Whisky veilingen (Whisky auctions)
Re: Whisky veilingen (Whisky auctions)
De whisky veiling was eerst een themaveiling, als onderdeel van onze wekelijkse wijnveiling.
De up-to-date verkooppagina voor whisky komt eraan!
De up-to-date verkooppagina voor whisky komt eraan!
0 x
- Nederland-paraat
- Senior

Matti schreef:Ik moet zeggen dat ik een totale commissie (verkoper + koper) van 24.1% wel behoorlijk aan de heftige kant vind voor een veiling die de producten nooit zelf in handen heeft en de listing/fotografie e.d. volledig door de verkoper laat doen.
Toch ben ik wel te spreken over de opbrengsten. Afgelopen tijd ook enkele kavels ingezet om te kijken of ze waarmaken.
Zo heb ik kavels die ik op diverse site`s nog niet voor 60.- verkocht geveild voor 150.-.
Maar goed, het kan uiteraard ook zo zijn dat er totaal geen vraag naar iets is en iemand een koopje heeft, een voordeel is dat je er wel direct vanaf bent.
En zoals ze aangeven steken ze veel in marketing, naar mijn idee tot nu toe een aardige mix. Maar nu blijft het de kunst om niet richting eBay te gaan maar dit vol te houden.
0 x
Ik dacht dat het al voorbij was maar zie nu dat er nog 10 dagen te gaan zijn.
40 flessen in het aanbod http://veiling.catawiki.nl/whisky-veiling .... en er staan nog koopjes tussen
40 flessen in het aanbod http://veiling.catawiki.nl/whisky-veiling .... en er staan nog koopjes tussen
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Als ik de biedgeschiedenis zo zie zijn deze pas gisteren online gegaan, dus veiling 2.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Matti schreef:Als ik de biedgeschiedenis zo zie zijn deze pas gisteren online gegaan, dus veiling 2.
Aahhhh.... ik had al die tijd niet meer gekeken en was al verbaasd dat het "nog" loopt

0 x
Ik snap alleen niet zo goed dat er op de Lagavulin 16yo al met 50 euro geboden is. Komen nog 9% veilingkosten en evt. verz. kosten bij. Volgens mij betaal je dan teveel voor zo'n fles toch? 
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Pellie schreef:Ik snap alleen niet zo goed dat er op de Lagavulin 16yo al met 50 euro geboden is. Komen nog 9% veilingkosten en evt. verz. kosten bij. Volgens mij betaal je dan teveel voor zo'n fles toch?
Ja, idd. Net als die Ardbeg 10yo die er tussen staat. Heeft bijna elke slijter om de hoek dus waarom voor teveel geld op een veiling kopen?
0 x
Ja precies dat snap ik ook nooit. Heb altijd het gevoel dat verkopers op hun eigen fles bieden in de hoop dat ze hem voor veel kunnen verkopen ofzo. 

0 x
-
sw_reijnders
- Senior

Pellie schreef:Ja precies dat snap ik ook nooit. Heb altijd het gevoel dat verkopers op hun eigen fles bieden in de hoop dat ze hem voor veel kunnen verkopen ofzo.
zou kunnen, dat is ook een risico wat je neemt.
stel dat je als verkoper zelf het hoogste bod hebt/houdt . . . ben je ook mooi genaaid
0 x
Naja, je hoeft iig geen verzendkosten te betalen, dat scheelt weer 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- stefsel111
- Top bijdrager

Wat dachten jullie dan van een fles Littlemill 12 Years (Distillery Botteling) die op een voorgaande veiling voor 140 Euro verkocht is? Toch ook veelste veel?
Heb er zelf 1tje open getrokken 2 weken geleden en is echt geen 140 Euro waard.
Hij is best te drinken maar geen topper.
Heb er vorig jaar een tijdje 1 aangeboden op speurders voor 75 euro met welgeteld nul geinteresseerden.
Ik vind het bijzonder.
mvg Stefan

Heb er zelf 1tje open getrokken 2 weken geleden en is echt geen 140 Euro waard.
Heb er vorig jaar een tijdje 1 aangeboden op speurders voor 75 euro met welgeteld nul geinteresseerden.
Ik vind het bijzonder.
mvg Stefan

0 x
stefsel111 schreef:Heb er zelf 1tje open getrokken 2 weken geleden en is echt geen 140 Euro waard.
Voor mensen, al dan niet liefhebbers, die deze om wat voor reden dan ook willen hebben is dit (meestal) geen enkel criterium.
Maar dat weet je vast wel
0 x
Re: Bijzondere whisky's geveild! Online veilinghuis Catawiki
stefsel111 schreef:Ik moet zeggen dat ik de biedingen op Catawiki ook volg... en vraag mij vooral af wie er in Nederland 140 Euro neerlegd voor een flesje Littlemill 12 jaar oud (distillery botteling), deze stond er bij de vorige veiling tussen!
Heb dit flesje een tijdje aangeboden voor 75 Euro op Speurders en werkelijk niemand gevonden die dit er voor over had.
En ik was niet de enige die deze botteling aanbood.
Nu zie ik dat er een fles Pittyvaich op staat uit de flora en fauna serie waar nu al 120 Euro op geboden is.
Wil die van mij best verkopen aan diegene voor 40 euro minder.![]()
Echt bizar!
Wat ik dus probeer te zeggen dat ik erg verbaasd ben over de bizarre bedragen die tegenwoordig voor whisky neergelegd worden.
Weet iemand of er misschien ook mensen van buiten Nederland kunnen meebieden, dan is de vijver een stukje groter zegmaar.
mvg Stefan
Toch is het vreemd.
Op ebay doet een fles littlemill 12 NOOIT meer dan 100 euro.
En de Glenmorangie 18 weet ik niet zeker, maar volgens mij ook niet.
Ebay is internationaal en heeft een breed publiek.
Ik volg niet helemaal waarom de prijzen op Catawiki de pan uit zouden vliegen.
0 x
Re: Bijzondere whisky's geveild! Online veilinghuis Catawiki
Ik zie nog twee mogelijkheden: als eerste dat de verkoper zelf geboden heeft. Of, als tweede, het veilinghuis zelf. Voor de duidelijkheid: hier heb ik geen enkel bewijs voor, het zijn slechts mogelijke scenario's.
0 x
Matthijs, whiskynerd.