Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 20 Mar 2021, 19:30

Mikser schreef:
Cask1988 schreef: :P sorry, was afgeleid. Ik zat met m’n neus in de Rum :gn

Was een fijne afwisseling, goed gebracht, gezellige avond... wel afgesloten met iets anders :-p

Same here. Maar vandaag toch wel 2 rums afgetikt bij Tom :bigsmile

Afijn: back on topic, dit gaat niet meer over CQS :lol:
0 x
Afbeelding

Mikser
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mikser » 20 Mar 2021, 19:35

Cask1988 schreef:

Met, nog maar, slechts twee deelnames kan ik het overzicht momenteel nog goed bewaren :bigsmile Ik heb me voorgenomen om met volgende deelname ook rekening te houden met geschatte botteling, zodat de leveringen zich toch beetje spreiden in tijd.
1 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 20 Mar 2021, 19:46

Mikser schreef:
Cask1988 schreef:

Met, nog maar, slechts twee deelnames kan ik het overzicht momenteel nog goed bewaren :bigsmile Ik heb me voorgenomen om met volgende deelname ook rekening te houden met geschatte botteling, zodat de leveringen zich toch beetje spreiden in tijd.

Zo heb ik het ook gedaan idd. Dat kan je aan de voorkant inderdaad maar beter goed wegzetten, voordat je wordt overspoeld door flessen :lekker maar tot pakweg 2030 zit ik er warmpjes bij met, op 2021 na, elk jaar 1 tot 3 vaten die gebotteld gaan worden.
1 x
Afbeelding

Stapoleon
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Stapoleon » 21 Mar 2021, 21:08

Cask1988 schreef:
Mikser schreef:
Cask1988 schreef:

Zo heb ik het ook gedaan idd. Dat kan je aan de voorkant inderdaad maar beter goed wegzetten, voordat je wordt overspoeld door flessen :lekker maar tot pakweg 2030 zit ik er warmpjes bij met, op 2021 na, elk jaar 1 tot 3 vaten die gebotteld gaan worden.

Deze moet bij mij nog even bezinken, we zijn whisky liefhebber maar bang om overspoeld te worden door flessen whisky??
Ik neem nog even een hijs, misschien dat ik het ga begrijpen. :dancing :dancing
0 x
Work is the curse of the drinking class

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Mar 2021, 21:45

Stapoleon schreef:
Cask1988 schreef:Deze moet bij mij nog even bezinken, we zijn whisky liefhebber maar bang om overspoeld te worden door flessen whisky??

:P nou dat zit dus zo:
Simpelweg omdat het 2e deel ook nog een keer betaald moet worden, je het ook nog ergens kwijt moet kunnen en omdat je lever ook een limiet heeft :lol:
1 x
Afbeelding

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 21 Mar 2021, 21:48

Als je op een gegeven moment 4 flessen per week krijgt is je bankrekening snel leeg, en je zolder/schuur/keukenkastje/kelder/slaapkamer/etc. snel vol :P
1 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Stapoleon
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Stapoleon » 21 Mar 2021, 22:21

Cask1988 schreef:
Stapoleon schreef:
Cask1988 schreef:Deze moet bij mij nog even bezinken, we zijn whisky liefhebber maar bang om overspoeld te worden door flessen whisky??

:P nou dat zit dus zo:
Simpelweg omdat het 2e deel ook nog een keer betaald moet worden, je het ook nog ergens kwijt moet kunnen en omdat je lever ook een limiet heeft :lol:

De betaling van het tweede deel is maar 20€ per fles, er gaan 6 flessen in een klein doosje, ik heb vele plaatsen waar ik wel 10 dozen kwijt kan.
En met mijn lever heb ik een deal, januari mag ie uitrusten en de rest van het jaar niet zeiken.
2 x

Stapoleon
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Stapoleon » 23 Mar 2021, 19:35

Nog geen aankondiging voor een nieuw vat morgen. Het zal toch niet....
1 x

Erik Elixir
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 23 Mar 2021, 19:44

Stapoleon schreef:Nog geen aankondiging voor een nieuw vat morgen. Het zal toch niet....

Dalmore, zie FB

Cheers
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Mar 2021, 20:07

Dat wordt een dure. Zelfs als het een paar jaar oud is. Belachelijk wat Dalmore in vaten kost. Zeker als je ziet wat je er aan kwaliteit voor krijgt. Maar: da’s mijn personal opinion... :?
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Nederland-paraat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nederland-paraat » 23 Mar 2021, 20:54

Oogadal schreef:Dat wordt een dure. Zelfs als het een paar jaar oud is. Belachelijk wat Dalmore in vaten kost. Zeker als je ziet wat je er aan kwaliteit voor krijgt. Maar: da’s mijn personal opinion... :?

En een jaar of 8 geleden kwamen ze er met moeite vanaf, dan heb je er altijd weer de p in dat je niet meer gekocht hebt natuurlijk. Vind persoonlijk Dalmore een toffe spirit (wat ze zelf in de fles stoppen, daar ben ik niet zo kapot van). Als ze nu eens wat meer ex-bourbon op vatsterkte doen.
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Mar 2021, 20:59

Ze zullen wel gedacht hebben, we komen er niet vanaf, laten we het een keer 5 x duurder maken als alles wat er verder nog te koop is. Zelfs een Laddie of Bunna van zelfde jaargang is minder exorbitant duur als wat Dalmore momenteel moet kosten. Had je ‘t al zit je goed. Al kun je beter je vat verkopen als een 12 yo voor € 300 de markt inslingeren.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 23 Mar 2021, 22:27

Maarja Richard Paterson flikkert dan ook elke keer 3cl met de volgende whisky door de ruimte om z’n glas ff om te spoelen. Dat moet ergens terugverdiend worden toch? :lol:
3 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 24 Mar 2021, 09:12

Oogadal schreef:Dat wordt een dure. Zelfs als het een paar jaar oud is. Belachelijk wat Dalmore in vaten kost. Zeker als je ziet wat je er aan kwaliteit voor krijgt. Maar: da’s mijn personal opinion... :?

Inmiddels bekend dat ze niet de naamrechten van Dalmore hebben, dus ze gaan het 'Alness project' noemen. Scheelt dat doorgaans veel in de prijs, of maakt het over het geheel gezien niet zo heel veel uit? Geen idee hoe de verhouding naamrechten en daadwerkelijke inhoud ligt?
0 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 24 Mar 2021, 09:55

Deze heeft wel een bijzondere constructe. Ze bottelen in 2028 een kwart van de whisky uit het ex-bourbon vat en de rest steken ze voor een jaar of 2 over in een ex-sherry vat. Op zch wel geinig om rechtstreeks te kunnen proeven wat een finish doet. Maar wel een gok, lijkt me, om er nu al van uit te gaan dat ze in 2028 een mooi ex-oloroso vat hebben om het in over te steken. Wat als er dan geen vat van goede kwaliteit beschikbaar is?
Ik denk dat ik hem laat schieten, Dalmore staat sowieso niet hoog op mijn lijstje. De whisky is niet slecht, maar vaak ook niet bijzonder (behalve de echt oude Dalmores). En aangezien een beetje fatsoenlijke Dalmore belachelijk duur is (OB's tenminste) is de prijs/kwaliteitverhouding vaak om te janken. De prijs voor een deel is nu nog niet bekend volgens mij, maar het zal denk ik geen goedkope jongen worden...
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”