www.WhiskyBase.com - WhiskyBase Shop en slijterij
Re: www.WhiskyBase.com - WhiskyBase Shop en slijterij
@Kay: ik heb wat images van je bewerkt en naar Menno gestuurd; even afwachten...
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Via dit forum had ik eerst de whisky(data)base ontdekt en enthousiast gebruik van gemaakt (was wel een dagje werk om alles in te voeren/op te zoeken.
Enige tijd geleden ook de fysiek winkel bezocht en ik kan alleen maar zeggen: chapeau!! Mooie winkel met een nog mooier assortiment.
Enige tijd geleden ook de fysiek winkel bezocht en ik kan alleen maar zeggen: chapeau!! Mooie winkel met een nog mooier assortiment.
0 x
Whisky base
Leuk zo´n collectie knop onder je berichten.
Dus daarom ik ook naar Whiskybase. Maar daar kun je geen blends invullen!!!!
Beetje raar en jammer.
Ik denk dat ik die knop maar weer weghaal.
Beetje raar en jammer.
0 x
Re: Whisky base
Ruud W schreef:..Ik denk dat ik die knop maar weer weghaal.
Dat is helemaal aan jou Ruud. Wij hebben verder geen relatie met WhiskyBase anders dan dit gebruik ervan.
Raar ! Sterker nog een jaar of zo geleden kon er alleen Schotse Single Malt in worden gezet ! .... soms help duwen !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Ruud W schreef:Leuk zo´n collectie knop onder je berichten.![]()
Beetje raar en jammer.
welke had je in gedachten?
Er staan er toch enkele op? Maar niet onder die 'noemer', dacht ik
0 x
Yapi schreef:Er staan er toch enkele op? Maar niet onder die 'noemer', dacht ik
Ah ja, onder de categorie is dat UD (undefined ?).... Compass Box b.v. ... ik heb er alleen Single Malts in staan...
0 x
Ik snap de keuze van whiskybase wel om geen blends te ondersteunen.
Blends zijn ontzettend moeilijk te categoriseren en te onderhouden. Vergeet niet dat de markt voor blends vele male groter is dan die van single malts. Van een bepaalde serie kunnen er zo over de afgelopen decennia vele verschillende versies uitgekomen zijn (maten, flesvormen, speciale edities, etc.). Met nieuwere series is dat al moeilijk bij te houden en te verifiëren, laat staan met blends uit de jaren 60 of eerder. Kijk maar eens naar de blends op whiskyauction.com.
Met single malts is het verifiëren iets gemakkelijker, zeker single cask bottelingen e.d.
Blends zijn ontzettend moeilijk te categoriseren en te onderhouden. Vergeet niet dat de markt voor blends vele male groter is dan die van single malts. Van een bepaalde serie kunnen er zo over de afgelopen decennia vele verschillende versies uitgekomen zijn (maten, flesvormen, speciale edities, etc.). Met nieuwere series is dat al moeilijk bij te houden en te verifiëren, laat staan met blends uit de jaren 60 of eerder. Kijk maar eens naar de blends op whiskyauction.com.
Met single malts is het verifiëren iets gemakkelijker, zeker single cask bottelingen e.d.
0 x
Life is too short to drink bad whisky
Ruud W schreef:Leuk zo´n collectie knop onder je berichten.![]()
Beetje raar en jammer.
Nou beste Ruud, dat is imho iets te kort door de bocht, hoor! Ze hebben inderdaad veel, heel veel malt whisy's staan, maar er staan ook aardig wat blends
Als je hier niet ver vandaan woont, ga 'ns kijken zou ik zeggen, je mond valt open van verbazing
Ik zou die knop laten staan, Ruud, het stapje van blend naar malt komt vlugger dan je denkt!
René
0 x
Tjah, dat deze site losstaat van dit forum dat begreep ik ook wel.
Ik vond het alleen raar dat je niet een fles Johnny Walker en/of Ballentines kan plaatsen.
In mijn bescheiden mening zijn dit ook wel degelijk whiskies.
Ik vond het alleen raar dat je niet een fles Johnny Walker en/of Ballentines kan plaatsen.
In mijn bescheiden mening zijn dit ook wel degelijk whiskies.

0 x
Ruud W schreef:Tjah, dat deze site losstaat van dit forum dat begreep ik ook wel.
In mijn beschijden mening zijn dit ook wel degelijk whiskies.
dat kun je wel degelijk hoor... Ga naar UD onderaan bij Schotland, daar vind je Ballantines en Johnnie Walker terug...
0 x
Gevonden en ook weer niet.
De slobberversies die ik tot nu toe heb gekocht staan er echter niet bij.
Jammer, blijkbaar kan ik nog niet meedoen met de grote jongens.
Geeft niet hoor.
Jammer, blijkbaar kan ik nog niet meedoen met de grote jongens.
Geeft niet hoor.
0 x
- Dutch-Drammer
- Senior

Volgens mij doen ze in de WhiskyBase alleen Blends van Distilleerderijen die ook self single malts op de markt brengen.
Maw ( voorlopig ) dus geen blends van bedrijven die alleen blends op de markt brengen of van distilleerderijen die alleen hun whisky aan blenders verkopen.
Maw ( voorlopig ) dus geen blends van bedrijven die alleen blends op de markt brengen of van distilleerderijen die alleen hun whisky aan blenders verkopen.
0 x
Ruud W schreef:Gevonden en ook weer niet.
Jammer, blijkbaar kan ik nog niet meedoen met de grote jongens.![]()
Geeft niet hoor.
Je kunt zelf whiskies opvoeren. Sterker nog dat is juist het principe van WhiskyBase.
Ik neem aan dat dit voor (goedkopere) blends niet anders is.
Iemand moet de eerste zijn maar ik kan me zo voorstellen dat niemand het de moeite waard heeft gevonden voor "De slobberversies".
Als jij het de moeite wel vindt, go-for-it zou ik zeggen....
0 x
Zoals ik het begrepen heb is het inderdaad zoals p_froes aangeeft zijn blends een nog veel onoverzichtelijk geheel en idd voor de oorspronkelijke gebruikers van whiskybase net wat minder relevant.
Maar sinds de winkel, die zoals Rene aangeeft meer dan de moeite waard is om te bezoeken, kunnen Menno en CJ het je zelf nog veel beter uitleggen, worden er steeds meer blends in de base opgenomen, heeft ook met shoplinks en de website van de winkel te maken.
Maar sinds de winkel, die zoals Rene aangeeft meer dan de moeite waard is om te bezoeken, kunnen Menno en CJ het je zelf nog veel beter uitleggen, worden er steeds meer blends in de base opgenomen, heeft ook met shoplinks en de website van de winkel te maken.
0 x