La boutique du chemin

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: La boutique du chemin

Ongelezen berichtdoor Dre » 24 Nov 2018, 19:36

Oogadal schreef:Waarom Henri perse die ene fles wilde hebben is totaal niet van belang.

Eens, doet ook helemaal niet ter zake, maar ben gewoon heel benieuwd vanwaar die interesse voor die ene specifieke cask boven die andere. Los van het leuterverhaal van de verkoper uiteraard, dat is inderdaad pure armoede als je je klanten met zúlke argumenten gaat vermoeien.
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 24 Nov 2018, 23:15

Oogadal schreef:Waarom Henri perse die ene fles wilde hebben is totaal niet van belang. Je hoort te krijgen wat je besteld & betaald en daarmee uit. Ik stuur mijn klanten ook geen Makita DTD152 als ze een DTD153 hebben besteld hoewel beide machine hetzelfde kunstje doen.
Als je als verkoper dan met een slap verhaal komt dat je het zo druk hebt met je appartement en weet ik het al niet meer waar je klant geen boodschap aan heeft snap ik al helemaal niet waarom je zo moeilijk doet als verkoper. Tenzij je het nog drukker wil hebben dan je het al had natuurlijk...
Wat betreft het delen op FB, dat moet ieder maar voor zich weten, ik heb geen Feesboek omdat het stalk en schreeuw gehalte veel te hoog is. Ik pik de boodschap in ieder geval wel op, ik heb geen zin me over dit soort zaken druk te maken en zal dus niks bestellen bij deze toko. (buiten dat ik van zulke websites al bar kromme tenen krijg...)

Dit exact 100% (of 200% zoals sommige verkopers zouden zeggen)
Het gaat om het principe en de manier waarop je als klant behandeld wordt.
Dit is dus de reden waarom ik graag een paar euro meer betaal bij een winkel waar ik netjes geholpen wordt.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 25 Nov 2018, 01:28

Inderdaad. Ik heb gewoon weer eens leuk zin wat flesjes te kopen en openen. Kwam deze tegen en mijn interesse was gewekt door deze tamdhu en niet door welk een andere tamdhu op de site. Ik heb de 1998 dl 14 opgezocht aan de hand van de site en besteld. Als ik dan die 10749 krijg matcht dat niet met mijn bestelling. That's it... het biefstuk/ moot zalm verhaal van eerder in het restaurant dus wat ik als vergelijk gaf
0 x
Afbeelding

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 25 Nov 2018, 11:06

De reden van deze "herbottlingen" had te maken met een commerciele afspraak met Hunter Laing, wat trouwens ook met een aantal Old & rare Bottlingen is gebeurt.
.....
We hebben het label van de originele bottling erop gezet opdat men het oorspronkelijk vatnummer hierop kan terugvinden.
hunter Laing gebruikt steeds eigen vatnummers, dat zal je best wel weten.
Dus de herbottling krijgt een nieuw vatnummer.
Trouwens als Hunter Laing eenzelfde vat deels uitbrengt onder Old Malt cask en deels onder First Editions, wat regelmatig gebeurt, dan hebben deze verschillende vatnummers. Blijkbaar is dit voor hen normaal om de tracabiliteit te kunnen volgen.

Wat wordt er toch een hoop gerotzooid binnen de whiskywereld. Ik snap nog best dat je een vat bottelt onder 2 verschillende series of verdeeld over verschillende bottelaars, maar ga dan niet met vatnummers lopen klooien. Wat moet ik me trouwens voorstellen bij herbotteling. Moet ik dat letterlijk nemen en heeft het eerst in de éne fles gezeten en is het toen overgegooid in andere flessen vanwege een 'commerciele afspraak'? Is het in dezelfde sessie in flessen gegaan met 2 verschillende labels of is dit één of twee weken later gebeurd, maar nog wel in september 2012? In het laatste geval is er wat mij betreft überhaupt geen sprake meer van dezelfde whisky.

Los daarvan gaat het bij deze zaak volgens mij voornamelijk fout in de communicatie. Acht pagina's topic waarvan het overgrote deel van de berichten het (gebrek aan) communicatie betreft. Een minder groot probleem als het om een zaak bij je in de buurt gaat, want daar kun je nog even binnen wippen. Bij een zaak in het buitenland is het voor mij een vingerwijzing om uiterst terughoudend te zijn daar te bestellen.
0 x

sch@ker
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 25 Nov 2018, 11:52

Ja ja zo zie je maar weer: vertrouwen en een goede naam komen te voet en gaan te paard...

Wees zuinig op beide :D
6 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”