www.DrankDozijn.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Do Rien
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: www.DrankDozijn.nl

Ongelezen berichtdoor Do Rien » 31 Dec 2011, 13:01

In beginsel mee eens, maar dan moet je wel een goede slijter in de buurt hebben hè. Er zijn 2 slijters gesloten afgelopen jaar. En de dichtsbijzijnde Gall heeft geen leuke dingen en geen goed personeel, lees net JW black in de folder. Wij hadden toevallig gisteren de Double Black met turf smaak geprobeerd, Nice! Nu dus de JW black met 10 euro actie korting, en dan nog 3 euro duurder?!

Interessante topic wordt het zo.

Gall normaal. € 39,99. (Nu € 29,99)
Nieuwe webshop. € 26,95

voor dat praatje en know how uitwisselen snuffel ik de forum's graag af... :Bye ;)
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 31 Dec 2011, 13:19

Pas een hoop geld uitgegeven bij 'plaatselijke slijters' in Ijmuiden, Kortrijk, Vught, Den Haag en Leiden. Voorheen was Cadenhead's mijn slijterij-om-de-hoek, maar sinds ik weer in Nederland zit heb ik in mijn eigen regio (Zuid-Limburg) 'mijn' slijter vooralsnog niet ontdekt.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Dec 2011, 13:37

Kay schreef:... maar sinds ik weer in Nederland zit heb ik in mijn eigen regio (Zuid-Limburg) 'mijn' slijter vooralsnog niet ontdekt.

Oh, dan ken je "ons Joske" old-smuggler nog niet !!

www.drankenshopbams.nl - Slijterij Bams, Maastricht
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Dec 2011, 13:41

raleigh schreef:Ik geef mijn geld graag uit bij mijn plaatselijke slijter.

Ik ook, maar dan moet die slijter m'n geld ook willen! Er zat een Mitra (nu een of andere andere franchise ofzo), maar die keek altijd zo raar als ik iets vroeg of als ik vroeg om de korting van het IWS.

De ander, een Topslijter, moet me nog steeds terug bellen voor bestelde flessen (of om te laten weten of hij het kan bestellen). Al een paar keer "Ok, ik laat het weten" gehoord, maar daar wacht ik nog steeds op...

Dat wordt hem dus ook niet. Dan hebben we nog een Supercoop slijterij, maar ja, ach...

Dan dus maar online! Zal ook hier - bij DrankDozijn - eens gaan snuffelen, maar voorlopig wat rustig aan met aankopen!

Do Rien schreef:voor dat praatje en know how uitwisselen snuffel ik de forum's graag af... :Bye ;)

That's the spirit! :duimop
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 31 Dec 2011, 18:08

Piet schreef:
Kay schreef:... maar sinds ik weer in Nederland zit heb ik in mijn eigen regio (Zuid-Limburg) 'mijn' slijter vooralsnog niet ontdekt.

Oh, dan ken je "ons Joske" old-smuggler nog niet !!

www.drankenshopbams.nl - Slijterij Bams, Maastricht

Klopt, had je me toen ik me hier inschreef al aangeraden maar ik moet er nog steeds een keer langs gaan. Toen ik nog studeerde (nog niet zo gek lang geleden, maar toen was ik nog niet zo verslingerd aan de whisky) kwam ik nog dagelijks in Maastricht, maar nu hooguit nog 's avonds. Ik zal binnenkort wel eens nog een andere zoeken om overdag Maastricht aan te doen ;-)
0 x
Afbeelding

Abel
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Abel » 04 Jan 2012, 18:06

Veelbelovende website, als ze hun repertoire nog iets uitbreiden hebben ze er een klant bij!

Klopt het trouwens dat www.drankdirect.nl nog goedkoper is of zit er daar een addertje onder het gras (bijv. BTW)?
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 04 Jan 2012, 20:03

Abel schreef:Veelbelovende website, als ze hun repertoire nog iets uitbreiden hebben ze er een klant bij!

Klopt het trouwens dat http://www.drankdirect.nl nog goedkoper is of zit er daar een addertje onder het gras (bijv. BTW)?

Dat zie je goed, drankdirect is de groothandel (dus zonder btw) en drankdozijn een 'normale' winkel (met btw) van hetzelfde bedrijf.

Er zit, zoals al eerder gezegd, maar ongeveer 16% tussen de prijs met btw bij dozijn en de prijs zonder btw bij direct (ze gaan dus ten opzichte van de eigen groothandelsprijzen voor 3% het schip in), wat mij doet denken dat de prijzen uiteindelijk omhoog moeten gaan en er nu met erg krappe marges gedraaid wordt om een stuk markt te veroveren.

Ik vraag mij ook stilletjes af wat de afnemers van drankdirect hier van vinden, dit lijkt me directe concurrentie op een prijspeil waar een retailer die bij drankdirect inkoopt met geen mogelijkheid ook maar in de buurt kan komen...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Abel
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Abel » 05 Jan 2012, 13:16

Dus als je bij de kvk bent ingeschreven hoef je geen btw te betalen, of zit het ingewikkelder?
Zou het lonen om je in te schrijven bij de kvk? En moet je dan persé een BV zijn om de btw te omzeilen of zou het ook als "Venootschap onder firma", "Eenmanszaak" of "Vereniging" kunnen?

Zie: http://www.kvk.nl/over-de-kvk/factuur-k ... -bijdrage/
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Jan 2012, 14:26

Abel schreef:Dus als je bij de kvk bent ingeschreven hoef je geen btw te betalen, of zit het ingewikkelder?
Zou het lonen om je in te schrijven bij de kvk? En moet je dan persé een BV zijn om de btw te omzeilen of zou het ook als "Venootschap onder firma", "Eenmanszaak" of "Vereniging" kunnen?

Beste Abel, je bent nieuw op dit forum, welkom.
Echter, ik weet niet of je je van de domme houdt en zo ja waarom, maar dit onderwerp is niet relevant meer voor dit bericht. Ik wil het hier graag bij laten. Mocht je het anders bedoelen open dan even een nieuw onderwerp met een relevante titel.
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor Kay » 25 Okt 2013, 14:16

Kay schreef:
Willem vd K schreef:
Kay schreef:Dzju, had ik net een bestelling bij Drankdozijn gedaan. Had ik dit eerder geweten :boos

Ah joh, neem je deze toch mee in je bestelling van morgen ;)

Doe maar niet, dan ga ik er meteen weer 11 andere bij zoeken om het dozijn vol te maken.

Toch maar gedaan :oops: Met goedkopere speciaalbieren en wijnen krijg je die doos ook wel vol namelijk. Toch Nederlands, als de verzendkosten eraf kunnen moet en zal dat ook :-P

Piet schreef:
andre8x8 schreef:...Bij Drankdozijn €55.50 en nog op voorraad ......

Met of zonder dat mooie kistje. Als cadeau is dat heel leuk en helaas heb ik van DD al vaker zonder de verpakking ontvangen :nono ... maar als het alleen om de whisky gaat is dat goedkoop!

Helaas, zit er inderdaad niet bij. Zal wel onderdeel van de onderhandelingen zijn geweest...
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Okt 2013, 14:22

Kay schreef:Helaas, zit er inderdaad niet bij. Zal wel onderdeel van de onderhandelingen zijn geweest...

Maar blijft natuurlijk vreemd want ik heb ook al een paar keer flessen van Drankdozijn gekregen zonder de doos die er standaard wel degelijk omheen zit :Scratch Dat ging al helemaal niet over een zwaar, duur of groot kistje.
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 25 Okt 2013, 15:24

"Sorry, paste niet in de vakken van onze standaard dozen" ;)
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Okt 2013, 15:34

Kay schreef:"Sorry, paste niet in de vakken van onze standaard dozen" ;)

Dat zou er dan toch wel bij mogen staan.
Los daarvan kun je veel dozen gewoon opvouwen en zonder probleem toevoegen.
Dus eigenlijk alleen bestellen indien voor eigen gebruik ... en dan nog :HitHead
0 x

Tomcat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tomcat » 28 Okt 2013, 11:33

Mijn ervaring met Drankdozijn is toch anders dan hier wordt beschreven. Ik heb er 2 keer een bestelling geplaatst maar beide keren werden de flessen inclusief bijbehorende verpakking geleverd. Hier zaten zowel dozen (70cl en zelfs 1l) als tubes verpakkingen tussen. De flessen werden in de doos / tube geleverd en de deze waren binnenin netjes gevuld met verpakkingsmateriaal ('wokkels") onder de fles en bovenin waar normaal "lucht" zit tussen de fleshals en de tube. Al met al zeer positief en dat voor deze prijsvechter.

:goedgedaan
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 28 Okt 2013, 12:58

Tomcat schreef:Mijn ervaring met Drankdozijn is toch anders dan hier wordt beschreven. Ik heb er 2 keer een bestelling geplaatst maar beide keren werden de flessen inclusief bijbehorende verpakking geleverd. Hier zaten zowel dozen (70cl en zelfs 1l) als tubes verpakkingen tussen. De flessen werden in de doos / tube geleverd en de deze waren binnenin netjes gevuld met verpakkingsmateriaal ('wokkels") onder de fles en bovenin waar normaal "lucht" zit tussen de fleshals en de tube. Al met al zeer positief en dat voor deze prijsvechter.

:goedgedaan

Waarschijnlijk waren dit allen 'standaard formaat' flessen, en niet een afwijkende maat als de Millstone?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”