wijnkoperij Vinabc - vinabc.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

wijnkoperij Vinabc - vinabc.nl

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 06 Feb 2016, 00:15

Op advies van een ander forumlid even ongegeneerd de eigen winkel en webshop aanprijzen. Ik ben ruim twee jaar geleden begonnen met een wijnwinkel in Houten, net onder de rook van Utrecht. Dat allemaal onder de naam wijnkoperij Vinabc. Al snel kwamen daar wat flessen whisky bij en inmiddels heeft het een eigen hoek gekregen. Dat segment groeit nu telkens door. Helaas kan ik ook niet onbeperkt inkopen, maar het groeit leuk door.
Naast de winkel hebben we sinds kort de whisky online staan op [url]vinabc.nl[/url] Het is nogal een klus ze allemaal online te zetten. Iedere week vul ik dat wat verder aan. Het meeste dat in de winkel staat, kan ook verstuurd/online besteld worden. Een prima alternatief als je niet langs kan komen. Jammer is wel dat we dan niet persoonlijk kennismaken en ik je niet een van de whisky's kan laten proeven die open staan.

Wat vind je zoal in de winkel? Naast de distillery bot. komen er steeds meer indy's bij, met de Ultimate voorop. Het lukt vooralsnog gelukkig ook telkens om die bijzondere flessen op de plank te kunnen zetten. Bijvoorbeeld met het beste boek van 2015 (Arran), Ardbeg, de Milsean en Glenmorangie 19 yrs Madeira.

En de fles van dit moment, de Amrut Spectrum, staat er ook. Er staat er op het moment van schrijven nog één. Dit is er dan zo een die alleen in de winkel is te krijgen, mede omdat de verpakking kwetsbaar is.

Zo, voldoende zelfverheerlijking. Kom gerust eens langs aan het Wed 79 in Houten.
6 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: wijnkoperij Vinabc - vinabc.nl

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Feb 2016, 00:35

Site (én inhoud ;) ) ziet er alvast goed uit! Mocht ik eens in de buurt zijn dan loop ik zeker even binnen.
(kijk alleen nog even naar je link naar de site, die komt nu niet als hyperlink maar als platte tekst over...)
0 x

jeremie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jeremie » 08 Feb 2016, 12:51

Afgelopen jaar wat besteld en super geholpen!
Als de vriendelijkheid en professionaliteit van het contact een indicatie is zit je zeker goed :duimop

Vandaag krijg je nog een mailtje Cor ;)

Gzt JT
1 x
life is like a bottle of whisky ...

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 08 Feb 2016, 15:17

Bedankt voor het mooie compliment Jeremie en de mail is ontvangen. We proberen de service van de offline winkel ook te bieden op het web. Alleen proeven gaat wat lastig ;)
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 06 Okt 2016, 09:28

Gisteren op de terugweg vanuit het kantoor in België een tussenlanding in Houten gemaakt.

Mooie open winkel met een ruime sortering Wijnen.
En achter in de hoek een groeiende collectie Whisky. Veelal niet het standard werk.
Wat Ultimates en de Zweedse Mackmyra en ik zag zelfs een Tullamore Dew 14.

Onder het genot van een kleine Dram en een kop koffie een aangenaam dik uur stuk geslagen.

Helaas was mijn bestelde fles nog niet toegekomen dus die word nagestuurd.
Wel met een met een bodempje vanuit een proeffles als sample huiswaarts gekeerd.
Dus binnenkort kan de RedBReast 12 Cask Strenght geproefd worden.

Nogmaals dank aan Cor voor de gastvrijheid en geleverde service!!

:Slainte
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

dunkingdutchman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor dunkingdutchman » 06 Okt 2016, 20:46

Leuk ik ben benieuwd! Als ik in de buurt ben kom ik zeker even kijken!:)
0 x

Laurens
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Laurens » 22 Nov 2017, 14:02

Een aantal mensen op het forum zal deze winkel wel kennen maar toch wil ik deze winkel even complimenten geven. Ik heb al een aantal keer wat besteld en alles is altijd tip top in orde! Wanneer ik in de buurt ben kom ik zeker een keer langs. De prijzen zijn misschien niet altijd de allerlaagste maar meer dan reëel en service is ook wat waard! Verder hebben ze vaak mooie aanbiedingen (ook op het forum).
3 x

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 22 Nov 2017, 14:14

Helemaal mee eens. Prima ervaringen met Cor :goedgedaan
1 x
Afbeelding

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 22 Dec 2017, 15:00

Wel eens wat besteld, altijd prima in orde!
Valt me op dat hier nog weinig is geschreven over Cor, idd even het aankaarten waard :duimop
1 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 23 Dec 2017, 23:41

Ik wilde er een fles bestellen, maar die bleek al uitverkocht te zijn. Als reactie kreeg ik te horen dat ze nog geen tijd hadden gehad de voorraad te updaten op de site. volgens mij is dat niet helemaal van deze tijd...
1 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 24 Dec 2017, 09:44

Al meerdere keren wat besteld bij Cor. Goed kontakt, snelle levering en als Cor je smaak weet (in mijn geval van wijn) krijg je goede tips! Aanrader dus!
0 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 24 Dec 2017, 12:01

Toontje schreef:Ik wilde er een fles bestellen, maar die bleek al uitverkocht te zijn. Als reactie kreeg ik te horen dat ze nog geen tijd hadden gehad de voorraad te updaten op de site. volgens mij is dat niet helemaal van deze tijd...

Kan altijd een keer voorkomen toch? Het is 'maar' een eenmanszaak, dus als er in een drukke periode (bijna) gelijktijdig in de winkel en op de website of via email een fles verkocht of gereserveerd wordt dan kan je dat in je eentje niet altijd realtime bijwerken. Klanten in de winkel vragen natuurlijk ook nog gewoon de aandacht.

Mocht je in de buurt zijn, ga er eens langs voor een praatje, dan zie je wat ik bedoel. Het is geen whiskysite/drankdozijn/drankgigant/Gall&Gall, maar gewoon een zelfstandig ondernemer met goede bedoelingen. ;)
13 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 24 Dec 2017, 16:34

Bestel er ook wel regelmatig. Sympathieke shop, niet slecht qua prijs, zelfs per mail krijg je het gevoel van persoonlijk contact. Aanrader!
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 04 Mei 2019, 20:16

Vandaag dan eindelijk ook eens bij Cor in zn winkeltje geweest
2 bakjes koffie, een drammetje, diverse gesprekjes verder ( ja gesprekjes, want er moeten natuurlijk tussendoor ook nog andere klanten geholpen worden die langskomen voor een mooi flesje wijn, leuke fles whisky, wat diverse biertjes of een mooie kadoset ) de deur uit met de 3 flessen whisky waar ik voor kwam, alvast een mooi perenlikeurtje voor moederdag mee en een tas vol lekkere biertjes extra voor mijzelf :)
was gezellig! enneuh.. ik zie die shop in de komende jaren nog wel uitbreiden! :D
genoeg aanloop voor wat lekkers in de buurt en de online omgeving moeten wij met zn allen Cor maar een beetje "sponsoren" :bigsmile
5 x
Afbeelding

Ghoost
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ghoost » 04 Mei 2019, 21:04

Niks aan Henri toe te voegen!
Ik ben vorige week vrijdag bij Cor geweest na een rit van 130km. Een uur lang hartelijk en gezellig ontvangen. Prachtwinkel!

De deur uit gelopen met 2x Springbank 21

Ben Nevis 22 op Syrah van House of Maccallum (wil de zeer tegenstrijdige ervaringen graag zelf erkennen of ontkrachten)

The Ultimate Edradour 2008 en 2009

2 van de mooiste rosé's die Cor had, omdat ik een excuus moest hebben voor de directrice thuis om van Twente naar Houten te rijden ;).

*Edit, naast de leuke ervaring is Cor ook zeer concurrerend. Sterker nog, de Springbank 21 was in Houten het goedkoopst van alle aanbieders.

Was top Cor!
3 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”