Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 31 Okt 2024, 07:38

Slight schreef:
Fat Bastard! schreef:Zag vandaag voor het eerst dat er tegenwoordig shoplinks door winkeliers gesponsord worden.
Deze staan dan bovenaan de lijst, ook als de prijzen daar (veel) hoger zijn.

Viel mij ook op. De lijst met prijzen wordt zo wel verwarrend.

Het is natuurlijk hun goed recht om geld te verdienen met het platform dat ze hebben opgebouwd. Maar ik maak me zorgen dat dit soort ontwikkelingen op de lange termijn nadelig kan zijn voor de liefhebbers en voor degenen die gratis informatie bijdragen aan het platform, zoals details, foto's en reviews.

Een vergelijkbaar voorbeeld is Discogs, een platform dat ooit door muziekliefhebbers is opgezet om alle muziekalbums te catalogiseren. Het is nu uitgegroeid tot een commercieel platform met hoge kosten voor verkopers, terwijl het nog steeds draait op informatie die door vrijwilligers is verzameld. Tja, hetzelfde kun je misschien ook over Wikipedia zeggen. We zullen zien hoe lang Whiskybase nog bruikbaar blijft.

Beetje jammer dat het allemaal ineens moet, plus member (wat ik zelf ook even ben) supporter, en dan helaas ook wat meer reclame, gelukkig is het wel whisky gerelateerd maar er is wel duidelijk een bepaalde visie die nu gevolgd wordt.

Maar dat er geld aan verdiend verdient mag worden is natuurlijk wel logisch.
0 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 31 Okt 2024, 10:25

Slight schreef:Het is natuurlijk hun goed recht om geld te verdienen met het platform dat ze hebben opgebouwd. Maar ik maak me zorgen dat dit soort ontwikkelingen op de lange termijn nadelig kan zijn voor de liefhebbers en voor degenen die gratis informatie bijdragen aan het platform, zoals details, foto's en reviews.

Een vergelijkbaar voorbeeld is Discogs, een platform dat ooit door muziekliefhebbers is opgezet om alle muziekalbums te catalogiseren. Het is nu uitgegroeid tot een commercieel platform met hoge kosten voor verkopers, terwijl het nog steeds draait op informatie die door vrijwilligers is verzameld. Tja, hetzelfde kun je misschien ook over Wikipedia zeggen. We zullen zien hoe lang Whiskybase nog bruikbaar blijft.

Precies dit. Geen idee waar het allemaal naar toe gaat met WB, maar ik vrees een beetje voor de toekomstige onafhankelijkheid van het platform.

Eigenlijk tast je die onafhankelijkheid al aan met die gesponsorde shoplinks. Hetzelfde als gesponsorde hits op Google zoekopdrachten. Het beperkt volledige en transparante verspreiding van informatie.
1 x

bodevami
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor bodevami » 31 Okt 2024, 18:37

Het is een extra handeling maar als je op "all listings" klikt kan je gewoon de prijs sorteren.
0 x

Slight
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Slight » 22 Nov 2024, 14:39

En nu krijg ik mails van Whiskybase over Archives-flessen. Daar heb ik helemaal niet om gevraagd.
Een mogelijkheid voor uitschrijven is er ook niet. Dat lijkt me tegen de regels.
1 x
Afbeelding

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 22 Nov 2024, 18:37

Was me nog niet opgevallen maar klopt. Is niet toegestaan je moet je altijd kunnen afmelden.
0 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 22 Nov 2024, 18:40

Ik heb me net uitgeschreven. Helemaal rechtsonderin de mail.
1 x
Afbeelding

Slight
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Slight » 22 Nov 2024, 20:15

Ik heb de mail nogmaals bekeken, maar er staat nergens dat ik me uit kan schrijven. Misschien hebben ze het later toegevoegd.
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 22 Nov 2024, 20:49

Maar is het niemand opgevallen dat niet meer de goedkoopste aanbieder bovenaan staat bij de shoplinks?
3 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Slight
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Slight » 22 Nov 2024, 21:15

Cor - Vinabc schreef:Maar is het niemand opgevallen dat niet meer de goedkoopste aanbieder bovenaan staat bij de shoplinks?

Jawel Cor, lees maar even terug :)
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 22 Nov 2024, 22:10

Slight schreef:
Cor - Vinabc schreef:Maar is het niemand opgevallen dat niet meer de goedkoopste aanbieder bovenaan staat bij de shoplinks?

Ah, gemist (probeer Andre altijd te negeren :gnif )
3 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

bodevami
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor bodevami » 22 Nov 2024, 23:54

Cor - Vinabc schreef:
Slight schreef:

Ah, gemist (probeer Andre altijd te negeren :gnif )

Vin ABC lijkt nu meer Vin XYZ :P
1 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”