Catawiki - www.catawiki.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Freggeltje
Actief lid
Actief lid

Re: Catawiki - www.catawiki.nl

Ongelezen berichtdoor Freggeltje » 06 Mei 2015, 19:53

115. 2 Flessen "The Ardmore Legacy" Special Release - Limited Edition
Hoogste bod op dit moment: 70 euro

Is net gesloten, de special release - limited heb ik niet kunnen vinden vraag me ook af of die bestaat.
De "gewone" the ardmore legacy koop je voor 26 per fles Bij drankgigant.

De 48. Laphroaig - Single Islay Malt - Quarter Cask is voor 60 gegaan die kost bij de Gall en Gall zelfs maar 41.......

ik laat catawiki voortaan maar links liggen :lekker
0 x

Pvb
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Pvb » 17 Mei 2015, 13:42

Ik heb ook al wat flesjes aldaar gekocht. Eerst kijken wat er wordt aangeboden. Dan datgene eruit pikken die je wilt hebben. Alle sites afstruinen voor de huidige prijzen en beschikbaarheid.
Voor jezelf een max prijs (incl 9% commissie en evt verzendkosten)
bepalen. En dan woensdagavond om 19.30 uur kijken naar de biedingen. Want in het laatste halfuurtje gaat er actief geboden worden.
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 19 Mei 2015, 09:53

Ik heb nu wat weekjes steeds 2/3 flessen te koop aangeboden bij CATA, moet zeggen dat het allemaal erg prettig werkt. Als gebruiker van de site en de dienst heb ik geen klachten. Ik krijg redelijke prijzen voor de flessen en zie geen gekke uitschieters. Ik denk wel dat dit soort sites e.d. het in de toekomst gaan worden. Voorstander of tegestander, je kan de ontwikkelingen op gebied van "digimedia" niet stoppen lijkt mij
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 19 Mei 2015, 11:13

Ik heber ook weleens wat verkocht en dat is ook allemaal goed verlopen.
Maar die 15% verkopers kosten nekken je echt.
Vooral bij de duurdere flessen.
En ik heb er ook weleens iets leuks kunnen kopen.
En dan moet je wel die 9% incalculeren en goed opletten wat de verzendkosten zijn. Want die willen ook nog weleens heel hoog zijn.
Ik vind het op zich een goede site alleen die 24,1% commissie die ze rekenen vind ik belachelijk veel.

Het word tijd voor een concurrent in Nederland/België.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

JW71
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JW71 » 20 Mei 2015, 16:19

Op zich doen ze het wel slim: als verkoper betaal je minder dan bij WhiskyAuction. Bovendien laat Catawiki de (fysieke) transactie rechtstreeks tussen koper en verkoper laat plaatsvinden, waar WhiskyAuction alle flessen eerst verzamelt (als verkoper heb je dus ook nog eens verzendkosten), en zorgt voor goede foto's van alle flessen. Dus ik snap dat je als verkoper voor Catawiki kiest.

Ik heb laatst de veilingmeester bij Catawiki gevraagd naar het 'vul niveau' van een fles (was niet zichtbaar op foto's). Dat heeft hij keurig nagevraagd bij verkoper en aan mij geantwoord. Was echt erg laag, maar is echter niet aangepast in de advertentie en ook niet in zijn 'geschatte verkoopprijs'. Fles ging voor topprijs weg...
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Mei 2015, 17:21

JW71 schreef:Op zich doen ze het wel slim: als verkoper betaal je minder dan bij WhiskyAuction. Bovendien laat Catawiki de (fysieke) transactie rechtstreeks tussen koper en verkoper laat plaatsvinden, waar WhiskyAuction alle flessen eerst verzamelt (als verkoper heb je dus ook nog eens verzendkosten), en zorgt voor goede foto's van alle flessen. Dus ik snap dat je als verkoper voor Catawiki kiest.

Ik heb laatst de veilingmeester bij Catawiki gevraagd naar het 'vul niveau' van een fles (was niet zichtbaar op foto's). Dat heeft hij keurig nagevraagd bij verkoper en aan mij geantwoord. Was echt erg laag, maar is echter niet aangepast in de advertentie en ook niet in zijn 'geschatte verkoopprijs'. Fles ging voor topprijs weg...

Jij snapt dat een verkoper voor Catawiki kiest? Ik niet! En ik snap ook niet dat mensen bijzondere whisky's kopen bij de online versie van V&D...
Het verschil tussen WhiskyAuction.com en Catawiki is dat ze bij WhiskyAuction.com WEL moeite doen om een paar dingen duidelijk te krijgen:
1. de staat van de fles
2. de originaliteit van de fles (kijk maar eens op eBay wat er aangeboden wordt aan lege flessen en wat er voor betaald wordt)
3. uniforme en heel goede foto's
4. duidelijke omschrijvingen van beschadigingen en gebreken
5. verzekerde verzending met UPS
6. als er onverhoopt een foutje in een omschrijving staat (verkeerd vatnummer) dan is dat 5 minuten na de melding aangepast.

Wat Catawiki doet is hetzelfde als wat Marktplaats doet; niets. Ja, een platform aanbieden tegen een bezopen prijs en je geld 6 weken vasthouden. Een halve ton in de week geveild is € 12.000 euro in de pocket! En wat wordt er voor gedaan; foto doorplaatsen, foto van de veilingmeester er bij en that's it.

WhiskyAuction.com = een sterren restaurant
Catawiki.nl = MacDonalds die pretendeert een sterren restaurant te zijn.

Ik koop er niks en zal er ook niks aanbieden.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

JW71
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JW71 » 20 Mei 2015, 21:18

Misschien heb ik het te kort beschreven net, maar ik ben het helemaal met je eens Oogadal ! Wat ik bedoelde te zeggen, is dat het kostentechnisch voor een verkoper interessanter is bij Catawiki dan bij Whiskyauction.

Kwalitatief (en dat blijkt ook uit mijn voorbeeld mbt vul level) is Catawiki de snackbar en is Whiskyauction inderdaad het sterrenrestaurant!
1 x

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 22 Mei 2015, 08:48

Als koper is het dan wat makkelijker.
Soms heb ik zin in een 5 gangen menu bij een sterren restaurant en een andere keer in een hamburgertje bij de McDonalds. :bigsmile

Al heb ik vooralsnog nog niets op een veilig gekocht. Ik hou me, als beginner, nog even bij de 'simpele' instappers.
0 x
Afbeelding

Freggeltje
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Freggeltje » 22 Mei 2015, 08:59

Ik heb inmiddels toch maar wat gekocht, de legends of speyside serie van glenfarclas, gewoon omdat ik hem wilde hebben. voor een redelijke prijs (om op te drinken namelijk ;-) )

moet zeggen dat als je een beetje kijkt wie de verkoper is het best te vertrouwen is.
Pak een top verkoper (over het algemeen zijn dat geen particulieren) met goede recensies.
Ik had na 2 dagen alles binnen, erg goed verpakt en in top conditie.

Uiteindelijk had ik deze 3 flessen totaal niet goedkoper kunnen krijgen als ik ze elders had gekocht en dat inclusief verzend en veiling kosten. Het kan dus wel, maar het is wel goed opletten.
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 22 Mei 2015, 09:04

Het is een zeldzaamheid inderdaad maar het komt voor dat je iets goedkoops kan kopen.

Goed opletten naar de beoordelingen van de verkoper en kijken waar diegene vandaan komt ivm verzendkosten.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

swakken
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor swakken » 28 Mei 2015, 10:45

Hallo,

Ik ben van plan om een aantal flessen te verkopen via catawiki. Mijn vraag prijzen jullie jullie waren aan in het Engels of enkel in het Nederlands. En ooit al moeten verzenden naar gekke Europese landen? (allesbehalve, België en Nederland, hoewel Nederland is ook al een beetje gek :lekker )

Bedankt al!
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 28 Mei 2015, 11:02

swakken schreef:Hallo,

Ik ben van plan om een aantal flessen te verkopen via catawiki. Mijn vraag prijzen jullie jullie waren aan in het Engels of enkel in het Nederlands. En ooit al moeten verzenden naar gekke Europese landen? (allesbehalve, België en Nederland, hoewel Nederland is ook al een beetje gek :lekker )

Bedankt al!

ik zet meestal alles in het nederlands, Catawiki vertaald het zelf naar Frans, Duits, is mijn evaring. Ik heb al verstuuurd naar duitsland/ Frankrijk.
1 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 29 Mei 2015, 08:01

Tsja, Catawiki hé..., geen check op de authenticiteit van de fles, fotootjes doorplaasten, wat onzinnge en vaak foute info van de 'veilingmeester' er bij en that's it. Bij de echte whisky veiingssites worden flessen gecontroleerd voordat ze online gaan.

Zeg niet dat het een fake fles is, maar dit is nou één van de redenen waarom ik Catawiki mijdt. Buiten de bezopen prijzen die betaalt worden.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

sopie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sopie » 29 Mei 2015, 22:04

Oogadal schreef:Tsja, Catawiki hé..., geen check op de authenticiteit van de fles, fotootjes doorplaasten, wat onzinnge en vaak foute info van de 'veilingmeester' er bij en that's it. Bij de echte whisky veiingssites worden flessen gecontroleerd voordat ze online gaan.

Zeg niet dat het een fake fles is, maar dit is nou één van de redenen waarom ik Catawiki mijdt. Buiten de bezopen prijzen die betaalt worden.

Heb niks van catawiki weg geplukt, maar neem aan dat veilingen wil controleren op echtheid.

Catawiki is een tussenpersoon denk ik zo, die een dienst verleent aan verkopers en kopers.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 29 Mei 2015, 22:54

Bedoel ook niet dat jij daar wat hebt weg geplukt, maar de controle op fake flessen is er bij Catawiki simpelweg niet. Totaal niet, het zijn alleen de foto's die de verkoper mailt.

Vergis je niet in de business die fake whisky is hoor, dat wordt professioneel gedaan en is zelfs voor een kenner soms moeilijk te onderscheiden. Tot je gaat proeven natuurlijk, maar daar zit 'm de crux want dat gebeurt niet met hele dure flessen, die zijn beleggingsobject. Waarde op moment van openen is 0, of het nu een fake is of het origineel....
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”