The Whiskydudes

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 13 Mar 2021, 15:58

:Scratch

Maar als je het begin niet hebt krijg je het eind ook niet... ;)
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Whiskme
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whiskme » 14 Mar 2021, 14:59

Ik heb dit weekend rustig even de tijd genomen om de drie whiskies te proeven en kan niet anders dan zeggen: petje af! Echt stuk voor stuk mooie drams voor een eerlijke prijs.

De Fettercairn is echt vol op citrus en ananas met een zalig fris kantje. Laat dat nu net een profiel zijn waar ik helemaal gek op ben. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit niet lekker vindt. Na één slok huiverde ik al bij de gedachte dat die fles ooit leeg zou zijn. Toch maar een extra flesje in huis halen.

De Miltonduff is een heel ander beestje, maar moet zeker niet onderdoen. Zo geweldig fruitig zonder ooit klef zoet te zijn. Whisky kan je soms mentaal naar een andere plaats brengen, wel als ik hier mijn ogen sloot waande ik me in een Franse keuken waar de tarte tatin van abrikozen net vers uit de oven komt. Is dat erover? Het kan me niet schelen, het is gewoon steengoed!

Ondanks dat ik de Girvan ruim de tijd heb gegeven, vond ik hem in de neus soms nog wat gesloten. In de mond was hij voor mij duidelijk meer expressief. Leuk om die typische smaak van graanwhisky te zien integreren met het (actieve) olorosovat. Voor mij de minste van de drie, maar dat ligt niet aan de kwaliteit van de Girvan. Eerder aan de geweldige kwaliteit van die andere twee.

Niets dan hulde, Edwin! :goedgedaan
5 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 14 Mar 2021, 17:30

Whiskme schreef:Ik heb dit weekend rustig even de tijd genomen om de drie whiskies te proeven en kan niet anders dan zeggen: petje af! Echt stuk voor stuk mooie drams voor een eerlijke prijs.

De Fettercairn is echt vol op citrus en ananas met een zalig fris kantje. Laat dat nu net een profiel zijn waar ik helemaal gek op ben. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit niet lekker vindt. Na één slok huiverde ik al bij de gedachte dat die fles ooit leeg zou zijn. Toch maar een extra flesje in huis halen.

De Miltonduff is een heel ander beestje, maar moet zeker niet onderdoen. Zo geweldig fruitig zonder ooit klef zoet te zijn. Whisky kan je soms mentaal naar een andere plaats brengen, wel als ik hier mijn ogen sloot waande ik me in een Franse keuken waar de tarte tatin van abrikozen net vers uit de oven komt. Is dat erover? Het kan me niet schelen, het is gewoon steengoed!

Ondanks dat ik de Girvan ruim de tijd heb gegeven, vond ik hem in de neus soms nog wat gesloten. In de mond was hij voor mij duidelijk meer expressief. Leuk om die typische smaak van graanwhisky te zien integreren met het (actieve) olorosovat. Voor mij de minste van de drie, maar dat ligt niet aan de kwaliteit van de Girvan. Eerder aan de geweldige kwaliteit van die andere twee.

Niets dan hulde, Edwin! :goedgedaan

Complimenten voor de prachtige omschrijving! In de miltonduff herken ik me helemaal! De andere 2 heb ik helaas (nog) niet op.
2 x
Afbeelding

Raymond CS
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 15 Mar 2021, 20:13

Dat is tot echt wel een nadeel z'n top whisky in z'n klein 500ml flesje, je knippert 2 x met je ogen en hij is alweer leeg :P :P :P
Gelukkig zit er nog wel een bodempje in de andere 2.

Knipsel wdsJPG.JPG
Knipsel wdsJPG.JPG (105.17 KiB) 1879 keer bekeken
6 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 15 Mar 2021, 20:28

Ouwe zuipschuit :P of heb je de fles ff overgeschonken in een kannetje voor de foto :lol:
1 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 15 Mar 2021, 20:30

@Whiskyme: dank voor de complimenten :respect

Altijd leuk te horen!

Wat betreft het Whiskydudes rotating sample tasting panel, het aantal aanmeldingen viel me wat tegen, ik zie ook dat correct taggen nog wel een dingetje is.. :Scratch

In ieder geval nodig ik deze forummers graag uit aan de tafel;
Henri
Freddy
Breedut_Genietsje
Raymond CS
Maltmuppet
Edwinedje

Nu nog even wachten tot we de Corona ellende achter de rug hebben zodat we er een gezellige lange middag van kunnen maken! :nat
6 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 15 Mar 2021, 20:53

Oogadal schreef:@Whiskyme: dank voor de complimenten :respect

Altijd leuk te horen!

Wat betreft het Whiskydudes rotating sample tasting panel, het aantal aanmeldingen viel me wat tegen, ik zie ook dat correct taggen nog wel een dingetje is.. :Scratch

In ieder geval nodig ik deze forummers graag uit aan de tafel;
Henri
Freddy
Breedut_Genietsje
Raymond CS
Maltmuppet
Edwinedje

Nu nog even wachten tot we de Corona ellende achter de rug hebben zodat we er een gezellige lange middag van kunnen maken! :nat

Leuk! Heb er nu al zin in :bigsmile
3 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 15 Mar 2021, 21:54

Oogadal schreef:In ieder geval nodig ik deze forummers graag uit aan de tafel;
Henri
Freddy
Breedut_Genietsje
Raymond CS
Maltmuppet
Edwinedje

Wow. Nu, dat wordt aftellen dan ... Als we nu alleen wisten vanaf hoeveel :Scratch
2 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 20 Mar 2021, 18:51

Mijn Whiskydudes momentje :bigsmile
Afbeelding
Te laat voor een combi deal, te laat voor een glas, Nouja dan maar zo! :gnif

Overigens vandaag m’n eigen flesje Miltonduff opgehaald bij Dramtime en alle 3 de Bonbons nog kunnen proeven :bigsmile nog lekker ook! :smullen
Afbeelding
Well done Edwin! Ze stonden er erg mooi bij in t schap!
6 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Mar 2021, 18:54

Nou, vooruit Arthur; een wildcard voor het sample tasting panel is voor jou! Dat gegraveerde gepimpte Whiskydudes glas deed ‘t ‘m... :P
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 20 Mar 2021, 18:55

Oogadal schreef:Dat gegraveerde gepimpte Whiskydudes glas deed ‘t ‘m... :P

Mooi is ie hè? :bigsmile :P
2 x
Afbeelding

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 20 Mar 2021, 20:46

ik heb vandaag mn girvan opgehaald!! Yummm :)
0 x
Afbeelding

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 20 Mar 2021, 21:18

Hier nu ook de Girvan in het glas. Ook weer een schot in de roos. Geen kenner van grain maar dit vraagt zeker om meer.
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 21 Mar 2021, 09:47

Gisteren viel mij op dat de flessen totaal niet opvallen als ze onvoldoende licht krijgen.
Bij mijn lokale slijter stonden ze op de 2e plank, en het leek een groot zwart vlak waar je makkelijk aan voorbij gaat.

De slijter was het hier in ieder geval mee eens en zal de flessen een plank hoger neerzetten
1 x

Hubert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Hubert » 21 Mar 2021, 10:04

Vorige week de nieuwe Girvan H2H met de vorige gehad (Dre dank voor de sample)
Echt heel erg van beide genoten.
Mocht iemand nog een flesje van de vorige botteling over hebben hoor ik het graag.
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”