Gall & Gall klantenkaart
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Re: Gall & Gall klantenkaart
Kort of langer met whisky bezig, dat zou het verschil niet hoeven te maken. Er zitten soms leuke dingen tussen, maar kijk/proef vooral goed om je heen. En laat je niet verblinden door korting, want dat is allemaal relatief. Je koopt tenslotte niet alleen een fles whisky. Je koopt ook (goed) advies, nieuwe kennis, tips over waar mee te combineren, de mogelijkheid om te proeven, etc. Mogelijk dat jouw G&G slijter daar goed op scoort. Mogelijk is ie ook een franchiser en kan ie meer dan het standaard assortiment leveren. Dan is die kaart zijn geld waard.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
Vandaag maar eens even wezen kijken want de whisky weken zijn begonnen...
Het toch al beperkte assortiment is na de korting over het algemeen nog steeds duurder dan de bekende online aanbieders, zelfs met berekening van de verzendkosten. Voor dat geld kun je beter naar de lokale slijter met kennis van zaken.
Geen nieuwe klantenkaart voor mij meer dus...
Het toch al beperkte assortiment is na de korting over het algemeen nog steeds duurder dan de bekende online aanbieders, zelfs met berekening van de verzendkosten. Voor dat geld kun je beter naar de lokale slijter met kennis van zaken.
Geen nieuwe klantenkaart voor mij meer dus...

0 x
Ik heb inderdaad ook gekeken, maar over het algemeen inderdaad té veel prijsverschil met online aanbieders, en ook geen bevlogen franchisers met een passie voor whisky (bij de twee vestigingen die ik heb bezocht althans). Het is afrekenen en verders niks.
Bovendien is de huidige korting ca. 12% voor iedereen tegen 10% normaal voor klantenkaarthouders. En de specifieke aanbiedingen voor die houders zijn nauwelijks interessante whisky's. Dus nee, ook de 'wilde' dagen hebben me totaal niet tot een kaart kunnen verleiden.
Bovendien is de huidige korting ca. 12% voor iedereen tegen 10% normaal voor klantenkaarthouders. En de specifieke aanbiedingen voor die houders zijn nauwelijks interessante whisky's. Dus nee, ook de 'wilde' dagen hebben me totaal niet tot een kaart kunnen verleiden.
0 x
Is het niet meer dat alle whisky 20% korting heeft met kaart tijdens de Wilde whisky dagen?
0 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Ik lees hier regelmatig over mensen die de meest mooie flessen kopen bij Gall en Gall maar hier in de regio ben ik nog nooit een Gall en Gall tegen gekomen met een beetje uitgebreid whisky aanbod voor echte liefhebbers. Toen vervolgens zelfs de door mij zo geliefde bunna 12 uit het assortiment ging was dat voor mij een teken om daar in ieder geval niet meer voor whisky heen te gaan.
1 x
Opeth83 schreef:Is het niet meer dat alle whisky 20% korting heeft met kaart tijdens de Wilde whisky dagen?
Nope, op 8 geselecteerde whisky's (zoals JW red label en famous grouse) krijg je een paar euro extra korting, tot zover je voordeel als klantkaarthouder t.o.v. overige klanten...
0 x
Mijn kaart gaat niet meer verlengd worden. Dit jaar niks gekocht omdat er niks spannends te koop is/was door, mijn inziens, verschraling van het assortiment. Enkele uitzonderingen daar gelaten.
G&G Hoogland bv heeft een prachtig assortiment zelf ingekochte whisky maar vraagt voor een Ardbeg Corry bv €80,-, voor een Ardbeg Galileo €200,-. En daar kunnen ze dan geen korting op geven want "de marges zijn klein" uh-huh.
Ik denk dat ik deze WWD afsluit met een Laga16 voor €45,- wat een nette prijs is mijn inziens en dan is t klaar met de kaart.
G&G Hoogland bv heeft een prachtig assortiment zelf ingekochte whisky maar vraagt voor een Ardbeg Corry bv €80,-, voor een Ardbeg Galileo €200,-. En daar kunnen ze dan geen korting op geven want "de marges zijn klein" uh-huh.
Ik denk dat ik deze WWD afsluit met een Laga16 voor €45,- wat een nette prijs is mijn inziens en dan is t klaar met de kaart.
0 x
Vanochtend zocht ik op Gall & Gall een Whisky op en viel me op dat ze het assortiment enorm hebben uitgebreid. Zo hebben ze bijvoorbeeld op dit moment drie batches van Glendronach Cask Strenght etc etc... De prijzen zijn (nog) niet interessant maar mochten ze weer met kortingen komen zit er misschien wel wat leuks bij. Jammer dat dit nu pas NA de Whiskydagen is gedaan... 
0 x
braamr schreef:Vanochtend zocht ik op Gall & Gall een Whisky op en viel me op dat ze het assortiment enorm hebben uitgebreid. Zo hebben ze bijvoorbeeld op dit moment drie batches van Glendronach Cask Strenght etc etc... De prijzen zijn (nog) niet interessant maar mochten ze weer met kortingen komen zit er misschien wel wat leuks bij. Jammer dat dit nu pas NA de Whiskydagen is gedaan...
Maar als je klanthouder bent/wordt of je kent iemand met een klantenkaart, dan krijg je 10% op alle whisky's (waar op dat moment geen andere korting op zit). En als je de korting doorrekent tijdens de WWD, kom je op 11 of 12%... Oftewel, mocht je een kaart binnen handbereik hebben, dan zou ik niet wachten tot een volgende WWD voor dat ene procentje korting.
0 x
Die Wilde Whiskydagen zijn zeker niet heiligmakend maar afgelopen keer waren er een heleboel flessen die met kortingen rond de 20 % weg gingen. Ach, uiteindelijk maakt het allemaal niet zo heel veel uit, maar dat ze nu een groter assortiment hebben vind ik wel een goede stap vooruit.
0 x
braamr schreef:Die Wilde Whiskydagen zijn zeker niet heiligmakend maar afgelopen keer waren er een heleboel flessen die met kortingen rond de 20 % weg gingen.
In mijn beleving betrof dat vooral de Famous Grousen en Jamesons en zo. De wat serieuzere single malts hadden maar ietsje meer dan 10% korting. En in de meeste gevallen bleven ze daarmee nog steeds stukken duurder dan bij wat alternatieven.
Maar goed, dat ze hun assortiment verbreden is zeker goed. Wie weet heb je eens mazzel met een mooie aanbieding.
0 x
Ik heb mijn pasje laten verlopen. Steeds als ik met de WWD een fles kwam halen, kwam er een discussie of die fles nu wel of niet bij de actie hoorden, want ze hoorden niet in het standaard Gall assortiment (terwijl ze soms wel op de website stonden). Uiteindelijk kreeg ik ze wel mee met korting, maar in die discussie heb ik geen zin meer.
0 x
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

braamr schreef:Die Wilde Whiskydagen zijn zeker niet heiligmakend maar afgelopen keer waren er een heleboel flessen die met kortingen rond de 20 % weg gingen. Ach, uiteindelijk maakt het allemaal niet zo heel veel uit, maar dat ze nu een groter assortiment hebben vind ik wel een goede stap vooruit.
Mee eens!
Ik kan er nog steeds prima slagen!

0 x
-
inactive001
- Actief lid

Tijnsel schreef:Ik heb bij de Gall & Gall met mijn klantenkaart het afgelopen jaar toch echt wel een aantal toffe whisky's gescoord voor
hele prima prijzen hoor! HP18 (met kaart iets van 64 euro), Laphroaig 18 (geloof met kaart iets van 67 euro). Je moet alleen
heel selectief whisky's kopen, dan haal je dat er echt wel uit.
Ja precies, dat doe ik ook. En met de whisky doppen totaal 20% korting (noot: op een hoge(re) prijs.)
Volgens mij twee keer per jaar doppenkorting 20% en dan nog de gewone aanbieidingen. Bij gall online rekend hij volgens mij ook op afgeprijsde artikelen 10%. Toen ik de laatste keer keek was het in ieder geval niet zo dat ik 20% (doppenkorting) plus 10%(kaarthouderskorting) eerder 10%/10%. Weet dus niet of ze de aanbiedingen met korting verrekenen totdie 10%...
Zal net eenz in de gaten houden.
0 x
De kaart is niet persoonlijk dus je kan overwegen om 'm samen met iemand aan te schaffen. Hebben wij ook gedaan, per stel €5, foto van de kaart op je telefoon en klaar.
0 x