Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 12 Jun 2024, 12:01

edwinedje schreef:
JoachimV10 schreef:Hebben ze nu ook whiskybase 'Plus'

Als ik zo eens naar mijn WB vrienden kijk lijkt het programma niet veel mensen te lokken.

Vorige week kreeg ik een email om als een van de eerste gebruik te maken van deze upgrade, en deze week een tweede uitnodiging.
Ik heb al besloten dat ik het niet ga doen/nemen ... maar, zijn er mensen die dit overwegen of al gedaan hebben?

Benieuwd of dit programma het gewenste resultaat (geld?) oplevert voor het WB team. We zullen het zien.

:Slainte

Idem hier, ook met die uitnodigingen en ook ik heb er eigenlijk geen behoefte aan.

Heeft WB dit overigens aanvullend nodig om quitte te kunnen draaien met de onderhouds-/ontwikkelings-/serverkosten van de website en zijn de commissies die via de marketplace worden gegenereerd hiervoor dus niet meer toereikend?

De meeste extra's voegen voor mij persoonlijk niet zoveel toe. Advanced collection management is wellicht een leuke aanvulling, maar een testabbonnementje zou dan welkom zijn. Die price alerts gaan alleen werken met dagelijkse up to date prijsinfo (A.I. gegenereerd?). De handmatig toegevoegde shoplinkjes lijken mij nogal willekeurig voor dat doel.

Voor de rest zal het allemaal wel. Van pinnetjes, membership cards en plusbadges krijg ik vooral de kriebels. Zolang ik maar reviews bij een botteling kan plaatsen en andere reviews kan blijven lezen vind ik het verder prima.
7 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 12 Jun 2024, 15:56

Zoals jullie weten ben ik er altijd als de kippen bij met nieuwe releases. Ik zit dan uren te f5-en om die ene fles te bemachtigen.

Dus toen ik de uitnodiging zag om als een van de eersten lid te worden, zodat ik vooraan kan komen te staan, heb ik gelijk de knip getrokken.
Meteen voor 3 jaar voor 3 flip accounts afgetikt natuurlijk.
Kan wel uit als je het een beetje goed speelt. :lol:
5 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 03 Okt 2024, 20:36

https://www.whiskybase.com/latest-news/ ... m-speyside

Ok, pre-order voor members, maar ook andere bottelingen, waaronder spul dat al langer verkrijgbaar is (bv de Geerie en de Tomatin), hebben nu plots een members only aanduiding.

https://shop.whiskybase.com/us/bottlers ... es-whisky/

:?
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 03 Okt 2024, 21:05

HammerHead schreef:.... maar ook andere bottelingen, waaronder spul dat al langer verkrijgbaar is (bv de Geerie en de Tomatin), hebben nu plots een members only aanduiding.

Waren al niet meer verkrijgbaar maar er is schijnbaar een zending uit Azië terug gekomen.
0 x
Afbeelding

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 03 Okt 2024, 21:07

Er komt schijnbaar veel whisky terug uit Azië momenteel. :HitHead
2 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 03 Okt 2024, 23:37

Casketje schreef:Er komt schijnbaar veel whisky terug uit Azië momenteel. :HitHead
Daar gaat het economisch ook niet zo goed. Van de Chinees die het nog wel kan betalen hoeven ze het ook niet meer te hebben. Een fles van 190.000 Mclaren misschien.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 04 Okt 2024, 00:58

Casketje schreef:Er komt schijnbaar veel whisky terug uit Azië momenteel. :HitHead

Ik heb me vanmiddag laten vertellen dat die markt volledig, maar dan ook volledig is ingestort.
Als er dan ook nog even een zeecontainer of drie aan Springbank terug kan komen..... Mijn SB10 is bijna op.
7 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 04 Okt 2024, 09:14

HammerHead schreef:https://www.whiskybase.com/latest-news/10112/exclusive-archives-releases-from-speyside

Ok, pre-order voor members, maar ook andere bottelingen, waaronder spul dat al langer verkrijgbaar is (bv de Geerie en de Tomatin), hebben nu plots een members only aanduiding.

Helemaal k dat plus. Staat er weer eens een leuke Glenburgie te koop, kan ik m niet kopen... :HitHead
1 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 04 Okt 2024, 09:46

Even diep in de ogen kijken van een plusmember Rien. :lekker
0 x

Roelof
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Roelof » 04 Okt 2024, 17:43

Jammer inderdaad dat de Archives bottelingen onbereikbaar worden zo. Om alleen daarvoor een whiskybase-plus abonnement te nemen is het me niet waard (ik heb verder geen belang bij de extra features)
4 x

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 06 Okt 2024, 13:27

Rien68 schreef:
HammerHead schreef:https://www.whiskybase.com/latest-news/10112/exclusive-archives-releases-from-speyside

Helemaal k dat plus. Staat er weer eens een leuke Glenburgie te koop, kan ik m niet kopen... :HitHead

Volgens mij zijn de Glenburgie en Balmenach inmiddels voor iedereen te koop. Misschien dat ze eerst beschikbaar komen voor Plus members en daarna voor iedereen?
2 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 06 Okt 2024, 22:29

De Burgie en Balmenach werden eerst als pre-sale aan members aangeboden. Die andere zijn oudere bottelingen, waarvan al uitgeleverde flessen zijn teruggekomen. Specifiek de Geerie en Tomatin stonden 2 weken terug juist zonder members-only aanduiding in de webshop en zijn met terugwerkende kracht op members only gezet, dus wellicht dat men hier de omgekeerde weg bewandelt (laatse paar flessen voor members).

Reken er dus maar niet op dat die nog beschikbaar komen. Ik zie dat er bv van de Tomatin ook nog maar eentje over is, al heb ik geen idee of men hiervan ook nog achterhoudt voor de winkel zelf.
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 30 Okt 2024, 22:35

Zag vandaag voor het eerst dat er tegenwoordig shoplinks door winkeliers gesponsord worden.
Deze staan dan bovenaan de lijst, ook als de prijzen daar (veel) hoger zijn.
0 x
Afbeelding

Slight
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Slight » 30 Okt 2024, 23:32

Fat Bastard! schreef:Zag vandaag voor het eerst dat er tegenwoordig shoplinks door winkeliers gesponsord worden.

Viel mij ook op. De lijst met prijzen wordt zo wel verwarrend.

Het is natuurlijk hun goed recht om geld te verdienen met het platform dat ze hebben opgebouwd. Maar ik maak me zorgen dat dit soort ontwikkelingen op de lange termijn nadelig kan zijn voor de liefhebbers en voor degenen die gratis informatie bijdragen aan het platform, zoals details, foto's en reviews.

Een vergelijkbaar voorbeeld is Discogs, een platform dat ooit door muziekliefhebbers is opgezet om alle muziekalbums te catalogiseren. Het is nu uitgegroeid tot een commercieel platform met hoge kosten voor verkopers, terwijl het nog steeds draait op informatie die door vrijwilligers is verzameld. Tja, hetzelfde kun je misschien ook over Wikipedia zeggen. We zullen zien hoe lang Whiskybase nog bruikbaar blijft.
2 x
Afbeelding

francken
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor francken » 30 Okt 2024, 23:44

Fat Bastard! schreef:Zag vandaag voor het eerst dat er tegenwoordig shoplinks door winkeliers gesponsord worden.

Oeps, ik had tot nu toe toch een ietsepietsje meer onafhankelijke database verwacht....jammer... :Cry
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”