DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Matti
Moderator
Moderator

Re: WhiskyVinder.nl prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Matti » 23 Apr 2012, 11:19

Ik wil het voorlopig houden bij shops waar je online kan bestellen. Ik heb wel zitten nadenken over het opnemen van traditionele slijters, maar daar zitten haken en ogen aan (zoals je zelf al zegt zou je dan de verzendkosten moeten optellen bij de internet-slijters, maar dat kan ook weer moeilijk omdat je niet weet hoeveel flessen iemand koopt... En dan moet je ook gaan nadenken over het berekenen van reiskosten naar de slijter toe (een tripje naar mijn slijter kost mij toch al gauw 4 euro aan benzine)). Kortom, het wordt complex.

Ik ben wel bezig met een andere manier waarop de traditionele slijters betrokken kunnen worden, maar dat is nog erg pril.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 26 Apr 2012, 14:27

Even mierenneuken: Het is Dalmore Gran Reserva, niet Grand Reserva.

Wel handig verder, dit soort sites. Oei, die King Alexander III had ik beter wat later kunnen kopen geloof ik, die is sinds z'n introductie flink in prijs gezakt :o
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 26 Apr 2012, 15:13

Kay schreef:Even mierenneuken: Het is Dalmore Gran Reserva, niet Grand Reserva.

Wel handig verder, dit soort sites. Oei, die King Alexander III had ik beter wat later kunnen kopen geloof ik, die is sinds z'n introductie flink in prijs gezakt :o

Doh. Die spelfout staat er al twee maanden in, en ik denk iedere keer: 'zometeen even fixen'. Al twee maanden. Dus.

Nu gefixt :)

Ik heb trouwens gisteren een flinke uitbreiding gedaan van de opgenomen Japanse whiskies, als iemand in dat rijtje zijn favoriet nog mist geef het even door.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Matti » 30 Apr 2012, 15:22

Nieuwe naam, nieuw onderwerp!

DrankVinder is nu een prijsvergelijker voor zowel standaard als onafhankelijke whisky bottelingen alsook rum!

Update je bookmarks naar www.DrankVinder.nl !

Oh, en ik heb ook een zootje Japanse whiskies toegevoegd :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

McRay
Senior
Senior

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor McRay » 01 Mei 2012, 20:36

Matti schreef:Nieuwe naam, nieuw onderwerp!

DrankVinder is nu een prijsvergelijker voor zowel standaard als onafhankelijke whisky bottelingen alsook rum!

Update je bookmarks naar www.DrankVinder.nl !

Oh, en ik heb ook een zootje Japanse whiskies toegevoegd :)

Rum erbij, top :goedgedaan

Alleen van Zuylen staat er (nog) niet bij?
0 x
Sláinte Mhath

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 01 Mei 2012, 21:10

McRay schreef:Rum erbij, top :goedgedaan

Alleen van Zuylen staat er (nog) niet bij?

Nee, ben ik nog niet aan toegekomen. Dat komt: als ik een productfeed (xml-bestand met productinfo) van een shop heb kan ik in 10 minuten zo'n 200 flessen toevoegen, zonder productfeed is het eerder een fles per minuut :) Ik ga nog maar eens van Zuylen en Whiskysite aanschrijven... (van zuylen heb ik al twee keer eerder gemaild, maar geen reactie gehad...)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 04 Mei 2012, 14:26

Hé! Is je idee gepikt? (hmm... hoewel... whiskybase had natuurlijk ook altijd al shoplinks (maar niet dynamisch I guess)...)

http://www.harpers.co.uk/news/news-head ... tries.html
Whisky Marketplace to expand across 20 countries - Thursday, 03 May 2012 13:56
The online price comparison website for whiskies, Whisky Marketplace, has expanded its international reach to go live in 20 countries by the end of the month.

http://www.whiskymarketplace.com
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 04 Mei 2012, 14:59

WhiskyMarketplace.com = Whisky Marketplace UK (Connosr Ltd.)

Daar heeft iemand heel veel geld in gestoken. Even proberen toont alleen een handvol UK-shops en verder heel basaal. Niet het soort functie dat Matti biedt (maar wie weet komt dat nog :Scratch ).
Wel veel besteed aan het ontwerp en (halfslachtige) internationalisatie en bruikbaarheid. Die schuiven om kriteria in te stellen zijn wel mooi.

En ja, over afkijken gesproken. Ik heb wel meer het idee dat er vanuit UK (of door NL infiltranten !) goed gekeken wordt naar wat hier gebeurt. Een ander schoolvoorbeeld is natuurlijk het brutale en aantoonbare jatwerk van WhiskyMagazine m.b.t.: World Wide Whisk(e)y Design Award - whiskydesignaward.com
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 04 Mei 2012, 15:26

Ik kende hem al inderdaad en volgens mij bestond hij ook al voordat ik met WhiskyVinder begon :)

Ik denk dat DrankVinder onderscheidend vermogen heeft t.o.v. deze site op een aantal vlakken:

- Het idee achter mijn interface is dat je alle flessen naast elkaar kan zien, het WM design met de zoekfunctie als centraal punt zorgt ervoor dat je van tevoren al moet weten waar je naar zoekt of een flink aantal kliks moet doen voor je bij de specifieke fles bent (en dan ben je vervolgens het overzicht kwijt...)
- Ze maken gebruik van de rauwe data zoals die door shops wordt aangeleverd, zodat iedere fles weer net anders beschreven wordt.

En verder zijn zij een reclamebureau terwijl ik een whiskyliefhebber ben, waar zou je liever je onafhankelijke informatie van betrekken? ;)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 26 Jun 2012, 15:05

Er is beweging in whiskyshop-land(-gebied?) :)

Gisteren heeft Drankgigant de prijzen van zo'n 150 whiskies flink verlaagd en DrankDozijn sloeg vandaag terug met eigen prijsverlagingen terwijl ook Drankgigant weer een aantal prijzen verlaagde.

De goedkoopste shops zijn de afgelopen dagen zo bij een flink aantal flessen veranderd. Dus als je een bestelling wil doen, check dan nog even of het niet ineens goedkoper kan!
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 26 Jun 2012, 16:44

En ik heb het nog niet gepost of DrankDozijn pakt weer een 45-tal beste prijzen terug...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Whisky prijzen, woekerprijzen, prijsbeleid en prijsontwi

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 06 Aug 2012, 01:20

@Matti, wellicht even twee Glengoyne's 12 jaar maken (1 van 43% en 1 Cask Strengh 57,2)

Want bij bestofwhisky verwijst hij nu naar de 43% versie, terwijl de Cask Strenght 4 euro duurder is en hier staat: http://www.bestofwhisky.nl/default/glen ... ength.html)
Ook de prijs bij drankgigant verwijst naar de 43% (dit is de link naar de cask strenght versie: http://www.drankgigant.nl/glengoyne-12-year-cask.html). En ook whiskybase verwijst naar de 43% (dit is de link voor de Cask strenght: http://shop.whiskybase.com/whiskyview.p ... kyid=14786)

Terwijl de prijzen bij whiskysite en van Zuylen juist wel betrekking op de cask strenght hebben. (hier een link naar de 43% bij de whiskysite: http://www.whiskysite.nl/nl/Glengoyne/G ... -years-old)

- WM
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Re: Whisky prijzen, woekerprijzen, prijsbeleid en prijsontwi

Ongelezen berichtdoor Matti » 06 Aug 2012, 08:58

WhiteMonkey schreef:@Matti, wellicht even twee Glengoyne's 12 jaar maken (1 van 43% en 1 Cask Strengh 57,2)

Want bij bestofwhisky verwijst hij nu naar de 43% versie, terwijl de Cask Strenght 4 euro duurder is en hier staat: http://www.bestofwhisky.nl/default/glen ... ength.html)
Ook de prijs bij drankgigant verwijst naar de 43% (dit is de link naar de cask strenght versie: http://www.drankgigant.nl/glengoyne-12-year-cask.html). En ook whiskybase verwijst naar de 43% (dit is de link voor de Cask strenght: http://shop.whiskybase.com/whiskyview.p ... kyid=14786)

Terwijl de prijzen bij whiskysite en van Zuylen juist wel betrekking op de cask strenght hebben. (hier een link naar de 43% bij de whiskysite: http://www.whiskysite.nl/nl/Glengoyne/G ... -years-old)

- WM

Dank :) Ik ga het gelijk aanpassen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 18 Aug 2012, 20:40

Na het grootste gedeelte van de dag offline te zijn geweest is de server inmiddels weer terug (En ben ik inmiddels begonnen met plannen voor de overstap naar een andere host :) ).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Kapre
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kapre » 21 Aug 2012, 12:20

:goedgedaan Top, deze vergelijkingssite !!
Is het wellicht een aardige suggestie om naast Whisky (OB en IB) en Rum ook een categorie voor Jenever/Korenwijn te maken ?
Ik heb de indruk dat er onder ons whiskyliefhebbers ook interesse is in de "betere" jenevers, denk bijv. aan Zuidam. ;)
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”