. Ook maar even feedback verschaffen straks.Whiskybase in een nieuw jasje!
- squaadgras
- Forum goeroe

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!
Vond het allemaal vrij onoverzichtelijk en chaotisch ogen, nu na een uurtje spelen wel stukken beter te doen. Enige waar ik wel echt helemaal gek van word zijn die 'gebruiksvriendelijke' klikpijltjes om te scrollen; usability 0,0
. Ook maar even feedback verschaffen straks.
. Ook maar even feedback verschaffen straks.
0 x
2 ∞ & →
- caskstrength
- Forum goeroe

Wat er overigens te lezen valt is het volgende:
Dus niet alle functionaliteiten zullen er nu al in zitten.
10 years after Menno created Whiskybase we have a completely new website. It took quite some time to get here but we are proud to made it this far. In the forum you can leave feedback and bugs. We will be fixing them in the next few days. Soon you can also expect a roadmap of the new functionalities that we are going to release this year. Maybe you have to get used to what you see, that's something we understand. But remember that this is still Whiskybase. It's just a newer version.
Dus niet alle functionaliteiten zullen er nu al in zitten.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
squaadgras schreef:Vond het allemaal vrij onoverzichtelijk en chaotisch ogen, nu na een uurtje spelen wel stukken beter te doen. Enige waar ik wel echt helemaal gek van word zijn die 'gebruiksvriendelijke' klikpijltjes om te scrollen; usability 0,0. Ook maar even feedback verschaffen straks.
ja dat is wat ik ook bedoel met gewoon een balk om te slepen. die pijltjes zijn eigenlijk alleen maar een irritatiefactor
heb menno zojuist het volgende er even bij vermeld:
ben nog ff aan het spelen met de "handige" pijltjes. maar deze zijn razend irritant om het maar gewoon even zo te zeggen
ik heb nu even uigeadail ingetikt en de eerste gekozen die in beeld komt.. deze heeft namelijk 100-en scores en 100-en mensen hebben m in collectie.
als je hierdoor heen wilt gaan klik je je helemaal gek. de scroll functie en/of sleepbalk gaan heel veel mensen missen denk ik met enige zekerheid te kunnen zeggen..
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Ik vind het design wel mooi, met rustige kleuren. Voor de rest deel ik de opvattingen dat het wennen is. Niets menselijks is ons vreemd, gelukkig.
Zelf heb ik het liefste zo veel mogelijk informatie in één scherm. Ik heb de indruk dat deze versie op dat gebied minder overzichtelijk is dan de vorige. Maar ik gun mezelf nog even wat tijd om meer te wennen en te pielen.
Wel vind ik het prettig dat ik in de lijsten die je met WB kunt genereren, nu al zelf kunt sorteren op de kolom die je het belangrijkste vindt.
Zelf heb ik het liefste zo veel mogelijk informatie in één scherm. Ik heb de indruk dat deze versie op dat gebied minder overzichtelijk is dan de vorige. Maar ik gun mezelf nog even wat tijd om meer te wennen en te pielen.
Wel vind ik het prettig dat ik in de lijsten die je met WB kunt genereren, nu al zelf kunt sorteren op de kolom die je het belangrijkste vindt.
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Als digibeet kijk ik eerst naar de layout en die bevalt me wel, is toch weer wat verfrisd. Gelukkig is de website nu ook goed " mobile friendly", ziet er dus ook op de smartphone goed uit. Ik volg jullie technische opmerking met interesse 

1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Bij de zoekfunctie (bijv. de new releases) kun je nu ook beter filteren, bijv. op flessen met ratings, of flessen die te koop zijn (waaraan nog actieve shoplinks zijn gekoppeld. Dat maakt het een stuk handiger wat mij betreft 

2 x
Henri zegt het ook al, maar als het er niet meer is of niet meer komt, mis ik echt de activiteit van vrienden en activiteit per brand. Dat was het eerste wat ik altijd bekeek. Alle activiteiten vind ik totaal irrelevant.
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

caskstrength schreef:Bij de zoekfunctie (bijv. de new releases) kun je nu ook beter filteren, bijv. op flessen met ratings, of flessen die te koop zijn (waaraan nog actieve shoplinks zijn gekoppeld. Dat maakt het een stuk handiger wat mij betreft
Kijk, dat bedoel ik met het volgen van jullie technische analyses

0 x
vmk schreef:Henri zegt het ook al, maar als het er niet meer is of niet meer komt, mis ik echt de activiteit van vrienden en activiteit per brand. Dat was het eerste wat ik altijd bekeek. Alle activiteiten vind ik totaal irrelevant.
als je je eigen profiel aanklikt zie je wel een heel klein lijstje vriendenactiviteiten.
maar menno heeft me al bevestigd dat dat wel terug zal komen op de hoofdpagina
2 x
gerritbakker57 schreef:Als digibeet kijk ik eerst naar de layout en die bevalt me wel, is toch weer wat verfrisd. Gelukkig is de website nu ook goed " mobile friendly", ziet er dus ook op de smartphone goed uit. Ik volg jullie technische opmerking met interesse
Daar ben ik het mee eens inderdaad!
Hiervoor stonden sommige functies doorelkaar heen enz..
Vind het een verbetering in iedergeval. (Eerste indruk).
0 x
Ben ook wel blij dat het ontwerp wat meer responsive is geworden. Je ziet ook duidelijk dat het nog een site in ontwikkeling is, de shop heeft nog het oude logo en zo, en er missen nog een aantal functionaliteiten. Ik mis ook de activiteit van vrienden, en mijn Port Charlotte-tracker
. Maar ik ben zeker niet ontevreden!
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Er zullen vast nog wel wat technische foutjes in zitten. Zo vind ik als ik bij Glengoyne kijk maar één versie van The Teapot Dram. Nu zie ik dat als je op een distilleerderij zoekt, er steeds 300 resultaten zijn. Ik verwacht dat dit het maximaal aantal resultaten dat standaard wordt getoond. Ik hoop dat dit omhoog kan, en dat je meteen alle resultaten kunt zien.
0 x
Het ziet er in eerste instantie netjes & gelikt uit. Alleen de zoekfunctie, voorheen kon je zoeken met strings als 'age', 'bottled' ed. Momenteel werkt alleen de 'vol' nog?
0 x
mer1973 schreef:mer1973 schreef:Effe wennen.
Zie alleen onder je score van een fles een zinnetje staan die ik niet begrijp.
Er staat: u heeft 5 scores.
Iemand een idee wat dit betekend?.
Als ik op bewerken duw zie ik dat er 5x dezelfde datum verschijnt. Dit is de datum wanneer ik hem heb beoordeelt
. Bugje!?
Hier iemand al een idee van??
0 x