DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Matti
Moderator
Moderator

Re: WhiskyVinder.nl prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Matti » 05 Feb 2012, 23:29

Dat is een goed idee, ik ga het verwerken in het herontwerp van de home-pagina :)

Vanavond toegevoegd: Detailpagina's voor whiskies. Klik in een overzicht op de naam van de whisky om naar de desbetreffende detailpagina te gaan. Het grootste deel van de tijd is gaan zitten in een prijs-ontwikkelings-grafiekje, maar ik ben er nu best blij mee :) (hij doet nog wat raar op het moment dat de prijzen beginnen binnen te komen, maar dat fix ik later nog wel eens :D, ook nog klein toevoeginkje voor binnenkort: 'terug-naar-waar-je-vandaan-kwam'-knop).

De info in de grafiek wordt langzaam nuttiger hoe langer de site bestaat, kijk eens naar de Glenfiddich 21yo voor een idee van hoe een wat ingewikkelder grafiekje eruitziet.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 07 Feb 2012, 15:17

Hey Matti, wat een mooie tool zeg, zeker voor een beginneling als ik!!!

eens een 8-tal flessen opgegeven, en inderdaad, drankdozijn springt er wel boven uit zet! Waren 30 euro goedkoper op 8 flessen dan drankgigant, en eigenlijk was het meer dan 40 euro, want de vergelijker geeft 80 euro weer voor een fles talisker 18 bij drankdozijn, terwijl ze voor 67,75 euro de deur uit gaan! Misschien een snelle aanpassing door drankdozijn? Dus 40+ euro op een basisbestelling van 8 flessen (prijs ingegeven was rond de 328 euro tgo Drankgigant 2de goedkoopste met 370 euro) levert je zo maar eventjes bijna 2 standaard flessen op, of een gratis fles a'bunadh :o

In ieder geval, mijn proeflijstje voor het Gents Whiskyfestival is af, en van zodra ik kan gaat de bestelling via drankdozijn hopelijk op de drempel verschijnen. Enige minpuntje vanuit klantenperspectief is dat bij drankdozijn flessen die mijn aandacht trekken zoals de glendronach 15yo the revival er niet op staan... dan zou het helemaal koekenbak zijn! Ik moet trouwens ook laten afleveren ergens in een shop in sluis, aangezien ik niet van Nederland ben (maar Bruggeling zijnde is dat slechts 15km, dus behoorlijk gewoontjes)
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Feb 2012, 16:05

Die prijs is inderdaad vanmiddag aangepast, je was net te vroeg :D

Het grappige is dat drankdozijn weliswaar veel vergelijkingen wint maar wordt geremd door het beperkte assortiment: drankgigant wint er bijna net zo veel en ook de andere shops winnen allemaal meer dan 10% van de vergelijkingen. En naarmate ik meer flessen toevoeg trekt dat naar verwachting steeds meer gelijk.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 07 Feb 2012, 16:12

De vraag is of Drankdozijn deze prijzen kan blijven volhouden en zo ja, of ze dat met een blijvend beperkt assortiment moeten doen, of dat ze dat zelfs kunnen uitbreiden. Vooralsnog komen ze nooit in een van mijn vergelijkingen naar boven, omdat ze steeds minstens één fles niet in hun assortiment hebben.
Wat dat betreft zou het wel erg gaaf zijn als je vergelijker een mogelijkheid had om een combinatie van twee of meer shops te noemen, als het totaal daarmee inclusief verzendkosten voor alle shops nog steeds goedkoper is dan de hele bestelling bij één shop.
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Feb 2012, 16:14

totalatool schreef:Wat dat betreft zou het wel erg gaaf zijn als je vergelijker een mogelijkheid had om een combinatie van twee of meer shops te noemen, als het totaal daarmee inclusief verzendkosten voor alle shops nog steeds goedkoper is dan de hele bestelling bij één shop.

Dat zou inderdaad gaaf zijn en wil ik ook graag mogelijk maken. Maar de code daarachter is een factor meer complex dan de huidige vergelijker, dus ga er voorlopig nog maar niet vanuit :)

*duikt in code*
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 13 Feb 2012, 19:19

Zo.

Na een paar dagen alle vrije uurtjes coden mag ik u presenteren: Vergelijker 2.0 :)

Verbeteringen:
  • Flessen toevoegen vanuit de overzichten
  • Vergelijker-inhoud blijft bewaard tot je de browser afsluit
  • Vergelijker te allen tijde te bereiken (en weg te klappen) vanuit menu
Het volgende projectje is een zoekfunctie vanuit het vergelijker-venstertje, die resultaten weergeeft terwijl je typt. (dit om een alternatieve manier van flessen toevoegen te bieden, vergelijkbaar in snelheid met de oude vergelijker-pagina). En nog iets verderop ga ik eens kijken naar de mogelijkheid om een combinatie van shops aan te bevelen als die samen goedkoper zijn dan een enkele shop.

Dit was toch wel een tikkie lastiger dan ik gedacht had. :o Maar, ik heb nu wel javascript, jQuery en AJAX geleerd, dus da's ook iets ;)

Overigens zijn er nog wel meer dingen veranderd, ik zal zo even een update zetten op de WhiskyVinder homepage.

En dan nu: een dram :hoera
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Feb 2012, 19:43

Puik hoor :goedgedaan
Matti schreef:Vergelijker 2.0

2.0 al ! Het Web deed er 25 jaar over om op 2.0 te komen, je mag wil voldoende reserve digits hebben :P
Matti schreef:Maar, ik heb nu wel javascript, jQuery en AJAX geleerd

Netjes hoor ! Ik gebruik ze ook alle drie 8-)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 16 Feb 2012, 20:41

Zojuist toegevoegd: WhiskyBase (klein assortiment, maar nu al een relatief groot percentage beste prijzen en volgens de nieuwsbrief gaan meer prijzen dalen).

Ik boek vooruitgang met de vergelijker die meerdere shops kan aanbevelen als dat goedkoper is. Als die klaar is, is het hebben van een kleiner assortiment een minder groot probleem.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 16 Feb 2012, 20:47

Matti schreef:Ik boek vooruitgang met de vergelijker die meerdere shops kan aanbevelen als dat goedkoper is. Als die klaar is, is het hebben van een kleiner assortiment een minder groot probleem.

Als je dat erin weet te krijgen, dan is jouw site straks de enige die ik nog nodig heb! :goedgedaan

Overigens lijkt de vergelijker zelf het momenteel niet te doen (in Chrome).
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 16 Feb 2012, 21:02

totalatool schreef:Overigens lijkt de vergelijker zelf het momenteel niet te doen (in Chrome).

De vergelijker was even buiten dienst idd. Ik koortsachtig zoeken naar een bug, bleek dat ik een variabele die aangeeft welke pagina het is verkeerd gespeld had in de laatste update. doh. :domdom (anyway, gefixt)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 17 Feb 2012, 08:34

totalatool schreef:Als je dat erin weet te krijgen, dan is jouw site straks de enige die ik nog nodig heb! :goedgedaan

Het is zo ver. De vergelijker is ge-evolueerd tot een meerkoppig monster. Ik noem hem:

WHISKYVERGELIJKER 'Hydra XL+'

;)

(nee, maar hij werkt echt als een trein :) Je krijgt, als het goedkoper is, naast de goedkoopste shop die alles heeft een combinatie van maximaal 3 shops te zien. Enige beperking is dat hij niet meer dan 10 whiskies aankan, want dan wordt een interne array meer dan 32MB en zegt de webserver 'NEE'.)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 17 Feb 2012, 11:37

Briljant!
:duimop
0 x
Afbeelding

Japie Krekel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Japie Krekel » 17 Feb 2012, 17:21

@matti

Volgens mij staat er een foutje bij Whiskybase (shop) Old Pulteney 21 yo prijs € 72,80
Als ik op de Whiskybase site kijk staat daar de prijs van € 98,80
Ook wordt met Firefox, de link op de whiskyvinder, Whiskybase niet geopend
Alle Andere shops zijn wel te openen met Firefox
0 x
Afbeelding

"Slechte whisky bestaat niet; alleen goede whisky en nog betere whisky"

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 17 Feb 2012, 17:48

Japie Krekel schreef:@matti

Volgens mij staat er een foutje bij Whiskybase (shop) Old Pulteney 21 yo prijs € 72,80
Als ik op de Whiskybase site kijk staat daar de prijs van € 98,80
Ook wordt met Firefox, de link op de whiskyvinder, Whiskybase niet geopend
Alle Andere shops zijn wel te openen met Firefox

Dank voor de tips, de link zou nu moeten werken en de prijs is aangepast (ik had hem verwisseld met de 17yo).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 17 Feb 2012, 18:04

Dan heb ik d'r ook nog eentje: de Glen Scotia 12 is volgens je site bij Drankgigant voor 20.95 te koop. Echter, ik kan 'm nergens op hun site terug vinden. Misschien is 'ie onlangs uit het assortiment gehaald? Denk dat Drankgigant geschrapt kan worden bij de Glen Scotia 12 :)
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”