Slijterij referenties

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Slijterij referenties

Ongelezen berichtdoor MichelC » 15 Apr 2013, 13:00

In de afgelopen tijd ben ik al aardig wat slijterijen in mijn omgeving af gegaan om te kijken wat ze hebben voor collectie, nu is het misschien wel net zo handig om dit te delen met jullie en zo dat anderen hun bevinden hier ook kunnen delen.

Het is niet de bedoeling om slijterijen te gaan bashen ed. maar gewoon een objectieve beoordeling, wat voor whiskies hebben ze, wat voor prijzen hanteren ze in hoeverre het je opvalt.

Naam: Slijterij Herfkens (uw topslijterij)
Adres: Dorpsstraat 51, Heerde
Beschrijving: grote open winkel met veel ruimte.
Collectie: zeer grote collectie whiskies gesorteerd per regio.
Klantvriendelijkheid: Zeer vriendelijk en je kan er whiskies proeven.
Bijzonderheden: Hij verkoopt 10cl sample flesjes van whiskies die hij verkoopt deze maakt hij open en maakt er samples van. Heeft een leuke collectie whiskyboeken staan.

Naam: Slijterij Stroomberg
Adres: Wade 104, Zwolle (Stadshagen)
Beschrijving: middelgrote winkel met heel veel soorten drank, zoveel dat het eigenlijk een beetje krap word.
Collectie: heeft heel veel whiskies, zoveel dat je deze rondom in de winkel boven alle schappen kan vinden. Waaronder ook een redelijk aantal The Ultimate, Gordon & Macphail, Signatory selectie whiskies
Klantvriendelijkheid: mevrouw was zeker vriendelijk, maar heel druk.
Bijzonderheden: heeft een display met 'bijzondere' dure whiskies en zoals ik zei aardig wat flessen van selectie whiskies.

Naam: Slijterij Bartels
Adres: Diezerstraat 124, Zwolle
Beschrijving: niet zo heel erg grote winkel, met alle soorten whiskies door elkaar deze gaan van heuphoogte tot het plafond (lees ong. 3 meter hoog). onlangs heeft hij een extra displayschap gebouwd om meer whiskies kwijt te kunnen
Collectie: varieert van standaard whiskies tot toch wel het boven segment.
Klantvriendelijkheid: De beste man is zeer vriendelijk en je kan er ook whiskies proeven, desnoods maakt hij de fles voor je open.
Bijzonderheden: Deze slijterij verkoopt 14cl sample flessen van diverse whiskies die hij verkoopt, deze maakt hij open en maakt hij samples van. verkoopt een aantal whiskyboeken, voornamelijk van Hans Offringa.

dit is een klein voorbeeldje van hoe ik het wil overbrengen en zal deze binnenkort verder aanvullen met andere slijterijen....
0 x

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Slijterij referenties

Ongelezen berichtdoor MichelC » 20 Apr 2013, 15:46

Naam: Mitra Assendorp
Adres: Assendorperstraat 85, Zwolle
Beschrijving: middel grote winkel, met diverse soorten whiskies door elkaar.
Collectie: redelijk standaard whiskies.
Klantvriendelijkheid: De beste man is zeer vriendelijk.
Bijzonderheden: Deze slijterij organiseert ook Proeverijen, via de website kan je op de hoogte gehouden worden.

Naam: Mitra Heerde
Adres: Assendorperstraat 85, Zwolle
Beschrijving: middel grote winkel, met diverse soorten whiskies door elkaar.
Collectie: redelijk standaard whiskies.
Klantvriendelijkheid: Zeer vriendelijk.
Bijzonderheden:

Naam: Slijterij Stroombergen (Zwolle-Zuid)
Adres: Forelkolk 130, Zwolle
Beschrijving: normale grote winkel.
Collectie: Whiskies variëren van standaard whiskies tot de betere, met leuke andere flessen.
Klantvriendelijkheid: Mevrouw is zeer vriendelijk.
Bijzonderheden: Hier kan je leuke flesjes vinden

Naam: Slijterij Stroombergen (Berkum)
Adres: Campherbeeklaan 54-1, Zwolle
Collectie: Whiskies variëren van standaard whiskies tot de betere, inclusief de single cask selectie whiskies zoals van Wees ed. Je kan hier zeker een paar oude whiskies tegen komen en ja zal hier zeker even een tijdje rondkijken naar al het moois
Klantvriendelijkheid: Mevrouw laat je rustig kijken
Bijzonderheden: Er staan overal whisky flessen

Naam: Gall & Gall Hattem
Adres: Vechtstraat 7, Hattem
Beschrijving: middel grote winkel.
Collectie: Standaard whiskies
Klantvriendelijkheid: Meneer is zeer vriendelijk en leergierig
Bijzonderheden: Winkel is net geopend

Naam: Gall & Gall Diezerpoort
Adres: Klein Grachtje 16, Zwolle
Beschrijving: kleine winkel.
Collectie: Standaard whiskies, niet meer dan dat.
Klantvriendelijkheid: mevrouw was aardig
Bijzonderheden: Winkel was groter, maar is tijd terug verbouwd en het is er niet beter op geworden.

Naam: Gall & Gall Zwolle-Zuid
Adres: Pijmanstraat 18, Zwolle
Beschrijving: ruime winkel.
Collectie: Standaard whiskies, plus wat extra's.
Klantvriendelijkheid: mensen zijn aardig
Bijzonderheden: Persoonlijk vind ik dit de beste Gall & Gall van Zwolle.

Naam: Gall & Gall Dobbe
Adres: Dobbe 51, Zwolle
Beschrijving: ruime winkel.
Collectie: kleine collectie standaard whiskies, maar niet heel veel extra's. Plus er staan een aantal whiskies achter "tralies", welke de wat duurdere standaard whiskies zijn.
Klantvriendelijkheid: mensen zijn afstandelijk
Bijzonderheden:

Naam: Slijterij Boni hattem
Adres: Kleine Gracht 30, Hattem
Beschrijving: niet eens een slijterij te noemen, je kan een fles kiezen vanaf afstand achter een balie, je kan niet bij de flessen en dan kan je hem afrekenen.
Collectie: minder dan standaard whiskies, niks bijzonders.
Klantvriendelijkheid: Ze vragen wel steeds of je iets wil kopen en anders roep je maar.
Bijzonderheden:

Naam: Slijterij Boni Zwolle
Adres: Deventerstraatweg 20, Zwolle
Beschrijving: niet eens een slijterij te noemen, je kan een fles kiezen vanaf afstand achter een balie, je kan niet bij de flessen en dan kan je hem afrekenen.
Collectie: minder dan standaard whiskies, niks bijzonders.
Klantvriendelijkheid: Er kwam niemand kijken toen ik in de 'winkel' stond
Bijzonderheden:

Naam: Mitra Wezep
Adres: Zuiderzeestraatweg 522, Wezep
Beschrijving: middel grote winkel.
Collectie: standaard whiskies.
Klantvriendelijkheid: Zeker klantvriendelijk
Bijzonderheden:

Naam: Vale Ouwe
Adres: Centrum 18, 't Harde
Collectie: standaard whiskies, niet heel erg veel.
Klantvriendelijkheid: Zeker klantvriendelijk
Bijzonderheden: Als je goed zoekt vind je iets voor een leuke prijs, heeft ernaast een delicatessen winkel.

Nou dit was het wel even, mocht ik nog eens wat tegen komen. of jullie willen je slijterij delen uit je omgeving.
Welke je moet bezoeken of juist niet.
0 x

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 20 Apr 2013, 16:07

Leuk dat je dit doet! Wat heeft Zwolle dan nog veel slijters zeg... Als ik weer eens die kant op ga, zal ik jouw referenties nog eens bekijken :lekker

Misschien ga ik zoiets ook wel eens doen in de omgeving van Leeuwarden.
0 x
Afbeelding

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 20 Apr 2013, 16:12

Ja, inderdaad...toen ik klaar was..dacht pfieeuw wat een zooi slijterijen..net wat je zegt.
Volgens mij zijn er nog wel een paar, maar dat komt wel in de toekomst.
0 x

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 23 Apr 2013, 11:00

Naam: Uw topslijterij Portheine
Adres: Bachplein 18, Zwolle
Beschrijving: normale ruime winkel, netjes.
Collectie: standaard whiskies incl. hoger segment, plus een aantal Ultimate collection.
Klantvriendelijkheid: Zeker klantvriendelijk, hij laat je van alles proeven.
Geschiedenis: Slijterij is overgekocht van de vorige eigenaar die 30 jaar zat aan de sweelinckplein voor de uitbreiding van het Deltion College, toen zijn ze verhuisd naar het nieuwe winkelcentrum aan de Bachplein, meneer is met pension gegaan en overgenomen door huidige eigenaar.
0 x

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 26 Apr 2013, 10:28

Naam: Uw topslijterij Herkert
Adres: Zuiderzeestraatweg 134, Oldebroek
Beschrijving: ruime, gezellige winkel.
Collectie: standaard whiskies incl. de betere, heeft ook wat single cask selecties.
Klantvriendelijkheid: Zeer klantvriendelijk, gezellig babbeltje en laat je dingen proeven.
Geschiedenis: de familie Herkert had vroeger een cafe/restaurant/hotel in Oldebroek naast het oude gemeentehuis, deze is tijden terug afgebroken, daarna hebben ze nog een cafe gehad daar zijn ze op een gegeven moment mee gestopt en is hij een tijd terug een slijterij begonnen.
Bijzonderheden: Heeft sample flesjes, verkoopt boeken, heel veel merk folders/flyers etc., ook bijzondere flessen, de dingen die je verwacht van een dorpsslijterij met leuke verrassingen. :goedgedaan

Afbeelding

Afbeelding
0 x

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 26 Apr 2013, 10:34

Wat vind je van de prijzen bij de Topslijters waar je geweest bent?

Er zit ook een Topslijter hier in Leeuwarden en die heeft best wel een paar leuke flessen staan. Maar ik vind die winkel echt dúúr...nog duurder dan bijvoorbeeld een G&G of Mitra heb ik het idee...
0 x
Afbeelding

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 26 Apr 2013, 11:05

Het gene met de uwtopslijterij-en is dat het allemaal zelfstandige slijterijen zijn die hun eigen prijzen hanteren, maar gebruik maken van de vlag van uwtopslijterij en de daarbij behorende maandelijkse aanbiedingen ed.

Dus eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik daar niet echt een antwoord op kan geven.
De prijzen in de slijterijen zijn natuurlijk duurder dan de online slijterijen.
Ik heb wel gekeken naar de prijzen in de diverse winkels en dat schommelt alle kanten op, maar wie goed zoekt zal leuke dingen vinden voor leuke prijzen.

Gebruik maken van de aanbiedingen is vaak een goede optie, soms zelfs tegen de online slijterijen en daarbij steun je de slijterij ook met zijn bestaan, ook al kost het een paar euro meer. :hoedaf
0 x

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 26 Apr 2013, 11:24

MichelC schreef:...Gebruik maken van de aanbiedingen is vaak een goede optie, soms zelfs tegen de online slijterijen en daarbij steun je de slijterij ook met zijn bestaan, ook al kost het een paar euro meer. :hoedaf

Helemaal mee eens.
Maar bijvoorbeeld een Dalwhinnie 15 kost daar bijna 50(!) euro als ik het me goed herinner. Dat is me toch iets te gortig...
0 x
Afbeelding

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 26 Apr 2013, 12:43

Oh ja, zeker. Je moet ook geen dief van je eigen portemonnee worden, die 'paar euro' moet wel reëel
blijven ;)

Ik kan me herinneren dat ik ze ook voor rond de 40 euro heb zien staan, maar zoals ik zei: iedereen hanteert zijn eigen prijzen, dus dat je her en der gekke prijzen ziet dan is dat niet gek.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Drankenhal Lamers, Haps

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Jun 2013, 08:53

Naam: Drankenhal Lamers Haps (lid van "De Wijnproevers")
Adres: Oeffeltseweg 2, Haps (NB)
Beschrijving: Vierkante hal met in elke hoek een ander assortiment (Sterke drank / whisky, wijn, bier, kratten)
Collectie: Qua whisky niet heel veel aanbod, wijn niet gekeken ivm gebrek aan interesse, bier veel verschillende, ook van de kleine brouwerijen.
Klantvriendelijkheid: Zeer vriendelijk en behulpzaam
Bijzonderheden: De bieren van bijvoorbeeld Brouwerij De Molen liggen wat boven de prijs op de website van de Molen, maarja... je bespaart verzendkosten. Whiskyprijzen bovengemiddeld. Wekelijks veel nieuwe leveringen van nog-niet-in-het-assortiment bieren. Ook geschenkverpakkingen / cadeauverpakkingen te verkrijgen. Hulp met kennis van zaken (zo komt het over).
Website: http://www.lamershaps.nl/
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 27 Jun 2013, 14:21

Ah leuk, Jaydie :goedgedaan
0 x

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 28 Jun 2013, 13:52

Gijsbert de kock
Bisschopsmolenstraat, Etten-leur

Oude slijter die het niet kan afleren. :) ,
heeft zeer veel kennis algemeen met name over wijnen, mooie whiskyhoek, standaard spul maar ook bijzondere bottelingen, tegen soms spotprijzen gekeken naar G&G of internet, als vaste klant zal men je een glaasje laten proeven.
Vriendelijke en typische brabantse gezelligheid, "heb je me nodig, roep maar" mentaliteit. Wil je uitgebreid advies kan dat ook, kwestie van aangeven. Kom daar regelmatig (beetje mijn vaste slijter). Wordt in de toekomst overgenomen door een klant, ze blijven wel een beetje "meehelpen" in de zaak. Niet af te leren...

G&G, winkelcentrum etten-leur, valpoort, Standaard hoek, geen kennis van zaken, typisch een G&G. Niet proeven

G&G, Kerkewerve, franschise, oudere slijter, aardige winkelier, standaard hoek, maar wel duurder.Niet proeven

G&G, Van Bergenplein, franschise, standaard hoek, met wat extra's, soms oudere bottelingen, wordt daar beetje "de winkel uitgekeken" kopen en ophoepelen is het motto van de eigenaar, zijn vrouw en shoonmoeder zijn integendeel vriendelijk, gastvrij en doen echt wel hun best...ik laat het hier in het midden.. ;) Niet proeven
Persoonlijk ga ik toch naar Gijsbert, als vaste klant weet ik wel net een beetje meer van whisky, wetend dat ik gewoon wil snuffelen op het gemak(evt met een glaasje) en weet als ik iets koop wel een gil geeft, of apart laat zetten.
Dit waren de slijters in Etten-Leur, Noord-Brabant.
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 28 Jun 2013, 14:35

Ah leuk, hij komt op gang :duimop
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”