Jurgen's Whiskyhuis - www.whiskyhuis.be

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Jurgen's Whiskyhuis - www.whiskyhuis.be

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 30 Mar 2015, 23:02

svennie schreef:Ik heb ook totaal geen ervaring met Jurgen's Whiskyhuis noch met de klager maar ik vind het totally not done dat je je aanmeld op een forum om enkel maar kritiek te spuien op een zaak. Of dit nu gegrond is of niet, dit komt bij mij enkel maar over als een afrekening.
Voor de rest heeft hij geen enkele bijdrage geleverd aan dit toch wel mooie, gezellige forum.

Ik zat dit ordinaire modder gooien al een tijdje met stijgende verbazing te lezen en ik sluit met voor de volle 100% aan bij Svennie!
Zie dat de modder gooier online is, benieuwd waar we zometeen op getrakteerd worden :nono

Overigens heb ik wel ervaring met Jurgen en die ervaringen zijn uitsluitend positief.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Apr 2015, 11:52

Het enige dat mij verschrikkelijk opvalt in deze zaak is dat het hieromtrent ineens heel stil geworden is. Niemand laat weten hoe deze zaak afgelopen is.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 26 Apr 2015, 12:19

johan brugge schreef:Het enige dat mij verschrikkelijk opvalt in deze zaak is dat het hieromtrent ineens heel stil geworden is. Niemand laat weten hoe deze zaak afgelopen is.

Ik denk dat dit hoofdzakelijk is omdat niemand (particulier) er echt een zaak van wil maken.
Uiteindelijk kan je moeilijk een rechtszaak starten voor 50 of 100 euro als de kosten van de rechtszaak veel hoger oplopen.
Wellicht neemt niemand (begrijpelijk) het risico... Wat natuurlijk in het voordeel pleit voor de ondernemer.
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 26 Apr 2015, 13:38

johan brugge schreef:Het enige dat mij verschrikkelijk opvalt in deze zaak is dat het hieromtrent ineens heel stil geworden is. Niemand laat weten hoe deze zaak afgelopen is.

Nog een annex:
Ik keur het spuien op het internet echt niet goed maar kan er soms wel inkomen dat men dit doet,
als dit de enige manier is om zich als consument te verdedigen.

Ik persoonlijk, heb helemaal geen ervaring met Jurgen's Whiskyhuis.
Maar een vriend van me had er 2 flessen whisky via de website besteld
aangezien ze voordelig geprijsd waren (119 euro/fles geloof ik, andere winkels rekenden 139 euro aan)
Hij ontving de avond zelf een mail van de bestelling met de prijzen erbij.
De dag erna ontving hij een mail van Jurgen om te zeggen dat de prijs op z'n website niet klopte en dat de bestelling geannuleerd werd.
(wat je trouwens als koper bij hem niet kan, staat in z'n clausule, bestelling geplaatst is bestelling betalen)
Hij kon de flessen dus nog kopen maar dan aan een hogere prijs.
Nu wil ik niet spuien maar persoonlijk vind ik wel dat de prijs op de website en op het bestelformulier telt.
Als je als ondernemer de fout maakt om de foute/te goedkope prijs te adverteren, dan heb je pech.
Dan moet je gewoon beter opletten als je er prijzen bij zet.
Er zijn al tal van winkels/ketens geweest die uiteindelijk de goederen moesten leveren aan de geadverteerde prijs.

Persoonlijk heb ik 1 negatieve ervaring met een webshop (waarvan ik de naam niet wil noemen om een heel gedoe te besparen)
en waarover ik lang heb nagedacht of ik het op dit forum zou melden.
Omdat ik van mening ben dat je het probleem het best kan oplossen onder betrokken partijen.
ik had in december online een bestelling geplaatst bij de shop.
2 dagen later (nadat ik hun telefonisch contacteerde) ontving ik pas de betaalgegevens. Diezelfde dag heb ik het bedrag overgeschreven.
Het was de bedoeling om de fles cadeau te geven voor de feestdagen.
Na de bestelling en betaling bleef het stil. Ik heb 2x gebeld en gemaild om te vragen of alles OK was en wanneer het pakket zou vertrekken.
Voor het trackingnummer heb ik nogmaals eens moeten bellen want dit werd niet automatisch verzonden per mail blijkbaar...
Daarop is het nog volledig fout gegaan bij de verzendfirma die ik -tig keer heb moeten bellen voor alles OK was.
De shop kon me hierbij niet helpen. Uiteindelijk heb ik de bestelling 16 dagen na het bestellen ontvangen!
Ik heb het volledig verhaal per mail gestuurd naar de shop met een vraag tot antwoord en of dit in de toekomst niet verholpen zou kunnen worden.
Ik heb van de betreffende shop en contactpersonen nooit meer iets vernomen.
Persoonlijk vind ik dit zeer negatieve service maar helaas kan je er als consument niets aan doen...
Je bent machteloos...
0 x

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 27 Apr 2015, 09:48

nigel_tufnel schreef:

De dag erna ontving hij een mail van Jurgen om te zeggen dat de prijs op z'n website niet klopte en dat de bestelling geannuleerd werd.
(wat je trouwens als koper bij hem niet kan, staat in z'n clausule, bestelling geplaatst is bestelling betalen)

Onmogelijk, Europese wetgeving zegt:
In de EU heeft u het recht om binnen 14 dagen alsnog af te zien van online-aankopen en van andere aankopen die u niet in een winkel gedaan heeft (bijv. telefonisch of aan de deur).

Deze bedenktijd verloopt na 14 dagen, gerekend vanaf de dag waarop u uw producten ontvangen heeft. Als de bedenktijd verstrijkt op een niet-werkdag, wordt hij verlengd tot de eerstvolgende werkdag.

U kunt binnen deze periode uw bestelling ongedaan maken, ongeacht de reden, zelfs als u gewoon van gedachte bent veranderd.

http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_nl.htm

nigel_tufnel schreef:Hij kon de flessen dus nog kopen maar dan aan een hogere prijs.
Nu wil ik niet spuien maar persoonlijk vind ik wel dat de prijs op de website en op het bestelformulier telt.
Als je als ondernemer de fout maakt om de foute/te goedkope prijs te adverteren, dan heb je pech.
Dan moet je gewoon beter opletten als je er prijzen bij zet.
Er zijn al tal van winkels/ketens geweest die uiteindelijk de goederen moesten leveren aan de geadverteerde prijs.
[/quote][/quote]

Dat is ook zo. Test-Aankoop ondersteunt je daarmee (In België dan, Nederland heeft de consumentenbond denk ik?)
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 27 Apr 2015, 12:05

nigel_tufnel schreef:Ik persoonlijk, heb helemaal geen ervaring met Jurgen's Whiskyhuis.Maar een vriend van me had er 2 flessen whisky via de website besteld aangezien ze voordelig geprijsd waren (119 euro/fles geloof ik, andere winkels rekenden 139 euro aan)Hij ontving de avond zelf een mail van de bestelling met de prijzen erbij.De dag erna ontving hij een mail van Jurgen om te zeggen dat de prijs op z'n website niet klopte en dat de bestelling geannuleerd werd.(wat je trouwens als koper bij hem niet kan, staat in z'n clausule, bestelling geplaatst is bestelling betalen)Hij kon de flessen dus nog kopen maar dan aan een hogere prijs.Nu wil ik niet spuien maar persoonlijk vind ik wel dat de prijs op de website en op het bestelformulier telt.Als je als ondernemer de fout maakt om de foute/te goedkope prijs te adverteren, dan heb je pech.Dan moet je gewoon beter opletten als je er prijzen bij zet. Er zijn al tal van winkels/ketens geweest die uiteindelijk de goederen moesten leveren aan de geadverteerde prijs.

Dan heb ik geen klagen van Jurgen. Ik heb ooit eens een Ardmore Daily Dram gekocht voor iets meer dan 60 € terwijl diezelfde fles meer dan 80 € kostte in andere Vlaamse webshops. Ik heb hem besteld, betaald en ontvangen voor de prijs die op de webshop stond. Direct nadien had hij wel de prijs aangepast zoals bij de andere shops.

jdoucet schreef:Onmogelijk, Europese wetgeving zegt:In de EU heeft u het recht om binnen 14 dagen alsnog af te zien van online-aankopen en van andere aankopen die u niet in een winkel gedaan heeft (bijv. telefonisch of aan de deur).Deze bedenktijd verloopt na 14 dagen, gerekend vanaf de dag waarop u uw producten ontvangen heeft. Als de bedenktijd verstrijkt op een niet-werkdag, wordt hij verlengd tot de eerstvolgende werkdag.U kunt binnen deze periode uw bestelling ongedaan maken, ongeacht de reden, zelfs als u gewoon van gedachte bent veranderd.

Hierover is een soortgelijke discussie gevoerd op WB met een ontevreden Duitse klant. Hier heeft Jurgen m.i. inderdaad geen poot om op te staan. Ook dat werd toen al aangehaald in de WB discussie.

nigel_tufnel schreef:Persoonlijk heb ik 1 negatieve ervaring met een webshop (waarvan ik de naam niet wil noemen om een heel gedoe te besparen) en waarover ik lang heb nagedacht of ik het op dit forum zou melden.Omdat ik van mening ben dat je het probleem het best kan oplossen onder betrokken partijen.ik had in december online een bestelling geplaatst bij de shop.2 dagen later (nadat ik hun telefonisch contacteerde) ontving ik pas de betaalgegevens. Diezelfde dag heb ik het bedrag overgeschreven.Het was de bedoeling om de fles cadeau te geven voor de feestdagen.Na de bestelling en betaling bleef het stil. Ik heb 2x gebeld en gemaild om te vragen of alles OK was en wanneer het pakket zou vertrekken.Voor het trackingnummer heb ik nogmaals eens moeten bellen want dit werd niet automatisch verzonden per mail blijkbaar...Daarop is het nog volledig fout gegaan bij de verzendfirma die ik -tig keer heb moeten bellen voor alles OK was.De shop kon me hierbij niet helpen. Uiteindelijk heb ik de bestelling 16 dagen na het bestellen ontvangen!Ik heb het volledig verhaal per mail gestuurd naar de shop met een vraag tot antwoord en of dit in de toekomst niet verholpen zou kunnen worden.Ik heb van de betreffende shop en contactpersonen nooit meer iets vernomen.Persoonlijk vind ik dit zeer negatieve service maar helaas kan je er als consument niets aan doen...Je bent machteloos...

Even :offtopic
Ik heb een soortgelijke ervaring gehad met Whiskycorner. Ik heb sedertdien niets meer besteld bij hem.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 27 Apr 2015, 12:41

Even :offtopic
Ik heb een soortgelijke ervaring gehad met Whiskycorner. Ik heb sedertdien niets meer besteld bij hem.

Wat me hierbij wel opvalt is dat het telkens over een aanzienlijke afstand gaat als er problemen opduiken en
er geen fatsoenlijke oplossingen worden aangeboden. Bij mij was dit ook het geval.
Wellicht gaf Jurgen je deze fles wel aan die prijs omdat je een vaste/bekende klant was.
Ik ben zelf helaas ook al een paar keer langsgegaan bij Whiskycorner voor een fles die bij hun op de site stond.
Maar als je in de winkel kwam was die er plots niet meer...
Laatst gewijzigd door nigel_tufnel op 27 Apr 2015, 16:52, 3 keer totaal gewijzigd.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 27 Apr 2015, 13:44

Heren, zouden jullie iets selectiever willen quoten waar jullie op reageren? Dit is nauwelijks meer leesbaar zo :)
2 x
Matthijs, whiskynerd.

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 27 Apr 2015, 16:50

Matti schreef:iets selectiever quoten

Ik zal mijn best doen.
Zie het als leesvoer voor de meerwaardezoeker :bigsmile
2 x

lagalover
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor lagalover » 12 Jul 2016, 11:02

Wat mij opvalt, is dat sommigen blijkbaar moeilijk of zelfs niet kunnen geloven dat andere kopers wel degelijk een negatieve ervaring kunnen hebben met een slijter of webshop waarmee zij enkel positieve ervaringen gehad hebben.

Het feit dat kopers die bedrogen of misleid geweest zijn, dit hier willen melden, heeft niets te maken met modder gooien. Aangezien het om kleine bedragen gaat, staan zij meestal machteloos en moeten zij het bedrog of de misleiding incasseren, want proceseconomisch gezien heeft het geen zin om juridische stappen te ondernemen .... en dat weten verkopers ook hoor! Het enige wat hen dan nog rest, is het probleem hier vermelden, in de hoop dat de verkoper het probleem toch nog oplost om wille van de "kracht van het forum" of gewoon om andere kopers te informeren.

Ik vind het dan ook belangrijk dat dit soort gevallen wel degelijk vermeld worden op het forum.
1 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 12 Jul 2016, 19:23

lagalover schreef:Wat mij opvalt, is dat sommigen blijkbaar moeilijk of zelfs niet kunnen geloven dat andere kopers wel degelijk een negatieve ervaring kunnen hebben met een slijter of webshop waarmee zij enkel positieve ervaringen gehad hebben.

Het feit dat kopers die bedrogen of misleid geweest zijn, dit hier willen melden, heeft niets te maken met modder gooien. Aangezien het om kleine bedragen gaat, staan zij meestal machteloos en moeten zij het bedrog of de misleiding incasseren, want proceseconomisch gezien heeft het geen zin om juridische stappen te ondernemen .... en dat weten verkopers ook hoor! Het enige wat hen dan nog rest, is het probleem hier vermelden, in de hoop dat de verkoper het probleem toch nog oplost om wille van de "kracht van het forum" of gewoon om andere kopers te informeren.

Ik vind het dan ook belangrijk dat dit soort gevallen wel degelijk vermeld worden op het forum.

Lijkt veel op moddergooien als je een topic van meer dan een jaar geleden naar voren haalt om een standpunt te maken.
2 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 12 Jul 2016, 19:40

Opvallend genoeg ook nog niks positiefs geplaatst hier het afgelopen jaar!
Vind wel als iemand eerdere gevoerde discussies leest en graag z'n mening wil geven moet dat ook kunnen lijkt me?

Van de andere kant, als hij dit bewust naar voren haalt om te trollen dan moet hij natuurlijk ook gewoon opzouten.
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 13 Jul 2016, 12:58

Ik heb een keer of drie een prima ervaring gehad met Jurgen.
0 x
Afbeelding

Len
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Len » 28 Jan 2017, 22:43

Ik heb hier eerder deze dag een bestelling willen plaatsen...
Had een mooie fles op het oog, dacht ik bestel er twee van, en nog een andere fles als leuke extra.
Enkele ogenblikken later krijg ik een mail dat de fles net vandaag verkocht is...
Spijtig, maar dat maak ik de laatste tijd genoeg mee, geen probleem dus, bestelling annuleren.

Dit verliep ook vlot, maar voor mij hoeft die onnodige opmerking achteraf niet dat 'het wel eens kan voorkomen dat flessen die al een meer dan een jaar op de markt zijn uitverkocht zijn...'
Alsof ik een dom klantje ben :Tongue
Ik vind het zelf wat arrogant als ik eerlijk mag zijn, het kwam alleszins niet al te vriendelijk over, het heeft ook weinig inhoud mits het een fles betreft die vandaag verkocht is...

Nu ja, ik zoek in het vervolg wel ergens anders :hoedaf
3 x

D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor D. T. » 29 Jan 2017, 02:12

Len schreef:Ik heb hier eerder deze dag een bestelling willen plaatsen...
Had een mooie fles op het oog, dacht ik bestel er twee van, en nog een andere fles als leuke extra.
Enkele ogenblikken later krijg ik een mail dat de fles net vandaag verkocht is...
Spijtig, maar dat maak ik de laatste tijd genoeg mee, geen probleem dus, bestelling annuleren.

Dit verliep ook vlot, maar voor mij hoeft die onnodige opmerking achteraf niet dat 'het wel eens kan voorkomen dat flessen die al een meer dan een jaar op de markt zijn uitverkocht zijn...'
Alsof ik een dom klantje ben :Tongue
Ik vind het zelf wat arrogant als ik eerlijk mag zijn, het kwam alleszins niet al te vriendelijk over, het heeft ook weinig inhoud mits het een fles betreft die vandaag verkocht is...

Nu ja, ik zoek in het vervolg wel ergens anders :hoedaf

Wat staat die fles dan nog op de website te doen???
Daar gaat het over hé.
Als je een ONLINE WEB-shop hebt lijkt het me logisch dat je investeert in een deftig programma waarmee je dergelijke flauwekul kan vermijden.
Je kan het ook wel toevallig vinden dat die fles die al een jaar op de markt is dan juist op dezelfde dag 2 x verkocht wordt?
Nu ja, 't is laat, ik ga maar stoppen met vragen stellen en zagen.
Mijn punt, als je iets online aanbiedt moet je het ook te koop hebben!
En als je "systeem" dat niet toelaat, doe dan de nodige investeringen.

Cheers, D.
3 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”