Whisky in wiesbaden

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Whisky in wiesbaden

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 21 Mar 2016, 16:22

Iemand ervaring met Whisky in Wiesbaden?
Ik zie deze naam regelmatig voorbij komen in Whiskybase en op Ebay maar heeft zo te zien geen eigen website ed.
0 x

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Whisky in wiesbaden

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 21 Mar 2016, 18:38

Jonadawi schreef:Iemand ervaring met Whisky in Wiesbaden?
Ik zie deze naam regelmatig voorbij komen in Whiskybase en op Ebay maar heeft zo te zien geen eigen website ed.

Ik heb daar via whiskybase ooit wat gekocht, zeer zeker een betrouwbare vriendelijke verkoper met verstand van zaken! Deze mensen hadden ontzettend veel geduld om me uit te leggen hoe alles nu precies werkte ik liep namelijk vast in het proces omdat dat toendertijd mijn eerste koop via WB marketplace was. Zeker aan te raden.
0 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 01 Apr 2016, 19:07

Eerder naar tevredenheid een fles bij hem gekocht, maar deze week een slechte ervaring. Ik had via de WB Marketplace een fles Mortlach 1997 WhB bij hem gekocht. Toen de fles arriveerde, bleken de kleuren op het label behoorlijk vervaagd (en dat was niet duidelijk te zien op de foto op de WB Marketplace). Ik heb even overwogen om de fles te weigeren, maar ik dacht: het gaat om de inhoud van de fles, niet om het label. Om mijn lichte onvrede te uiten heb ik bij de beoordeling bij het item 'State of the whisky' 4 i.p.v. 5 punten gegeven en als verklaring voor mijn beoordeling een opmerking toegevoegd dat het label enigszins verkleurd was. Als beloning voor deze eerlijkheid kreeg ik in zijn review van mij als koper overal 3 punten en een bericht met: 'Hoezo verkleurd? Wat bedoel je met verkleurd? Op welke foto?' Op de pogingen van mij om uit te leggen wat ik bedoelde kreeg ik toenemend beledigende reacties en op mijn vraag waarom hij mij als koper overal 3 punten had gegeven, kreeg ik geen antwoord. Blijkbaar ben je in zijn ogen alleen een goede koper als je hem zonder commentaar de hoogste beoordeling geeft. Ik heb hem dan ook laten weten dat dit gelijk de laatste keer was dat ik een fles bij hem gekocht heb.
1 x
Afbeelding

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 01 Apr 2016, 20:51

Mermur schreef:Eerder naar tevredenheid een fles bij hem gekocht, maar deze week een slechte ervaring. Ik had via de WB Marketplace een fles Mortlach 1997 WhB bij hem gekocht. Toen de fles arriveerde, bleken de kleuren op het label behoorlijk vervaagd (en dat was niet duidelijk te zien op de foto op de WB Marketplace). Ik heb even overwogen om de fles te weigeren, maar ik dacht: het gaat om de inhoud van de fles, niet om het label. Om mijn lichte onvrede te uiten heb ik bij de beoordeling bij het item 'State of the whisky' 4 i.p.v. 5 punten gegeven en als verklaring voor mijn beoordeling een opmerking toegevoegd dat het label enigszins verkleurd was. Als beloning voor deze eerlijkheid kreeg ik in zijn review van mij als koper overal 3 punten en een bericht met: 'Hoezo verkleurd? Wat bedoel je met verkleurd? Op welke foto?' Op de pogingen van mij om uit te leggen wat ik bedoelde kreeg ik toenemend beledigende reacties en op mijn vraag waarom hij mij als koper overal 3 punten had gegeven, kreeg ik geen antwoord. Blijkbaar ben je in zijn ogen alleen een goede koper als je hem zonder commentaar de hoogste beoordeling geeft. Ik heb hem dan ook laten weten dat dit gelijk de laatste keer was dat ik een fles bij hem gekocht heb.

Ik kan me inderdaad wel iets herinneren over een minder punt en ook dat daar fel en herhaaldelijk op werd gereageerd nu je het zegt. toendertijd dacht ik namelijk dat een 4 ook een prima score was niet wetend dat iedereen alleen maar 5en "accepteert". Dus de review was positief maar werd zo niet opgevat om het kort samen te vatten.
0 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 01 Apr 2016, 21:42

Mvamelsfort schreef:
Mermur schreef:Eerder naar tevredenheid een fles bij hem gekocht, maar deze week een slechte ervaring. Ik had via de WB Marketplace een fles Mortlach 1997 WhB bij hem gekocht. Toen de fles arriveerde, bleken de kleuren op het label behoorlijk vervaagd (en dat was niet duidelijk te zien op de foto op de WB Marketplace). Ik heb even overwogen om de fles te weigeren, maar ik dacht: het gaat om de inhoud van de fles, niet om het label. Om mijn lichte onvrede te uiten heb ik bij de beoordeling bij het item 'State of the whisky' 4 i.p.v. 5 punten gegeven en als verklaring voor mijn beoordeling een opmerking toegevoegd dat het label enigszins verkleurd was. Als beloning voor deze eerlijkheid kreeg ik in zijn review van mij als koper overal 3 punten en een bericht met: 'Hoezo verkleurd? Wat bedoel je met verkleurd? Op welke foto?' Op de pogingen van mij om uit te leggen wat ik bedoelde kreeg ik toenemend beledigende reacties en op mijn vraag waarom hij mij als koper overal 3 punten had gegeven, kreeg ik geen antwoord. Blijkbaar ben je in zijn ogen alleen een goede koper als je hem zonder commentaar de hoogste beoordeling geeft. Ik heb hem dan ook laten weten dat dit gelijk de laatste keer was dat ik een fles bij hem gekocht heb.

Ik kan me inderdaad wel iets herinneren over een minder punt en ook dat daar fel en herhaaldelijk op werd gereageerd nu je het zegt. toendertijd dacht ik namelijk dat een 4 ook een prima score was niet wetend dat iedereen alleen maar 5en "accepteert". Dus de review was positief maar werd zo niet opgevat om het kort samen te vatten.

Vanochtend iets hij hem besteld. Hij gaf wel eerlijk aan dat de label op de koker iets beschadigd was! Laat wel weten hoe het afloopt!
Ik heb het wel buiten eBay en whiskybase geregeld.
1 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 02 Apr 2016, 07:34

Jonadawi schreef:Vanochtend iets hij hem besteld. Hij gaf wel eerlijk aan dat de label op de koker iets beschadigd was! Laat wel weten hoe het afloopt! Ik heb het wel buiten eBay en whiskybase geregeld.

Het feit dat je niet per se een evaluatie op de Marketplace hoeft achter te laten, kan een groot verschil maken. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
0 x
Afbeelding

johan
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor johan » 02 Apr 2016, 15:39

Ik heb hem eens wat verkocht.
Wat een verschrikkelijke onredelijke druif is dat.
Verkoop ging via eBay en maar lopen drammen over de btw omdat er geen rekening bij zat.
Wat verwacht je met particuliere verkoop op eBay ....
Zijn taalgebruik en manier van communiceren is gewoon onredelijk en onfatsoenlijk.
1 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 02 Apr 2016, 16:36

Mermur schreef:Ik had via de WB Marketplace een fles Mortlach 1997 WhB bij hem gekocht. Toen de fles arriveerde, bleken de kleuren op het label behoorlijk vervaagd

Ach, die labels van Whiskybroker zijn toch al lelijk ;)

Mermur schreef:Ik heb even overwogen om de fles te weigeren, maar ik dacht: het gaat om de inhoud van de fles, niet om het label

On a more serious note nu. Ja, je hebt gelijk dat de inhoud van de fles het belangrijkst is. Daarom nog even dit: vervaagde kleuren op een label zouden er op kunnen duiden dat de fles langere tijd in de zon heeft gestaan. En dat kan dan ook zeker effect hebben op de inhoud.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 02 Apr 2016, 17:04

thijs100 schreef:On a more serious note nu. Ja, je hebt gelijk dat de inhoud van de fles het belangrijkst is. Daarom nog even dit: vervaagde kleuren op een label zouden er op kunnen duiden dat de fles langere tijd in de zon heeft gestaan. En dat kan dan ook zeker effect hebben op de inhoud.

Dat realiseerde ik me ook, maar pas later, toen ik de fles al had geaccepteerd. :( Nu maar hopen dat ofwel de vervaging door iets anders kwam of dat de kwaliteit niet te veel beïnvloed is.
0 x
Afbeelding

Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thedge » 23 Feb 2017, 13:08

Net ook even contact gehad met deze man, pfffffff wat een aso zeg.
0 x

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 13 Mar 2017, 15:52

Jullie hebben het hier over Tom Zemann?
0 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 13 Mar 2017, 16:57

mikegerards schreef:Jullie hebben het hier over Tom Zemann?

Ja, dat is 'm.
0 x
Afbeelding

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 13 Mar 2017, 17:48

Bij het kopen van whisky alleen maar goede ervaringen gehad.

Bij aanbieden van samples op pagina's waar hij admin is wat minder. Hij was het niet eens met de delen door 20 regel en vond dat share delen door 70 moest voor cl prijs. Hele discussie met hem gehad dat je dan dus NIKS mag knoeien EN alle verpakkingen etc moet betalen zelf (want ja labels en tape vliegen erdoor als je wat sampelt). Maar hij vond toch dat je delen door 70 moest doen als cl prijs. Ondertussen bied hij vrolijk samples aan aan winkelprijzen terwijl hij ze lager inkoopt....beetje scheef. Maar goed met het kopen van flessen altijd goede ervaringen gehad.
0 x

Slight
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Slight » 16 Aug 2024, 16:15

Hier een slechte ervaring. Geprobeerd om in contact te komen met deze persoon via mail, tweemaal sinds 13 augustus.

In plaats van dat ik een reactie kreeg, heeft hij doodleuk de prijs van de fles whisky omhoog gegooid. Nog steeds niets vernomen van hem. En ik hoop ook niets meer te vernemen van hem.
1 x
Afbeelding

Whisky.jos
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Whisky.jos » 17 Aug 2024, 12:13

0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”