Shoppingcenter Massen - Luxemburg

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Tom2
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Shoppingcenter Massen - Luxemburg

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 26 Mar 2016, 17:28

https://www.massen.lu/homepage-fr

MisterMonkeyDonkey schreef:
Piet schreef:De afgelopen week was ik in Luxemburg.
Bij binnenkomst van Luxemburg vanuit het noorden (St. Vith in België) wordt al reclame gemaakt voor het grootste meest noordelijke winkelcentrum (en dat is echt niet heel groot :P ).

Maar,.... het centre Massen la vie côté shopping in Weiswampach heeft een vrij grote supermarkt, die ik al vaker bezocht heb.
Dit keer viel me voor het eerst de (nieuwe?) enorme collectie Single Malts op, met name Schotse en vooral Independents o.a. een paar die ik niet ken en The Whisky Agency, Daily Dram, Signatory, etc. etc. en zelfs 30 en 40 jaar oude Jim Mcewan's Celtic Heartlands bottelingen :HitHead

Ik neem aan dat het aanbod in verhouding tot ..?... goedkoper is. Helaas is dat moeilijk te vergelijken zonder dat je specifieke prijzen kent maar ik neem aan dat het verkoopt en qua prijsstelling interessant is.

Massen-weiswampach-IMG_0246-600x400.jpg

Is er iemand die hier recent nog geweest is? Online vind ik geen prijzen terug. Wegens de verhoogde accijnzen in Belgie is het best mogelijk dat ik volgend jaar eens naar Luxemburg rij om inkopen te doen. Maar vermits het in totaal 300km is, wil ik wel weten of het de moeite loont :).

Vandaag toevallig ook in Massen terechtgekomen.
Deze morgen op een onchristelijk uur opgestaan, althans voor een zaterdag. Een rit van 220km voor de boeg.
De vrouw meegenomen, gewoon met het idee er eens een gezellige dag van te maken.
Ik dacht dat het shoppingcenter groot zou zijn, en het aanbod whisky's klein... maar ik moest toch ooit eens in Massen raken.

Aangekomen aldaar was het omgekeerde waar, het shoppingcenter is klein, maar de selectie whisky's is tamelijk groot (eigenlijk gewoon groot).
Enkele honderden flessen zowel OB als IB ( vooral MOS, signatory, W&M, G&M, TWA)
Er staan altijd meer dan honderd flessen open om te proeven.

De prijzen van enkele flessen zullen wat hoger liggen, maar ook vele flessen met zeer mooie prijzen vanwege elders niet meer te vinden en hier nog aan faire prijs te vinden.

Om een voorbeeld te geven:
https://www.whiskybase.com/whisky/55878/bowmore-2002-sv @ 77€
De komende 2 weken zijn het whiskyweken, en is er een korting van 10% op alle single malts.
De Bowmore heeft me dus 70€ gekost, in mijn ogen een zeer nette prijs.

Moest er iemand in de loop van de komende 2 weken naar Massen gaan, dan graag een seintje, ik zou graag nog een flesje laten meenemen.
2 x
Afbeelding

JohanM
Actief lid
Actief lid

Re: Shoppingcenter Massen - Luxemburg

Ongelezen berichtdoor JohanM » 15 Aug 2016, 19:53

was dit weekend in Echternach op verlengd weekend
en op de terug weg naar huis langs daar gereden
heb het mij niet beklaagt zeker voor herhaling vatbaar
0 x

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 06 Sep 2016, 20:43

Ben er gisteren ook gepasseerd. Best leuk, al waren de prijzen niet wat ik ervan verwachtte. Niet al te duur, maar de meeste kan je online toch wel goedkoper oppikken. Al ben ik er wel met een heel aanbod aan whisky's (IB's), gin's en wijntjes vertrokken :).
Kortom niet speciaal naar daar rijden, maar in combinatie met een paar dagen weg wel heel leuk (zeker niet vergeten te tanken daar).
0 x

mistermo
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor mistermo » 13 Sep 2016, 11:15

Luxemburg is al lang niet meer het prijs walhalla wat het vroeger was.

Marssen blijft wel interessant door het grote aanbod en leuke aanbiedingen zo nu en dan.
0 x

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 13 Sep 2016, 19:43

Laatste weekend van oktober houden ze open flessen weekend, masterclasses, .... En naar ik vernomen heb extra 10% korting
0 x

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 10 Apr 2017, 16:01

Deze week eens een kijkje nemen :lekker
image.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x

Jacky
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jacky » 19 Feb 2019, 20:29

0 x
Afbeelding

Everything will be okay in the end. If it's not okay, there's always whisky...

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”