ervaring met La Maison Du Whisky?

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Bimbam
Senior
Senior

ervaring met La Maison Du Whisky?

Ongelezen berichtdoor Bimbam » 18 Sep 2016, 17:17

Heb afgelopen woensdag 2 flessen besteld bij LMDU en direct het geld overgemaakt. Heb nog wel een bestel bevestiging via de mail ontvangen en daarna niets meer. Op mail van mijn kant wordt niet gereageerd. Er zijn op dit forum vast mensen die ervaring met LMDW zullen hebben. Ik maak me ondertussen namelijk wat zorgen, want het aankoopbedrag was voor mijn portemonnee best fors.
Overigens bestel ik vaker whisky in het buitenland en is mijn ervaring dat het geld na uiterlijk 1 dag op de tegen rekening staat.
0 x

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: ervaring met La Maison Du Whisky?

Ongelezen berichtdoor Toontje » 18 Sep 2016, 17:32

Dat komt wel goed. Ik heb er ook weleens wat besteld. Geld overgemaakt, maar bleek de fles niet meer leverbaar. Verschillende mails gestuurd, nooit reactie gehad, maar na drie weken hadden ze het geld weer terug overgemaakt.
0 x

ViViTroNL
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ViViTroNL » 18 Sep 2016, 17:37

In het verleden wel een paar keer wat besteld bij ze.. geen problemen ondervonden ermee en werd keurig verzonden..
0 x
Afbeelding

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 18 Sep 2016, 21:54

Alleen maar goede ervaringen mee gehad. Ik heb eens flessen retour gestuurd en toen vergoedden ze zelfs de retourkosten. En bij een whisky waarvan de doos kapot was stelden ze voor dat ik ook 20% van de aankoopprijs terug kon krijgen. Heel flexibel dus.
0 x
Afbeelding

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 18 Sep 2016, 22:39

Inderdaad is dit een zeer gerenommeerde IB.

Ze bestaan 60 jaar. Dus misschien met z'n allen in Schotland samples uit vaatjes trekken?
0 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!
De hele maand mei: koop voor €50,- of meer en krijg verzending gratis!

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 18 Sep 2016, 22:46

Ik had tot een dik jaar geleden ook enkel maar goede ervaringen met ze...
Ik weet niet hoe het komt maar de laatste tijd iets minder.
Bestellingen zullen wellicht wel goed lopen.
Maar qua communicatie loopt het toch niet helemaal snor.
Ik heb ze al een paar keer via mail gecontacteerd maar krijg geen gehoor.
Ik heb zelfs eens een aantal keer telefonisch contact opgenomen maar aan de andere kant van de lijn nam er steeds niemand op...
Nog iemand deze ervaring gehad?
0 x

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 18 Sep 2016, 23:01

Wat ik al schreef; als ik ze mail krijg ik geen reactie. Vreemd volk die Fransen :bigsmile .
1 x

Bimbam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Bimbam » 19 Sep 2016, 12:37

Bedankt voor de reacties. Ik wacht het dan nog maar even af...

Weet iemand hier wie de pakketten voor LMDW levert als bij de bezorgopties is gekozen voor (het gratis) "Colissimo International"
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 19 Sep 2016, 16:49

Bimbam schreef:Bedankt voor de reacties. Ik wacht het dan nog maar even af...

Weet iemand hier wie de pakketten voor LMDW levert als bij de bezorgopties is gekozen voor (het gratis) "Colissimo International"

Geen idee. Het zijn er in mijn geval al verschillende geweest.
Let wel, als er niemand thuis is leveren ze het gewoon af bij de buren.
Een praktijk die ik over het algemeen "not done" vind en al zeker niet als het over prijzige flessen gaat...
0 x

Bimbam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Bimbam » 20 Sep 2016, 02:00

nigel_tufnel schreef:

Een praktijk die ik over het algemeen "not done" vind en al zeker niet als het over prijzige flessen gaat...

Precies dat laatste ben ik al bang voor. Afleveringen bij buren, zeer slechte ervaringen mee... Daarom hoop ik dat Post.NL de bezorger zal zijn. Deze bezorgen niet bij buren. (als je dat in je account aangeeft)
Update: heb inmiddels antwoord van LMDW gehad. De klantenservice werkt blijkbaar wel, maar met flinke vertraging...
0 x

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 20 Sep 2016, 07:32

nigel_tufnel schreef:

In feite is dat volledig voor risico van het bedrijf of de vervoerder. Dus mocht de buurvrouw de fles aanbreken en hieruit nuttigen, dan kan je dat verhalen op het bedrijf of de vervoerder.
0 x

Bimbam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Bimbam » 21 Sep 2016, 10:35

In feite is dat volledig voor risico van het bedrijf of de vervoerder. Dus mocht de buurvrouw de fles aanbreken en hieruit nuttigen, dan kan je dat verhalen op het bedrijf of de vervoerder.[/quote]

Bedankt voor de info, dat laatste wist ik niet. Al denk ik wel dat de communicatie hierover met een bedrijf uit Frankrijk wat moeilijk kan verlopen als er bij de bezorging wat mis gaat.

Maaar... intussen zijn de flessen bezorgd. Geen track & trace ontvangen zoals was beloofd, evenmin als een mail die na verzending zou worden gestuurd. Klantenservice wat mij betreft onder de maat. Gelukkig was ik thuis op het bezorgmoment door DPD.
De flessen waren wel professioneel verpakt. Dat wordt vanavond dan toch nog: Proost :D
1 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 21 Sep 2016, 16:49

Bimbam schreef:In feite is dat volledig voor risico van het bedrijf of de vervoerder. Dus mocht de buurvrouw de fles aanbreken en hieruit nuttigen, dan kan je dat verhalen op het bedrijf of de vervoerder.

Bedankt voor de info, dat laatste wist ik niet. Al denk ik wel dat de communicatie hierover met een bedrijf uit Frankrijk wat moeilijk kan verlopen als er bij de bezorging wat mis gaat.

Maaar... intussen zijn de flessen bezorgd. Geen track & trace ontvangen zoals was beloofd, evenmin als een mail die na verzending zou worden gestuurd. Klantenservice wat mij betreft onder de maat. Gelukkig was ik thuis op het bezorgmoment door DPD.
De flessen waren wel professioneel verpakt. Dat wordt vanavond dan toch nog: Proost :D[/quote]

Da's dan toch nog een goede afloop.
Persoonlijk vind ik het wel niet kunnen dat ze op zo'n manier communiceren (of juist niet).
Van de grootste whiskywinkel en importeur van Frankrijk verwacht je meer (en al zeker aan die prijzen).
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 21 Sep 2016, 16:52

Toontje schreef:
nigel_tufnel schreef:

In feite is dat volledig voor risico van het bedrijf of de vervoerder. Dus mocht de buurvrouw de fles aanbreken en hieruit nuttigen, dan kan je dat verhalen op het bedrijf of de vervoerder.

Dat betwijfel ik eerlijk gezegd... Het zal vooral van de goodwill afhangen denk ik.
Hoe kan je trouwens bewijzen dat jij niet diegene bent die heeft afgetekend voor het pakket?
Ik heb me al dikwijls afgevraagd wat er in zulk een geval zou gebeuren.
Ik heb het zelfs al geweten dat de koerier z'n eigen handtekening zet en het pakket ergens bij je thuis (zelfs de voordeur) achterlaat... :nono
0 x

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 21 Sep 2016, 17:12

nigel_tufnel schreef:
Toontje schreef:
nigel_tufnel schreef:

Dat betwijfel ik eerlijk gezegd... Het zal vooral van de goodwill afhangen denk ik.
Hoe kan je trouwens bewijzen dat jij niet diegene bent die heeft afgetekend voor het pakket?
Ik heb me al dikwijls afgevraagd wat er in zulk een geval zou gebeuren.
Ik heb het zelfs al geweten dat de koerier z'n eigen handtekening zet en het pakket ergens bij je thuis (zelfs de voordeur) achterlaat... :nono

Hier https://www.charlotteslaw.nl/2014/06/we ... -geleverd/ is het wel mooi uitgelegd. Hoe het in België zit weet ik niet...
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”