Catawiki - www.catawiki.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Catawiki - www.catawiki.nl

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 04 Jul 2015, 19:05

Nino schreef:Zat vanmiddag een stuk te lezen in whisky etc van vorig jaar.. 2 pagina's over Catawiki

Daarin vertelde 1 van de oprichters ook duidelijk dat ze alles alleen aan de hand van een foto ed checken!
Uiteraard heeft de veilingmeester wel dikke skills en kennis over whisky..... maar mocht er toch iets niet kloppen dan is er een vangnet en dat zou zijn: het bedrag wordt een aantal dagen vast gehouden door Catawiki totdat de koper akkoord is gegaan.

Ik weet niet in hoe verre dat allemaal klopt aangezien ik er nog nooit zaken heb gedaan?!

Ik heb twee keer iets via Catawiki gekocht, en nog nooit akkoord hoeven geven.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 04 Jul 2015, 19:16

thijs100 schreef:
Nino schreef:Zat vanmiddag een stuk te lezen in whisky etc van vorig jaar.. 2 pagina's over Catawiki

Daarin vertelde 1 van de oprichters ook duidelijk dat ze alles alleen aan de hand van een foto ed checken!
Uiteraard heeft de veilingmeester wel dikke skills en kennis over whisky..... maar mocht er toch iets niet kloppen dan is er een vangnet en dat zou zijn: het bedrag wordt een aantal dagen vast gehouden door Catawiki totdat de koper akkoord is gegaan.

Ik weet niet in hoe verre dat allemaal klopt aangezien ik er nog nooit zaken heb gedaan?!

Ik heb twee keer iets via Catawiki gekocht, en nog nooit akkoord hoeven geven.

dan is het helemaal vreemd natuurlijk.. ik las het en moest toch even aan deze topic denken.

Afbeelding
0 x
Afbeelding

Barry1981
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Barry1981 » 05 Jul 2015, 12:26

Je krijgt altijd een mail om feedback te geven als het goed is.
Al is het al weer even geleden dat ik zelf whisky heb gekocht via de veiling.
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 07 Jul 2015, 09:52

Ik zal blind zijn, maar waar vind ik de historie van afgelopen veilingen?
0 x
Afbeelding

Jorikm
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorikm » 07 Jul 2015, 10:13

Als je naar de site gaat (http://veiling.catawiki.nl/whisky-veiling/woensdag)
Zie je links alle andere veilingen en daaronder optie om aan te melden voor email updates.
Net daaronder staat een beetje weggestopt "opbrengsten eerdere veilingen" ;)
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 07 Jul 2015, 10:48

Jorikm schreef:Als je naar de site gaat (http://veiling.catawiki.nl/whisky-veiling/woensdag)
Zie je links alle andere veilingen en daaronder optie om aan te melden voor email updates.
Net daaronder staat een beetje weggestopt "opbrengsten eerdere veilingen" ;)

Je bedoelt: http://veiling.catawiki.nl/whisky-veili ... s_auctions :cool: :goedgedaan
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Jorikm
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorikm » 07 Jul 2015, 11:10

Dat is inderdaad nog makkelijker :-P
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 07 Jul 2015, 13:20

mij valt op dat er steeds meer en meer flessen worden aangeboden, gelukkig ook steeds meer " eenvoudige" flessen. ( nu al 200 veiling lots) Hierdoor blijft het leuk om iedere keer ff te kijken of er wat tussen staat
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 07 Jul 2015, 13:25

Lijkt me inderdaad een manier om de koper de tijd te geven bij CATA te klagen als hij een fake fles krijgt. Ik heb natuurlijk wel echte flessen verstuurd, en ik kreeg 3 weken later pas me geld..dus dat lijkt te kunnen werken
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 12 Jul 2015, 00:01

Is iemand dit opgevallen staat er sinds deze week op.....

Please note:
The Whisky auctions are hosted from our French offices, thereby making them subject to French legislation. Buyers should be aware that they are themselves responsible for making sure that they conform to import/export legislation for their own country of residence.

zal dit gebeuren dat er te veel gehandeld word en niet zozeer verzamelingen zijn die verkocht worden.... voorbeelden genoeg :). Want in Nederland mag je niet zomaar whisky verkopen
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 12 Jul 2015, 18:19

daytona955 schreef:Is iemand dit opgevallen staat er sinds deze week op.....

Please note:
The Whisky auctions are hosted from our French offices, thereby making them subject to French legislation. Buyers should be aware that they are themselves responsible for making sure that they conform to import/export legislation for their own country of residence.

zal dit gebeuren dat er te veel gehandeld word en niet zozeer verzamelingen zijn die verkocht worden.... voorbeelden genoeg :). Want in Nederland mag je niet zomaar whisky verkopen

Het was mij ook nog niet opgevallen maar er is ook een nieuwe veilingmeester bij. Een Franse aan de naam te zien.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 12 Jul 2015, 19:38

Ze hebben de veiling zo te zien internationaal getrokken. Interessant is dat je de pagina zelfs niet meer op Nederlands kan zetten en dat je gevraagd wordt opnieuw in te loggen op de .com-site als je een account hebt.

Nu begreep ik uit de column van Petra de Boevere op de Whisky etc. website dat de Slijtersunie een klacht heeft ingediend tegen Catawiki wegens het verkopen van sterker drank zonder vergunning (http://www.whiskyetc.nl/zeldzame-flesse ... -slijters/). Zou deze verandering een reactie hierop zijn?
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 12 Jul 2015, 20:07

Dat Engels en opnieuw inloggen heb ik idd ook. Maar je kan de site nog wel op Nederlands zetten hoor. Maar hij begint standaard op Engels.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 12 Jul 2015, 20:13

Hmm ben benieuwd!

In hoeverre zijn wij als forum verantwoordelijk voor zoiets? Hier word toch redelijk gehandeld?!
Mocht ik met deze vragen slapende honden wakker maken dan verwijder de post direct aub :duimop
0 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 12 Jul 2015, 20:51

Nino schreef:Hmm ben benieuwd!

In hoeverre zijn wij als forum verantwoordelijk voor zoiets? Hier word toch redelijk gehandeld?!
Mocht ik met deze vragen slapende honden wakker maken dan verwijder de post direct aub :duimop

Goeie, interessante en terechte vraag! En slapende honden ga je altijd wakker maken! ;)
In hoeverre het forum hier verantwoordelijk voor is, is een andere vraag natuurlijk.
Het is misschien wel een idee om de verkoopregels in die zin aan te pakken.
Want wellicht gaan de slijters zich nu richten op andere mogelijkheden voor de handelaars zonder slijtervergunning.
Het is hier al lang geleden en door een aantal mensen aangehaald dat je inderdaad niet zomaar handel mag drijven.
Nu is dit forum redelijk "off the radar" denk ik maar het is ook niet de bedoeling dat dit forum in de spotlight moet komen.
Petra de Boevere heeft in het artikel wel een punt natuurlijk.
En misschien is het wel haalbaar om alle pre-release verkopen te bannen op het forum want dit is uiteraard een doorn in het oog van de slijters.
Kwestie van de retailprijs bij de slijter ook "normaler" te houden.
1 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”