Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor henri » 16 Mei 2017, 00:33

ik verwacht ook absoluut dat in de komende dagen er veel ge-fixed gaat worden, de uiteindelijke versie zal absoluut een vooruitgang worden, ze zijn alleen te vroeg live gegaan naar mijn mening. teveel kleine dingen die nog niet goed lopen welke voor live-gang vrij gemakkelijk opgevangen kunnen worden. alsof van test-fase naar live-gang is gegaan en er een acceptance-fase is overgeslagen, maarja komt goed, ze melden zelf al dat in komende dagen er een hoop nog gaat veranderen en opgelost gaat worden. ( ik ben geen IT-er, maar heb al genoeg moeten meewerken aan acceptance-fases ;) )
0 x
Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 16 Mei 2017, 00:34

Ik heb ook al een 1 score gegeven, uiteraard ook terug verwijderd. Dat, en het klikken ipv schuifbalkjes zijn voorlopig mijn grootste ergernissen. Nog wel wat andere bugs die hier in het topic al aan bod zijn gekomen.
Dus nog veel ruimte voor verbetering, maar uiteindelijk komt het wel goed.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 16 Mei 2017, 00:59

Op zich ziet het er wel fris uit, al is het allemaal nog wel behoorlijk wennen.
Wat ik wel een behoorlijk nadeel vind (en ook in de 'thoughts' gemeld inmiddels) is dat alles op de pagina zó groot en wijds wordt gepresenteerd, dat er veel minder info in beeld komt als je een fles gezocht hebt. Standaard vallen de blokken Wishlist, Member Rates, In Collection en sowieso de tasting notes en individuele scores behoorlijk buiten beeld, dus ALTIJD scrollen om die te zien.
Ik heb al zitten zoeken of we deze pagina indeling ook zelf naar wens kunnen editen zoals op het eigen dashboard, maar niet gevonden.
Kracht van de oude site was toch wel dat je in één oogopslag al heel veel informatie over de betreffende fles kon zien.
Ook heb ik zo mijn bedenkingen over die Tasting tags, maar misschien als er veel gebruik van wordt gemaakt zal het nut zich alsnog uitwijzen. Neemt in ieder geval ook wel weer heel veel ruimte in.
En verder sluit ik me aan bij wat hier al eerder gezegd is, zeker zal de komende tijd nog veel verbeteren, en is de site inderdaad misschien nèt even te snel in de lucht gegaan. We gaan het zien en meemaken.
2 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 16 Mei 2017, 07:22

Dre schreef:Ook heb ik zo mijn bedenkingen over die Tasting tags, maar misschien als er veel gebruik van wordt gemaakt zal het nut zich alsnog uitwijzen. Neemt in ieder geval ook wel weer heel veel ruimte in.

Die tags kunnen best een leuke toevoeging zijn. Maar ik ben er nog niet helemaal uit welke functionaliteit er achter zit.
Zo zou het mooi zijn als je vervolgens een aantal tags kan selecteren om daarmee te kunnen zoeken naar flessen die daar aan voldoen.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

zormik
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor zormik » 16 Mei 2017, 07:59

henri schreef:dat het niet lekker gaat met slider-scoren heb ik al gemeld aan menno.
zelfs als je de balk per ongeluk raakt scoor je dus een whisky.

maar meld svp alles wat je opmerkt niet alleen hier, maar juist ook aan de jongens van whiskybase
anders wordt het natuurlijk ook niet opgelost

Zit id met hetzelfde probleem. Had m'n redbreast 25 een score van 21 en 0 gegeven zonder dat ik het doorhad. :o
0 x
Afbeelding

Skeletor
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Skeletor » 16 Mei 2017, 08:28

De kleurcombinaties van de layout, met de verschillende toetsen blauw, vind ik zeer kil en industrieel aanvoelen. De functionaliteit, bruikbaarheid en efficiëntie van de site zijn uiteraard prioritair maar het voelt veel minder gezellig aan als voorheen.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Mei 2017, 09:16

henri schreef:
vmk schreef:Henri zegt het ook al, maar als het er niet meer is of niet meer komt, mis ik echt de activiteit van vrienden en activiteit per brand. Dat was het eerste wat ik altijd bekeek. Alle activiteiten vind ik totaal irrelevant.

als je je eigen profiel aanklikt zie je wel een heel klein lijstje vriendenactiviteiten.
maar menno heeft me al bevestigd dat dat wel terug zal komen op de hoofdpagina

Jammer dat dit terug komt... Wat ik altijd heel vreemd heb gevonden dat als je een fles toevoegt aan je collectie en je kiest 'alleen voor mij zichtbaar' dat dit alsnog op de hoofdpagina wordt weergegeven. :Scratch Wat is dan het nut van 'voor mij zichtbaar'...?? Deze 'functionaliteit' vind ik een vrij hoog Facebook 'ik deel toch alles' terwijl ik dat helemaal niet wil gehalte hebben.

Ook erg onhandig voor VBT organisatoren trouwens, ben verplicht de flessen voor een VBT nu NIET aan mijn collectie toe te voegen, zelfs flessen die daar in de toekomst voor gebruikt kunnen worden zet ik er nu niet in.
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Mei 2017, 09:22

Wat ik echt heel erg irritant vindt is dat de status van een gebruiker niet meer wordt weergegeven; zoals veel mensen niks zullen doen met scores door newbies en juist meer met die van de ervarener whiskygenieter is het nu spitten naar de status van een gebruiker die een score geeft.
En als je de bovenste 3 mannen hebt gehad die allemaal newbie zijn met 92-94 punten gooi ik de handdoek. Als ik al zover kom.
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 16 Mei 2017, 09:27

Ik zal wel 1 van de weinigen zijn, maar ik zie geen enkel verbeterpunt t.o.v. de oude site. Deze was naar mijn mening veel overzichtelijker. Dus ik snap de lancering van de nieuwe website totaal niet!
4 x

Callo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Callo » 16 Mei 2017, 09:33

Het ziet er goed uit, met een aantal leuke extras. Maar het zal toch even wennen zijn ;)

Ik stoor me wel erg aan de nieuwe 'overzichtspagina' van een whisky :Cry
Dit zou toch veel compacter moeten zijn. Vooral de foto neemt veel te veel plaats in. Ook de reeds uitgeklapte score-, collectie- en wenslijsten zijn een beetje overbodig. Je ziet bijvoorbeeld in het score-venster, de 8 hoogste bieders (vaak de absurde 100-score), niet meteen een meerwaarde.
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 16 Mei 2017, 09:42

Herhaalde oproep: graag jullie bevindingen delen met het team van Whiskybase: Bachess en Shadowcollector. Dank!
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 16 Mei 2017, 10:24

Vind het ook allemaal wat grotesk. De shoplinks zijn niet allemaal zichtbaar voor me. Ik kan er een aantal naar beneden scrollen, maar daarna stopt het. Ik kan wel zien dat er daarna ook nog wat komt (halve regel), maar kan niet verder naar beneden.
Het kost me meer tijd nu om een volledig overzicht van een whisky te krijgen.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 16 Mei 2017, 10:36

Oogadal schreef:Wat ik echt heel erg irritant vindt is dat de status van een gebruiker niet meer wordt weergegeven; zoals veel mensen niks zullen doen met scores door newbies en juist meer met die van de ervarener whiskygenieter is het nu spitten naar de status van een gebruiker die een score geeft.
En als je de bovenste 3 mannen hebt gehad die allemaal newbie zijn met 92-94 punten gooi ik de handdoek. Als ik al zover kom.

Helemaal eens, het herkennen van de juiste gebruikers is niet beter geworden.

Een mooie feature zou zijn dat je de optie kan aanvinken om alleen de scores van je vrienden te zien.
De rest boeit waarschijnlijk toch minder.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Mei 2017, 10:41

Pellie schreef:Ik zal wel 1 van de weinigen zijn, maar ik zie geen enkel verbeterpunt t.o.v. de oude site. Deze was naar mijn mening veel overzichtelijker. Dus ik snap de lancering van de nieuwe website totaal niet!

Huh? Dat heb je anders nooit Marcel, dat je vindt dat vroegaahh alles beter was.... :P

Qua overzicht ben ik het wel met je eens trouwens, al vind ik dat de oude site best een opfrisbeurt kon gebruiken.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 16 Mei 2017, 13:36

Bram84 schreef:Iemand die me kan zeggen wat een ticklist is?

Bij een whisky kun je aangeven dat je 'm geproefd hebt door het icoontje 'Tick' aan te klikken.

Bij deze versie kun je de afbeeldingen wél opslaan met de rechter muisknop. Af en toe wel handig voor mijn eigen administratie.

Uiterlijk is absoluut frisser dan het oubollige wat het was.

De 1 op n constructie voor de lijsten vind ik een absolute vooruitgang! (meerdere lijsten aan één whisky kunnen toekennen) :goedgedaan
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”