Whisky veilingen (Whisky auctions)

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
WhiskyGuide
Senior
Senior

Re: Whisky veilingen (Whisky auctions)

Ongelezen berichtdoor WhiskyGuide » 16 Mar 2020, 23:16

5 weken geleden een veiling gewonnen bij Catawiki. En nog steeds mijn whisky flessen niet ontvangen (aankoopbedrag 150 euro)
Ik heb nu al meerdere keren contact gezocht met de verkoper. De eerste keer gaf hij nog antwoord en excuseerde zich dat hij de flessen nog niet had verstuurd. Daarna meerdere keren contact gezocht, maar krijg geen enkele reactie meer. Ook Catawiki heb ik al een aantal keer laten weten dat ik mijn geld terug wil, maar ik krijg ook van Catawiki geen enkele reactie.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn met Catawiki (en dan vooral met de afwikkeling van klachten als je je aankoop niet ontvangen hebt).
0 x

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 17 Mar 2020, 08:19

Doorgaans verloopt dat altijd prima bij catawiki.
Je krijgt zelf bericht van Catawiki dat de koper niet heeft betaald en dat ze er mee bezig zijn. Na anderhalve week (ongeveer) krijg je bericht dat je je geld terug krijgt en de kavel opnieuw op de veiling komt.....Dat is mijn ervaring. :hoedaf
0 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 17 Mar 2020, 09:46

Zelfde ervaring als Erik heb ik ook.
Alleen nog nooit als koper zoiets meegemaakt, alleen dat de kopende partij niet betaald.
0 x

more4malt
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor more4malt » 13 Apr 2021, 00:42

Voor de mensen die regelmatig iets (ver)kopen via catawiki, is het misschien interessant om even naar de aflevering van radar (12-4) te kijken.
1 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 13 Apr 2021, 01:19

more4malt schreef:Voor de mensen die regelmatig iets (ver)kopen via catawiki, is het misschien interessant om even naar de aflevering van radar (12-4) te kijken.

Heb je soms een linkje?
1 x

Tomintoul
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tomintoul » 13 Apr 2021, 06:45

3 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 13 Apr 2021, 08:31

:P
‘Twijfels over kwaliteiten van de experts’ das is niet misschien... Die Mark Demul wijst flessen af op basis van een te laag geachte waarde, en een week later wijst Enrico ze vrolijk toe.
1 van beide gooit er regelmatig een geschatte waarde op, waar de ander dat niet doet of veel hoger of lager zit dan de ander een week of 2 daarvoor en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Maargoed, vanuit bedrijfs oogpunt hebben ze het goed gedaan. Het is 1 van de, al dan niet de meest toonaangevende veilingsite ter wereld waar echt ongeveer alles verhandeld wordt. Vroeg of laat kan je er dan een keer uitgepikt worden voor wat kritiek. Maar ik geloof niet dat Catawiki nu ineens tonnen aan commissies terug gaat betalen omdat 1 of andere smurf in radar dat suggereert. Ik gok dat ze het dan al snel aan laten komen op rechtszaken. Advocaten hebben zij wel, maar of jij dat aangaat om een paar tientjes terug te vorderen... :roll:
0 x
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 13 Apr 2021, 10:28

Cask1988 schreef:... Maar ik geloof niet dat Catawiki nu ineens tonnen aan commissies terug gaat betalen omdat 1 of andere smurf in radar dat suggereert. Ik gok dat ze het dan al snel aan laten komen op rechtszaken. Advocaten hebben zij wel, maar of jij dat aangaat om een paar tientjes terug te vorderen... :roll:

Moet de clip nog even kijken, maar er zullen ongetwijfeld partijen zijn die (als ze een kans zien) daar in geïnteresseerd zijn, ook al betekent het procederen en advocaten inschakelen. Er zijn namelijk ook professionele verkopers actief op CataWiki, die betalen makkelijk tienduizenden euro's aan commissiekosten op jaarbasis.
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 13 Apr 2021, 11:34

Daan schreef:Moet de clip nog even kijken, maar er zullen ongetwijfeld partijen zijn die (als ze een kans zien) daar in geïnteresseerd zijn, ook al betekent het procederen en advocaten inschakelen. Er zijn namelijk ook professionele verkopers actief op CataWiki, die betalen makkelijk tienduizenden euro's aan commissiekosten op jaarbasis.

Goed punt! Ik had hem nog niet bekeken vanaf de verkoperskant maar eigenlijk alleen van de aankopers kant. :goedgedaan maar verkopers betalen idd ook commissie!
Professionele verkopers zijn hier inderdaad wel bij gebaat en de getallen zijn waarschijnlijk ook een stuk groter waardoor een advocaat wel degelijk zin heeft.
1 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 13 Apr 2021, 20:43

Denk je niet dat er prijsafspraken gemaakt kunnen worden met Catawiki?

Het zou van de zotte zijn als je als prof. zoveel commissie afdraagt. Ik denk dat die de boel wel kunnen afkopen, dus gewoon een vast jaarbedrag betalen.
1 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 13 Apr 2021, 21:40

Heb een tijdje CW gebruikt om wat flessen op te verkopen. Maar als je telkens 15% moet afgeven begin je wel is rond te kijken naar andere veilingen. Als je het bekijkt vanuit CW standpunt is het snel en veel geld verdienen en zo weinig mogelijk doen. Fles goedkeuren en thats it. Jij hebt de foto’s en beschrijving doorgegeven. Dan moet je de fles zelf nog is verzenden en draag jij alle verantwoordelijkheid. Uiteindelijk weet je nog niet wat je thuis gaat krijgen als je een winnend item hebt gekocht. Het kan evengoed een doos zijn let een baksteen in. Met wat ik nu allemaal weet laat ik CW links liggen.
2 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 13 Apr 2021, 23:11

Cask1988 schreef:
Daan schreef:Moet de clip nog even kijken, maar er zullen ongetwijfeld partijen zijn die (als ze een kans zien) daar in geïnteresseerd zijn, ook al betekent het procederen en advocaten inschakelen. Er zijn namelijk ook professionele verkopers actief op CataWiki, die betalen makkelijk tienduizenden euro's aan commissiekosten op jaarbasis.

Goed punt! Ik had hem nog niet bekeken vanaf de verkoperskant maar eigenlijk alleen van de aankopers kant. :goedgedaan maar verkopers betalen idd ook commissie!
Professionele verkopers zijn hier inderdaad wel bij gebaat en de getallen zijn waarschijnlijk ook een stuk groter waardoor een advocaat wel degelijk zin heeft.

De grote verkopers betalen geen commissie. Ze zijn waardevoller door de wekelijks toevoer aan objecten voor de veiling. Catawiki incasseert allen de koper commissie.
Ik ken toevallig een paar grote verkopers in andere segmenten dan whisky.
1 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 14 Apr 2021, 07:43

Mea culpa mannen, jullie hebben gelijk en dat klinkt ook logisch. Als je maar groot genoeg bent, kun je afspraken maken.
Of dat nou met CW is of met de Belastingdienst.
2 x

Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 07 Jun 2021, 17:49

Zo, eindelijk tijd gehad die clip eens te kijken :lekker

We hadden hier een discussie over verkoperscommissie maar die clip gaat dus specifiek in op de koperscommissie die jij als consument betaalt (boven op de verkoperscommissie en dubbele courtage is bij wet verboden voor bemiddelaars tenzij ze vooraf schriftelijk toestemming van je hebben, die ze uiteraard nooit hebben gevraagd). Da's natuurlijk een heel ander iets, maar wel interessant!

Kortom: wie lijkt het leuk om een juridisch robbetje te gaan vechten met CW?
We kunnen ons collectief als eiser opstellen voor alle koperscommissie die we in de loop van de jaren (onterecht) betaald hebben.
Kan aardig oplopen :Slainte
3 x

Afbeelding

Nikola
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nikola » 10 Jun 2021, 15:35

Daan schreef:Zo, eindelijk tijd gehad die clip eens te kijken :lekker

We hadden hier een discussie over verkoperscommissie maar die clip gaat dus specifiek in op de koperscommissie die jij als consument betaalt (boven op de verkoperscommissie en dubbele courtage is bij wet verboden voor bemiddelaars tenzij ze vooraf schriftelijk toestemming van je hebben, die ze uiteraard nooit hebben gevraagd). Da's natuurlijk een heel ander iets, maar wel interessant!

Kortom: wie lijkt het leuk om een juridisch robbetje te gaan vechten met CW?
We kunnen ons collectief als eiser opstellen voor alle koperscommissie die we in de loop van de jaren (onterecht) betaald hebben.
Kan aardig oplopen :Slainte

Ik heb nog niks gekocht via een veilingsite.
Ik neem aan dat je dat veel doet.
Waar zit de aderige in het gras dan ?
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”