Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
defeatless
Moderator
Moderator

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor defeatless » 31 Okt 2024, 19:21

WhiskyDudes schreef:
defeatless schreef:Botteling rond 2030/34

En nou maar hopen dat Alzheimer niet toeslaat.... Dat duurt nog 10 jaar man! :P

Nee dit is om te vieren dat ik dan m'n derde lever heb gekregen!
2 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 17 Sep 2025, 19:42

Stijn, Ivan en ik konden ons niet beheersen en hebben toch maar een share'tje Bowmore gedaan. Zo vaak komt die kans niet langs.

(De Rhinns heb ik laten schieten, vanwege teveel nog in de pijplijn zittend spul van cQs. Met enige pijn in m'n hart.)
1 x
Afbeelding

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 17 Sep 2025, 20:10

Helaas was de Bowmore al voor achten uitverkocht.
Dus ik heb de Laddie maar gescored, ook niet verkeerd.
1 x
Afbeelding

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 17 Sep 2025, 20:25

Ik ben toch ook weer overstag gegaan met een deeltje Bowmore. Iets met een ontbrekende ruggengraat :roll:
1 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 19 Sep 2025, 23:19

Deze tastingronde glenrothes 2015 en 2 laph 2015 geproefd.

De Glenrothes wordt als te bottelen beschouwd, maar mag van mij nog wel een jaar of 3. Niet slecht, maar ik hoef er nu niet per se 4 flessen van.

De laphs (beiden zon 65% na 10j) zitten niet in de beste vaten. Ik heb nog 5j laten liggen gestemd, en ben heel benieuwd of het dan voldoende verbeterd is. Zo niet, dan zou ik nog best een re-rack willen overwegen.

Nog anderen hier die deze/andere proeven deze ronde?
2 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 19 Sep 2025, 23:40

Ik heb net de Elchies 2008 gehad. Die is erg fijn vind ik. Ik heb 'm nog 12-18 maanden gegeven. Volgens mij een niet te actief vat, dus kan wellicht nog even doorpruttelen. De BenRiach 2010 proef ik zo.

De Glenrothes en Laffies heb ik ook en moet ik nog proeven.
1 x
Afbeelding

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 20 Sep 2025, 13:15

JvR schreef:De laphs (beiden zon 65% na 10j) zitten niet in de beste vaten. Ik heb nog 5j laten liggen gestemd, en ben heel benieuwd of het dan voldoende verbeterd is. Zo niet, dan zou ik nog best een re-rack willen overwegen.

De re-rack kunnen ze dan gelijk doen volgens mij, ik denk dat er na nog eens 5 jaar in het zelfde hout niet veel veranderd...
0 x
Afbeelding

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 20 Sep 2025, 14:49

JvR schreef:De Glenrothes wordt als te bottelen beschouwd, maar mag van mij nog wel een jaar of 3. Niet slecht, maar ik hoef er nu niet per se 4 flessen van.

Ik heb deze inmiddels ook geproefd (De Glenrothes 2007 #10248 gaat dit over neem ik aan? Aangezien er ook nog 2 andere Secret Speyside (Glenrothes) samples zijn), en op zich is hij leuk op weg. Desalniettemin nog niet heel uitgesproken kwa smaak, wat mij betreft nog iets te vlak. Daarnaast ook nog erg hoog in de alcohol, en daardoor nog iets te scherp naar mijn smaak. Beetje water doet hem goed.

Deze mag ook wat mij betreft echt nog wel een paar jaartjes blijven liggen.

Net de Benriach 2010 op. Wow wat is deze vooruit gegaan tov de ronde in 2021 zeg! Toen echt nog niet heel aangenaam om te drinken, maar nu echt wel een prima dram. Het Oloroso at was toen na 3 jaar nog niet terug te vinden, nu na 5 jaar herken je hem echt wel. Denk dat deze nog wel 2 a 3 jaartjes kan gebruiken. Verwachting was 2025 bottelen, maar dat zou ik toch zonde vinden. Denk dat hij nog net wat mooier kan worden.
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 20 Sep 2025, 20:24

Helemaal met je eens als het gaat om die Benriach! Dat is een hele klap beter geworden.
0 x
Afbeelding

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 20 Sep 2025, 22:06

MaltMuppet schreef:
JvR schreef:De Glenrothes wordt als te bottelen beschouwd, maar mag van mij nog wel een jaar of 3. Niet slecht, maar ik hoef er nu niet per se 4 flessen van.

Ik heb deze inmiddels ook geproefd (De Glenrothes 2007 #10248 gaat dit over neem ik aan? Aangezien er ook nog 2 andere Secret Speyside (Glenrothes) samples zijn), en op zich is hij leuk op weg. Desalniettemin nog niet heel uitgesproken kwa smaak, wat mij betreft nog iets te vlak. Daarnaast ook nog erg hoog in de alcohol, en daardoor nog iets te scherp naar mijn smaak. Beetje water doet hem goed.

Deze mag ook wat mij betreft echt nog wel een paar jaartjes blijven liggen.

Net de Benriach 2010 op. Wow wat is deze vooruit gegaan tov de ronde in 2021 zeg! Toen echt nog niet heel aangenaam om te drinken, maar nu echt wel een prima dram. Het Oloroso at was toen na 3 jaar nog niet terug te vinden, nu na 5 jaar herken je hem echt wel. Denk dat deze nog wel 2 a 3 jaartjes kan gebruiken. Verwachting was 2025 bottelen, maar dat zou ik toch zonde vinden. Denk dat hij nog net wat mooier kan worden.

Nee, ik bedoel inderdaad de secret 2015 #2849
0 x

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 21 Sep 2025, 15:56

Ook die heb ik inmiddels op, en die mag ook nog heel even blijven liggen van mij. Denk nog 2 jaartjes ofzo
1 x

Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 21 Sep 2025, 23:17

Roland... schreef:
JvR schreef:De laphs (beiden zon 65% na 10j) zitten niet in de beste vaten. Ik heb nog 5j laten liggen gestemd, en ben heel benieuwd of het dan voldoende verbeterd is. Zo niet, dan zou ik nog best een re-rack willen overwegen.

De re-rack kunnen ze dan gelijk doen volgens mij, ik denk dat er na nog eens 5 jaar in het zelfde hout niet veel veranderd...

Don't second that eigenlijk. Ik vind het prima Laffies op CS, waarbij ik de #141 nog net wat verder vind.
0 x
Afbeelding

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 22 Sep 2025, 20:03

Nickolaas schreef:
Roland... schreef:

Don't second that eigenlijk. Ik vind het prima Laffies op CS, waarbij ik de #141 nog net wat verder vind.

Interessant, heb je weleens de reguliere 10yo cs op? Hoe vergelijk je die met deze?
0 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 22 Sep 2025, 21:36

JvR schreef:Interessant, heb je weleens de reguliere 10yo cs op? Hoe vergelijk je die met deze?

Zeker! #141 vond ik mooi in dat straatje. Ik denk dat het betreffende vat net wat actiever was dan de 140.
0 x
Afbeelding

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 26 Sep 2025, 14:47

Heb nu de Elchies Malt 2008 #137 in het glas. Dat is toch wel een mooi subtiel drammetje. Maar ik denk als die nog langer blijft liggen dat dan het vat gaat overheersen. Die zou ik niet meer te lang laten liggen denk ik
1 x

Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”