Whisky veilingen (Whisky auctions)

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Whisky veilingen (Whisky auctions)

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 12 Aug 2010, 15:35

Voor als iemand nog iets op de veiling van McTear's wil kopen: McTear's. Date: Wednesday, 18 August 2010 at 10:30 AM
Laatst gewijzigd door Piet op 12 Aug 2010, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aangepast
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Gall & Gall Internet Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Aug 2010, 19:10

Ik realiseer me nu pas dat ik deze fles: Imperial 21yo, The Malt for the Millennium 1977/99, 43% G&G
destijds op de Internet veiling van Gall & Gall gekocht heb.

Dat is ongeveer 10 jaar geleden geweest. Ze boden toen allerhande malts aan en ik herinner me dat er genoeg emplooi was want meestal ging het bod voor mij te hoog om nog interessant te zijn. Als je een bod won kon je vervolgens aangeven bij welke winkel je de fles af wilde halen .. en betalen.
Als ze hiermee niet de eerste waren dan toch zeker een van de eersten. Ik vraag me zelfs af of zaken als Marktplaats en eBay al bestonden ?

Ik heb even gezocht maar op de site van Gall & Gall is er niets meer over te vinden.
Op nieuwsbank.nl vond ik dit artikel abstract.
nieuwsbank.nl schreef: Persbericht

Hoofddorp, 8 november 1999

Gall & Gall online: http://www.gall.nl

Vanaf maandagmiddag 8 november is Gall & Gall online. Op http://www.gall.nl is er meer dan 250 pagina’s informatie over wijn, spijs, gedistilleerd en andere dranken. De Gall & Gall-site biedt interactieve informatie, service en entertainment: van digitaal winkelen, real-time internetveilingen tot aan 360 graden foto’s van het modernste filiaal van Gall & Gall.

Gall & Gall digitaal

Ik ben er na die tijd (van mijn aankopen) even tussenuit geweest en ik heb geen idee hoe dit gelopen is.
Gat in de (Nederlandse) markt ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Gall & Gall Internet Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Aug 2010, 20:21

Piet schreef:Gat in de (Nederlandse) markt ?

Nja... je hebt wel van die whisky veiling sites (ook NL), maar daar gebeurt weinig tot niets op
  • www.whiskyveiling.nl
  • www.whiskybay.com
  • www.whiskybids.com
  • www.dramnation.com
  • etc...
De enige waar ik wel eens van hoor is: www.whiskyauction.com.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Re: Whisky veilingen (Whisky auctions)

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Aug 2010, 21:01

Tsja, dat is zo'n beetje een lijstje met "sites in verval".

De G&G veiling was meer een alternatieve manier om aanbiedingen te doen. Dus niet iets met opgekochte collecties of aanbod van particulieren of zo. Het waren meer en minder reguliere flessen maar ze werden dan bijvoorbeeld ingezet te beginnen bij de halve prijs.

Ik meen me te herinneren dat ze meestal boven de "normale" winkelprijs eindigden. Maar het was wel leuk omdat er in die tijd nauwelijks iets op Internet te vinden was over whisky en er nauwelijks of geen webshops waren.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 24 Aug 2010, 08:17

De Whiskykoning in Den Bosch heeft trouwens wel zoiets, alleen is dat een soort van omgekeerde veiling:

De afslag
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Aug 2010, 09:10

Hé. hé gelukkig is er dan toch zo iets :lol:

Dit vind ik ook wel een leuke manier om korting te geven. Wat jammer is t.o.v. opbod is dat je geen "beweging" ziet. Je ziet het alleen wanneer je te laat bent :Cry Maar toch leuk gedaan !

Ik ga hem toch in de gaten houden, you never know...
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Scotch Whisky Auctions Ltd

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Apr 2011, 09:55

Een nieuwe whisky veiling site:

Dit meer ter kennisgeving dan iets anders omdat het vooralsnog een UK-only gebeuren is :Cry
Scotch Whisky Auctions Ltd
We will concentrate on the UK only to ensure there are no problems with posting rare and valuable whiskies overseas.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Scotch Whisky Auctions

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Sep 2011, 16:05

Als je eens een indruk wilt krijgen van het aanbod en de prijzen:

The Sixth Auction Ends Sunday, October 2, 2011... op Scotch Whisky Auctions.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

The Malt Countdown whiskyveiling van BestOfWhisky

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Jan 2012, 10:16

Ik lees zojuist in de BestOfWhisky.nl niewsbrief dat ze een veiling hebben. Op de site staat het veiling-pictogram in de linker-marge.
Top whisky's zijn er genoeg, omdat we nog 3 zeer zeldzame Bowmore 29 year old Vintage 1982 op de kop hebben weten te tikken (naar ons weten nergens online meer verkrijgbaar) lichtten we dit keer de Bowmore Distillery uit.

Om iedereen een eerlijke kans te geven, heeft de Bowmore de primeur met onze online veiling. We zijn benieuwd!

Bowmore 29 years old Vintage 1982

Na vorige week een Higland Park Earl Haakon te hebben geveild, is het nu de beurt aan deze mooie bowmore.

De tweede release van een serie limited edition Bowmore 'The Vintage Series'. Releases zomer van 2011.

Maar 501 flessen, elk met een certificaat getekend door de distilleerderij manager en gepresenteerd in een houten doos met een leren riem.

Nergens meer te koop........wij hebben er nog 3
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: The Malt Countdown whiskyveiling van BestOfWhisky

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 14 Jan 2012, 12:40

Piet schreef:Ik lees zojuist in de BestOfWhisky.nl niewsbrief dat ze een veiling hebben. Op de site staat het veiling-pictogram in de linker-marge.
Top whisky's zijn er genoeg, omdat we nog 3 zeer zeldzame Bowmore 29 year old Vintage 1982 op de kop hebben weten te tikken (naar ons weten nergens online meer verkrijgbaar) lichtten we dit keer de Bowmore Distillery uit.

Om iedereen een eerlijke kans te geven, heeft de Bowmore de primeur met onze online veiling. We zijn benieuwd!

Bowmore 29 years old Vintage 1982

Na vorige week een Higland Park Earl Haakon te hebben geveild, is het nu de beurt aan deze mooie bowmore.

De tweede release van een serie limited edition Bowmore 'The Vintage Series'. Releases zomer van 2011.

Maar 501 flessen, elk met een certificaat getekend door de distilleerderij manager en gepresenteerd in een houten doos met een leren riem.

Nergens meer te koop........wij hebben er nog 3

Ook toevallig Piet, heb zojuist uitgebreid op hun "nieuwe" site zitten lezen. Interessant, maar leuke(lees flinke) prijsjes ;)

Mooie site, overigens én zeer uitgebreid! Toch maar 'ns langs gaan binnenkort, zit op zo'n 15 minuten bij mij vandaan :)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Scotch Whisky Auctions, 10th Auction ends on January 29, 201

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Jan 2012, 19:31

Er staat weer heel wat moois, nu nog voor hele leuke prijzen :gnif

It's the first auction of 2012

Scotch Whisky Auctions Ltd. The 10th Auction ends on January 29, 2012
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Scotch Whisky Auctions, 10th Auction ends on January 29,

Ongelezen berichtdoor Kay » 17 Jan 2012, 13:56

Ik stond op het punt om op een paar Ardbegs te bieden, totdat ik zag dat je alleen al moet betalen om je in te schrijven. Geen groot bedrag, maar dat vind ik toch echt te ver gaan. :Protest Dan laat maar zitten.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Re: Scotch Whisky Auctions

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Jan 2012, 15:14

Kay schreef:Ik stond op het punt om op een paar Ardbegs te bieden, totdat ik zag dat je alleen al moet betalen om je in te schrijven. Geen groot bedrag, maar dat vind ik toch echt te ver gaan. :Protest Dan laat maar zitten.

Ik zie niet wat je voor inschrijving moet betalen Kay. Dit is wat ik zie over betaling. Mis ik iets :Scratch
Payment
Scotch Whisky Auctions Ltd charges 10% commission on the hammer price, plus £3 per item entered and an additional £4 if reserves are asked for. Buyers also pay 10% per winning lot, plus 3% credit card surcharge, and postage if necessary. Payment by debit card incurs no surcharge. Courier charges outside the UK will incur additional charges.
Cash or Personal Cheque with Bankers Card, all major Credit/Debit Cards, Bankers Draft or BACS Transfer are all acceptable methods of payment. Our Terms are payment in full within seven days.
All goods remain the property of the Company until paid for in full. Monies that remain outstanding by the due date will incur late payment interest at the rate of 2% above the prevailing Bank of England’s base rate on the outstanding balance until such time as the balance is paid in full and final settlement.

If there has been no payment within seven days (unless previously agreed by us), and at our absolute discretion, we may decide to cancel the contract and offer the bottle(s) for sale at a future auction(s).We reserve the right to seek recovery of any monies remaining unpaid sixty days from the date of invoice via Collection Agencies and/or through the Small Claims Court in the event that the outstanding balance does not exceed £3000. In such circumstances, you shall be liable for any and all additional administrative and/or court costs.

Returned cheques will incur a £25 charge to cover banking fees and administrative costs. In an instance of a second Returned cheque, we reserve the right to terminate the arrangement and, if agreed to, we shall insist on future cash transactions only. Consequently, all bookings and/or transactions and agreements entered into will cease with immediate effect until such time as any and all outstanding monies are recovered in full.

Wel interessant dat ze een soort eigen Web-wetgeving hebben bedacht :boos
Maar daar ga je pas mee akkoord als je je ingeschreven hebt (heb ik niet :P ).
Links to this website

You may not create a link to any page of this website without our prior written consent. If you do create a link to a page of this website you do so at your own risk and the exclusions and limitations set out above will apply to your use of this website by linking to it.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

McTear's: Rare and Collectable Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Jan 2012, 10:57

Bij McTear's is nu gaande: Rare and Collectable Whisky veiling waaronder voor de liefhebbers een 5-tal PORT ELLEN ANNUAL RELEASE Single Islay Malt Whisky, no.0544/6000, distilled 1979, bottled 2001 (Estimate: £200 - £300).
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: McTear's: Rare and Collectable Whisky veiling

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Jan 2012, 14:30

Piet schreef: PORT ELLEN ANNUAL RELEASE Single Islay Malt Whisky, no.0544/6000, distilled 1979, bottled 2001 (Estimate: £200 - £300).

@PortEllenWhisky Port Ellen Whisky
Port Ellen 1979 annual release goes to £750 with quite a fight @McTears @PortEllenWhisky” (exclusief kosten)
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”