Vatencollectief casQueteers.com
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Re: Vatencollectief casQueteers.com
Ik snap de redenatie, alleen is het wel zo dat als een vat in een private cask programma zit je altijd wel de mogelijkheid hebt over te steken naar een ander vat als de ontwikkeling niet goed gaat. En als t helemaal niks is verkoop je het vat gewoon terug, dat kan altijd en dan gaat ie in de blends. De kans dat je met meuk opgescheept zit is vrij klein. (Je kunt ze altijd nog weggeven met de feestdagen aan minder kritische drinkers.... 

1 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Oogadal schreef:Ik snap de redenatie, alleen is het wel zo dat als een vat in een private cask programma zit je altijd wel de mogelijkheid hebt over te steken naar een ander vat als de ontwikkeling niet goed gaat. En als t helemaal niks is verkoop je het vat gewoon terug, dat kan altijd en dan gaat ie in de blends. De kans dat je met meuk opgescheept zit is vrij klein. (Je kunt ze altijd nog weggeven met de feestdagen aan minder kritische drinkers....
Werkt dat altijd zo?
In dit geval met Casqueteers ook? Mocht ik een share hebben en hij halverwege tegen vallen, nemen ze hem dan retour? Dan zouden ze het risico lopen om bij wijze van spreken met een half vat te blijven zitten.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Nee, dan wordt het meerderheid van stemmen. Je kunt niet halverwege je aandeel retour doen, ik zeg ook niet je aandeel, heb het over hele vat. 
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 19 Nov 2018, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
nigel_tufnel schreef:Vreemd ook dat er anders geen kat Ord koopt maar als er een aandeel in een vat Ord te koop is, is het in een mum van tijd uitverkocht?![]()
Gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat Glen Ord nou ook niet superbreed verkrijgbaar is overal... Geen standaardbottelingen voor de Europese markt (gelukkig, die Singleton's kan je zonder énige wroeging lekker naar Azië verschepen), en maar relatief weinig IB's.
Overigens koop ik wél Glen Ord, heb er nu twee in huis. En probeer ook zoveel mogelijk samples ervan, op de één of andere manier spreekt het me toch wel erg aan. Dus voor mij was dit een no-brainer eigenlijk. Voor andere intekenaars kan ik verder niet spreken natuurlijk.
1 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Oogadal schreef:Nee, dan wordt het meerderheid van stemmen. Je kunt niet halverwege je aandeel retour doen, ik zeg ook niet je aandeel, heb het over hele vat.
Nou ja, goed om dat duidelijk te hebben. We zitten immers in het Cqs draadje.
0 x
- Erik Elixir
- Senior

En ook het vaatje 'Teaninich 2015 – hogshead #296' heel snel weg…
Heb een aandeeltje gekocht. Teaninich kan een leuke frisse en 'grassy' whisky worden.
Hoop dat ie wel tot z'n 15de blijft liggen.
Heb een aandeeltje gekocht. Teaninich kan een leuke frisse en 'grassy' whisky worden.
1 x
WhiskyclubSpakenburg schreef:En ook het vaatje 'Teaninich 2015 – hogshead #296' heel snel weg…
leuke distillery, hele mooie prijs, en maar 40 delen... dan gaat het inderdaad weer hard.
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Dre schreef:WhiskyclubSpakenburg schreef:En ook het vaatje 'Teaninich 2015 – hogshead #296' heel snel weg…
leuke distillery, hele mooie prijs, en maar 40 delen... dan gaat het inderdaad weer hard.
Ik heb er toch maar weer eentje aan aangeschaft, vond deze te leuk om te laten gaan, ook al ben ik ergens in de 70
wanneer hij gebotteld wordt
1 x
WhiskyclubSpakenburg schreef:En ook het vaatje 'Teaninich 2015 – hogshead #296' heel snel weg…
Deze kon ik ook niet laten schieten, gisteravond aandeel gekocht. Ik houd wel van dat frisse fruit en gemaaid gras.
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
FGG schreef:En helaas te laat... alweer...
Niet getreurd Florian, er komen nog velen mooiere aan
1 x
Dyson81 schreef:FGG schreef:En helaas te laat... alweer...
Daar hopen we dan maar op.

0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Dyson81 schreef:FGG schreef:En helaas te laat... alweer...
Jij weet wat er nog aan komt komende weken?
Ben reuze benieuwd. Best for last wellicht.
1 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Ik ben er weer voor gegaan, Borders Distillery 2018, voor € 33 in 2028 een single cask botteling. Ze verklaren me voor gek 

1 x
- hoogheid2015
- Whisk(e)y goeroe

Is toch gekkigheid dit, ik doe ook weer mee. thanks voor de tip, maareuh , dit gaat echt steeds sneller hey, straks moet je binnen 1 uur al reageren 
Edit. nog maar 1 deel te gaan

Edit. nog maar 1 deel te gaan
0 x