen.
ik hoop toch echt dat je de fout zal herstellen.
bvd,
Henri"

en gelijk hier achter aan gestuurd:

"ik heb de douglas of drumlainrig cask 10749 van je gekregen, daar ligt dus juist het probleem.
ik wil je wel een foto sturen anders.
groet, Henri"

vervolgens heb ik de foto verstuurd aan ludo
en heb ik nog even samengevat gestuurd wat er nu aan de hand is:

"Hoi Ludo,
Nog even samengevat...
op de website staat de afbeelding van de Douglas Laing fles met refererntie 9076
er is een vermelding van een drumlanrig met een zogenaamde referentie naar OMC 2204
Maar wat je levert aan me is een drumlanrig met referentie 10749.
ik heb een foto van die referentie toegestuurd.
daarnaast heb ik voor mijzelf screenshots van de website gemaakt, om aan te kunnen tonen dat de referentie niet hetzelfde is.
Helaas is dit nu in volgens mij 4 bestellingen tot zover, al de 3e keer dat er "iets" mis gaat.
Ik heb er nooit heel moeilijk over gedaan in eerdere bestellingen, maar dat het nu weer mis is vind ik wel heel vervelend.
zeker als er nu gezegd wordt dat ik het juiste gekregen heb, terwijl ik toch echt de 10749 hier voor mij heb staan.
ik hoop nogmaals dat je dit zult oppakken en met een juiste oplossing zult komen..
bij voorbaat dank,
Henri"

gisteren heb ik hier deze mail nog achteraan gestuurd ( en had ik tussendoor al een paar keer geprobeerd te bellen.

"Hoi Ludo, inmiddels begin ik mij toch ten zeerste af te vragen waarom het mij zoveel moeite kost om een fout die niet de mijne is recht gezet te krijgen.
ik denk dat ik tot zover met onderbouwing heb kunnen vaststellen dat er fouten gemaakt zijn in de levering aan mij.
ik heb op diverse manieren contact met je genomen in de hoop dat je dit recht zou zetten met me, maar ik voel met aardig genegeerd.
en als ik dan eindelijk antwoord krijg, is dat een simpele reactie waar je in zegt dat ik het juiste heb gekregen.. wat dus niet zo is..
waarom moet ik zoveel moeite doen voor een correcte afhandeling waarin ik volledig in mijn recht sta?
moet ik dit dan escaleren en er voor die paar tientjes een hele ophef van gaan maken? ik wil dat niet, ik voel me daar niet prettig bij.
ik bedoel dat overigens niet als iets vervelend naar jou, ik bedoel er mee dat ik langzaam aan me afvraag hoe ik doordring dat ik de juiste oplossing wil.
Ik verbaas mij gewoonweg - zeker gezien ons goede contact in het verleden - dat dit nu op deze onverschillige wijze wordt afgedaan.
Dit is wellicht ook niet jouw bedoeling, maar zo laat je het nu wel op mij overkomen.
Vandaar dat ik je toch nogmaals vriendelijk doch dringend vraag om dit voorval met mij op te lossen in plaats van - zoals het op mij overkomt - te negeren.
bvd, Henri"

nu zelfs deze laatste mail niet door Ludo wordt behandeld ben ik er wel klaar mee en vandaar dat ik nu het hele voorval openbaar maak.
wees dus gewaarschuwd als je er aan denkt om wat bij La boutique te gaan bestellen!

chemin 1.jpg

chemin 2.jpg

chemin 3.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”