Algemene discussie over Webshops

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Jorn
Senior
Senior

Flessen kapot bij transport

Ongelezen berichtdoor Jorn » 25 Apr 2013, 10:24

Heeft iemand een advies? Had vier flessen Brora besteld, kapot gegaan bij transport. Al betaald, natuurlijk niet aangenomen, maar nu zijn ze nergens meer voor die prijs verkrijgbaar. Dus heb ik gezegd dat ik van het transportbedrijf - de slijter valt ook wat te verwijten, de flessen waren ook niet goed ingepakt - een vergoeding wil van de dagwaarde. Is dat terecht, en zo ja, hoe bepaal je die dagwaarde dan precies? Iemand?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Algemene discussie over Webshops

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Apr 2013, 10:42

Onbegrijpelijk dat ze zelfs een zending van die waarde niet goed inpakken :HitHead
De meeste zendingen die ik ontvang moet je toch wel goed laten vallen om iets kapot te krijgen, laat staan vier flessen :o

Hier staat wel iets over waardebepaling: Whisky verzekering.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Flessen kapot bij transport

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 25 Apr 2013, 11:05

Jorn schreef:Heeft iemand een advies? Had vier flessen Brora besteld, kapot gegaan bij transport. Al betaald, natuurlijk niet aangenomen, maar nu zijn ze nergens meer voor die prijs verkrijgbaar. Dus heb ik gezegd dat ik van het transportbedrijf - de slijter valt ook wat te verwijten, de flessen waren ook niet goed ingepakt - een vergoeding wil van de dagwaarde. Is dat terecht, en zo ja, hoe bepaal je die dagwaarde dan precies? Iemand?

Ik geef je bij het transportbedrijf weinig kans. die hebben ongetwijfeld in de voorwaarden staan dat de verzender het goed moet inpakken. Fout ligt bij de slijter. Had het (nog?) beter moeten inpakken. echter vaak staat daar weer in de voorwaarden dat de risico's voor verzenden bij de ontvanger liggen. Heb je al contact gehad met je slijter?
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 25 Apr 2013, 11:07

Heb je de slijter al gesproken..Hoe zijn volgens hem de flessen ingepakt?

Nb wat was de aankoopwaarde....
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

EdwinWalker
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EdwinWalker » 25 Apr 2013, 11:08

Jorn schreef:Heeft iemand een advies? Had vier flessen Brora besteld, kapot gegaan bij transport. Al betaald, natuurlijk niet aangenomen, maar nu zijn ze nergens meer voor die prijs verkrijgbaar. Dus heb ik gezegd dat ik van het transportbedrijf - de slijter valt ook wat te verwijten, de flessen waren ook niet goed ingepakt - een vergoeding wil van de dagwaarde. Is dat terecht, en zo ja, hoe bepaal je die dagwaarde dan precies? Iemand?

Dat wordt juridische erg moeilijk.
Als je een bestelling doet en deze gaat verloren, dan is de vraag wat de verzekering van deze zending is.
Is de verzekering een financiële vergoeding of bied deze een vervanging van het product. Nu ken ik alleen de financiële vergoeding. Nu kun je heel moeilijk aanneembaar maken dat een aankoop meer waard is geworden binnen de transporttijd. Daarbij komt dat je het product nog nooit hebt gehad, het is namelijk een onvolledige bestelling en de leverancier kan zijn lever plicht niet nakomen. In dat geval kun jij de koop ontbinden en je geld terug krijgen.

Maar meer geld zit er volgens mij niet in. Of de leverancier moet inderdaad zich klantvriendelijk opstellen en je die flessen opnieuw leveren en zelf zorg dragen dat ze deze weer bemachtigen (wat het dan kost is jouw probleem niet).

Je staat als consument vrij sterk in Nederland, maar een vergoeding meer dan de waarde (buiten beschouwing gevolg schade in bepaalde gevallen) is niet iets waar de wet in voorziet.

ps. mijn kennis is van een tijdje terug, ben ooit manager geweest bij de Media Markt en moest de consumenten wetgeving derhalve zeer goed kennen haha.

Succes.

Mvg, Edwin
0 x

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 25 Apr 2013, 13:10

Het is natuurlijk wel zo, dat je weet dat je als bedrijf breekbare dingen verstuurd, dus moet je als bedrijf dat ook zo behandelen evt. goed inpakken met bubbelfolie, 'breekbaar' plakband gebruiken, zo weet het transportbedrijf ook dat het breekbaar is, want je wil niet weten hoe ze ermee omgaan tijdens sorteren. Als er 'Breekbaar' op staat, willen er ze nog een beetje rekening mee houden. Transportbedrijven zijn daar trouwens ook voor/tegen verzekerd, maar dat is meestal het bedrijf die dat via de verzekering weer regelt met het transportbedrijf.

Het bedrijf waar je je whisky hebt gekocht, kan die je niet nieuwe toesturen of het door jou betaalde bedrag vergoeden.
Je hebt tenslotte het pakketje niet aangenomen, verzending was onvolledig etc.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Apr 2013, 12:29

Jorn schreef:Heeft iemand een advies? Had vier flessen Brora besteld, kapot gegaan bij transport. Al betaald, natuurlijk niet aangenomen, maar nu zijn ze nergens meer voor die prijs verkrijgbaar.

Hi Jorn, hoe weet je eigenlijk dat ze alle vier stuk waren als je het niet hebt aangenomen. Of is het wel geopend en bekeken maar toen niet geaccepteerd? Meestal mag je er niet eens aankomen als je niet eerst tekent :Scratch
0 x

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 26 Apr 2013, 20:41

Jorn vraagt om raad,

We stellen vragen......

En toen bleef het stil?
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Apr 2013, 22:25

QPO-80-03 schreef:Jorn vraagt om raad,

We stellen vragen......

En toen bleef het stil?

Goede raad dient gebaseerd te zijn op goede informatie, vandaar.
0 x

Jorn
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorn » 22 Mei 2013, 14:04

Ik had nog niet gezien dat er reacties op mijn post waren geplaatst - vergis ik me, of waarom staan de meest recente berichten niet bovenaan? -, maar bedankt. Eerst heeft het transportbedrijf alles ontkend, ik zou getekend hebben voor hele flessen -, maar nadat ik pisnijdig over die leugen werd , heeft de slijter het volledige bedrag teruggestort (Ik noem daarom dus ook maar geen namen, had ik anders wel gedaan). Kortom, niets aan de hand. Wijze les: niet tekenen voordat je hebt gekeken of de bestelling compleet is en de flessen heel zijn.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Mei 2013, 14:18

:offtopic
Jorn schreef: - vergis ik me, of waarom staan de meest recente berichten niet bovenaan? -, maar bedankt.
Meest recent volgorde is een gebruiker profiel instelling. Standaard oudste/eerste berichten boven (bij mij staat de meest recente bovenaan).

Bovendien, de bericht-onderwerpen laten zien dat e.e.a. uit verschillende onderwerpen hierheen is verplaatst... maar staan altijd op volgorde van datum (oplopend of aflopend, zie boven).
0 x

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 23 Mei 2013, 11:28

Jorn schreef:Wijze les: niet tekenen voordat je hebt gekeken of de bestelling compleet is en de flessen heel zijn.

Als je pakketje word bezorgt en hij lekt of de doos is vochtig, neem je hem natuurlijk niet aan en teken je ook niet.
Je kan je pakketje NIET inzien voordat je hem tekent, als je hem wil inzien omdat je denkt dat er iets kapot is dan moet je tekenen dan accepteer je het pakketje zoals hij is en ga je daarmee automatisch akkoord met de voorwaarden en hoe het pakketje is en vervalt de verantwoordelijkheid van de transporteur. Dat vind ik namelijk het rare van het hele systeem en het meest tegenstrijdige. Want als je iets hebt besteld wat niet vloeibaar is en het komt kapot aan terwijl je er wel voor getekend hebt.
Nu snap ik ook wel dat ze iets moeten hebben, want een heleboel mensen kunnen de boel 'flessen' :P door te zeggen dat het kapot is aangekomen nadat ze het hebben ontvangen, maar het klopt gewoon niet helemaal.

Maar uit je eerdere post begreep ik dat je hem niet had aangenomen, maar blijkt dat je dat wel gedaan hebt want anders kon je ons niet melden wat er precies kapot is.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Mei 2013, 14:47

Weer wat mutaties in de lijst van Whisky Webshops. Per saldo wordt het wel drukker.
0 x

Jorn
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorn » 03 Jul 2013, 10:43

Beetje laat, maar hartelijk dank voor de technische tip Piet. Michel, om nog even terug te komen op jouw post: ik zag i.d.d. dat de verpakking lekte en de chauffeur riep zelf: "Er is iets stuk, geloof ik". Maar over de bezorging denk ik: de chauffeur en klant kunnen toch samen controleren of de fles heel is en dan tekenen? Daarvoor moet je wel je chauffeur kunnen vertrouwen, maar dat valt onder goed personeelsbeleid en afspraken tussen transporteurs en slijters. Laatst kwam er iemand aan de deur die mij vertelde dat het niet de bedoeling is om het pakket open te maken voordat er getekend is. Dat is een vreemde gang van zaken, vind ik.
0 x

whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 03 Jul 2013, 23:13

Geen enkele vervoerder verzekerd goederen die breuk gevoelig zijn als ze niet volgens de richtlijnen zijn ingepakt van de vervoerder zelf! Geloof me, dat is dus niet te doen aangezien elke fles SM anders eruit... brede doos, kleine doos, grote koker, kleine koker...

Dus wat de verkopende partij heeft gedaan is de enige juiste oplossing! En dus netjes opgelost!
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”