JW71 schreef:Op zich doen ze het wel slim: als verkoper betaal je minder dan bij WhiskyAuction. Bovendien laat Catawiki de (fysieke) transactie rechtstreeks tussen koper en verkoper laat plaatsvinden, waar WhiskyAuction alle flessen eerst verzamelt (als verkoper heb je dus ook nog eens verzendkosten), en zorgt voor goede foto's van alle flessen. Dus ik snap dat je als verkoper voor Catawiki kiest.
Ik heb laatst de veilingmeester bij Catawiki gevraagd naar het 'vul niveau' van een fles (was niet zichtbaar op foto's). Dat heeft hij keurig nagevraagd bij verkoper en aan mij geantwoord. Was echt erg laag, maar is echter niet aangepast in de advertentie en ook niet in zijn 'geschatte verkoopprijs'. Fles ging voor topprijs weg...
Jij snapt dat een verkoper voor Catawiki kiest? Ik niet! En ik snap ook niet dat mensen bijzondere whisky's kopen bij de online versie van V&D...
Het verschil tussen WhiskyAuction.com en Catawiki is dat ze bij WhiskyAuction.com WEL moeite doen om een paar dingen duidelijk te krijgen:
1. de staat van de fles
2. de originaliteit van de fles (kijk maar eens op eBay wat er aangeboden wordt aan lege flessen en wat er voor betaald wordt)
3. uniforme en heel goede foto's
4. duidelijke omschrijvingen van beschadigingen en gebreken
5. verzekerde verzending met UPS
6. als er onverhoopt een foutje in een omschrijving staat (verkeerd vatnummer) dan is dat 5 minuten na de melding aangepast.
Wat Catawiki doet is hetzelfde als wat Marktplaats doet; niets. Ja, een platform aanbieden tegen een bezopen prijs en je geld 6 weken vasthouden. Een halve ton in de week geveild is € 12.000 euro in de pocket! En wat wordt er voor gedaan; foto doorplaatsen, foto van de veilingmeester er bij en that's it.
WhiskyAuction.com = een sterren restaurant
Catawiki.nl = MacDonalds die pretendeert een sterren restaurant te zijn.
Ik koop er niks en zal er ook niks aanbieden.