Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1625
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 18 Apr 2024, 12:05

JoachimV10 schreef:Iets veranderd bij whiskybase op m'n smartphone: Als ik naar mijn collectie ga, krijg ik mijn volledige collectie te zien; en moet ik de filter gaan gebruiken om m'n open flessen te sorteren. Irritant! :-x
Op de gewone website staat er wel nog gewoon de knop 'open' of 'gesloten'. Ik heb trouwens een gewone Samsung, geen idee of dat bij een Iphone ook zo is.


Idem hier, ook Samsung (A32).

Daarnaast lijkt het (ook in de webversie) niet langer mogelijk om zichtbaar te krijgen hoeveel flessen je in een bepaalde sublist hebt staan (ik kan het iig zo snel niet vinden). Eerder kon dat met 1 klik.

Sowieso kost het selecteren van een sublist nu een klik extra, omdat je eerst naar filters moet, dan lists moet openklikken en dan nog eens de gewenste list moet selecteren. De direct aanklikbare list knop boven je collectie is kennelijk alleen bedoeld voor toevoegen/verwijderen/naam wijzigen, maar dat gebruik je over het algemeen veel minder vaak.
1 x

JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 374
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 19 Apr 2024, 09:10

Ook als je een ander zijn collectie gaat bekijken, staan ook de lege flessen tussen de geopende en gesloten flessen.. Mag je weer eerst gaan filteren, ik vind het echt een irritante verandering.
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Slight
Actief lid
Actief lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 Okt 2023, 22:33
Locatie: Helmond

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Slight » 22 Apr 2024, 09:07

Ik weet niet wat er is gebeurd met de collectie feature, maar 2 dingen zijn momenteel stuk:

Als je op een pagina zit van een fles die in je collectie zit, dan zag je dat normaal gesproken omdat het icoon van 'Add to collection' dan al ingekleurd was. Nu zie je nergens op de pagina dat je de fles in je collectie hebt. Het icoon ziet er hetzelfde uit als bij een fles die niet in je collectie zit.

De code is dan:

Code: Selecteer alles

<use xlink:href="/images/symbol-defs.svg?4.24.0#icon-grid-3x2-gap"></use></svg>

Maar zou volgens mij moeten zijn:

Code: Selecteer alles

<use xlink:href="/images/symbol-defs.svg?4.24.0#icon-grid-3x2-gap-fill"></use></svg>


Als tweede; wanneer je vervolgens alsnog op 'Add to collection' klikt, dan zie je dat er al wel een entry staat ('You already have this bottle in your collection.'). Maar onder 'Price paid' staat helemaal niets. Terwijl ik die informatie wel heb ingegeven. Als ik deze entry bewerk door op het potloodje te klikken, dan verschijnt de prijs wel.
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1927
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 25 Apr 2024, 18:19

Ben ik de enige die, op het moment dat ie op z'n telefoon door z'n Whiskybasevoorraad heen gaat, constant op een fles drukt en daar bijzonder geïrriteerd door raakt?
4 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 754
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 25 Apr 2024, 18:46

Nickolaas schreef:Ben ik de enige die, op het moment dat ie op z'n telefoon door z'n Whiskybasevoorraad heen gaat, constant op een fles drukt en daar bijzonder geïrriteerd door raakt?


Nee zeker niet. Heel vervelend.
1 x

Gebruikersavatar
Aaaan taaaaaafel
Senior
Senior
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 Mar 2023, 09:07

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Aaaan taaaaaafel » 25 Apr 2024, 20:41

Nickolaas schreef:Ben ik de enige die, op het moment dat ie op z'n telefoon door z'n Whiskybasevoorraad heen gaat, constant op een fles drukt en daar bijzonder geïrriteerd door raakt?


Bijzonder vervelend dit. Tevens als jij bij een ander zijn collectie krijgt en en je raakt per ongeluk een fles aan, dan gooit wb je weer naar je eigen voorraad.

Mooi dat ze eea willen verbeteren. Aantal gebruikers laten testen van te voren zou wel aan te raden zijn.
1 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2476
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 27 Apr 2024, 12:45

Excel export is ook veranderd :boos
Kolomindeling is veranderd, heel fijn als je een bestaand excel af en toe aan wil vullen.
En vintage heeft nu ook dag.maand.jaar aanduiding ipv alleen jaar. Had voor mij niet gehoeven.
1 x
Afbeelding

Slight
Actief lid
Actief lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 Okt 2023, 22:33
Locatie: Helmond

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Slight » 04 Mei 2024, 21:59

Krijgt iemand anders momenteel ook een error bij het aanpassen van een fles in de collectie? Ik probeerde de status bij een fles van Open naar Empty te zetten, en ik kreeg de melding:
Failed saving your collection entry. Please try again later. (Reason: Server Error)

Heb het al meerdere keren geprobeerd deze avond. De error blijft.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jimbeau
Senior
Senior
Berichten: 309
Lid geworden op: 25 Sep 2019, 00:03
Locatie: Helmond

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 05 Mei 2024, 01:11

Slight schreef:Krijgt iemand anders momenteel ook een error bij het aanpassen van een fles in de collectie? Ik probeerde de status bij een fles van Open naar Empty te zetten, en ik kreeg de melding:
Failed saving your collection entry. Please try again later. (Reason: Server Error)

Heb het al meerdere keren geprobeerd deze avond. De error blijft.


Yes, same here.. ik probeerde idd ook de status aan te passen :nono
0 x
Afbeelding

vbreemen
Senior
Senior
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 Jun 2012, 20:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor vbreemen » 05 Mei 2024, 14:17

Hier ook, maar niet bij iedere fles. Ik heb het al gemeld, heb er een ticket voor gemaakt.
0 x


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten