www.drankgigant.nl
-
Drankgigant
- (Whisky)Professional

Re: www.drankgigant.nl
Beste Heren, Dank voor enige begrip.!
Bij ons kan niet ( nog niet ) afgehaald worden, de lokatie van de winkel is puur overslag
voor vele langzaam lopende artikelen, alle hardlopers ( 300 st ) staan in magazijn elders + de
inpak afdeling.
In mijn ogen, ( ben je wel eens bij bol.com geweest om je cd af te halen ?? of bij wehkamp om je
pakketje af te halen........ denk het niet, ) mogelijk in de toekomst maken we dit mogelijk op een andere
lokatie maar dat is niet nu.
De winkel word gerunt door mijn vrouw met personeel, de Drankgigant word door mij geleid + mijn team.
Door middel van een goede en nette constuctie maken wij perfect gebruik van elkaars opslag en ruimtes.
En houden wij de prijs laag en scherp, zoals bekend. Puur ter informatie.
Voor iedereen een mooi Kerstfeest gewens en alvast een goed 2011.
Groet Jurgen ( drankgigant.nl )
Bij ons kan niet ( nog niet ) afgehaald worden, de lokatie van de winkel is puur overslag
voor vele langzaam lopende artikelen, alle hardlopers ( 300 st ) staan in magazijn elders + de
inpak afdeling.
In mijn ogen, ( ben je wel eens bij bol.com geweest om je cd af te halen ?? of bij wehkamp om je
pakketje af te halen........ denk het niet, ) mogelijk in de toekomst maken we dit mogelijk op een andere
lokatie maar dat is niet nu.
De winkel word gerunt door mijn vrouw met personeel, de Drankgigant word door mij geleid + mijn team.
Door middel van een goede en nette constuctie maken wij perfect gebruik van elkaars opslag en ruimtes.
En houden wij de prijs laag en scherp, zoals bekend. Puur ter informatie.
Voor iedereen een mooi Kerstfeest gewens en alvast een goed 2011.
Groet Jurgen ( drankgigant.nl )
0 x
The tools I need for my work are paper, tobacco, food, and a little whiskey. -William Faulkner
Omdat het leven al duur genoeg is: Naar DrankGigant, whisky's
Ik begrijp je ambitie om jezelf met bol en wehkamp te vergelijken maar hanteer dan ook hun porti en retour beleid!
Overigens ken ik tientallen webshops op ander vlak maar wel in de omvang van de drankgigant waar ik gewoon op kan halen. Soms is dat idd gewoon in een soort van pakhuis maar als de prijs scherp is en ik toch in de buurt ben.
Overigens ken ik tientallen webshops op ander vlak maar wel in de omvang van de drankgigant waar ik gewoon op kan halen. Soms is dat idd gewoon in een soort van pakhuis maar als de prijs scherp is en ik toch in de buurt ben.
0 x
-
Drankgigant
- (Whisky)Professional

Zal in onze verbouw plannen van 2011 dit in de groep gooien, ga er overgens
van uit dat we dit op termijn ook mogelijk gaan maken !
Op 2011 en op een goed jaar voor alle whisky liefhebbers !!
Fijne feestdagen, gr drankgigant.nl
van uit dat we dit op termijn ook mogelijk gaan maken !
Op 2011 en op een goed jaar voor alle whisky liefhebbers !!
Fijne feestdagen, gr drankgigant.nl
0 x
The tools I need for my work are paper, tobacco, food, and a little whiskey. -William Faulkner
-
henrihenrynl
- Senior

hallo jurgen, ik heb dit jaar bij diverse drankwinkels online ingekocht, waaronder jullie, en tot nu toe is het me goed tot zeer goed bevallen (los van de prijzen). Meeste kopers vergeten even de kosten en tijdaspecten van het verpakken en de BTW die de belastingdienst de ondernemers aanslaat over deze dienst. Wie echt op prijzen gaat letten koopt in duitsland, daar kun je voor 120 al portovrij naar nederland halen (ik zal geen namen noemen in dit topic) en doorsnee ook nog eens 2 euro per fles goedkoper, ik vermoed dat de meeste online drankenhandels in de toekomst naar duitsland of de UK zullen gaan om te overleven, door nieuwe europese wetgeving is verzenden binnen EU veel beter geworden, hebben jullie dat ook overwogen ?
0 x
henrihenrynl schreef:hallo jurgen, ik heb dit jaar bij diverse drankwinkels online ingekocht, waaronder jullie, en tot nu toe is het me goed tot zeer goed bevallen (los van de prijzen). Meeste kopers vergeten even de kosten en tijdaspecten van het verpakken en de BTW die de belastingdienst de ondernemers aanslaat over deze dienst. Wie echt op prijzen gaat letten koopt in duitsland, daar kun je voor 120 al portovrij naar nederland halen (ik zal geen namen noemen in dit topic) en doorsnee ook nog eens 2 euro per fles goedkoper, ik vermoed dat de meeste online drankenhandels in de toekomst naar duitsland of de UK zullen gaan om te overleven, door nieuwe europese wetgeving is verzenden binnen EU veel beter geworden, hebben jullie dat ook overwogen ?
Hoi Henry, btw zie ik niet echt als kosten post voor de ondernemer, die betalen wij als consument !!. Je vermoeden dat de meeste online drankenhandels naar Duitsland of de UK gaan onderschrijf ik niet. Binnen de Eurozone is er nu redelijk vrij verkeer van goederen, de UK hoort daar niet bij en je ziet nu dat het verzenden van accijnsgoederen vanuit de UK naar de Eurozone erg moeilijk gaat worden. Ik heb begrepen dat dit wellicht ook binnen de Eurozone gaat gebeuren, omdat ook hier de accijns op alcohol te veel uit elkaar en de landen dus veel inkomsten mislopen, het enigste is hoe ze dit in het vat willen gieten, zal binnen de Eurozone waarschijnlijk gemaximeerd worden tot bijvoorbeeld maximaal drie flessen 40% o.i.d. en dan wordt het wel minder leuk. Dus hoezo vrij verkeer van personen en goederen binnen de EU/Eurozone

Zie: Douaneregels in Europa (EU)
Laatst gewijzigd door Piet op 27 Dec 2010, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link toegevoegd
Reden: Link toegevoegd
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

Drankgigant schreef:Beste Johan,
Ik heb je critiek te horen genomen en kom terug met wat duidelijkere resultaten,
Door de Consumentengids dec 2010 uitgeroepen tot de Goedkoopste web-slijter van Nederland ! ( op gedistilleerde dranken ) Ook zoals eerder gecommentariseerd werd zijn de verzendkosten
vanaf € 6,99 binnen Nederland. Lijkt mij nu zeker redelijk voor verzending + nette doos + verzekering.
( uitslag Consumentengids te koop bij bruna of boekhandel of voor leden online )
Groet Jurgen Bout
www.drankgigant.nl
Ik heb inmiddels het bewuste artikel gelzen in de consumentengids. Maar zie daar nergens staan: Drankgigant goedkoopste web-slijterij van Nederland...
Op de sterk alcoholishce dranken noemt de consumentenbond de goedkoopste zelfstandige slijter als allergoedkoopste (10% goedkoper dan het gemiddelde). Op de voet gevolgd door Dirck III en Drankgigant (9% goedkoper dan gemiddeld). In het artikel wordt ook een hele duidelijk kanttekening geplaatst bij de verzendkosten van Drankgigant. Consumentenbond noemt hier Drankbezorgen.nl als een vaak goekdoper alternatief vanwegfe de vaste verzendkosten.
Voor de volledigheid: het hierboven allemaal om de sterk alcoholishce dranken. Consumentenbond maakt dat onderscheid ook. In de zwak alcoholische dranken zijn over het algemeen de supermarkten beduidend goedkoper. Drankgigant is hierin bijvoorbeeld 16% duurder dan gemiddeld.
Kortom: de claim door de consumentenbond uitgeroepen te zijn tot goedkoopste web-slijterij van Nederland zie ik niet terug in het atikel... ook niet als het alleen om de gedistilleerde dranken gaat)
EDIT: op de website van Drankgigant staat vrolijk: goedkoopste webslijterij van Nederlenand, getest door de consumentenbond. Daar staat dus al niet de nuancering bij dat het gaat om de sterk alcoholische dranken. En ook niet dat hij niet de allergoedkoopste is. Lijkt mij persoonlijk misleiding.
Voor de liefhebber, ik heb het artikel digitaal beschikbaar
Laatst gewijzigd door laddie teun op 27 Dec 2010, 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
- whiskysite
- (Whisky)Professional

- laddie teun
- Top bijdrager

Maar wel een goed idee. Krijg ik vast minder dikke vingers van
PS
voor alle duidelijkheid: ik heb helemaal niets tegen Drankgigant. Integendeel. Ik zie graag voordelige slijterijen. Maar de claim die drankgigant maakt lijkt mij niet juist en misleidend.
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
- whiskysite
- (Whisky)Professional

Hoi teun,
Leuk verhaal inderdaad, dank voor het artikel... leuk om te zien dat de zelfstandige zoals wij toch dit jaar ook weer zo goed uit de bus komen
Leuk hoor al die tests e.d. maar wat wordt je er wijzer van... snap zowieso niet dat een webshop in het artikel wordt meegenomen als goedkoopste... ze zeggen dat de verzendkosten buiten beschouwing worden genomen... maar die zullen toch betaald moeten worden..
Jack
Leuk verhaal inderdaad, dank voor het artikel... leuk om te zien dat de zelfstandige zoals wij toch dit jaar ook weer zo goed uit de bus komen
Leuk hoor al die tests e.d. maar wat wordt je er wijzer van... snap zowieso niet dat een webshop in het artikel wordt meegenomen als goedkoopste... ze zeggen dat de verzendkosten buiten beschouwing worden genomen... maar die zullen toch betaald moeten worden..
Jack
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

Ben paar jaar geleden al afgehaakt bij de conusmentenbond. Met name vanwege die tests. Zitten stiekem toch vaak een hoop haken en ogen aan. Had er eens een keer redelijk inzicht in toen ze een test deden in mijn vakgebied. Klopte werkelijk niets van. Zijn ze zelfs ook voor terug gefloten door de rechter, maar dat lees je nooit meer. Die grote koppen in de Telegraaf de dag na de test blijven wel ff hangen.
Over het slijterij artikel: ze zeggen de goedkoopste zelfstandige is 10% goedkoper dan gemiddeld. Waarom noemen ze die winkel niet gewoon met naam?
Maar goed, wel prettig om te lezen dat je voor de strerke drank ook volgens de conusumentenbond nog steeds beter uit bent bij je vakslijter. Zowel voor advies als voor prijs!
Over het slijterij artikel: ze zeggen de goedkoopste zelfstandige is 10% goedkoper dan gemiddeld. Waarom noemen ze die winkel niet gewoon met naam?
Maar goed, wel prettig om te lezen dat je voor de strerke drank ook volgens de conusumentenbond nog steeds beter uit bent bij je vakslijter. Zowel voor advies als voor prijs!
0 x
-
henrihenrynl
- Senior

drankgigant mag mij roepen dat ze de goedkoopste zijn, de regel eronder staat dat ze getest zijn, 2 losse zinnen dus, voor mij staan zulke uitspraken wel voor prijsgarantie. mijn fav aankopen zijn daar momenteel goedkoper, dan verwacht ik wel dat het blijvende prijsaanbiedingen zijn tov de rest. ik weet niet wat de laagste verzendkosten waren tijdens het de consumententest, maar nu betaal je 3euro voor 2 a 3 flesjes, prettig dat ze ook om de kleine aankopen denken, daar kun je de auto niet voor uitrijden. misschien dat ze voor vaste klanten nog wat kunnen uitbreiden met gratis verzenden en hun dienstverlening, import (vooral buiten de EU) is inderdaad een hekel onderwerp voor velen, ikzelf zie vaak op ebay.com bijv. mooie collectors flessen, maar die kan ik niet kopen, dat moet via een importeur ivm eisen die vervoerders en overheden stellen.
0 x
-
Drankgigant
- (Whisky)Professional

Duidelijk !! Ik kan je verzekeren dat deze kortingen die online aangegeven zijn blijvend of wel langdurig zijn.
Zoals je zegt zijn wij getest op 144 A-Artikelen ! Welke weet ik niet maar voor een shop die 6 maanden open is........
Valt er van ons nog veel te verwachten dat weet ik zeker !!
Laten we eerlijk zijn.... Als je PLOTS een mail krijgt dat je in de Consumentengigs staat op nummer 1 !! ( gestest als goedkoopste op alle gedistilleerd ) Dat MOET je toch ergens vermelden..........
Uiteraard zal niet elk artikel het goedkoopst zijn, wij zijn dagelijks bezig de scherpste te zijn en kan je melden dat
we aardig scherp in de markt liggen.
Ben blij dat er toch ook nog positieve forum leden de sleur er uit weten te halen.
Proost, Jurgen
Zoals je zegt zijn wij getest op 144 A-Artikelen ! Welke weet ik niet maar voor een shop die 6 maanden open is........
Valt er van ons nog veel te verwachten dat weet ik zeker !!
Laten we eerlijk zijn.... Als je PLOTS een mail krijgt dat je in de Consumentengigs staat op nummer 1 !! ( gestest als goedkoopste op alle gedistilleerd ) Dat MOET je toch ergens vermelden..........
Uiteraard zal niet elk artikel het goedkoopst zijn, wij zijn dagelijks bezig de scherpste te zijn en kan je melden dat
we aardig scherp in de markt liggen.
Ben blij dat er toch ook nog positieve forum leden de sleur er uit weten te halen.
Proost, Jurgen
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

Hoi Jurgen
Begrijp me niet verkeerd. ben absoluut blij met goedkope online slijters. En je zult mij niet horen zeggen dat je niet goedkoop bent. Maar gaat me er om dat je claimt door de conusmentenbond verkozen te zijn tot goedkoopste van Nederland. Ik lees dat niet terug in het artikel.
Proost!
Teun
Begrijp me niet verkeerd. ben absoluut blij met goedkope online slijters. En je zult mij niet horen zeggen dat je niet goedkoop bent. Maar gaat me er om dat je claimt door de conusmentenbond verkozen te zijn tot goedkoopste van Nederland. Ik lees dat niet terug in het artikel.
Proost!
Teun
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

PS
Jurgen, heb je zelf het artikel gelzen in de consumentengids? Of heb je alleen een mail gehad van iemand?
Kan je anders het artikel wel ff doormailen
Jurgen, heb je zelf het artikel gelzen in de consumentengids? Of heb je alleen een mail gehad van iemand?
Kan je anders het artikel wel ff doormailen
0 x
Onderstaande citaten komen uit het artikel van de Consumentenbond, december 2010, pag. 50 & 51. Verder wordt Drankgigant.nl niet genoemd. Uit het artikel blijkt nergens dat de Consumentenbond wélke site dan ook tot goedkoopste heeft uitgeroepen. De website van de Consumentenbond vermeldt daarnaast dat er in totaal 7 online slijters zijn meegenomen in het onderzoek. Ik ben er aardig zeker van dat er veel meer dan die 7 webslijters zijn, dus op grond van het artikel kán geen goedkoopste worden uitgeroepen. In het artikel zelf wordt hierover zijdelings de volgende opmerking gemaakt:
Quotes m.b.t. Drankgigant.nl:
En:
En:
Inmiddels lijkt de claim van Drankgigant.nl te zijn verwijderd. Netjes!
Er zijn behoorlijk wat webwinkels die alcoholische dranken verkopen.
Quotes m.b.t. Drankgigant.nl:
Webslijterijen Drankgigant.nl en Drankbezorgen.nl zitten voor sterke drank 9 respectievelijk 7% onder de gemiddelde prijs, en bezorgennog thuis ook.Dit lijkt overigensgoedkoper dan het is, want er komen nog bezorgkosten bij. Bij Drankgigant.nl hangen de kosten af van het gewicht van de bestelling, van €7 voor bestellingen tussen 0,3 en 1,9kg; ter indicatie: één fles wijn weegt al ruim 1kg - tot €30 voor 100kg en meer.
En:
Canei Bianco kost bij Drankgigant.nl €4,99,maar bij de goedkoopste winkels slechts €2,69.
En:
Bijsommigeslijterijen, zoals Drankgigant.nl, lopen de bezorgkosten op met het gewicht van de bestelling.
Inmiddels lijkt de claim van Drankgigant.nl te zijn verwijderd. Netjes!

0 x