DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Matti
Moderator
Moderator

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Matti » 16 Sep 2012, 21:01

Een kleine update: ik heb de afgelopen dagen een behoorlijke update gedaan met whiskies van Benriach, Penderyn, Tullibardine, Benromach, Longrow, Ardmore, Hazelburn en de Flora & Fauna serie. Daarnaast ook een heel stel rums van Bacardi, Cruzan, Renegade en Ron de Jeremy.

Kapre schreef::goedgedaan Top, deze vergelijkingssite !!
Is het wellicht een aardige suggestie om naast Whisky (OB en IB) en Rum ook een categorie voor Jenever/Korenwijn te maken ?
Ik heb de indruk dat er onder ons whiskyliefhebbers ook interesse is in de "betere" jenevers, denk bijv. aan Zuidam. ;)

Dit is zeker een idee. Ik moet wel even kijken of dat niet te veel tijd gaat opslokken, ik heb het al behoorlijk druk met whisky en rum namelijk. En dan wil ik ook gelijk andere dranken zoals Absinthe, Gin en Wodka meepakken.

Het hangt er een beetje op of ik de shops die dat nog niet doen ervan kan overtuigen mij een productfeed (tabel met product- en prijsdata) aan te leveren. Op het moment verwerk ik een drietal shops nog handmatig en dat kost me erg veel tijd.

Anyway, een uitstekend idee dus :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 17 Okt 2012, 09:57

Volgens mij een foutje:
drankvinder.png
drankvinder.png (18.47 KiB) 1426 keer bekeken

Bij de rechtse prijsberekening is maar éénmaal verzendkosten berekend (totaal), terwijl dat 2 x 5,95 moet zijn (2 shops, 2x verzendkosten).
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 17 Okt 2012, 11:39

Ik zie nu pas wie het brein is van de site die ik met regelmaat bezoek. :o
Alle lof voor deze site :duimop
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 17 Okt 2012, 12:42

JayDie schreef:Volgens mij een foutje:
Bij de rechtse prijsberekening is maar éénmaal verzendkosten berekend (totaal), terwijl dat 2 x 5,95 moet zijn (2 shops, 2x verzendkosten).

Gefixt, er zat een klein bugje in de berekening van de verzendkosten (Whisky.nl rekent geen kosten boven de €100, maar in de berekening werd de totale prijs gebruikt in plaats van alleen de prijs van de flessen die bij Whisky.nl werden gehaald. Je ziet nu Whisky.nl ook niet meer in het resultaat voorkomen, want drankgigant is goedkoper (dat was overigens een goede hint, want je ziet het in je screenshot al :)).

Pellie schreef:Ik zie nu pas wie het brein is van de site die ik met regelmaat bezoek.
Alle lof voor deze site

Dank :) Ik doe mijn best.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Okt 2012, 21:15

En nu CompasssBox er nog bij Matthijs ;) ... ik durfde het niet eerder te opperen 8-)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 30 Okt 2012, 21:44

Piet schreef:En nu CompassBox er nog bij Matthijs ;) ... ik durfde het niet eerder te opperen 8-)

Die staan er allang Piet!
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Okt 2012, 21:49

Aaaahhhh Blenden Scotch ... ik keek onder Onafhankelijke Bottelingen... is het ook maar toch :HitHead
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 30 Okt 2012, 23:49

Piet schreef:Aaaahhhh Blenden Scotch ... ik keek onder Onafhankelijke Bottelingen... is het ook maar toch :HitHead

Tjah, dat was ook voor mij een klein vraagstuk idd. Maar gezien de branding heb ik besloten het maar als OB's op te nemen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Okt 2012, 11:24

Zo zocht ik laatst de Big Peat... zelfde 'fout' als jij maakte, Piet!

@Matti: gezien ze onder 2 categorien vallen bij beide voor laten komen?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 10 Jan 2013, 22:47

JayDie schreef:Zo zocht ik laatst de Big Peat... zelfde 'fout' als jij maakte, Piet!

@Matti: gezien ze onder 2 categorien vallen bij beide voor laten komen?

Oh, deze had ik nog niet beantwoord zie ik: dat wordt lastig met hoe ik de site gebouwd heb. Ik heb hem wel op het 'als ik toch nog eens tijd over heb'-lijtje gezet ;)

Verder heb ik vandaag de webshop van Slijterij 't Fust toegevoegd, die hebben een prima selectie redelijk scherp geprijsde flessen en passen er dus goed tussen.

En dan zijn er nog wat niet direct DrankVinder gerelateerde strubbels voor van Zuylen (nieuwe site met erg onduidelijke flesnamen) en Whiskysite.nl (site was/is zo te zien gehackt en geïnfecteerd met malware, misschien al opgelost, maar wees voorzichtig!). Het jaar begint goed! :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 21 Jan 2013, 12:06

Ik krijg de sterke indruk dat de prijzen van whiskysite.nl niet meer worden bijgewerkt, ondanks dat de site wel weer online is. Volgens mij zijn alle url's anders geworden.
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 21 Jan 2013, 23:46

totalatool schreef:Ik krijg de sterke indruk dat de prijzen van whiskysite.nl niet meer worden bijgewerkt, ondanks dat de site wel weer online is. Volgens mij zijn alle url's anders geworden.

Die indruk is (gedeeltelijk) correct :) De prijzen van de whiskies uit de Speyside en van Islay worden inmiddels weer bijgewerkt. De rest volgt zodra ik de tijd kan vinden om de urls aan te passen :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 22 Jan 2013, 09:41

Matti schreef:
totalatool schreef:Ik krijg de sterke indruk dat de prijzen van whiskysite.nl niet meer worden bijgewerkt, ondanks dat de site wel weer online is. Volgens mij zijn alle url's anders geworden.

Die indruk is (gedeeltelijk) correct :) De prijzen van de whiskies uit de Speyside en van Islay worden inmiddels weer bijgewerkt. De rest volgt zodra ik de tijd kan vinden om de urls aan te passen :)

Ah, dat verklaart waarom de Yamazaki 18 nog voor de aanbiedingsprijs in de lijst staat. :)
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 14 Feb 2013, 16:32

Twee kleine foutjes:
- Glen Grant staat onder Highlands, maar dat moet mijns inziens Speyside zijn want de distilleerderij staat in Rothes.
- Ileach Cask Strength staat, in tegenstelling tot de gewone Ileach, onder Islands. Aangezien Ileach "Man from Islay" betekent, zou hij beter op zijn plek zijn naast zijn broertje. ;)
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 14 Feb 2013, 16:36

Nee hoor, ze staan allemaal helemaal goed...

Nothing to see here people... Move along...

:sst ;)

dank voor de hints...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”