IB: Cadenhead

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver
Berichten: 882
Lid geworden op: 17 Aug 2009, 09:05
Locatie: Like A Rolling Stone ...
Contact:

Re: Opening Cadenhead, Amsterdam 29 en 30 aug 2009

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 06 Feb 2010, 18:37

Well, Jack,
ik denk dat ze beter af zijn met mensen zoals jij, die zich met hart en ziel inzetten voor whisky in bredere zin dan 1 onafhankelijke bottelaar alleen. En de beste plek op het schap is nog altijd naast je concurrent. Dan kan de consument kiezen en kopen. Ik hoop dat je het Cadenhead dealerschap toch ten deel mag vallen. Hun bottelingen variëren wel in kwaliteit. Zelf ben ik een liefhebber van Duncan Taylor, alhoewel die ook wel eens een steekje laten vallen. Maar, eh,
wie zonder zonden is, werpe de eerste steen.
Succes met je zaak,
Hans
0 x

Gebruikersavatar
old-smuggler
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 119
Lid geworden op: 18 Jan 2010, 19:36
Locatie: Maastricht
Contact:

Re: Opening Cadenhead, Amsterdam 29 en 30 aug 2009

Ongelezen berichtdoor old-smuggler » 06 Feb 2010, 19:24

Ook wij voeren de cadenhead selectie sinds vorig jaar, een van de 10 zaken in Nederland die cadenhead `mocht`gaan verkopen. Wel was er een afspraak dat iedereen zich aan een bepaalde prijsstelling moest houden.
Whisky is een product waar idd vakmanschap en passie aan te pas komen en dat mis je toch vaak. Ik vind dat er teveel `hobbyisten`denken dat ze whisky kunnen inkopen en dan voor dumpprijzen aan de man proberen te brengen.
Ten eerste verziek je de markt en ten tweede aan kwaliteit hangt een bepaald prijskaartje.
Ik ben het met jack eens dat alleen whisky een moeilijk verhaal is en dat er idd meer nodig is om je klanten tevreden te stellen.

Gr. Jos
0 x

Gebruikersavatar
whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 Sep 2009, 10:59

Re: Opening Cadenhead, Amsterdam 29 en 30 aug 2009

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 06 Feb 2010, 20:31

@Hans,

ik ben toendertijd ook bezig geweest Cadenhead naar Leiden te halen... helaas waren ze toen al bezig met de andere partij. Persoonlijk denk ik dat Cadenhead alleen verkopen verreweg geen optie is in NL, zoals het nu opgezet is met 10 verkooppunten in NL lijkt me prima. Maar er moet er 1 zijn die het spul importeert en er op beurzen meestaat en de PR er van doet! Dat is het product zeker waard! Ik heb toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en ze een mail gestuurd met mijn filosofie over hetgeen gaande is... misschien kunnen we eruit komen.. dit zou fantastisch zijn voor NL natuurlijk. Afwachten dus.

@Jos,

goed om te horen dat je Cadenhead voert! Ik ben met je eens dat de prijsstelling van whisky erg kan varieren... alleen dit is ook een kwestie van inkopen. Markt verzieken vind ik persoonlijk vrij zwaar.. iedereen is vrij om te vragen voor een fles whisky wat men wil, zelf zijn wij met www.whiskysite.nl een vrij agressieve internetshop, dit heeft er wel toe geleid dat mensen gaan bestellen, maar wat belangrijker is vind ik langskomen in de winkel omdat ze nieuwsgierig zijn geworden wat er allemaal verkocht wordt. En dan toch met meer weg gaan dan waar ze eigenlijk voor gekomen waren. Ik ken de calculatie van Cadenhead en vindt dit een prima marge, als iedereen zich daar ook netjes aan houdt, dan is er niets aan de hand en is iedereen gelukkig.


Jack
0 x

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Cadenhead / Berlijn

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 23 Jan 2011, 22:18

Forumers,

Eind april trek ik op citytrip naar Berlijn, weet ondertussen dat daar een Cadenhead-shop is niet ver van de Alexanderplatz. Zijn er van jullie die ervaringen hebben met betaalbare cadenhead bottelingen? Is het zo dat de whisky in Duitsland goedkoper is? Kennen jullie nog aanraders , adressen , ... in Berlijn?

Kortom : alle tips zijn welkom ivm Berlijn/Duitsland en whisky , altijd leuk om een whisky-invloed in de citytrip te steken :)

:Slainte

(verplaats maar indien nodig , wist niet precies waar ik dit best plaatste :) )
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Martino
Senior
Senior
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 Jan 2010, 21:12
Locatie: Drachten

Re: Cadenhead / Berlijn

Ongelezen berichtdoor Martino » 23 Jan 2011, 22:27

Ben afgelopen zomer in Berlijn geweest en in een Whisky-shop bij de Alexanderplatz geweest...groot assortiment maar zeker geen lagere prijzen dan in Nederland.

Enige wat ik heb meegenomen is een fles boubon van de Aldi voor 7 Euro....en die doet het prima als tussendoortje :duimop

Maar in ieder geval veel plezier in Berlijn...leuke stad.
0 x
No married man is genuinely happy if he has to drink worse whisky than he used to drink when he was single.
H. L. Mencken
Afbeelding

Gebruikersavatar
p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 566
Lid geworden op: 03 Aug 2009, 14:56
Locatie: Rotterdam

Re: IB: Cadenhead

Ongelezen berichtdoor p_froes » 24 Jan 2011, 08:50

Als je met de auto bent kun je het beste ff een klein stukje buiten Berlijn naar Whisky-Doris. Anders gaat er vast een bus heen of zo.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Cadenhead / Berlijn

Ongelezen berichtdoor JayDie » 24 Jan 2011, 09:18

Martino schreef:Enige wat ik heb meegenomen is een fles boubon van de Aldi voor 7 Euro....en die doet het prima als tussendoortje :duimop

Clarke's 1866 / Westpoint zeker? ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Martino
Senior
Senior
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 Jan 2010, 21:12
Locatie: Drachten

Re: IB: Cadenhead

Ongelezen berichtdoor Martino » 25 Jan 2011, 22:17

Hoi Jaydie,

Ik 1 keer goed geraden :bigsmile

Martin
0 x
No married man is genuinely happy if he has to drink worse whisky than he used to drink when he was single.
H. L. Mencken
Afbeelding

Gebruikersavatar
Malinois
Senior
Senior
Berichten: 443
Lid geworden op: 17 Jun 2015, 20:15
Locatie: België

Re: Ervaringen met kopers/verkopers

Ongelezen berichtdoor Malinois » 01 Mar 2018, 14:12

Iemand ervaring met met iets te kopen van:
-Cadenhead Cologne
-Cadenhead Italië
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5374
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen met kopers/verkopers

Ongelezen berichtdoor henri » 01 Mar 2018, 15:12

Malinois schreef:Iemand ervaring met met iets te kopen van:
-Cadenhead Cologne
-Cadenhead Italië


past niet echt in dit draadje. check anders eerst ff hier..
Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's

ik vraag een mod wel even het te verplaatsen
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2660
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Ervaringen met kopers/verkopers

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 01 Mar 2018, 15:26

Malinois schreef:Iemand ervaring met met iets te kopen van:
-Cadenhead Cologne
-Cadenhead Italië




henri schreef:past niet echt in dit draadje. check anders eerst ff hier..
Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's
ik vraag een mod wel even het te verplaatsen

Thanks Henri.
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Ervaringen met kopers/verkopers

Ongelezen berichtdoor defeatless » 02 Mar 2018, 00:38

Malinois schreef:Iemand ervaring met met iets te kopen van:
-Cadenhead Cologne
-Cadenhead Italië


Keulen verzend gewoon. Alleen moet je ze ff mailen, niet via de webshop bestellen!!!
Ze mogen namelijk niet buiten DE verzenden, maar als je mailt (ze kunnen vloeiend Engels, mocht je Duits niet best wezen), dan komt het goed.
Je moet het geld dan even naar een andere rekening overmaken, dan pinnen ze het gewoon zelf in de winkel en ze sturen het je meteen op.
Ze zijn niet heel erg op het online gebeuren, dus wat op de website staat, klopt in grote lijnen, maar heel actueel is het ook niet. En een mailtje beantwoorden kan een paar daagjes wachten

Italië is beter, maar was een lange tijd off-line. Altijd goede verhalen over gehoord en ook besteld (via vrienden). Maar zeer hoge verzendkosten. Dus daar moet je een doosje tegelijk bestellen of samen met vrienden wat kopen.
2 x

Gebruikersavatar
Malinois
Senior
Senior
Berichten: 443
Lid geworden op: 17 Jun 2015, 20:15
Locatie: België

Re: Ervaringen met kopers/verkopers

Ongelezen berichtdoor Malinois » 02 Mar 2018, 00:52

defeatless schreef:
Malinois schreef:Iemand ervaring met met iets te kopen van:
-Cadenhead Cologne
-Cadenhead Italië


Keulen verzend gewoon. Alleen moet je ze ff mailen, niet via de webshop bestellen!!!
Ze mogen namelijk niet buiten DE verzenden, maar als je mailt (ze kunnen vloeiend Engels, mocht je Duits niet best wezen), dan komt het goed.
Je moet het geld dan even naar een andere rekening overmaken, dan pinnen ze het gewoon zelf in de winkel en ze sturen het je meteen op.
Ze zijn niet heel erg op het online gebeuren, dus wat op de website staat, klopt in grote lijnen, maar heel actueel is het ook niet. En een mailtje beantwoorden kan een paar daagjes wachten

Italië is beter, maar was een lange tijd off-line. Altijd goede verhalen over gehoord en ook besteld (via vrienden). Maar zeer hoge verzendkosten. Dus daar moet je een doosje tegelijk bestellen of samen met vrienden wat kopen.


Bedankt!
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1930
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: IB: Cadenhead

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 17 Apr 2024, 14:24

Omdat je nooit bij voldoende clubs en societies aangesloten kunt zijn :bigsmile .. Zijn er mensen die recente ervaringen hebben met het lidmaatschap van de Cadenhead's Club? Is het lidmaatschap het geld waard? Komen er bv leuke Club exclusives uit of zijn er andere leuke extra's aan verbonden?

Hoor het graag, dank!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2490
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: IB: Cadenhead

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 17 Apr 2024, 15:20

Geen recente ervaring.
In 2018 lid geworden voor een eenmalig bedrag (weet niet meer hoeveel).
Eigenlijk heeft het alleen nut als je er regelmatig naartoe gaat, je hoeft dan als lid niet (volledig) te betalen voor een tour en tasting.
In mijn geval ben ik er alleen 2019 geweest maar had het lidmaatschap er toen wel direct dacht ik.
De Club exclusives komen er steeds minder en sinds Brexit absoluut niet interessant meer ivm alle opslagen/invoerrechten.
Het polo shirt is indertijd op mijn toenmalige avatar (Fat Bastard!) besteld en hangt nu dus ongebruikt in de kast :P
1 x
Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten