Catawiki - www.catawiki.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
wbbouwman
Actief lid
Actief lid

Schotse whisky veilen

Ongelezen berichtdoor wbbouwman » 11 Mar 2015, 20:31

Ik heb een aantal Schotse whisky's die ik wil veilen. Heeft iemand enig idee of ik als verkoper op Catawiki de veilingkosten moet betalen of komen die er bij de koper bovenop. Het gaat namelijk wel om een percentage van 15,1%.

Groet,
Willem
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Re: Catawiki - www.catawiki.nl

Ongelezen berichtdoor Matti » 11 Mar 2015, 20:41

Catawiki website schreef:De commissie bedraagt 12,5% exclusief btw (15,1% inclusief btw) over de verkoop­opbrengst.

Oftewel: de kosten zijn voor de verkoper.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

wbbouwman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor wbbouwman » 11 Mar 2015, 20:45

Dank je matti! Dan mag er meteen een slotje op.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 11 Mar 2015, 20:48

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om hier een algemeen topic van te maken voor Catawiki, dat heb jij dus veroorzaakt ;)

Overigens betaalt de koper ook nog eens 9% +verzendkosten, dus de totale commissie voor catawiki bedraagt ruim 24%...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 11 Mar 2015, 21:14

En als je dan ziet voor hoeveel meer dan een redelijke prijs sommige flessen gaan....
Ik snap nu ook dat ze zo'n duur reclameblaadje bij het whisky magazine konden stoppen.
1 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 11 Mar 2015, 22:59

Matti schreef:Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om hier een algemeen topic van te maken voor Catawiki, dat heb jij dus veroorzaakt ;)

Overigens betaalt de koper ook nog eens 9% +verzendkosten, dus de totale commissie voor catawiki bedraagt ruim 24%...

Ja maar die 24% gebruiken ze om hun site te onderhouden als je ze moet geloven :gnif
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 12 Mar 2015, 08:37

Peter87 schreef:
Matti schreef:Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om hier een algemeen topic van te maken voor Catawiki, dat heb jij dus veroorzaakt ;)

Ja maar die 24% gebruiken ze om hun site te onderhouden als je ze moet geloven :gnif

Waarschijnlijk meer hun BMW :P
1 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 12 Mar 2015, 21:34

Vind het sowieso af en toe vrij discutabel op Catawiki. Afgelopen veiling twee A'Bunahds batch 46 aangeboden. De een gaat weg voor 70 euro, de ander voor 110...
http://veiling.catawiki.nl/kavels/14415 ... escription
http://veiling.catawiki.nl/kavels/15814 ... escription

Ik heb het vermoeden dat sommige eigenaren lekker op hun eigen flesjes lopen te bieden. Wie biedt er anders 110 euro als exact dezelfde fles voor 70 euro meegenomen kan worden..?
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 12 Mar 2015, 21:35

Als aanvulling: hier kan Catawiki zelf ook niet iets tegen doen, dus niet zozeer kritiek op CW zelf.
0 x
Afbeelding

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 12 Mar 2015, 21:52

Harrie schreef:Vind het sowieso af en toe vrij discutabel op Catawiki. Afgelopen veiling twee A'Bunahds batch 46 aangeboden. De een gaat weg voor 70 euro, de ander voor 110...

Ik heb het vermoeden dat sommige eigenaren lekker op hun eigen flesjes lopen te bieden. Wie biedt er anders 110 euro als exact dezelfde fles voor 70 euro meegenomen
kan worden..?

Idd ik heb ook soms heel wat bedenkingen hieromtrent !!
Ik geloof er soms ook geen.... van !!
0 x

vbreemen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor vbreemen » 12 Mar 2015, 22:09

Misschien een wat te genereus autobod?
Ik ben als verkoper best tevreden met Catawiki. Bij whiskyauction.com ben je meer kwijt aan provisie en verzendkosten.
0 x

Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 07 Apr 2015, 19:44

http://veiling.catawiki.nl/kavels/16660 ... 1984-31-yo

Ik denk dat de afbeelding voor zichzelf spreekt.
Best te snappen dat je als veilingmeester niet alles kan opvolgen, maar red label laten doorgaan als een 31 jaar oude whisky ...

We snappen allemaal dat deze blend 31 jaar op fles zit , maar dat maakt het geen 31 jaar oude whisky.
Naar mijn aanvoelen wordt dit wel gesuggereerd.
Bijlagen
catawiki.png
catawiki.png (337.23 KiB) 9586 keer bekeken
0 x
Afbeelding

Maldhyr
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Maldhyr » 07 Apr 2015, 20:20

Ik heb die veilingmeester nog niet zo lang geleden gemaild dat zijn opmerking bij een kavel, dat de flessen niet meer te verkrijgen waren, onjuist was en heb hem een link gestuurd van enkele sites waar ze vrijelijk te koop waren. Zijn reactie was dat zodra de importeur ze niet meer had (uitverkocht), hij ze als onverkrijgbaar beschouwd. :bigsmile

Tsja.....

Overigens lach ik mij ook een breuk dat sommige flessen meer dan € 80,- doen (Ex verzend, Ex 9% veiling provisie) die bij de alom bekende websites voor rond de 60 je kant op komen.... Wellicht dat de bieders enkel Gall en Mitra etc als referentie hebben en dus sommige IB's aanzien als collector items omdat die doorgaans niet daar snel te vinden zijn....

En qua suggestie (31 jr) is dit idd een gevaarlijke... een oom van mijn vrouw trok jaaaaaren geleden ook eens een JW open met de woorden dat deze al heeeeeeel oud was en nu speciaal voor dit moment open ging en hij hem ooit als afscheid van iets meekreeg (en dus wel erg bijzonder moest zijn). Needless to say dat ik hem maar even in die waan gelaten heb....
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Apr 2015, 23:48

Harrie schreef:Vind het sowieso af en toe vrij discutabel op Catawiki. Afgelopen veiling twee A'Bunahds batch 46 aangeboden. De een gaat weg voor 70 euro, de ander voor 110...

Ik heb het vermoeden dat sommige eigenaren lekker op hun eigen flesjes lopen te bieden. Wie biedt er anders 110 euro als exact dezelfde fles voor 70 euro meegenomen kan worden..?

Daar zou ik niet van opkijken! Uit mijn 'handel' weet ik dat er aanbieders zijn op de bekende NL veilingsites (BVA auctions etc) die met medeweten van de veilingmeester gewoon lekker meebieden op hun eigen zooi. En kan de veilingmeester daar best wat aan doen; iedere PC die inlogt heeft een uniek ip adres wat je kunt koppelen.
Gebeurt al veel meer (Google achter de schermen met hun irritante reclame popups) dus het is in te dammen. Maar ja, dan krijgen ze ook minder commissie hé.... Kom je vanzelf van een BMW in een Dacia terecht :HitHead :HitHead
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 15 Apr 2015, 19:02

Er wordt ook nu bv weer meer geboden op de Springbank 29 Chieftains, bottled voor Ton Overmars dan de prijs waarvoor hij gewoon nog te koop staat op de website van Ton Overmars zelf :Scratch
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”