DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: WhiskyVinder.nl prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 17 Feb 2012, 18:24

Matthijs, ideetje. Is het misschien niet voor iedereen makkelijker om in de prijsvergelijker overzicht (uitgebreid) én overzicht(beste prijs) de prijzen(prijsverschillen) in procenten aan te geven ipv in euro's. Trouwens, petje(hoedje) af, hoor! :hoedaf
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 17 Feb 2012, 18:30

ElwinB schreef:Dan heb ik d'r ook nog eentje: de Glen Scotia 12 is volgens je site bij Drankgigant voor 20.95 te koop. Echter, ik kan 'm nergens op hun site terug vinden. Misschien is 'ie onlangs uit het assortiment gehaald? Denk dat Drankgigant geschrapt kan worden bij de Glen Scotia 12 :)

Check, verwijderd. Wederom dank voor de tip. Ik probeer zo accuraat mogelijk in te voeren, maar zoals je ziet gaat dat niet altijd goed :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 22 Feb 2012, 18:16

Sneak-preview: ik heb zojuist de nieuwe versie online gezet met daarin beide overzichten geconsolideerd op een enkele pagina. Naast dat dit makkelijker werkt en overzichtelijker is (vind ik), geeft het mij ook ruimte in het menu voor de volgende stap: independant bottelings (voor de duidelijkheid, die komen eraan, maar staan er nu nog niet op :))

You heard it here first y'all!
0 x
Matthijs, whiskynerd.

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 23 Feb 2012, 09:47

Wat maak je d'r een geweldige site van zeg. Echt, mijn complimenten. Dit is zó enorm handig! En het wordt inderdaad steeds overzichtelijker, helemaal na die laatste update. Ik ben reuze benieuwd naar verdere ontwikkelingen aan je site.

Trouwens; DrankDozijn heeft sinds kort Japanse whiskies toegevoegd. Het zijn er pas 3, maar het is een begin. Drankdozijn staat in jouw overzicht nog niet bij de Nikka From The Barrel.
En de Ierse whiskey The Wild Geese Rare is bij whiskysite het goedkoopst. Maar volgens mij is dat een heel andere uitvoering. Want de Wild Geese is volgens mij zo'n hoekige fles, maar bij whiskysite staat een 'gewone' fles. Zelfde whiskey, andere fles; of toch een andere whiskey wellicht? Nou ja, niet dat jij daar direct het antwoord op weet, maar het valt me op :-P
0 x
Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 23 Feb 2012, 10:29

Hey,

Ik heb nu een paar keer gekeken op de site, en met elke update wordt hij beter.
Complimenten.

I_SPEY schreef:Is het misschien niet voor iedereen makkelijker om in de prijsvergelijker overzicht (uitgebreid) én overzicht(beste prijs) de prijzen(prijsverschillen) in procenten aan te geven ipv in euro's.

Voor elke voorstander is een "tegenstander".
Een prijs verschil van +5 Euro zegt mij meer dan een prijsverschil van +1%.
Dan moet ik gaan rekenen om erachter te komen hoeveel Euro een fles duurder is....
...en rekenen is niet mijn sterkste punt. :? Daar kan je op rekenen.
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 23 Feb 2012, 10:46

ElwinB schreef:Trouwens; DrankDozijn heeft sinds kort Japanse whiskies toegevoegd. Het zijn er pas 3, maar het is een begin. Drankdozijn staat in jouw overzicht nog niet bij de Nikka From The Barrel.

Ik ben bezig met Drankdozijn, er missen inderdaad een aantal flessen doordat de overzichtspagina's bij DD niet alle whiskies weergeven (en dan kan mijn databasevuller ze niet vinden). Ik ga proberen het voor de korte termijn op te lossen, maar ben ook bezig met een meer structurele oplossing.

edit: voorlopig zijn de problemen opgelost, Nikka FTB staat er weer in net als een stel Benriachs en nog wat anderen die misten.

ElwinB schreef:En de Ierse whiskey The Wild Geese Rare is bij whiskysite het goedkoopst. Maar volgens mij is dat een heel andere uitvoering. Want de Wild Geese is volgens mij zo'n hoekige fles, maar bij whiskysite staat een 'gewone' fles. Zelfde whiskey, andere fles; of toch een andere whiskey wellicht? Nou ja, niet dat jij daar direct het antwoord op weet, maar het valt me op :-P

Da's toch echt (gezien het prijsverschil) een andere fles inderdaad. Ik heb ze maar even uit elkaar getrokken in twee versies.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Feb 2012, 15:49

Leuk hoor. Ook om de ontwikkeling te zien.

In "the good old day's" van ICT (pakweg begin/midden-80) noemde we dit "een expert system" omdat er quasi intelligente resultaten worden gegeven.

Interessant om te zien hoe toevoegen of weghalen van een of meer flessen toch heel onverwachte resultaten kan geven.
Zat je eerst steevast bij één leverancier, is het opeens goedkoper bij een andere, om nog goedkoper te zijn om het bij twee partijen te kopen. En dat dan tegen per saldo hogere totaal verzendkosten.

Is even wennen en ook een drempeltje nemen..... om door b.v. €8 meer verzendkosten te betalen per saldo € 12 goedkoper uit te zijn :HitHead ...humm... nu ik dit schrijf herinner ik me opeens weer iets ... fff sjekke
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 23 Feb 2012, 16:43

Piet schreef: [...] quasi intelligente resultaten [...]

Heh, ja, dit systeem zal over 20 jaar zo intelligent zijn dat het de wereld overneemt en de mensheid to slaaf maakt :D

Piet schreef:Is even wennen en ook een drempeltje nemen..... om door b.v. €8 meer verzendkosten te betalen per saldo € 12 goedkoper uit te zijn :HitHead ...humm... nu ik dit schrijf herinner ik me opeens weer iets ... fff sjekke

Jah, die drempel-ervaring heb ik ook idd, ik had er zelf nog niet eens over nagedacht om bij meerdere shops te bestellen :)

Nou ben ik toch wel heel benieuwd wat je je nu ineens herinnerde... :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 28 Feb 2012, 21:03

Zo, weer een hele lading nieuwe flessen toegevoegd. Ik ben nu op het punt dat ik zelf behoorlijk tevreden ben over de selectie flessen (Originele Bottelingen, uitzonderingen daargelaten <120 euro). Als jullie nog flessen missen die aan die twee criteria voldoen, laat het me even weten, dan voeg ik ze toe :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 06 Mar 2012, 19:44

Een oproep aan eenieder: ik ben bezig met een pagina met links (http://whisky.drankvinder.nl/links.php). Kijk er eens naar als jullie willen en suggereer links die volgens jullie niet mogen ontbreken.

Ik wil geen uitputtende lijst links neerzetten (dat doet Piet onder andere al uitstekend in de geclassificeerde lijsten op dit forum), maar meer een selectie van basis-sites. Oftewel: welke sites zou je als eerste aanraden aan een vriend die zoekt naar ( algemene info / schrijvers / blogs / tasting notes / magazines / ... ) over whisky.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 07 Mar 2012, 08:40

Bijna alle links die ik regelmatig bezoek staan er al, maar 1 blog met proefnotities waar ik veel aan heb gehad nog niet: http://www.whiskynotes.be
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Mar 2012, 15:00

turfsmurf schreef:Bijna alle links die ik regelmatig bezoek staan er al, maar 1 blog met proefnotities waar ik veel aan heb gehad nog niet: http://www.whiskynotes.be

Dank! Ik bezoek deze site ook regelmatig, maar was hem om onverklaarbare reden vergeten op te nemen :duimop
0 x
Matthijs, whiskynerd.

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 19 Mar 2012, 11:22

edwinedje schreef:Ik heb nu een paar keer gekeken op de site, en met elke update wordt hij beter.
Complimenten.

En het gaat maar door.

Je zou kunnen overwegen om de Links in een nieuwe pagina te openen.

Als je nu op een link van (bijv) een Distileerderij klikt opent deze in dezelfde window.
In dit geval ben je weggenavigeerd van de WhiskyVinder site.
Als je dan hebt uitgzocht wat je wilde uitzoeken is de Back button geen optie meer.
Gemak dient de mens als je dan terug kunt naar het originele venster of tab om je zoekactie af te maken.

Voor de rest....vooral doorgaan.

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 19 Mar 2012, 12:24

Yup, target="_blank" in de tag en klaar. :)
Verder top werk nog steeds! Ik zal binnenkort eens kijken wat ik nog mis. Laatst zocht ik een paar dingen van Compass Box bijvoorbeeld, die zouden er niet op misstaan.
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 19 Mar 2012, 12:38

edwinedje schreef:
edwinedje schreef:Ik heb nu een paar keer gekeken op de site, en met elke update wordt hij beter.
Complimenten.

En het gaat maar door.

Je zou kunnen overwegen om de Links in een nieuwe pagina te openen.

:Slainte

DING! :D

Je hebt zojuist een van de grote twistpunten onder webdesigners aangeraakt: 'dringen we iets op aan de gebruiker, of laten we hem zelf kiezen?'. De gebruiker kan door ctrl in te houden (of rechts te klikken) de pagina zelf in een nieuwe tab openen, maar (en daar zit het probleem) niet iedereen weet dat. Mijn eerste versie deed precies wat jij zegt, maar ik zie ook de voordelen van de gebruiker zelf laten kiezen... Ik ben er nog niet uit, maar ik denk dat ik hem maar eens een tijdje zo maak als jij zegt, en dan kijk ik wel of daar weer klachten op komen :duimop

totalatool schreef:Yup, target="_blank" in de tag en klaar.
Verder top werk nog steeds! Ik zal binnenkort eens kijken wat ik nog mis. Laatst zocht ik een paar dingen van Compass Box bijvoorbeeld, die zouden er niet op misstaan.

Zo simpel is het niet helemaal (ik gebruik javascript om kliks op de links te loggen), maar ik heb het nu idd aangepast :) Compass Box staat (al veel te lang) op mijn 'moet nog toevoegen'-lijstje. Komt eraan dus. Ooit.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”