Whisky veilingen (Whisky auctions)

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Wilco
Senior
Senior

Re: Whisky veilingen (Whisky auctions)

Ongelezen berichtdoor Wilco » 10 Jan 2014, 17:59

Zo kan je het interpreteren Matti :bigsmile ! Ik probeer respectvol te blijven, maar vraag me oprecht af of dit niet iets is wat bij de werkzaamheden van de veilingmeester hoort.
0 x
Afbeelding

stefsel111
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor stefsel111 » 11 Jan 2014, 15:26

Ben benieuwd waar de Benriach 10 voor weg gaat deze keer.
Deze is nog gewoon te koop voor 33,95

http://www.whiskybase.com/whisky/2042/openshop/251077

Huidige bod is nu al 40 Euro met nog 4 dagen te gaan.

Ik ben wederom erg benieuwd.
0 x
Afbeelding

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Prijzen voor reguliere whisky op veilingen?

Ongelezen berichtdoor MBC » 15 Jan 2014, 21:27

Ik ben relatief nieuw op dit gebied en ik houd nu wat veilingsites in de gaten om een idee te krijgen wat "gangbare" prijzen zijn voor verschillende soorten whiskies. Nu is het voor flessen die niet meer in de handel te krijgen zijn natuurlijk "wat de gek ervoor geeft" :) maar wat ik niet snap is waarom mensen voor whiskies die nog gewoon online bij een boel sites te verkrijgen zijn veel meer betalen dan de reguliere winkelprijs.

Bijvoorbeeld op de "Catawiki" veiling van deze week, die net afgelopen is, is de defintieve prijs voor de Balvenie 15 jaar single barrel €100, terwijl deze relatief eenvoudig voor minder dan €70 euro te vinden is. Zo ook €50 voor een reguliere liter fles Ardbeg 10 jaar oud (bij drankdozijn €44,95). En dan komen daar nog de veiligkosten bij...

http://veiling.catawiki.nl/kavels/29855 ... gle-barrel

Zie ik nu iets over het hoofd of zijn deze bieders een beetje... :domdom :HitHead
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

Matti
Moderator
Moderator

Re: Prijzen voor reguliere whisky op veilingen?

Ongelezen berichtdoor Matti » 15 Jan 2014, 21:32

Mijn mening: optie twee uit je laatste vraag :)

Er is hierover al meer gediscussieerd, zoals je ziet in deze thread.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 15 Jan 2014, 22:29

Dank je voor het verplaatsen van mijn vraag Matti :) ...ik zal beter leren zoeken in de forums :oops:

Blijft toch wel vreemd/vermakelijk om te zien dat mensen veel meer betalen dan reguliere winkelprijzen (die je met één zoekopdracht in google vindt)...
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

Kris
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Kris » 17 Jan 2014, 17:02

Heb zelfs al gezien dat er op ebay flessen te koop staan soms die aangeboden worden door een echte winkel. Waarbij in de omschrijving de link staat naar de website van die winkel, waar diezelfde fles enkele euro goedkoper is.
Ik snap dit nog in de zin dat je dan ebay gebruikt als vergroting van je potentieel . Maar ok al gezien dat zulke veilingen niet als "nu kopen" staan maar als gewone veilingen waarvan de eindprijs soms tot €20 of meer hoger komt dan de gewone winkelprijs...
0 x
Afbeelding

Mick040
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Mick040 » 18 Jan 2014, 16:24

MBC, het viel mij ook op ja toen ik de veiling van de week bekeek. Die Balvenie is echter een jaren 80 botteling, vandaar dat er wat meer voor wordt betaald lijkt mij. Overigens heb je helemaal gelijk met die Ardbeg ten. Geen idee waarom je daarop € 50,- zou bieden...

Mick
0 x

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 24 Jan 2014, 10:54

Volgende twee flessen staan op 2dehands.be.

Volgens mij is die Speyside 12y +/-€50 (vraagprijs €375)waard en die Macnair's +/-€20(vraagprijs €350) of zie ik iets over het hoofd? :Scratch :HitHead :Tongue

http://www.2dehands.be/verzamelen/overi ... 39063.html
http://www.2dehands.be/verzamelen/overi ... 40767.html
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 05 Mar 2014, 10:31

Ik ben benieuwd of er hier iemand wel eens iets gekocht heeft van de http://www.scotchwhiskyauctions.com en wat de ervaringen hiermee zijn? Dit lijkt toch wel één van de grootste veilingen met een uitgebreid assortiment zeldzame whiskies. De prijzen zijn soms absurd hoog, maar soms zie ik ook flessen tegen redelijk acceptabele prijzen verkocht worden.

Alleen lijkt er zo ontzettend veel boven op de prijs te komen voordat je zulke flessen thuis hebt dat het weer nauwelijks interessant is. Prijs + 10% veilingkosten + 3% creditcard + €24,- verzendkosten (1 fles). Dat houdt in dat een fles van €200,- uiteindelijk op meer dan €250,- uitkomt voordat je deze thuis hebt staan :Scratch
0 x
Melchior

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 05 Mar 2014, 14:39

ja wel eens gekocht. Ging goed. alleen inderdaad erg goed op de extra kosten letten. Die lopen flink op.
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

MafkACE
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MafkACE » 10 Mar 2014, 12:41

MBC schreef:Ik ben benieuwd of er hier iemand wel eens iets gekocht heeft van de http://www.scotchwhiskyauctions.com en wat de ervaringen hiermee zijn? Dit lijkt toch wel één van de grootste veilingen met een uitgebreid assortiment zeldzame whiskies. De prijzen zijn soms absurd hoog, maar soms zie ik ook flessen tegen redelijk acceptabele prijzen verkocht worden.

Alleen lijkt er zo ontzettend veel boven op de prijs te komen voordat je zulke flessen thuis hebt dat het weer nauwelijks interessant is. Prijs + 10% veilingkosten + 3% creditcard + €24,- verzendkosten (1 fles). Dat houdt in dat een fles van €200,- uiteindelijk op meer dan €250,- uitkomt voordat je deze thuis hebt staan :Scratch

Die 3% voor de creditcard heb ik nog nooit hoeven betalen. Maar je moet gewoon je max bod afstemmen met de 10% die er nog bij komt. En verzenden moet je proberen te combineren. ik laat max 1 maal per 3 maanden versturen. 20pond voor het eerste lot, en 4 pond voor elk volgend lot. dus zoveel mogelijk combineren brengt de verzendkosten per fles omlaag.

Kun je gewoon aanvragen.
0 x

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 10 Mar 2014, 22:37

Dank je voor deze nuttige tip :goedgedaan ik wist niet dat je deze kon combineren en flessen daar een tijdje op kon laten slaan om deze dan in één keer te verzenden. Nuttig om te weten, dat maakt de overall kosten inderdaad een stuk acceptabeler :duimop
0 x
Melchior

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 30 Jun 2014, 13:00

Ik blijf me verbazen over de prijzen die geboden worden op Catawiki. 240 euro voor een Arran die in de winkel 60 à 65 kost :o Zouden daar nou mensen op bieden die geen flauw benul hebben van wat ze doen?

Zelf heb ik nog een dichte fles van diezelfde Arran. Ik overweeg toch om maar eens de proef op de som te nemen.
0 x
Afbeelding

Ter veld
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ter veld » 30 Jun 2014, 14:16

ik blijf me er ook steeds over verbazen kay, ook deze week weer enkele flessen die je nog volop kan krijgen gaan voor veel meer dan de huidige winkel waarde weg
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 30 Jun 2014, 18:01

Kay schreef:Ik blijf me verbazen over de prijzen die geboden worden op Catawiki. 240 euro voor een Arran die in de winkel 60 à 65 kost :o Zouden daar nou mensen op bieden die geen flauw benul hebben van wat ze doen?

Zelf heb ik nog een dichte fles van diezelfde Arran. Ik overweeg toch om maar eens de proef op de som te nemen.

De unofficial amost 17yo, bedoel je? Is nu al de 2e week achter elkaar dat die voor een absurd bedrag weggaat. Vorige week +200e en nu ook weer die richting op...
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”