Catawiki - www.catawiki.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Matti
Moderator
Moderator

Re: Catawiki - www.catawiki.nl

Ongelezen berichtdoor Matti » 12 Jul 2015, 21:13

Het gaat op het forum natuurlijk op een veel kleinere schaal, maar je vraag is terecht inderdaad. Puur gevoelsmatig zou ik zeggen dat het forum nog veel minder betrokken is dan Catawiki, omdat wij nooit geld of goederen in handen krijgen en echt alleen een platform zijn dat kopers en verkopers bij elkaar brengt (iets dat Catawiki ook zal aanvoeren als verdediging vermoed ik, maar die krijgen wel het geld in handen en dan kan ik me voorstellen dat de wetgever er anders naar kijkt). Daarbij: wij (de staf van het forum) verdienen er helemaal niets aan :) (Mocht een forumlid een beter juridisch doorwrochte redenering kunnen neerleggen welke kant op dan ook, dan horen we dat graag natuurlijk).

In any case, de Slijtersunie is nooit met ons in contact geweest. Mocht dat ooit veranderen dan zijn wij uiteraard bereid mee te denken. Het Aanbod forum is in principe bedoeld voor 2e hands verkeer van liefhebber tot liefhebber, en zeker niet als handelsplek (zie ook de recente aanscherping van de regels om o.a. nu juist die handelspraktijken te beperken).
1 x
Matthijs, whiskynerd.

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 12 Jul 2015, 23:16

Catawiki, is het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, het lijkt me nog steeds belangrijker waar het geld heen gaat, volgens mij is dit nog altijd nederland.....(de betaling van verkoop).....Dus ik denk dat de slijterunie nog altijd een sterke zaak hebben... Een banner is maar een stuk tekst en verder geen juridisch waarde... dus denk wel dat hier een vervolg op komt :)
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 13 Jul 2015, 00:28

Nou de meeste slijters zijn ook een doorn in het oog van de liefhebber. Net zo goed als de speculanten.
De prijzen die sommige durven vragen zijn vaak nog hoger dan de meest ambitieuze speculant en de voorraden die sommige slijters hamsteren om te verkopen wanneer de prijzen zijn gestegen is belachelijk.
Ik ben slijters tegengekomen die bv 10 Odins hebben gehad en er maar 2 van hebben verkocht. De andere 8 zijn naar de veiling en een gedeelte naar de opslag gegaan. En dat is nog maar een klein voorbeeldje.
Dus dat is een gevalletje van de pot verwijt de ketel.

En in mijn ogen is het forum nergens verantwoordelijk voor.
Het forum verkoopt namelijk helemaal niets. Alleen de individuele leden en die zijn naar mijn mening verantwoordelijk voor zichzelf.
Ik denk niet dat de mods daar politietje over moeten en willen spelen.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 13 Jul 2015, 09:08

Peter87 schreef:
En in mijn ogen is het forum nergens verantwoordelijk voor.
Het forum verkoopt namelijk helemaal niets. Alleen de individuele leden en die zijn naar mijn mening verantwoordelijk voor zichzelf.
Ik denk niet dat de mods daar politietje over moeten en willen spelen.

ik ben het met je eens hoor, de vraag was ook meer onder het mom van bezorgdheid!
Het gaat ook heel gemoedelijk allemaal heb ik het idee en no harm no foul natuurlijk.

Maar ja je weet maar nooit of er instanties zijn die daar anders over denken.
1 x
Afbeelding

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 13 Jul 2015, 21:30

volgens mij zijn een whiskyforum (plaats waar liefhebbers elkaar ontmoeten) en een veilingsite onvergelijkbare grootheden :)
0 x

Bimbam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Bimbam » 14 Jul 2015, 01:20

Nino schreef:Zat vanmiddag een stuk te lezen in whisky etc van vorig jaar.. 2 pagina's over Catawiki

Daarin vertelde 1 van de oprichters ook duidelijk dat ze alles alleen aan de hand van een foto ed checken!
Uiteraard heeft de veilingmeester wel dikke skills en kennis over whisky..... maar mocht er toch iets niet kloppen dan is er een vangnet en dat zou zijn: het bedrag wordt een aantal dagen vast gehouden door Catawiki totdat de koper akkoord is gegaan.

Ik weet niet in hoe verre dat allemaal klopt aangezien ik er nog nooit zaken heb gedaan?!

Klopt, ze houden een aantal dagen het geld vast. Met whisky zelf geen voorbeeld van, maar koop daar soms ook moderne kunst. De betreffende verkoper leverde niet en Catawiki hield op mijn verzoek mijn reeds betaalde geld vast. Is aan de verkoper pas uitbetaald nadat ik het gekochte werk ook daadwerkelijk in mijn bezit had. Vermoed dat dit bij aangekochte whisky niet anders zal gaan.
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 14 Jul 2015, 09:13

Ze houden je geld sowieso 2 weken vast
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 15 Jul 2015, 10:25

Ik heb m'n Catawiki-account verwijderd. Die overstap naar de Franse regelgeving vind ik maar niks. Ik weet niet of het in de praktijk echt verschil maakt voor de consument, maar het komt op mij een beetje vreemd over zo vlak nadat duidelijk werd dat de Slijtersunie een klacht tegen ze heeft ingediend.

Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom veilingmeester Full-Proof nooit de moeite heeft genomen om hier meer uitleg te geven over de controle op fake flessen. Of nouja, eigenlijk snap ik het wel. Want die kwaliteitsgarantie kunnen ze nooit geven, aangezien ze de flessen nooit zelf in handen krijgen en moeten beoordelen op basis van (soms slechte) foto's. En dat is iets wat Catawiki liever niet toegeeft.

Anyway, ik heb er twee keer iets gekocht. Dat is gewoon prima verlopen. En ik ben ook nog steeds blij met die aankopen. Maar het is nu goed geweest. Op deze manier heb ik liever dat mijn commissie bij een andere whiskyveiling terecht komt.
6 x
Afbeelding | Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 15 Jul 2015, 13:38

thijs100 schreef:Ik heb m'n Catawiki-account verwijderd. Die overstap naar de Franse regelgeving vind ik maar niks. Ik weet niet of het in de praktijk echt verschil maakt voor de consument, maar het komt op mij een beetje vreemd over zo vlak nadat duidelijk werd dat de Slijtersunie een klacht tegen ze heeft ingediend.

Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom veilingmeester Full-Proof nooit de moeite heeft genomen om hier meer uitleg te geven over de controle op fake flessen. Of nouja, eigenlijk snap ik het wel. Want die kwaliteitsgarantie kunnen ze nooit geven, aangezien ze de flessen nooit zelf in handen krijgen en moeten beoordelen op basis van (soms slechte) foto's. En dat is iets wat Catawiki liever niet toegeeft.

Anyway, ik heb er twee keer iets gekocht. Dat is gewoon prima verlopen. En ik ben ook nog steeds blij met die aankopen. Maar het is nu goed geweest. Op deze manier heb ik liever dat mijn commissie bij een andere whiskyveiling terecht komt.

Ben enkele weken met vol goede moed de Catawiki-veiling in gesprongen, maar na lezen van dit staartje een stuk schunniger geworden mbt. evt. aankopen. Vooral het controleren van authenticiteit is lastig, zeker als leek. Voorlopig is bij mij ook alles goed gegaan, maar dat is natuurlijk geen garantie. Wat luidt de klacht van de Slijtersunie precies?
0 x
2 ∞ & →

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 15 Jul 2015, 13:56

squaadgras schreef:Wat luidt de klacht van de Slijtersunie precies?

Dit is een column van Petra de Boevere in Whisky Etc. Zij heeft zelf een slijterij. Dat is ook meteen alles wat mij bekend is over de klacht.
slijtersunie.jpg
slijtersunie.jpg (101.75 KiB) 2060 keer bekeken
2 x
Afbeelding | Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 15 Jul 2015, 14:00

thijs100 schreef:
squaadgras schreef:Wat luidt de klacht van de Slijtersunie precies?

Dit is een column van Petra de Boevere in Whisky Etc. Zij heeft zelf een slijterij. Dat is ook meteen alles wat mij bekend is over de klacht.
slijtersunie.jpg

Mooi stuk, makes sense.
0 x
2 ∞ & →

Barry1981
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Barry1981 » 17 Jul 2015, 13:44

Gaat ie bij jullie ook telkens over op Engels, terwijl je hem op NL instelt?
1 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 17 Jul 2015, 13:46

Jup, heb ik ook.
1 x
Matthijs, whiskynerd.

Barry1981
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Barry1981 » 17 Jul 2015, 13:48

heel irritant.. :Scratch
1 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 17 Jul 2015, 15:10

en als je http://veiling.catawiki.nl/ als link gebruikt?

Of kijken jullie puur op het whisky gedeelte?

http://veiling.catawiki.nl/#cw-link-whisky

:Slainte

Voor de rest doe ik helemaal niets met Catawiki naar al jullie meldingen over (veel) te hoge prijzen.

EDIT: Dit zegt ook we wat denk ik;
Login.jpg
Login.jpg (38.98 KiB) 1977 keer bekeken
Laatst gewijzigd door edwinedje op 17 Jul 2015, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”