IB: Malts of Scotland, Duitsland

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: IB: Malts of Scotland, Duitsland

Ongelezen berichtdoor FGG » 06 Jan 2018, 17:19

FGG schreef:Morgen is 't zover. Ik ga samen met een vriend van me richting Paderborn voor een bezoekje aan MoS. Heb er zin in! :yes

Ik laat dit weekend wel ff weten hoe 't was.
En weer terug.

Ik heb mezelf verwend met een Auchentoshan. Zeker niet de duurste genomen omdat er deze maand nog meer aan zit te komen.
De Dark Side of Islay Octovulin stond er ook. Blijkt dat dit een trilogie gaat worden. De Scarabus heb ik al, de Octovulin gaat nog wel komen en de derde uit de reeks wordt de komende herfst verwacht. Het wordt een duur whisky-jaartje, dat 2018...

MoS:
Leuke tent. Het ligt een beetje afgelegen op een industrieterrein en voor de deur krijg je er een beetje louche gevoel bij, maar binnen is het erg leuk. Vanuit de lounche kun je in het warehouse kijken, waar alleen Duitse whisky's op vat liggen. De Schotse whisky's worden gebotteld bij de destilleerderij.
Bij binnenkomst wordt je meteen verwelkomd, krijg je een rondleiding door de shop en de lounge en krijg je bij elk onderdeel een verhaal. Daarna wordt je volledig los gelaten en kun je rustig rondkijken. Je kan alles proeven, gratis.
We hebben ze:
- Een kleine selectie OB's van Glenfarclas. Geen succes omdat je dat ook gewoon om de hoek kan halen
- Twee vaten waar je zelf een fles van mag trekken, zelf sealen en zelf een label erop plakken. Eén van deze twee was net leeg, de andere had een Port Charlotte op 61,2%. Niet goedkoop: een fles van 500ml voor €109.
- Vier kasten met de standaard reeksen van MoS
- Eén kast met de pareltjes uit de collectie, o.a. een Glenturret uit de Diamond-reeks, een Springbank, een Highland Park en nog wat hoogvliegers.
- Rum, Whisky-likeur en Gin
- Kleding
- Glazen

De prijzen komen overeen met de prijzen van Van Zuijlen, dus daarvoor hoef je er niet naartoe, maar de gastvrijheid en de vriendelijkheid én natuurlijk het skala aan MoS-bottelingen is wel de moeite waard.

Afbeelding
7 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”