Slight schreef:Fat Bastard! schreef:Zag vandaag voor het eerst dat er tegenwoordig shoplinks door winkeliers gesponsord worden.
Deze staan dan bovenaan de lijst, ook als de prijzen daar (veel) hoger zijn.
Viel mij ook op. De lijst met prijzen wordt zo wel verwarrend.
Het is natuurlijk hun goed recht om geld te verdienen met het platform dat ze hebben opgebouwd. Maar ik maak me zorgen dat dit soort ontwikkelingen op de lange termijn nadelig kan zijn voor de liefhebbers en voor degenen die gratis informatie bijdragen aan het platform, zoals details, foto's en reviews.
Een vergelijkbaar voorbeeld is Discogs, een platform dat ooit door muziekliefhebbers is opgezet om alle muziekalbums te catalogiseren. Het is nu uitgegroeid tot een commercieel platform met hoge kosten voor verkopers, terwijl het nog steeds draait op informatie die door vrijwilligers is verzameld. Tja, hetzelfde kun je misschien ook over Wikipedia zeggen. We zullen zien hoe lang Whiskybase nog bruikbaar blijft.
Beetje jammer dat het allemaal ineens moet, plus member (wat ik zelf ook even ben) supporter, en dan helaas ook wat meer reclame, gelukkig is het wel whisky gerelateerd maar er is wel duidelijk een bepaalde visie die nu gevolgd wordt.
Maar dat er geld aan verdiend verdient mag worden is natuurlijk wel logisch.