Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Dec 2022, 21:10

Nou Rob.., komop man, je woont in Nijmegen en we hebben het over een adres in Arnhem… Even bezoeken en je weet genoeg toch?
Of je doet hetzelfde als wat ik net gedaan heb, even echte adres invoeren in Google en dan streetview foto’s aanklikken. Ik zie een straat met appartementen en niets wat op een slijterij lijkt.
Een rondje KvK levert op dat het hier gaat over een detailhandel in drogisterij artikelen en ‘aan - en verkoop van zeldzame ….’
Toen moest ik betalen bij KVK maar dat heb ik niet gedaan omdat dit mij al helder is; 1 of andere shabby sjacheraar die in schimmige zooi handelt en probeert met z’n website uit te stralen dat ie betrouwbaar is.
Conclusie 1; illegaal want geen slijterij
Conclusie 2; als je iets pretendeert te zijn wat je niet bent dan zal de waar die aangeboden wordt daar vast mee in de pas lopen.
Conclusie 3; een gelukszoeker op zoek naar jou naïeve euro’s.
5 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2107
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Mermur » 12 Dec 2022, 06:41

Oogadal schreef:Of je doet hetzelfde als wat ik net gedaan heb, even echte adres invoeren in Google en dan streetview foto’s aanklikken.


Het opzoeken van het adres in Google Maps was precies de aanleiding dat ik het niet vertrouwde en besloot hier de vraag te stellen of iemand toch (positieve) ervaringen met Elite Whisky had.
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 12 Dec 2022, 19:14

:P Onder het mom ‘je weet ‘t maar nooit’ Rob?
Een Staatslot voor de Oudejaarstrekking geeft waarschijnlijk meer kans op een mazzeltje. En met dit soort bijzonder vage aanbieders is de kans op een fake fles ook nog best aanwezig…
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2107
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Mermur » 16 Dec 2022, 15:35

Update: een oude bekende wist mij te vertellen wie er achter Elite Whisky zit. Dat bleek een (voormalig) forumlid, mmbrouwer, met wie ik in het verleden meerdere keren prima zaken heb gedaan (en voor zover ik kan nagaan meerdere forumleden). Via de site contact met Maarten opgenomen, extra foto's van de fles toegestuurd gekregen, waarbij hij zelf wees op schade aan de verpakking die op de site niet zo zichtbaar was, en nog een beetje kunnen onderhandelen over de prijs. Vanmiddag is de fles in goede orde in Nijmegen bezorgd. In dit geval was mijn wantrouwen dus onterecht.
10 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 18 Okt 2023, 18:46

Reichenbach schreef:Vandaag een reisje gemaakt naar de Veenkoloniën en de winkel Frans Muthert in Musselkanaal bezocht. ....
Beslist de moeite waard om er een reisje aan te wagen, wat dat betreft drie Michelinsterren.
Op Powned:


Weet ik niet of het sommetje klopt, lijkt me toch een hoog gehalte stemmingmakerij te hebben.
Als de accijns 16,2% omhoog gaat wil dat nog niet zeggen dat de prijs van de fles Jack 16,2% omhoog gaat. Een tot twee Euro komt dichter in de buurt.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1285
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 19 Okt 2023, 00:06

Aike zegt dat ook, maar de verslaggever heeft duidelijk andere ideeën. Vervelende is natuurlijk wel dat over de accijns ook nog de btw gaat (dubbel genaaid houdt beter).
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 19 Okt 2023, 01:28

De rekensom is niet heel moeilijk; op een fles whisky 70cl van 55% zit nu ongeveer € 6.75 aan accijns. Dat wordt dan € 7.85. Dus aan de kostenkant een dikke euro, wat in het niet valt bij de gestegen kosten voor bottelen, labels en transport trouwens.
Marge bottelaar, marge importeur en marge slijter moet er nog overheen en dat is altijd een procentuele rekensom.
Als bottelaar had ik het ook liever ongewijzigd gehad, maar ik vind de stijging toch te billijken, de accijns is al sinds 2014 op het huidige niveau.
Vervelende is inderdaad dat de EU wel bij machte is ons allemaal op te zadelen met een stofzuiger die amper nog zuigt, maar dit Europees op 1 lijn brengen lukt niet. Overigens hebben onze zuiderburen het al jaren veel slechter, daar zit op diezelfde fles op 55% maar zo een € 16-17 aan accijns….
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 19 Okt 2023, 06:41

Duitsers betalen weer accijns over hun koffie. Zo heeft ieder weer zijn ellende.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1759
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 19 Okt 2023, 10:10

Vooral vervelend voor mensen die net aan fles Glen Talloch kunnen betalen, die wordt zo'n 80 cent duurder. Voor gerijpte destillaten in de prijscategorieën (ver) daarboven zijn er al een dikke 10 jaar een hoop andere factoren die een veel grotere impact op de prijzen hebben. Dat je vandaag de dag zowat 2x zoveeel betaald voor en independent single cask op vatsterkte vergeleken met 5 jaar geleden heeft bar weinig met accijnzen te maken. Zelfs de gestegen kosten voor bottelen en transport die Edwin noemt lijken me daarin bepaald niet de hoofdmoot. Dan kan die ene euro er ook nog wel bij.
0 x

Iain87
Senior
Senior
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 Jun 2023, 09:53
Locatie: Noord Holland

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 09 Jan 2024, 12:46

Ik wilde hier nog even een positieve ervaring delen over de Whiskybase shop. Ik heb voor de kerst een viertal flessen gekocht bij ze, die kreeg ik mee in een van hun papieren/kartonnen tassen. die tas sneuvelde toen ik hem uit de auto tilde, waardoor alle 4 flessen op de grond vielen en 2 sneuvelden. Pech! Ik had ze de volgende dag een vriendelijk bericht gestuurd, gewoon het verhaal verteld en niets geeist, gevraagd of er iets was dat ze voor me konden doen en dat ik sowieso de flessen graag wilde vervangen, ook als ik ze moest kopen.

Ik werd binnen no time gebeld door ze, direct aangeboden de flessen kosteloos te vervangen. Ik vond dat echt fijn, natuurlijk is het financieel relaxed dat je niet 2 keer die uitgave hoeft te doen maar de persoonlijke touch om gelijk te bellen wordt ook gewaardeerd. Het blijft voor mij een erg fijne winkel met vriendelijk volk :)
16 x

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1546
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 30 Dec 2024, 19:34

Deze week een botteling besteld.
Mooi.
Maar een ander word geleverd.
Niet zo mooi.
De Slijter geeft als antwoord.
Heb niets op voorraad, maar stuur anders maar terug.
Mwah.
We doen het ermee.
Groet Cor
0 x

Gebruikersavatar
Jimbeau
Senior
Senior
Berichten: 454
Lid geworden op: 25 Sep 2019, 00:03
Locatie: Helmond

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 31 Dec 2024, 01:31

Grappig Cor, ik had vorige week hetzelfde bij Brühler in Duitsland (www.whiskyhaus.de) maar daar werd direct dezelfde dag (ondanks kerstdrukte) een nieuw pakketje verstuurd met de juiste fles dat derde kerstdag op de stoep lag.

Die verkeerd geleverde moest ik natuurlijk nog wel ff terugsturen maar die kosten mocht ik declareren met daarbij de excuses voor het feit dat men voor het buitenland geen verzendlabels aan kon leveren. Prima service dus vanuit deze slijter als je het mij vraagt! :goedgedaan
2 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 898
Lid geworden op: 24 Jan 2016, 01:03
Locatie: Eindhoven

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 31 Dec 2024, 10:13

Jimbeau schreef:Grappig Cor, ik had vorige week hetzelfde bij Brühler in Duitsland (http://www.whiskyhaus.de) maar daar werd direct dezelfde dag (ondanks kerstdrukte) een nieuw pakketje verstuurd met de juiste fles dat derde kerstdag op de stoep lag.

Die verkeerd geleverde moest ik natuurlijk nog wel ff terugsturen maar die kosten mocht ik declareren met daarbij de excuses voor het feit dat men voor het buitenland geen verzendlabels aan kon leveren. Prima service dus vanuit deze slijter als je het mij vraagt! :goedgedaan


Haha! Ooit eens een fles besteld hier, kreeg er 2. Geen idee waarom. Netjes mail gestuurd. Kreeg ik de keus of de fles houden of terugsturen op mijn eigen kosten :gnif
5 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Gebruikersavatar
Bartman
Actief lid
Actief lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 Dec 2024, 16:28
Locatie: Aalst, O.-Vl.

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Bartman » 03 Jan 2025, 13:57

Ik had enkele weken geleden een 10-jarige Glencadam besteld. Bij openen een week later brak de kurk af.
Ik heb een foto genomen en die doorgemaild naar dat bedrijf.
Enkele dagen later had ik al een nieuwe fles gekregen.
Top service van Broekmans !
https://www.broekmans.be/
2 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3573
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor defeatless » 03 Jan 2025, 15:06

Dat is wel aardig van ze!

Een kurk kan afbreken. SV heeft een tijdje daar een probleem mee gehad.
Maar meestal gebeurd het bij flessen die al jaren oud zijn. Bij gangbare flessen (glencadam 10 is niet een fles die 20 jaar op de plank staat) zou dat toch niet zo snel moeten gebeuren.
0 x


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten