Whisky veilingen (Whisky auctions)

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whisky veilingen (Whisky auctions)

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 10 Jul 2016, 21:35

Dyson81 schreef:
noble schreef:en nog een

https://divinewhiskyauction.com/

Wazige club, de veilingdatum was eerder al opgeschoven en nu is de site down...

dat gaat hem niet meer worden vrees ik, jammer
0 x

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 11 Sep 2016, 10:29

Er zaten terug een paar mooie flesjes in de voorbije veiling van veilingsylvies.be.
Heeft er iemand op iets geboden en gewonnen? Zelf heb ik op niets geboden.
1 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 11 Sep 2016, 10:32

Opvallend dat veel flessen onder de verwachting of aan het begin van het verwachtingbereik weg zijn gegaan.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 11 Sep 2016, 10:51

FGG schreef:Opvallend dat veel flessen onder de verwachting of aan het begin van het verwachtingbereik weg zijn gegaan.

Soms kan je nog koopjes doen, je moet wel nog rekening houden met een koperscommissie van 17,5%.
Ik heb bij de veiling van juni deze Bruichladdich kunnen kopen voor een bod van €120 (+commissie en +verzending = €158).
Deze Bruichladdich wordt trouwens op dit forum nu aangeboden voor €400!
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 30 Dec 2016, 19:58

Hier had iemand een link geplaatst naar een fles die hij/zij op een veilingsite aanbiedt. Dit is niet toegestaan, bericht is verwijderd en de auteur heeft een waarschuwing ontvangen.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 02 Mei 2017, 20:51

Ik ben van plan om in de nabije toekomst wat whisky's aan te bieden via een veiling. Zijn er soms mensen die dit al gedaan hebben en hun ervaringen wat willen gevend. Ik heb al is gekeken naar Veilingsite Catawiki en heb gezien dat deze een commissie vragen van 12% aan de verkoper.
Alvast bedankt voor de uitleg
0 x

Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 02 Mei 2017, 21:26

Toon schreef:Ik ben van plan om in de nabije toekomst wat whisky's aan te bieden via een veiling. Zijn er soms mensen die dit al gedaan hebben en hun ervaringen wat willen gevend. Ik heb al is gekeken naar Veilingsite Catawiki en heb gezien dat deze een commissie vragen van 12% aan de verkoper.

Catawiki is ideaal, veel mensen die bieden als gekken, de commissie is daarentegen te verwaarlozen :goedgedaan

Mag ik vragen vanwaar je ze nu wil veilen? Precies 2 maanden geleden vroeg je nog om advies welke whisky het beste was om in te investeren :Scratch
2 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 02 Mei 2017, 21:33

Slecht advies gekregen misschien :P
4 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 02 Mei 2017, 21:41

Dyson81 schreef:
Toon schreef:Ik ben van plan om in de nabije toekomst wat whisky's aan te bieden via een veiling. Zijn er soms mensen die dit al gedaan hebben en hun ervaringen wat willen gevend. Ik heb al is gekeken naar Veilingsite Catawiki en heb gezien dat deze een commissie vragen van 12% aan de verkoper.

Catawiki is ideaal, veel mensen die bieden als gekken, de commissie is daarentegen te verwaarlozen :goedgedaan

Mag ik vragen vanwaar je ze nu wil veilen? Precies 2 maanden geleden vroeg je nog om advies welke whisky het beste was om in te investeren :Scratch

Ik heb inderdaad ondertussen wel wat whisky in de kast staan ;) en ik denk dat er van die ik gekocht heb dat die ondertussen meer opbrengen dan dat ik ze gekocht heb. Af en toe val je op een verborgen schat :bigsmile
0 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 02 Mei 2017, 21:47

No offence, maar hopelijk heb je het mis... En dat geldt voor iedereen die geld probeert te verdienen aan onze hobby.
2 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 02 Mei 2017, 21:52

Ben ik wel benieuwd. Wat is die verborgen schat die op 2maanden tijd ineens zoveel in waarde is gestegen en we binnenkort op Catawiki zullen zien?
Kijk maar uit dat je niet van een kale kermis thuiskomt...
0 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 02 Mei 2017, 22:06

Bram84 schreef:Slecht advies gekregen misschien :P

:bigsmile
0 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 03 Mei 2017, 09:39

Bram84 schreef:Ben ik wel benieuwd. Wat is die verborgen schat die op 2maanden tijd ineens zoveel in waarde is gestegen en we binnenkort op Catawiki zullen zien?

Als dit zo is dan is dat wel degelijk pech voor mij :goedgedaan
0 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 03 Mei 2017, 09:47

MisterMonkeyDonkey schreef:No offence, maar hopelijk heb je het mis... En dat geldt voor iedereen die geld probeert te verdienen aan onze hobby.

Ik begrijp je reactie maar kan je mij het verschil is uitleggen tussen een liefhebber die laat ons zeggen meerdere flessen van dezelfde whisky koopt aan 50 euro. Maar een jaar later ziet hij dat deze fles wat meer waard is en hij verkoopt deze. Wat is het verschil met iemand die hiervoor uitkomt dat hij de flessen koopt om winst op te maken tov iemand die het zou doen op de manier die ik hierboven beschrijf? Op het eind blijft het toch hetzelfde. De fles is gekocht aan een marktcomforme prijs en zal later doorverkocht worden aan een andere prijs. Zoals de whisky's in het aanbod forum hoeveel van deze worden nog verkocht aan de aankoopprijs? Persoonlijk denk ik dat je er niet veel zal vinden. Hoe noem je dit dan of zie je daar anders tegenaan?
0 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 03 Mei 2017, 09:53

Toon schreef:
Bram84 schreef:Ben ik wel benieuwd. Wat is die verborgen schat die op 2maanden tijd ineens zoveel in waarde is gestegen en we binnenkort op Catawiki zullen zien?

Verwacht niet teveel van een verborgen schat :yes wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”