waarde flessen via Whiskybase?

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
brayen27
Senior
Senior
Berichten: 252
Lid geworden op: 17 Jun 2017, 22:19

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor brayen27 » 04 Apr 2020, 08:40

Breedút_Genietsje schreef:Vergeten, en door!
Er komt vast nog veel meer moois op de markt.
:duimop
0 x

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3109
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 01 Nov 2020, 17:43

Zinloos om hier een nieuw topic voor aan te maken.

Wat me opviel is dat bij sommige flessen het algoritme van slag lijkt.

Zo staat in mijn collectie deze Longmorn (€198.67) tussen €178.42 en €179.78 geplaatst.

Zo zijn er vast nog een aantal te ontdekken...
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor henri » 01 Nov 2020, 19:53

Rien68 schreef:Zinloos om hier een nieuw topic voor aan te maken.

Wat me opviel is dat bij sommige flessen het algoritme van slag lijkt.

Zo staat in mijn collectie deze Longmorn (€198.67) tussen €178.42 en €179.78 geplaatst.

Zo zijn er vast nog een aantal te ontdekken...


iets met ponden en euro's? ;)
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1759
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 01 Nov 2020, 22:35

Is mij ook wel eens opgevallen. Alles staat bij mij ingesteld op euro's maar deze fles wordt toch in ponden weergegeven: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/154189/glen-scotia-14-year-old.
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor henri » 01 Nov 2020, 22:46

HammerHead schreef:Is mij ook wel eens opgevallen. Alles staat bij mij ingesteld op euro's maar deze fles wordt toch in ponden weergegeven: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/154189/glen-scotia-14-year-old.


ik vermoed dat dat te maken heeft met het moment dat iemand de fles op whiskybase heeft aangemaakt en de eerste valuta heeft meegegeven.
waarschijnlijk blijft de whisky daarna met deze valuta aangegeven worden
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3109
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 02 Nov 2020, 12:58

henri schreef:
Rien68 schreef:Zinloos om hier een nieuw topic voor aan te maken.

Wat me opviel is dat bij sommige flessen het algoritme van slag lijkt.

Zo staat in mijn collectie deze Longmorn (€198.67) tussen €178.42 en €179.78 geplaatst.

Zo zijn er vast nog een aantal te ontdekken...


iets met ponden en euro's? ;)


Goh, zo simpel... Ik had het bijna zelf kunnen bedenken :domdom


Thanks kerel
0 x

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 532
Lid geworden op: 26 Mar 2020, 13:02

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor Tris » 02 Nov 2020, 13:37

Ah, die Longmorn, ik heb er nog zo eentje als iemand 'm wil. :bigsmile ;) ;)
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2196
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 18 Jul 2023, 18:43

Whiskyminnend volkje,

Weet iemand hier wellicht hoe ik een prijs toevoeg aan een fles die niet meer retail te koop is? Ik kan namelijk om die reden geen shoplink meer toevoegen, terwijl dat wel gevraagd wordt. Hoor het graag, dank!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Uridium
Moderator
Moderator
Berichten: 883
Lid geworden op: 23 Apr 2016, 23:10

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor Uridium » 18 Jul 2023, 20:43

Nickolaas schreef:Whiskyminnend volkje,

Weet iemand hier wellicht hoe ik een prijs toevoeg aan een fles die niet meer retail te koop is? Ik kan namelijk om die reden geen shoplink meer toevoegen, terwijl dat wel gevraagd wordt. Hoor het graag, dank!


Mijn ervaring met dit probleem: wachten totdat de betreffende fles opduikt in een van de 'rare malts'-winkels.
Want alleen shoplinks worden geaccepteerd.

Tip: https://www.wine-searcher.com/
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2196
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 18 Jul 2023, 20:54

Uridium schreef:Mijn ervaring met dit probleem: wachten totdat de betreffende fles opduikt in een van de 'rare malts'-winkels.
Want alleen shoplinks worden geaccepteerd.

Tip: https://www.wine-searcher.com/


En toch vind ik dat raar. Ik wil graag de prijs toevoegen zoals retail door mij is betaald. Die gaat waarschijnlijk een stukkie lager liggen dan de prijs die op de soort van secundaire markt gevraagd gaat worden en is m.i. een relevante toevoeging aan de WB-info.
4 x
Afbeelding

JosZ62
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 Aug 2025, 10:44

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor JosZ62 » 02 Aug 2025, 13:13

Als je een aanvullend whiskybase abonnement hebt kan je ook de werkelijke veilingwaarde van flessen zien. Vaak is dat ongeveer de helft een derde van de waarde. Bijvoorbeeld Killyloch 1967, op whiskybase 8900 euro op de veiling 2300 euro. Ik heb veel aan dit aanvullende abonnement omdat dit ook bepaald tot hoe hoog ik bied.
0 x

Gebruikersavatar
Uridium
Moderator
Moderator
Berichten: 883
Lid geworden op: 23 Apr 2016, 23:10

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor Uridium » 03 Aug 2025, 12:28

Als je een beetje handig bent met je browser (op een PC), dan kun je in het totaaloverzicht en ook de popups per fles gewoon de veilingprijs zien, als je de paginabron bekijkt (CTRL+U in Firefox bijv.).
Dan zie je, dat er gewoon blur-pixels over het veld heen worden gezet, maar in de HTML staat gewoon de "veilingprijs" (even op die term zoeken).
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 825
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 03 Aug 2025, 12:53

Lijkt me meer een reclame voor whiskybase abonnement als eerste post…
0 x

Slight
Senior
Senior
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 Okt 2023, 22:33
Locatie: Helmond

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor Slight » 03 Aug 2025, 13:38

Uridium schreef:Als je een beetje handig bent met je browser (op een PC), dan kun je in het totaaloverzicht en ook de popups per fles gewoon de veilingprijs zien, als je de paginabron bekijkt (CTRL+U in Firefox bijv.).
Dan zie je, dat er gewoon blur-pixels over het veld heen worden gezet, maar in de HTML staat gewoon de "veilingprijs" (even op die term zoeken).

Ik heb in het verleden al geconcludeerd dat deze waarde random is. Na het verversen van de pagina staat er namelijk een compleet andere waarde. Ze hebben er kennelijk wel over nagedacht bij WB :hoedaf
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Uridium
Moderator
Moderator
Berichten: 883
Lid geworden op: 23 Apr 2016, 23:10

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor Uridium » 03 Aug 2025, 13:47

Slight schreef:
Uridium schreef:Als je een beetje handig bent met je browser (op een PC), dan kun je in het totaaloverzicht en ook de popups per fles gewoon de veilingprijs zien, als je de paginabron bekijkt (CTRL+U in Firefox bijv.).
Dan zie je, dat er gewoon blur-pixels over het veld heen worden gezet, maar in de HTML staat gewoon de "veilingprijs" (even op die term zoeken).

Ik heb in het verleden al geconcludeerd dat deze waarde random is. Na het verversen van de pagina staat er namelijk een compleet andere waarde. Ze hebben er kennelijk wel over nagedacht bij WB :hoedaf


Oh, dat zou kunnen voor de waardes in de pop-ups, maar die op de overzichtspagina is bij mij al tijden stabiel, verandert niet bij refreshen en is geheel conform verwachting.
0 x
Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten